Uusi miesystävä kutsuu teinityttöäni "pikkupimuksi"
Tänäänkin kun tyttö tuli koulusta kysyi että "Mitäs pikkupimu oppi tänään?" Miten pitäisi oikein suhtautua?
Kommentit (67)
Ei herranjumala, ette nyt ala laittamaan miestä maanrakoon, jos toi on vaan miehen tapa osoittaa välittämistä lapselle. Jos mies ei ole tietoinen, että pimu on nykyään ikävä ilmaisu. En minäkään sitä kauaa ole tiennyt, ja oon sentään sivistynyt naisihminen...
Mun isä sanoi mua pimuksi pienenä. Siinä ei ollut kertakaikkisesti mitään outoa. Jos kyse on isäpuolesta niin itse ajattelen että mies on joko ärsyttävä tai vähän pervo.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen, että Suvi Hartlin sanoi yhden kerran radiossa, että hänen isänsä kutsui häntä lapsena Sutturaksi, eikä Suvi pitänyt sitä lainkaan pahana. Ehkä noissa nimityksissäkin kuulee sen, minkä haluaa kuulla?
Niin, sinä kuulet siinä omiasi. Se on puhekieltä ja tarkoittaa tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Pikkupimu eli pikkulikka/tyttö/kimma/mimmi/plikka.
Juu, tuota kimma /gimma käytettiin minun nuoruudessa paljon.
Vielä kun seurusteltiinkin, saatoivat miehet sanoivat mökillä, että menkää te gimmat ensiksi saunaan, me käydään sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytöttelee tai sana pieni. Kimma kimakka, matami mimmi? Miksi nimitellä toisia.
Kauan olette seurustelleet? Itse olisin jo toisesta kerrasta pitänyt keskustelun ja sanonut että lapsellani on nimi, ole hyvä ja käytä sitä. En ymmärtäisi tuollaista nimitystä edes mieheltäni joka on lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen, että Suvi Hartlin sanoi yhden kerran radiossa, että hänen isänsä kutsui häntä lapsena Sutturaksi, eikä Suvi pitänyt sitä lainkaan pahana. Ehkä noissa nimityksissäkin kuulee sen, minkä haluaa kuulla?
Niin, sinä kuulet siinä omiasi. Se on puhekieltä ja tarkoittaa tyttöä.
Muistan, tuo oli 1960-luvun sanastoa tyttöistä. Ei halventavassa mielessä.
Mikä hän on arvostelemaan lastasi. Jos noin sanois mun tyttärelle niin näyttäisin ovea ukolle. Vastaavasti tyttäresi voi napauttaa takaisin. Mitäs pappa, setämies yms. Kumpiko sulle on tärkeämpi lapsesi vai mieskaverisi, pidemmällä ajalla katsoen?
Hyi kuka ottaa jonkun miehen kotiinsa asumaan jos on lapsia? Minä en ainakaan koskaan raahaa äijiä kotiini, olen 2 tytön yh. Itse jouduin asumaan isäpuoleni kanssa lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytöttelee tai sana pieni. Kimma kimakka, matami mimmi? Miksi nimitellä toisia.
No voi tsiisus! "Hei sukupuolineutraali hahmo, miten meni tänään koulussa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole nimittelyä. Kutsuu tytöksi kun on tyttö. Pakkoko sitä on aina kirjakieltä puhua?
Vierailija kirjoitti:
Yksi ukki kutsui minua pikkupimpiksi linja-autossa... Olin 40 v....
Oli varmaan seniili pappa.
Jos olisi sanonut pikku narttu niin sitten olisin huolestunut
Vierailija kirjoitti:
Varsin tavanomainen nimitys oli ennen, etenkin jos mies on vähän vanhempi ja asunut maaseudulla.
Sillä ei todellakaan ole mitään sen kummempaa merkitystä, se vain sanonta koulutytöistä.
Jo mopopojat huuteli ennen teiden haaroissa kevätilltoina, jotta: eipä pimut uskalla tulla kyytiin?
Se on pelkkä sana, ei sillä mitenkään halvenneta naista eikä tyttöä, sitä ei edes huomaa kun se tulee kokonaan nopeasti käyttöön. Mopopoikia saatettiin sanoa raggareiksi ja ganstereiksi, vaikka taatusti pienten kirkonkylän mopopojat olivat kiltimmistä päästä yläkoulululaisia poikia ja vähän sitä vanhempia.
On kummalliseksi tämä maailma mennyt, että jo kaikesta pahastutaan, eihän tässä uskalla kohta suutansa avata, kun kaikesta loukkaannutaan.
Ei kaikki tässä maailmassa sentäs aina tarkoita jotain iljettävää ja pahaa ja rumaa.
Eikä seksiä.
Moni muukin 1950-60-luvuilla hyväksytty asia ei ole sitä enää. Siihen aikaan kasvavan tytön rintoja sai kopeloida kuka tahansa sukulaissetä ja se piti vain kestää, ettei sedälle tule paha mieli. Ja jos ei kopeloitu, niin sitten kommentoitiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin asumaan isäpuoleni kanssa lapsena.
Ja mitä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin tavanomainen nimitys oli ennen, etenkin jos mies on vähän vanhempi ja asunut maaseudulla.
Sillä ei todellakaan ole mitään sen kummempaa merkitystä, se vain sanonta koulutytöistä.
Jo mopopojat huuteli ennen teiden haaroissa kevätilltoina, jotta: eipä pimut uskalla tulla kyytiin?
Se on pelkkä sana, ei sillä mitenkään halvenneta naista eikä tyttöä, sitä ei edes huomaa kun se tulee kokonaan nopeasti käyttöön. Mopopoikia saatettiin sanoa raggareiksi ja ganstereiksi, vaikka taatusti pienten kirkonkylän mopopojat olivat kiltimmistä päästä yläkoulululaisia poikia ja vähän sitä vanhempia.
On kummalliseksi tämä maailma mennyt, että jo kaikesta pahastutaan, eihän tässä uskalla kohta suutansa avata, kun kaikesta loukkaannutaan.
Ei kaikki tässä maailmassa sentäs aina tarkoita jotain iljettävää ja pahaa ja rumaa.
Eikä seksiä.
Moni muukin 1950-60-luvuilla hyväksytty asia ei ole sitä enää. Siihen aikaan kasvavan tytön rintoja sai kopeloida kuka tahansa sukulaissetä ja se piti vain kestää, ettei sedälle tule paha mieli. Ja jos ei kopeloitu, niin sitten kommentoitiin.
Sukunimihullun fantasiat.
Vierailija kirjoitti:
Jännä nainen ihmettelee jännä miehen kommunikointia.
Sitä adidasraitojen määrää tuossa perheyksikössä...
Eikä seksiä.