Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äidit ovat niin eriarvoisessa asemassa joka suhteessa

Vierailija
08.04.2022 |

Kun opiskelet, sinulla on vähemmän aikaa paneutua, koska joudut huolehtimaan lapsista ja kodista yksin. Et pääse tapahtumiin tai edes ryhmätöihin välttämättä mukaan, koska ei ole hoitajaa.

Vapaa-aika ei ole vapaa-aikaa vaan vastuuta toisista ihmisistä, yksin.

Töissä melko samoja ongelmia kuin opinnoissa.

Ja vaikka olet jatkuvasti ylikierroksilla kaikesta, joudut selviämään pienemmällä budjetilla kuin avo- tai avioliitossa olevat.

Ja yh-äitinä sinulla on aina joku leima vaikka lastesi isä olisi kuollut tai päättänyt jättää perheen tai whatever.

No joo, olen väsynyt. 😒 Saa tsempata!

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP todennäkösesti oli mieskriteerit; +180 senttinen, iso muna ja iso lompsa.

Ihmettelee nyt miksi on jäänyt yksin?

Vierailija
22/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä yksi yh. Mietin säännöllisesti itsemurhaa, koska elämäni on niin rankkaa, enkä näe siinä oikein toivoa. Lasten takia yritän sinnitellä. Rakkaudesta tai sen mahdollisuudesta olen jo ajat sitten luopunut, koska tiedän, että minua käytettäisiin vain hyväksi. Tämäkin ketju on täynnä loukkaavia kommentteja, jotka painaa minua entisestään alas. Jospa ihmiset eläisivät päivääkään tätä minun elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halaus! Täällä toinen samanmoinen ja lapsen isä on kuollut. Olen huomannut, eriarvoinen asemamme on järkyttävää. Olen laittamassa siitä pitkää kirjelmää yhdenvertaisuusvaltuutetulle.

Voimia kovasti!

Isä kuollut ja alapeukutusta. Ei taida olla av-mammoillakaan ihan kaikki kunnossa. Tsemppiä kaikille! En ymmärrä

Miten ihmisestä tulee noin myötätunnoton.

Kiitos sinulle tuntematon hyväsydäminen, tänään on itku herkässä ja totesin, että tämä palsta ei ole kyllä mulle. Käynyt täällä ehkä viikon ja lukenut monia ketjuja, missä kommentit on ihan hirveitä. Ihan hirveää, mitä ihmisistä on tullut.

Tsemppiä sinullekin ja ap:lle vielä sekä kaikille ihanille myötätuntoisille ihmisille!

Vierailija
24/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yh siis sellainen äiti, jolla on yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa? Tai sellainen, että kaisst käyvät vaikka joka toinen viikonloppu isänsä luona?

Vierailija
25/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Minua ärsyttää se, että pariskunnat kylpevät rahassa, toisin kuin yksinhuoltajat. Yksi aikuinen ei millään voi tienata sellaisia summia mitä pariskunnat tienaavat.

Miksi yh:n pitäisi tienata saman verran kuin kahden aikuisen? Kahdella aikuisella on kahden aikuisen menot mutta yhdellä on yhden menot. Lapsille tulee kyllä elatusmaksut ja yksinhuoltaja korotukset. Eihän se aina luksuselämään riitä, mutta en ainakaan omassa tuttavapiirissä ole nähnyt yh-perheiden missään kurjassa köyhyydessä elävän.

Vierailija
26/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yh siis sellainen äiti, jolla on yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa? Tai sellainen, että kaisst käyvät vaikka joka toinen viikonloppu isänsä luona?

sellainen missä lapsella ei ole isää ja myöhemmin tulee mielenterveys ongelmat mutta siitä ei saa julkisesti puhua...

Vierailija
27/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sellainen missä lapsella ei ole isää ja myöhemmin tulee mielenterveys ongelmat mutta siitä ei saa julkisesti puhua...

Tarkoitatko, että ilman isää kasvanut on lähtökohtaisesti epäonninen?

Vierailija
28/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, täällä yksi yh. Mietin säännöllisesti itsemurhaa, koska elämäni on niin rankkaa, enkä näe siinä oikein toivoa. Lasten takia yritän sinnitellä. Rakkaudesta tai sen mahdollisuudesta olen jo ajat sitten luopunut, koska tiedän, että minua käytettäisiin vain hyväksi. Tämäkin ketju on täynnä loukkaavia kommentteja, jotka painaa minua entisestään alas. Jospa ihmiset eläisivät päivääkään tätä minun elämää.

Sinulla on kuitenkin lapsesi jotka tarvitsevat ja rakastavat sinua. Yritä löytää heistä iloa elämään. Rankkaa varmaan on mutta se helpottaa varmasti kun lapset kasvavat. Yritä myös löytää ystäviä ja tukiverkkoa.

Vierailija
29/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Minua ärsyttää se, että pariskunnat kylpevät rahassa, toisin kuin yksinhuoltajat. Yksi aikuinen ei millään voi tienata sellaisia summia mitä pariskunnat tienaavat.

Miksi yh:n pitäisi tienata saman verran kuin kahden aikuisen? Kahdella aikuisella on kahden aikuisen menot mutta yhdellä on yhden menot. Lapsille tulee kyllä elatusmaksut ja yksinhuoltaja korotukset. Eihän se aina luksuselämään riitä, mutta en ainakaan omassa tuttavapiirissä ole nähnyt yh-perheiden missään kurjassa köyhyydessä elävän.

Esimerkki: olen sotealan korkeakoulutettu, minunkin puolisoni kuoli, jo raskausaikana. Ystävälleni ja hänen miehelleen jäi nettona käteen vähän yli 5000e (kummallakaan ei korkeakoulutusta) ja mulle jäi nippanappa 2000e. Heidän lapsensa päivähoitomaksu maksoi 20e enemmän kuin minun lapseni. Siis 20e! Ei ole siis ollenkaan oikein suhteutettu esim.nuo pvh-maksut. On muitakin epäkohtia.

Vierailija
30/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt mun kans lapsen, niin et olis YH. 

En nyt mielestäni mikään tylsä ole, vaikka en jännis olekkaan tai juo alkoholia. Osaan kyllä keskustella asioista. t. kilttis

Vierailija
31/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt mielestäni mikään tylsä ole, vaikka en jännis olekkaan tai juo alkoholia. Osaan kyllä keskustella asioista. t. kilttis

Voisit alkaa aisuriksi.

Vierailija
32/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän se ole tullut selväksi ettei suomi mammoille fiksu mies kelpaa.

Vierailija
33/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sulla ei ole parisuhdeongelmia. Nekin ovat helvetin kuormittavia. Aika monella on.

Tsemppiä, lapset ovat vain hetken noin pieniä ja opiskelukin on nopesti ohi. Itsekin oo tuon elämänvaiheen elänyt ja siitä suurimmaksi osin nauttinut, vaikka raskasta oli.

Jaa, väitätkö että larisuhdeasiat eivät ole valinrakysymyksiä? Aplle on tarjottu tätä itse valitsit -korttia. Miksi sama ei toimi parisuhteessa eläviin? Kyllä huonon suhteen voi aina jättää. Kaikilla on oikeus ottaa ero Suomessa!

Olipas heikkoa ajattelua.

Vierailija
34/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset jotka saavat lapsia, tulevat kaikki olemaan yh:oita. Suhteet eivät enää kestä vuosikymmeniä.

Vierailija
35/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajat on paskansa ansainneet jos puolis ei ole kuollut.

Vierailija
36/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi naiset ei useammin jätä lapsia isälleen ja tapaa lapsiaan joka toinen viikonloppu, kuten isätkin tavallisesti.

Myös vuoroviikkosysteemi toimii, eli 2 viikkoa isällä ja 2 viikkoa äidillä... ainakin jos vanhemmat asuu melko lähellä toisiaan tai lapset ei ole vielä koulussa.

Vierailija
37/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan naiset jotka saavat lapsia, tulevat kaikki olemaan yh:oita. Suhteet eivät enää kestä vuosikymmeniä.

suomalaiset naiset.

Vierailija
38/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tuntuu todella siltä, että tämä kansa on ansainnut kuolla sukupuuttoon. On oikeastaan hienoa, että syntyvyys laskee.

Vierailija
39/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole yh, vaan vuoroviikkoäiti. Tosin joidenkin mielestä silti yh, etenkin miesten. Mutta tunnistan ongelmat. Etenkin naiselle ne lapset on ongelma työelämässä. Isiä ymmärretään enemmän. Oma ala on vahvasti vuorotyötä ja tässä kolmen vuoden sinkkuaikana olen töissä ollut yhteensä vähän yli vuoden. En vaan kelpaa töihin, vaikka joka toisen viikon voisin tehdä mitä vuoroja vaan. Minulla on siis lapset jo koulussa, mutta alle 10 v. Eli mihinkään hoitoon ei saa enää, mutta yksinkään ei voi etenkään yöksi jättää. No, toivottavasti pääsen syksyllä opiskelemaan toista alaa.

Rahallisesti tulen nyt toimeen paremmin kuin aiemmin. Ei se ex edelleenkään juuri mitään maksa, mutta saan kelalta rahat, myös elatusmaksut. Asuminen on nyt myös halvempaa, kun ostin halvemman asunnon.

Se on vaan kumma, miten tästäkin vain naisia halveksitaan, ei niitä lapsensa hylänneitä miehiä. Varmasti jokainen mies jonkun tällaisen tietää, mutta tuskin silti heitä halveksii. Itse en sellaista miestä koskaan huolisi. En kyllä yh miestäkään, paitsi jos lapsi olisi jo teini. Ihan vaan sen takia, että en halua itselleni ja lapsilleni mitään uusperhe kuviota. Jos ei lapsetonta miestä löydy, olen sitten yksin. Tosin on jo nytkin seuralainen, silloin kun on lapsivapaata. Tuskin esittelen lapsille.

Mutta tsemppiä kaikille yh äideille, minä en koe olevani lähellekään sellainen. Kuitenkin puolet ajasta vapaata, olkoonkin että hoidan silloinkin lasten asioita. Tänään sain taas lapset kotiin ja oli jo ikävä.

Vierailija
40/214 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajat on paskansa ansainneet jos puolis ei ole kuollut.

Entä ne lapsensa hylänneet vanhemmat, yleensä isät? Mitä ne sitten on? Ällöttäviä luusereita. Äitihän on sankari, kun hoitaa sekä isän että äidin työt. Mies on vaan paennut luuseri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme