Minkä takia sitä ei tajunnut nuorena valita miestä paremmin?
Nyt sitten kärsin siitä, kun joudun huolehtimaan lapsista käytännössä yksin. Miksi kukaan ei kertonut, neuvonut, että mieheni on tollo? Miksi ei vaan ymmärrä nuorena näitä? MIKSIIII?
Kommentit (560)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ajattelevat vulvallaan (ja pilkkaavat joitakin miehiä jotka ajattelevat peniksellään)
Mitä sinä tarkoitat sillä, että nainen ajattelee vulvallaan? Tykkäät heittää tätä joka ketjuun.
Mitä asiassa on epäselvää?
Ainoastaan sinulla on epäselvyyksiä. Ajattelet pakonomaisesti vulvaa, sillä siitä puhe mistä puute.
Asia ei koske sinua, sillä et ole etkä tule olemaan ikinä parisuhteessa. Joten mene pois, sairaan isäsi klooni.
Annat vaikutelman että parisuhde kanssasi olisi jotenkin toivottu olotila? Miksi luulet näin?
Hei, sun "vaikutelmasi" on oma tunteesi. Etkö erota sisäistä tunne-elämääsi ulkoisesta todellisuudesta?
Tuo on psykoosin oire
Mitä kertookaan että nainen kykenee tekemään diagnooseja palstalla mutta ei tunnista paskaa miestä elämässään kymmenen vuoden ajan :D
Ohjaako se alapää vähän liikaa tekojanne?
Ja sitä päätähän te miehet himoitsette!
Kyllä jotku miehet himoitsee, jopa niin paljon että antavat sen vaikuttaa päätöksiinsä.
Sitten taas on miehiä jotka eivät tee päätöksiä sen mukaan ja arvaas mitä, ne saa oikein hyvät naiset itselleen ja elää tyytyväisinä.
Toisin kuin te katkerot palstaulíinaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, jokapäiväiset katkerien tappelut menossa.
Missä näet tappelun? Jokunen katkera mies on tullut tänne ulisemaan osaansa. Mutta noh.. sinä ilmeisesti myös.. mutta että tappelu...
Tuo sinun viestisi on juuri sitä :)
Ja jokaista katkeraa, ulísevaa miestä kohden on kaksikymmentä katkeraa, ulìsevaa naista
-ohis
HV!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näet tappelun? Jokunen katkera mies on tullut tänne ulisemaan osaansa. Mutta noh.. sinä ilmeisesti myös.. mutta että tappelu...
Ja jokaista katkeraa, ulísevaa miestä kohden on kaksikymmentä katkeraa, ulìsevaa naista
-ohis
Menepä saunan taaksen ulisemaan katkeruuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin miehestä, joka ei todella tehnyt kotona yhtään mitään muuta, kun makoili sohvalla.
Lapsetkin ehti oppia siihen, että äiti tekee kaiken.
Tosi ikävää.
Nyt on toinen mies, ja hän tekee kokoajan jotain kodin hyväksi. Juuri nytkin pihatöissä. On ero kuin yöllä ja päivällä kahdessa miehessä.Oi tätä odotellessa, vaikka rehellisesti sanoen minun on aidosti vaikea uskoa, että onko olemassa mies, joka tekee jotain yhteisen hyvän eteen, ei vain itsensä? Onko oikeasti? Onpa toivoa antavaa :) Itse juuri oman elämäni ja kotini inventaariota tehdessä huomasin, että minä olen ostanut KAIKKI kodin tavarat (kaikki astiat, kodinkoneet, matot, verhot, kalusteet). Hän on ostanut kaikki moottoriveneensä ja mönkijänsä, itselleen.
Taisit mennä miehen kanssa naimisiin taloudellisten asioidne perusteella, jos miehellä on varaa moottoriveneisiin ja mönkijöihin (ja epäilemättä autoihin koska pitäähän niitä veneitä siirrellä)
Ei noiden ostamiseen tarvitse edes keskipalkkaa. Mihin itse törsäät rahasi?
eri
Missä mies säilyttää moottoriveneitään ja mönkijöitään?
Menipä naurettavaksi.. Tuossa meidän yhteisen omakotitalon pihalla säilyttää niitä. Olisinpa mennytkin hänen kanssaan rahan takia naimisiin niin nyt ei tarvitsisi siitä riidellä, asia kun on kuulkaa niin, että hänellä on niin paljon kaikenmaailman osamaksua ja lainanlyhennystä noista helvetin veneistä ja trailereista, että välillä minä maksan myös meidän talon lainanlyhennyksenkin ihan yksin kun hänen koko palkka menee noihin saakelin luottoihin.
Mutta niinpä, sen keskiluokkaisen varastomiehen palkan takiahan hänen kanssaan yhteen menin. Ei siksi, että olin tyhmä ja rakastunut, vaan pelkästään pienen PAM-tessin alaisen palkan takia.
Alkuperäinen pointtini olikin, että jos minä tästä lähtisin kaikkien kalusteiden ja tavaroiden kanssa, niin hänelle jäisi tyhjä talo ja ne helvetin vempaimet tuolla pihalla. Ja toki joutuisi lunastamaan minut ulos tästä, niin tyhmä kun en ollut, että kartuttaisin vain miehen omaisuutta itse pitäen huolta kodista.
Voisiko palstamiehet jo luopua tuosta satavuotta vanhasta mies elätää naisen fantasiasta. Minullakin on parempi palkka kuin miehelläni, se ei ole tämän ongelman pointti edes, vaan OSALLISTUMINEN. Jos minä ostan ruohonleikkurin ja leikkaan koko kesän nurmikkoa, ja hän uistelee koska pitää tuottaa contsaa striimi yleisölleen niin miksi en saisi olla harmissani siitä, että valitsin väärin?
Näin se tarina leviää kun piti alkaa miettimään että niin tosiaan, ei se vene, traileri ja mönkijät kerrostaloon mahdu ja oikeasti pienituloiset eivät omakotitaloja ostele...
Kaiva vain kuoppaasi, kaikki näkee mikä sä olet.
Ei että sun valehteluun mitenkään tällä miesv ihapalstalla reagoitaisi. Tykkäyksiä tulee, sitä sä katkero haetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Menepä saunan taaksen ulisemaan katkeruuttasi.
Löydänkö sut sieltä kavereines? Huolitteko mut piiriin?
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Pöljästi rakastuin. No onneksi lapset on jo isoja, ja eronnut olen. Ex inhottaa minua nykyisin. En käsitä miksi olin hänen kanssaan 20 vuotta!
20-vuotta. Syytä voi katsoa peilistä.
Kaffebulla kirjoitti:
Nuorena kannattaa opiskella, tehdä töitä ja matkustella. Sanon aina nuorille naisille, että liian aikaisin ei kannata sitoutua! Siitä ei seuraa kuin ikävyyksiä.
Tuolla viisii ei kokemukset miehistä kartu eli joskus se sama tulee eteen, parempi ehkä kuitenkin nuorempana kuin vanhempana. Nuoret miehet saattaa kuitenkin olla hieman nöyrempiä kuin alun keskarit jolloin omanarvontunto kohonnut. Mutta kukin tekee päätöksensä omilla ehdoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Nuorena kannattaa opiskella, tehdä töitä ja matkustella. Sanon aina nuorille naisille, että liian aikaisin ei kannata sitoutua! Siitä ei seuraa kuin ikävyyksiä.
en oikein koskaan ymmärtänyt tätä, eikö samat jutut voi tehdä sen kumppanin kanssa?
t nuori nainen vakavassa suhteessa
Joillain se parisuhde sitten kuitenkin estää toteuttamasta unelmiaan, tai ainakin osittain on niiden tiellä. Esimerkiksi opiskeleminen. Jos haaveidesi alaa voi opiskella vaikkapa lapissa, mutta kumppanisi ei ole tulossa sinne mukaan, niin menetkö sinä? Toiset menee ja kestää etäsuhteen, toiset ei des yritä etäsuhdetta, koska ollaan niin rkastuneita ja lykätään unelmia, kunnes sinne ei ehkä enää olekaan mahdollisuuksia mennä.
Näin on ihan käynyt todistettavasti. Siksi varmaan kannustetaan, että ei sitoudu liian aikaisin, ettei vain jäisi jotain tekemättä siksi, kun on tuo tuossa. Elämä on siinä mielessä pitkä, että 20-vuotiaana ei osaa ajatella, että 20-vuoden päästä olen vasta 40-vuotias, mutta ollut tuon kanssa jo 20-vuotta, ja sinä aikana on "kiire" elää. Pitäisi opiskella se oma ala, luoda uraa ja perustaa perhe. Jos siinä on edes hitusenkin verran väärä kumppani vieressä, saattaa käydä eritavalla kuin olisi halunnut. Sen sijaan rakkaus kyllä voi odottaa unelmien toteutumista.
Samahan se on miehillä, ettei kaikki osanneet valita naista fiksusti. Itsekin aloin 24-vuotiaana seurustelemaan prinsessasyndroomaisen likan kanssa. Ihmeellisiä ongelmia alkoi tulla elämään, ja sitten sitä naiviuttaan luuli, että tämä on normaalia, joka kuuluu elämään. Ja paskat. Siitä oli normaalit kaukana, eikä ne jutut kuuluneet tasapainoiseen, hyvään elämään.
Nyt keski-iän ylittäneenä voi sitten muistella, kuinka urpo sitä on nuorena ollut, tehnyt virheitä virheiden perään ja siinä sivussa ryssinyt nuoruutensa, jonka olisi pitänyt olla elämän parasta aikaa. Ja kun ei ne tyhmyydet ole jääneet yksin huonon kumppanin kanssa seurusteluun, vaan sitä on toilailtu monessakin asiassa. On paljon lyhyempi lista luetella asiat, joissa on toiminut oikein kuin se, että mikä kaikki olisi pitänyt tehdä toisin. Heti tulee mieleen ainakin sata idiootin tekemää virhettä, mutta sitä, että mitkä ovat olleet ne oikeat valinnat, niin pitkään joutuu miettimään, että mitähän sitä on tullut viisaasti tehtyä. Kyllä on yhden käden sormin laskettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet rikkinäisestä kohdista/perheestä, jossa varsinkin vanhat arvot, eli nainen siivoaa ja tekee periaatteessa kaiken, on todennäköisempää, että päädyt myös huonoon suhteeseen. Nuorena sitä ei vielä ymmärrä, että sinulla on vääristynyt kuva parisuhteesta ja muutenkin naisen asemasta.
Siksi aina yritän täälläkin kertoa, että hyvä nainen ja äiti, jos sinulla on lapsia ja jos olet oikeasti huonossa suhteessa, jossa joudut tekemään kaiken ja olet ihan uupunut, eikä mies lainkaan auta niin hyvä ihminen lähde suhteesta. Annat muuten tämän vääristyneen kuvan lapsillesi, mikä tarkoittaa heidänkin parisuhteiden kaatumista tulevaisuudessa.
Tämä on täysin totta. Meillä vanhemmilla täysin kieroutunut suhde, vaikka me lapset ei jatkuvaa väkivaltaa esim todistettu. Mutta äiti on täysin alisteisessa asemassa.
Itsekin yli 10 vuotta yritin kitkutella täysin p#$kassa suhteessa, koska oli ne lapsetkin hankittu. Mies sai käyttäytyä miten halusi. Onneksi pari vuotta sitten tulin järkiini ja jätin urpon. Rahallisesti tuli tappiota mutta pääsinpähän eroon itsekkäästä miehenkuvatuksesta. Sattumoisin vieläkin lääppii ja lähentelee aina kun mahdollista, vaikka tuolla jo uusi nainen on kuvioissa. Mulla siitä hyvä tilanne, että olen kevyessä suhteessa nyt yli 10 vuotta nuoremman täysijärkisen miehen kanssa. Pidetään joka päivä yhteyttä, mutta mukavasti on omaa tilaa.
Haha! Tää sama fantasia missä tää mamma yrittää provota että hänpä on hankkinut nuoren pojan itselleen :D
Voi kuule mamma, ei nuoret miehet edes katso sun suuntaas sen enempää kuin nuoret naiset miehiä :)
Aijai että tekee mannaa lukea tätä, mun tilanne onkin siis erityisen hyvä että ihan fantasiaksi väitetään 👌🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle kelpasi siis vain se j ä n n ä poika etkä huomannut lainkaan kilttiä poikaa joka sinua ujosti katseli kauempaa 😔
Sinä et kelpaa nytkään etkä koskaan. Olet luinbehäiriöinen, naisia vihaava pska. Tee kaikille palvelus , ja tapa itsesi.
Mikäs sinua vaivaa? Tuo oli kyllä aika ikävästi sanottu.
Hänellä taitaa olla jokin erittäin huono kokemus, kyllähän heitäkin on. Toivon toipumista ja parempaa onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Pöljästi rakastuin. No onneksi lapset on jo isoja, ja eronnut olen. Ex inhottaa minua nykyisin. En käsitä miksi olin hänen kanssaan 20 vuotta!
20-vuotta. Syytä voi katsoa peilistä.
Näinpä, aika helkkarin typerä nainen joka varmasti oli tasoisensa kanssa.
Ei vain reppana edes ymmärrä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä erosin miehestä, joka ei todella tehnyt kotona yhtään mitään muuta, kun makoili sohvalla.
Tosi ikävää.
Nyt on toinen mies, ja hän tekee kokoajan jotain kodin hyväksi. Juuri nytkin pihatöissä. On ero kuin yöllä ja päivällä kahdessa miehessä.Täällä sä palstailet kun mielikuvitusmies on "pihatöissä"
Sulle on ihan käsittämätön ajatus, että joku mies oikeasti tekee kotona jotain. Huutonaurua laiskiaiselle!
Ehei, mulle on käsittämätön ajatus että palstanarttu saisi miestä. Sä olet pelkkä katkera ulì jonka ohi kaikki hyvät miehet on kävelly.
Mistä sinä sen tiedät kun et ole kumpaakaan, et hyvä mies etkä hyvä nainen? Hyvä mies ei nimittele naisia nartuksi, on empaattinen ja itsereflektioon kykenevä. Hyvä mies ei nimittele muita ihmisiä ylipäätään vaan ymmärtää ihmisten erillaiset lähtökohdat ja tilanteet. Joten kun sinä olet huono ihan kaikin tavoin, niin mitä sinä täällä oikein osallistut keskusteluun? Puhut asioista mistä et edes ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää.
Nyt on toinen mies, ja hän tekee kokoajan jotain kodin hyväksi. Juuri nytkin pihatöissä. On ero kuin yöllä ja päivällä kahdessa miehessä.Oi tätä odotellessa, vaikka rehellisesti sanoen minun on aidosti vaikea uskoa, että onko olemassa mies, joka tekee jotain yhteisen hyvän eteen, ei vain itsensä? Onko oikeasti? Onpa toivoa antavaa :) Itse juuri oman elämäni ja kotini inventaariota tehdessä huomasin, että minä olen ostanut KAIKKI kodin tavarat (kaikki astiat, kodinkoneet, matot, verhot, kalusteet). Hän on ostanut kaikki moottoriveneensä ja mönkijänsä, itselleen.
Taisit mennä miehen kanssa naimisiin taloudellisten asioidne perusteella, jos miehellä on varaa moottoriveneisiin ja mönkijöihin (ja epäilemättä autoihin koska pitäähän niitä veneitä siirrellä)
eri
Menipä naurettavaksi.. Tuossa meidän yhteisen omakotitalon pihalla säilyttää niitä. Olisinpa mennytkin hänen kanssaan rahan takia naimisiin niin nyt ei tarvitsisi siitä riidellä, asia kun on kuulkaa niin, että hänellä on niin paljon kaikenmaailman osamaksua ja lainanlyhennystä noista helvetin veneistä ja trailereista, että välillä minä maksan myös meidän talon lainanlyhennyksenkin ihan yksin kun hänen koko palkka menee noihin saakelin luottoihin.
Mutta niinpä, sen keskiluokkaisen varastomiehen palkan takiahan hänen kanssaan yhteen menin. Ei siksi, että olin tyhmä ja rakastunut, vaan pelkästään pienen PAM-tessin alaisen palkan takia.
Alkuperäinen pointtini olikin, että jos minä tästä lähtisin kaikkien kalusteiden ja tavaroiden kanssa, niin hänelle jäisi tyhjä talo ja ne helvetin vempaimet tuolla pihalla. Ja toki joutuisi lunastamaan minut ulos tästä, niin tyhmä kun en ollut, että kartuttaisin vain miehen omaisuutta itse pitäen huolta kodista.
Voisiko palstamiehet jo luopua tuosta satavuotta vanhasta mies elätää naisen fantasiasta. Minullakin on parempi palkka kuin miehelläni, se ei ole tämän ongelman pointti edes, vaan OSALLISTUMINEN. Jos minä ostan ruohonleikkurin ja leikkaan koko kesän nurmikkoa, ja hän uistelee koska pitää tuottaa contsaa striimi yleisölleen niin miksi en saisi olla harmissani siitä, että valitsin väärin?
Näin se tarina leviää kun piti alkaa miettimään että niin tosiaan, ei se vene, traileri ja mönkijät kerrostaloon mahdu ja oikeasti pienituloiset eivät omakotitaloja ostele...
Ei että sun valehteluun mitenkään tällä miesv ihapalstalla reagoitaisi. Tykkäyksiä tulee, sitä sä katkero haetkin.
Vastauksesi onneksi paljasti, että et tiedä mistään mitään. Eikä kukaan väittänyt kenenkään olevan PIENITULOINEN, jos nyt ei rikaskaan. Mutta kuule kyllä vakituisella työpaikalla kaksi ihmistä saa ostettua 80 000 maksavan omakotitalon. Tietenkin kuvittelit, että kaikkien talot on uusia 250 000 € pakettitaloja, mutta on tätä rintamamieslähiötä pikkukylissä olemassa.
Ihan rauha vaan sinne viha-maailmaasi...
En mä oo ikinä ketään valinnut. Miten voi muka valita jos kukaan ei kiinnostu? Onko joillakin luulo että jokaisella naisella on kymmeniä miehiä joista valita? Sitten tietenkin eletään yksin jos ei hyvää löydy eikä tartte ottaa riippakiveä.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle kelpasi siis vain se j ä n n ä poika etkä huomannut lainkaan kilttiä poikaa joka sinua ujosti katseli kauempaa 😔
Sinä et kelpaa nytkään etkä koskaan. Olet luinbehäiriöinen, naisia vihaava pska. Tee kaikille palvelus , ja tapa itsesi.
Mikäs sinua vaivaa? Tuo oli kyllä aika ikävästi sanottu.
Hänellä taitaa olla jokin erittäin huono kokemus, kyllähän heitäkin on. Toivon toipumista ja parempaa onnea.
Ihan tavallinen miehiä vihaava nainen tuo on.
Miksi et muuten toivota miehille toipumista huonoista naisista ja parempaa onnea? Eikö narratiiviisi mahdu että miehet ovat kaikki hyviä, mutta niillä on kokemuksia paskoista naisista joita on aivan helkkarin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää.
eri
Vastauksesi onneksi paljasti, että et tiedä mistään mitään. Eikä kukaan väittänyt kenenkään olevan PIENITULOINEN, jos nyt ei rikaskaan. Mutta kuule kyllä vakituisella työpaikalla kaksi ihmistä saa ostettua 80 000 maksavan omakotitalon. Tietenkin kuvittelit, että kaikkien talot on uusia 250 000 € pakettitaloja, mutta on tätä rintamamieslähiötä pikkukylissä olemassa.
Ihan rauha vaan sinne viha-maailmaasi...
Ja niin se taikina paisuu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää.
eri
Kun olet hyvä kuvailemaan, niin kerro, mitkä olivat ne syyt, joiden takia valitsit juuri nykyisen miehesi. Ja ovatko ne tekijät jotenkin vuodien varrella muuttuneet. Kiinnostaa.
Itse onneksi tapasin mieheni vähän alta 30-vuotiaana jolloin oli jo kokemusta erilaisista miehistä ja taju siitä minkälainen on hyvä suhde. Nuorempana näitä juttuja ei tosiaankaan välttämättä tajua. Sitten voi tietysti haksahtaa persoonallisuushäiriöiseen, joka osaa olla hurmaava siihen asti kun on saanut sidottua toisen itseensä täysin. Olen sitä mieltä, että ei kannata sitoa itseään toiseen kovin nuorena, koska riski virhearvioon on iso. Toki on niitä, jotka ovat hyvin nuorena löytäneet hyvän miehen. Jos on saanut kotoa mallin terveestä hyvästä parisuhteesta niin on suurempi todennäköisyys löytää hyvä suhde itselleen.