Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi, lahjoittamani sohva ja ahneet ihmiset

Vierailija
01.10.2015 |

Tällä hetkellä päällimmäinen ajatukseni on, etten enää ikinä laita tori.fi ilmoitusta - en varsinkaan Annetaan-osastolle. En osannut kuvitella, miten ahneita ja kiittämättömiä ihmiset voivatkaan olla.

Olen opiskelija. Laitoin noin viikko takaperin Toriin ilmoituksen, että aion antaa vanhan sohvani pois. Se oli siisti ja hyväkuntoinen, mutta en siitä huolimatta viitsinyt pyytää siitä rahaa, kun se on kuitenkin suhteellisen vanha. Tänään kuitenkin huomasin, että lahjoittamani sohva on nyt laitettu 100 eurolla myyntiin. Myynti-ilmoitus vaikuttaa kiireessä kirjoitetulta ja siinä kerrotaan, että sohva pitäisi saada myytyä mahdollisimman nopeasti. Kirjoitin piruuttani myyjälle viestin toisesta sähköpostiosoitteesta, jossa kyselin lisätietoja sohvasta, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut vastausta.

Minua harmittaa, että annoin hyvää hyvyyttäni köyhänä opiskelijana sohvan ilmaiseksi, mutta siitä seuraakin tällaista. Oma vikani tämä on siinä mielessä, että olisin voinut ihan hyvin itsekin asettaa sille jonkin rahasumman hintapyynnöksi. Luulen, että näitä ilmaislahjoituksilla bisneksen tekijöitä löytyy varmasti enemmänkin, mikä on mielestäni ikävää ja moraalitonta lahjoittajia kohtaan.

Sain sohvasta muutamassa tunnissa niin monta yhteydenottoa, että minun oli pakko muokata puhelinnumeroni pois ilmoituksesta. Muokkauksen hyväksyminen tori.fi osalta kuitenkin kesti niin kauan, että sain vielä yömyöhään tekstiviestejä ja jopa muutaman soiton 23-24 välillä, joihin en tosin vastannut.

Lukiessani viestien sisältöjä järkytyin, miten kiittämättömiä jotkut ihmiset osasivat olla. Yksi törkeimmistä kyselijöistä kehtasi kysyä, kuljetanko sohvan heille kotiin 80km päähän bensakuluja vastaan, vaikka olin hyvin selvästi kirjoittanut kuvaukseen että VAIN nouto. Vastasin välinpitämättömästi, että olen opiskelija ilman ajokorttia eikä minulla yksinkertaisesti edes olisi aikaa kuljetella ilmaiseksi annettavaa sohvaa ympäri Suomea. Sen jälkeen kyseinen henkilö kertoi olevansa itse yksinhuoltaja ja kysyi, voisivatko minun VANHEMPANI mitenkään auttaa kuljetuksissa. En haluaisi uskoa tämän henkilön olleen tosissaan, miten kukaan kehtaa kysyä mitään tuollaista? Entä, jos minulla ei edes olisi vanhempia tai en olisi heidän kanssaan missään tekemisissä?

No, sohva meni siinä sitten ja saamani viestit vahvistivat ainakin sen, etten enää koskaan laita mitään lahjoitettavaa tavaraa netti-ilmoituksena. Jos jotain aion vielä lahjoittaa, niin kasvotusten sellaiselle ihmiselle, jolle tuote tulisi todella tarpeeseen. Anteeksi sanavalinnasta, mutta vituttaa suoraan sanottuna.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on ilmiö, jota en torilla ymmärrä. Nimittäin tinkiminen siltä pohjalta, ettei tavara olekaan sitä mitä ajatteli eikä oikeastaan edes pidä siitä eikä tee sillä mitään, joten tarjoaa puolet pyydetystä summasta. Tällainen tuli vastikään vastaan.

myin huonekalua reilusti alemmalla hinnalla, mitä vastaavista keskimäärin pyydetään. Olin valmis tinkimään hinnasta kympin, pari. Ostaja tuli katsomaan ja alkoi heti valittamaan, ettei kaluste ole sellainen mitä hän oli ajatellut. Se oli väärän värinen, kokoinen (ilmoituksessa oli mitat ja selkeät kuvat) ja kaikk oli väärin. Mutta hän tarjosi puolet hinnasta. Sanoin, että tulen vastaan sen parikymppiä. Hän edelleen intti puolta hinnasta. Kauppoja ei tullut, koska kalusteista oli muitakin kiinnostuneita. Sain myytyä tuotteen sopuhintaan tyytyväiselle ostajalle. Mieluummin myyn halvalla sellaiselle, joka tykkää kuin sellaiselle, joka valittaa tuotteesta heti kättelyssä.

Vierailija
2/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin opiskelijakämpässäni ollutta tavaraa, vanha pieni puupöytä, heiluva jalkalamppu ja vanha mikro. Tuli paljon kyselyjä ja ensimmäiselle järkevän oloiselle lupasin ne. Lupas tulla hakemaan, kertoi menevän pojan ensiasuntoon. Kello kävi ja oli jo reippaasti yli sovitun. Laitoin viestin ja vastauksena tuli, että auto hajos matkalle. Kysyin, että oliko vielä kuitenkin tulossa vai mitä? Tunnin päästä, että ei tiedä kun auto hajos matkalle. Olin poistanut jo ilmoituksen, koska kyselyjä tuli kymmeniä. Ilmoitin varaavani tavarat hänelle, jos hakee ne joku toinen päivä. Joo kiva, varataan ja hän ottaa yhteyttä. Tuon jälkeen ei kuulunut enää ikinä mitään. Lopulta uuden ilmoituksen kautta sain jonkun hakemaan tavarat, vanhempi mies ja ainakin kertoi niiden tulevan tyttärelle. Jäi vähän semmonen olo ukosta, että meniköhän vaan... En ole sen koommin lahjoitellut, kun on kuullut myös muilta näistä ahneista kyttääjistä. Sen sijaan ne tavarat esim. huonekalut mitä on myynyt on ollut aina ihan onnistuneita ja hyviä kauppoja. Toria olen hyödyntänyt nimenomaan isojen tavaroiden myyntiin, sellaisia joita ei viitsi lähteä roudaamaan ympäriinsä ja aina vain pelkkä nouto, hyvin toiminut vaikka välillä joku keksiikin pyytää noita tuonteja toiselle puolen Suomea... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:38"]itte just hain roskisksesta kassillisen hyviä vaatteita. Joku laiska ei ollu saanu myytyä,joten sain ilmaisena kaikki.Oli merkkituotteitakin. Ehkä paan osan myyntiin myöhemmin kun olen kuluttanut ensin niitä. 
[/quote]

Mä vein juuri tällä viikolla roskiin monta kassillista vaatteita koska meiltä löytyi turkiskuoriaisen toukkia vaatteista. Tarkistathan ennen kun viet tavaraa roskiksesta kotiin ettei niissä ole ötököitä.
[/quote]

Just joo. Pääsee niistä kuoriaisista muutenkin eroon kuin vaatteet hävittämällä. Varsinkin, jos on laadukasta tavaraa, niin luulisi että jaksaa nähdä vähän vaivaa

Vierailija
4/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on paljon koijareiden ymmärtäjiä. Taitavat itsekin olla koijareita. Jos minä annan tavaraa ilmaiseksi, niin oletan, että se menee käyttöön, eikä bisneksen tekoon. Tämä ketju on vahvistanut käsitystäni, että: "Parempi tavara roskiksessa kuin rahat siitä huijarin taskussa!".

Vierailija
5/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:13"]Kyllä täällä on paljon koijareiden ymmärtäjiä. Taitavat itsekin olla koijareita. Jos minä annan tavaraa ilmaiseksi, niin oletan, että se menee käyttöön, eikä bisneksen tekoon. Tämä ketju on vahvistanut käsitystäni, että: "Parempi tavara roskiksessa kuin rahat siitä huijarin taskussa!".
[/quote]

En ymmärrä miksi tavaraa ei saido myydää eteenpäin jos siltä tuntuu. Eihän se ole lahjoittajalta pois. Eivätkö kaikki voita, kun lahjoittaja pääsee eroon tavarasta ja toinen saa vähän puuhastelua? Eihän kukaan välttämättä ole kiinnostunut ostamaan tätä tuotetta ja se voi olla pitkään tämän myyjän riesanakin. Tai mitä jos hänen suunnitelmat muuttuivat ja tavara meni siksi myyntiin. Ei se tyhmä ole, joka pyytää vaan....

Vierailija
6/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin ystävälleni muovipussillisen odotusvaatteita, mm. kolmet housut, t-paitoja, neule. Hän möi ne hyvällä hinnalla huutonetissä vauvan synnyttyä. Kiitti vaan, olisin voinut itsekin laittaa ne myyntiin ja ottaa rahat.

Vierailija
7/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:13"]Kyllä täällä on paljon koijareiden ymmärtäjiä. Taitavat itsekin olla koijareita. Jos minä annan tavaraa ilmaiseksi, niin oletan, että se menee käyttöön, eikä bisneksen tekoon. Tämä ketju on vahvistanut käsitystäni, että: "Parempi tavara roskiksessa kuin rahat siitä huijarin taskussa!". [/quote] En ymmärrä miksi tavaraa ei saido myydää eteenpäin jos siltä tuntuu. Eihän se ole lahjoittajalta pois. Eivätkö kaikki voita, kun lahjoittaja pääsee eroon tavarasta ja toinen saa vähän puuhastelua? Eihän kukaan välttämättä ole kiinnostunut ostamaan tätä tuotetta ja se voi olla pitkään tämän myyjän riesanakin. Tai mitä jos hänen suunnitelmat muuttuivat ja tavara meni siksi myyntiin. Ei se tyhmä ole, joka pyytää vaan....

[/quote]

Just tämän vuoksi otta päähän. Mun mielestä jotenkin hävytön asenne. Sori vaan, en ymmärrä.

Vierailija
8/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:50"]Ainakin seinäjoella on tälläinen koijari. Hakee kun ilmaiseksi saa ja laittaa vieläpä samana päivänä myyntiin :)
[/quote]

Mahtaako olla sama höntti kyseessä jolle myin (en siis ilmaiseksi antanut mutta ilmeisesti luuli että on hyväkin diili). Kaksi uutta paketissa olevaa Aventin vanhemman mallista tuttipulloa +vaihtotutit. Olin ne itse ostanut alesta yhteensä noin 7e (paleteissa alelaput vielä kiinni) ja myin torissa 5e. Pitkä noin nelikymppinen karju tuli hakemaan ja seuraavana päivänä nuo pullot oli torissa uudella hinnalla 15 e ja hintalaput revitty irti :D Jessuksen typerys kun tuohon hintaan saa jo saman setin niitä uuden mallisia pulloja ihan kaupasta. Toivottavasti kävi kauppa hyvin <3

Vierailija
9/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä oikeasti ymmärrä ap:n logiikkaa. Jos sohva oli hyväkuntoinen, olisit aivan hyvin itsekin voinut laittaa sen myyntiin - miksi ihmeessä laitoit annetaan palstalle?  Kyllä sulla sille rahalle olisi ollut käyttöä, joten olisit voinut kokeilla myyntiä muutamalla kympillä.

Itse jos annan tavaraa torissa, tavaran hakija saa tehdä sillä aivan mitä haluaa - myös ilomielin myydä, jos luulee siitä rahaa saavansa. Kaiken vähänkin arvokkaamman laitan myyntiin, vaikka muutamalla eurolla. Näin kellekään ei jää paha mieli :)

Vierailija
10/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIN nouto ja porukka silti kyselee kuskaamista? Haha ei voi olla totta mitä touhua ;D

Oon itsekkin aatellut laittaa tavaraa myyntiin mut en ainakaa torille taida laittaa...

Vierailija
11/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin harmittaa ihmisten moraalin puute. Sääli ja harmi että ahneet trokarit pilaavat kierrätyksen. Olisi mukavaa lahjoittaa tarvitseville ilman että joku nilkki vetää välistä.

Vierailija
12/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]

Oli pakko tehdä haku torissa, onko kenties tämä?? http://www.tori.fi/pirkanmaa/Sohva_22039578.htm?ca=16&w=111

[/quote]On tuo sohva tai ei, mutta kolme kämmenenkokoista tahraa erottuu jo valokuvassa, mitä sitten luonnossa. 

Vierailija
13/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:38"]itte just hain roskisksesta kassillisen hyviä vaatteita. Joku laiska ei ollu saanu myytyä,joten sain ilmaisena kaikki.Oli merkkituotteitakin. Ehkä paan osan myyntiin myöhemmin kun olen kuluttanut ensin niitä.  [/quote] Mä vein juuri tällä viikolla roskiin monta kassillista vaatteita koska meiltä löytyi turkiskuoriaisen toukkia vaatteista. Tarkistathan ennen kun viet tavaraa roskiksesta kotiin ettei niissä ole ötököitä.

[/quote]Työkaverilla oli joskus todellinen ongelma turkiskuoriaisista. Hän pakasti vaatteita ja vei esim. sohvansa roskikseen. Seuraavana päivänä sohva oli löytänyt uuden kodin. 

Vierailija
14/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyä. Ymmärrän sun vitutuksen. Muakin alko ketuttaa sun puolesta. Uskomaton vielä toi kuljetuksesta tivaava.

Vierailija
15/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:13"]Kyllä täällä on paljon koijareiden ymmärtäjiä. Taitavat itsekin olla koijareita. Jos minä annan tavaraa ilmaiseksi, niin oletan, että se menee käyttöön, eikä bisneksen tekoon. Tämä ketju on vahvistanut käsitystäni, että: "Parempi tavara roskiksessa kuin rahat siitä huijarin taskussa!". [/quote] En ymmärrä miksi tavaraa ei saido myydää eteenpäin jos siltä tuntuu. Eihän se ole lahjoittajalta pois. Eivätkö kaikki voita, kun lahjoittaja pääsee eroon tavarasta ja toinen saa vähän puuhastelua? Eihän kukaan välttämättä ole kiinnostunut ostamaan tätä tuotetta ja se voi olla pitkään tämän myyjän riesanakin. Tai mitä jos hänen suunnitelmat muuttuivat ja tavara meni siksi myyntiin. Ei se tyhmä ole, joka pyytää vaan....

[/quote]

Ei, kaikki ei voita. Jos lahjoitan tavaraa, niin annan sen lahjana. Lahjoja ei mennä heti myymään. Se on tosi törkeää. En ole kiinnostunut siitä, millä koijarit perustelee moraalittomia tekojaan, se roska on kuultu jo niin monta kertaa.

Vierailija
16/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:35"]

Minä annoin ystävälleni muovipussillisen odotusvaatteita, mm. kolmet housut, t-paitoja, neule. Hän möi ne hyvällä hinnalla huutonetissä vauvan synnyttyä. Kiitti vaan, olisin voinut itsekin laittaa ne myyntiin ja ottaa rahat.

[/quote]Huomautus: sinä annoit ne hänelle. Et lainannut. 

Vierailija
17/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mitä röyhkeitä läskipäitä maailmassa riittää....

Vierailija
18/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia kokemuksia... Laitoin ilmoituksen saman sarjan vitriinistä ja tv-tasosta, puhelin alkoi piipata väh. 10min välein... Hermot siinä meni.huonekaluille löytyi lopulta uusi onnellinen omistaja aivan toista kautta. Kollegan opiskelijatytär nimittäin.:-)

Vierailija
19/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulehan. Älä ole murheellinen sohvasi takia, ensinnäin, se joka sitä kaupittelee todennäköisesti on ammatti kuolinpesien osto/myyntifirman omistaja, joka kustansi omilla kuluilllaan paketiauton vuokran, ja kantoavun ( 2 riskiä miestä), bensan ja säilytyskulut. Myynti-ilmoitusten laadintaan käytetyn ajan ja stressin/vastailun /soittelun ym. Kyllä siitä oisi sullekin kuluja tullut. Sit, jos kukaan ei olisi ostanut sohvaasi vaika 50 eurolla, olsit joutunut itse maksamaan ekotorin jätemaksut(jos he ei ota risaa sohvaa imaisena vastaan) ja kuljetuspalvelukulut (20 euroo) täällä ainakin.

Pääsit ilmaiseksi eroon riesasta, kun et omista kerran pakettiautoa ja kantajia.

Tollasia vanhoja sohvia on sadoitain ilmotettuina ympäri nettiä, et sä niistä paljoo oisi saanut kuitenkaan. tuo 100 euroo kuulostaa aika kovalta hinnalta, ellei ole joku merkkisohva,/antiikki, designia tms täysin ehjä ja tyylikäs niin ei mene kaupaksi. Eli toi myjä otti vaan ison riskin siinä.

Vierailija
20/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:47"]

No kuljetuksen kysyminen nyt sinänsä ole pahasta, jos siitä tosiaan rahaa tarjoaa. Kaikilla ei ole autoa / mahdollisuutta noutaa, joten saattavat kysyä tuollaista.[/quote]

Ilmoituksessa "vain nouto" tarkoittaa myös sitä. Ei kuljetusta. Siksi se on siihen laitettu. Ärsyttää, kun niin moni tuota tivaa.