Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi miesystävä kutsuu teinityttöäni "pikkupimuksi"

Vierailija
08.04.2022 |

Tänäänkin kun tyttö tuli koulusta kysyi että "Mitäs pikkupimu oppi tänään?" Miten pitäisi oikein suhtautua?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin tavanomainen nimitys oli ennen, etenkin jos mies on vähän vanhempi ja asunut maaseudulla.

Sillä ei todellakaan ole mitään sen kummempaa merkitystä, se vain sanonta koulutytöistä.

Jo mopopojat huuteli ennen teiden haaroissa kevätilltoina, jotta: eipä pimut uskalla tulla kyytiin?

Se on pelkkä sana, ei sillä mitenkään halvenneta naista eikä tyttöä, sitä ei edes huomaa kun se tulee kokonaan nopeasti käyttöön.  Mopopoikia saatettiin sanoa raggareiksi ja ganstereiksi, vaikka taatusti pienten kirkonkylän mopopojat olivat kiltimmistä päästä yläkoulululaisia poikia ja vähän sitä vanhempia.

On kummalliseksi tämä maailma mennyt, että jo kaikesta pahastutaan, eihän tässä uskalla kohta suutansa avata, kun kaikesta loukkaannutaan.

Ei kaikki tässä maailmassa sentäs   aina tarkoita jotain iljettävää ja pahaa ja rumaa.

Eikä seksiä.

Vierailija
22/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala, ette nyt ala laittamaan miestä maanrakoon, jos toi on vaan miehen tapa osoittaa välittämistä lapselle. Jos mies ei ole tietoinen, että pimu on nykyään ikävä ilmaisu. En minäkään sitä kauaa ole tiennyt, ja oon sentään sivistynyt naisihminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sanoi mua pimuksi pienenä. Siinä ei ollut kertakaikkisesti mitään outoa. Jos kyse on isäpuolesta niin itse ajattelen että mies on joko ärsyttävä tai vähän pervo.

Vierailija
24/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen, että Suvi Hartlin sanoi yhden kerran radiossa, että hänen isänsä kutsui häntä lapsena Sutturaksi, eikä Suvi pitänyt sitä lainkaan pahana. Ehkä noissa nimityksissäkin kuulee sen, minkä haluaa kuulla?

Niin, sinä kuulet siinä omiasi. Se on puhekieltä ja tarkoittaa tyttöä.

https://www.suomisanakirja.fi/suttura

Vierailija
25/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Pikkupimu eli pikkulikka/tyttö/kimma/mimmi/plikka.

Juu, tuota kimma /gimma käytettiin minun nuoruudessa paljon.

Vielä kun seurusteltiinkin, saatoivat miehet sanoivat mökillä, että menkää te gimmat ensiksi saunaan, me käydään sitten myöhemmin.

Vierailija
26/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tytöttelee tai sana pieni. Kimma kimakka, matami mimmi? Miksi nimitellä toisia.

Vierailija
27/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette seurustelleet? Itse olisin jo toisesta kerrasta pitänyt keskustelun ja sanonut että lapsellani on nimi, ole hyvä ja käytä sitä. En ymmärtäisi tuollaista nimitystä edes mieheltäni joka on lapsen isä.

Vierailija
28/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen, että Suvi Hartlin sanoi yhden kerran radiossa, että hänen isänsä kutsui häntä lapsena Sutturaksi, eikä Suvi pitänyt sitä lainkaan pahana. Ehkä noissa nimityksissäkin kuulee sen, minkä haluaa kuulla?

Niin, sinä kuulet siinä omiasi. Se on puhekieltä ja tarkoittaa tyttöä.

https://www.suomisanakirja.fi/suttura

Muistan, tuo oli 1960-luvun sanastoa tyttöistä.  Ei halventavassa mielessä.

Vierailija
29/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hän on arvostelemaan lastasi. Jos noin sanois mun tyttärelle niin näyttäisin ovea ukolle. Vastaavasti tyttäresi voi napauttaa takaisin. Mitäs pappa, setämies yms. Kumpiko sulle on tärkeämpi lapsesi vai mieskaverisi, pidemmällä ajalla katsoen?

Vierailija
30/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kuka ottaa jonkun miehen kotiinsa asumaan jos on lapsia? Minä en ainakaan koskaan raahaa äijiä kotiini, olen 2 tytön yh. Itse jouduin asumaan isäpuoleni kanssa lapsena.

Vierailija
31/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tytöttelee tai sana pieni. Kimma kimakka, matami mimmi? Miksi nimitellä toisia.

No voi tsiisus! "Hei sukupuolineutraali hahmo, miten meni tänään koulussa?"

Vierailija
32/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole nimittelyä. Kutsuu tytöksi kun on tyttö. Pakkoko sitä on aina kirjakieltä puhua?

Vierailija
33/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ukki kutsui minua pikkupimpiksi linja-autossa... Olin 40 v....

Oli varmaan seniili pappa.

Vierailija
34/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastanen tää maailma nykyään.

Vierailija
35/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi sanonut pikku narttu niin sitten olisin huolestunut

Vierailija
36/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin tavanomainen nimitys oli ennen, etenkin jos mies on vähän vanhempi ja asunut maaseudulla.

Sillä ei todellakaan ole mitään sen kummempaa merkitystä, se vain sanonta koulutytöistä.

Jo mopopojat huuteli ennen teiden haaroissa kevätilltoina, jotta: eipä pimut uskalla tulla kyytiin?

Se on pelkkä sana, ei sillä mitenkään halvenneta naista eikä tyttöä, sitä ei edes huomaa kun se tulee kokonaan nopeasti käyttöön.  Mopopoikia saatettiin sanoa raggareiksi ja ganstereiksi, vaikka taatusti pienten kirkonkylän mopopojat olivat kiltimmistä päästä yläkoulululaisia poikia ja vähän sitä vanhempia.

On kummalliseksi tämä maailma mennyt, että jo kaikesta pahastutaan, eihän tässä uskalla kohta suutansa avata, kun kaikesta loukkaannutaan.

Ei kaikki tässä maailmassa sentäs   aina tarkoita jotain iljettävää ja pahaa ja rumaa.

Eikä seksiä.

Moni muukin 1950-60-luvuilla hyväksytty asia ei ole sitä enää. Siihen aikaan kasvavan tytön rintoja sai kopeloida kuka tahansa sukulaissetä ja se piti vain kestää, ettei sedälle tule paha mieli. Ja jos ei kopeloitu, niin sitten kommentoitiin.

Vierailija
37/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin asumaan isäpuoleni kanssa lapsena.

Ja mitä tapahtui?

Vierailija
38/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
39/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä seksiä.

Moni muukin 1950-60-luvuilla hyväksytty asia ei ole sitä enää. Siihen aikaan kasvavan tytön rintoja sai kopeloida kuka tahansa sukulaissetä ja se piti vain kestää, ettei sedälle tule paha mieli. Ja jos ei kopeloitu, niin sitten kommentoitiin.

Sukunimihullun fantasiat.

Vierailija
40/67 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä nainen ihmettelee jännä miehen kommunikointia.

Sitä adidasraitojen määrää tuossa perheyksikössä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän