MIKSI niin monet miehet ihastuvat muhun?
Ihan oikeasti, olen pohtinut tätä asiaa todella paljon. Mä en ole erityisen hyvännäköinen, sellainen perusnätti mielestäni. Olen ollut aika hoikka kylläkin, mutta raskauksien jälkeen lihoin sellaiseen normaaliin mammapainoon, eikä se muuttanut mitään. Rinnat ja takapuoli on kyllä ihan ok, ainakin vaatteet päällä. Olen introvertti, mutta vanhemmiten oppinut vähän sosiaalisemmaksi. Mulla on todella huono perusitsetunto.
Todella monet miehet ihastuvat minuun, se on jopa aika rasittavaa, koska joudun todella tarkkaan miettimään, millä tavalla voin puhua ja käyttäytyä miesten seurassa. Tällä hetkellä minuun ihastunut yksi itseäni huomattavasti nuorempi komeamies ja yksi itseäni hiukan vanhempi huippuälykkö (ihan oikeasti, en tajua) oman miehen lisäksi (siis niin, että tiedän asiasta). Pidän myös vapaaehtoisia kursseja aikuisille, ja vaikka ala on periaatteessa yleensä naisvaltainen, kurssiyleisöstäni 90 % on miehiä.
Mielestäni en flirttaile (paitsi harvoin, täytyy myöntää että tuolle nuorelle komistukselle olen flirttaillut, mutta hän kyllä aloitti), vaan käyttäydyn samalla tavoin niin miesten kuin naistenkin kanssa. Kuitenkin vielä nyt 4-kymppisenä tarjontaa on liikaa. Mistä voi johtua?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:43"]
Huono itsetunto viehättää miehiä. Mulla ei ole ja mielestäni hyvännäkönen, ja mua haukutaan rumaksi, ilkeäksi, pahaksi, vaikkei edes tunneta. Kukaan ei ole koskaan sanonut kauniiksi tai nätiksi.
[/quote]
Päinvastoin.
Ja se syy miksi sinua haukutaan ja mikseivät miehet kehu: et ole kaunis, etkä edes nätti. Rumimmat naiset saavat juuri tuon tason kohtelua miehiltä...
En mä usko ap, että sä tietoisesti tai tiedostamattomasi nuoleskelet noita miehiä.
Miehet nyt ikävä kyllä tutkitustikin arvioivat naisen olevan seksuaalisesti kiinnostunut, vaikka nainen on vain normaalilla tavalla ystävällinen, kohtelias ja hymyilevä :/ Tosi rasittavaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:34"]En osaa sanoa "nuoleskelenko" miehiä, ehkä sitten. Mitä niihin kursseihin tulee, ei niitä ihastuksia sieltä juuri onneksi löydy (harvat uskaltavat sanoa mitään), mutta naurattaa vain se, että sinne on valikoitunut niin suuri osallistujajoukko miehiä.
ap
[/quote]
Joillain on sellainen pieni pilke aina silmäkulmassa ja olen huomannut että miehet usein ihastuvat vähän hönöihin tyttöihin:) mutta siis etkai oikeesti luule että ne kurssilaiset on tullu sun kursseille vaan kun ovat ihastuneita tai viehättyneitä susta? Toi kuulostaa jo vähän kaukaa haetulta:D..
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:07"]
Jotkut tytöt/naiset ovat vaan jotenkin "ihastuttavia", hankala selittää oikein tarkemmin, mutta olen huomannut moisen asian. Eivät ole niitä kaikkein kauniimpia tai pamela anderson -kroppaisia, vaan sen sijaan pienet virheet jopa inhimillistävät ja tekevät naisesta helpommin lähestyttävän ja jollain tavalla maanläheisemmän. Liika flirttailu latistaa tätä ihastuttavuutta, mutta jatkuva pieni pilke silmäkulmassa lisää roimasti. Huumorintaju, hurmaava hymy ja säihkyvät silmät, persoonallisuus ja sopiva temperamentti, perusnätti naama ja normaali kroppa. Tällaisiin naisiin minä yleensä ihastun, ns. "missit" sun muut voivat olla sitten lihallisen himon kohteina päiväunissa.
t sinkku-M36
[/quote]Lue: Iloisennäköinen ja ujohkon oloinen "nätti".
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:35"]
Huono itsetunto viehättää miehiä. Mulla ei ole ja mielestäni hyvännäkönen, ja mua haukutaan rumaksi, ilkeäksi, pahaksi, vaikkei edes tunneta. Kukaan ei ole koskaan sanonut kauniiksi tai nätiksi.
[/quote]
Päinvastoin.
Ja se syy miksi sinua haukutaan ja mikseivät miehet kehu: et ole kaunis, etkä edes nätti. Rumimmat naiset saavat juuri tuon tason kohtelua miehiltä...
[/quote]Hyvä itsetunto ei ole sama kuin tekohymynaamalla nuolen miesten perseitä, vaan nimenomaan en välitä paskaakaan mitä muut ajattelee. Ja kyllä olen kaunis. Sinä et ole varmaankaan millään tasolla komea?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:45"]
[/quote]
Päinvastoin.
[/quote]Hyvä itsetunto ei ole sama kuin tekohymynaamalla nuolen miesten perseitä, vaan nimenomaan en välitä paskaakaan mitä muut ajattelee. Ja kyllä olen kaunis. Sinä et ole varmaankaan millään tasolla komea?
[/quote]
Hyvin provoidut heti :)
Ja vielä kerran, että ymmärrät: sä voit itse kuvitella ja pitää itseäsi kauniina, mutta selkeästi miehille sitä ET ole. Kuinka paljon vituttaa kun hävisit geenilotossa?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:45"]
[/quote]
Päinvastoin.
[/quote]
Hyvin provoidut heti :)
Ja vielä kerran, että ymmärrät: sä voit itse kuvitella ja pitää itseäsi kauniina, mutta selkeästi miehille sitä ET ole. Kuinka paljon vituttaa kun hävisit geenilotossa?
[/quote]Et vastannut kysymykseeni:D. Sä olet sekä tyhmä että ruma? Ja saamaton luuserin todennäkösesti kun täällä roikut. Mutta joo. ei oo mun asia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:34"]En osaa sanoa "nuoleskelenko" miehiä, ehkä sitten. Mitä niihin kursseihin tulee, ei niitä ihastuksia sieltä juuri onneksi löydy (harvat uskaltavat sanoa mitään), mutta naurattaa vain se, että sinne on valikoitunut niin suuri osallistujajoukko miehiä.
ap
[/quote]
Tarkoitat siis, että ovat tulleet Sinun takaisi...
Olet luultavasti luonteeltasi keveällä ja kivalla tavalla mutkaton ja osaat olla vuorovaikutustilanteissa tilaa antava. Introvertti voi osata tuon luonnostaan; ei odota, että toinen on yleisönä aplodeeraamassa eikä käytöksellään "vaadi" toista tykkäämään itsestään. Siinä on se ihan valinnanvapauden tunne, jonka osaat muodostaa imapiiriin.
Luultavasti olet sopivasti älykäs ja huumorintaju on laaja ja osaat soveltaa sitä tilannekohtaisesti. Sinun olemisesta puuttuu kerskailu (super)älykkyydestä ja (super)kauneudesta joten ihmiset saavat tunteen, että ovat ihan hyviä ihmisiä. Ihmiselle on tärkeää -ei paitsi seura, jossa on, vaan- se, minkälaisena kokee itsensä siinä seurassa. Sinulla on annettu lahja luoda ilmapiiri, missä toisen on helppo pitää myös itsestään ja sitäkin kautta ihastua myös sinuun.
ap
[/quote]
Joo, en meinannu et välttämättä sä oot sellainen. Kerroin vain omasta kaveriporukastani esimerkin. Nämä kyseiset naiset on lisäksi nättejä, ei kaunottaria kuitenkaan. Ja sellaisia joita usein naiset kadehtii tai "vihaa" sen takia, et miehet pyörii ympärillä. Omat tosi luontevasti miesseurassa, kaikki naiset ei osaa olla. Ja hyviä keskustelemaan ihan miehiäkin kiinnostavista aiheista.
Sitä kutsutaan halo-efektiksi. Siihen johon joku ihastuu, ihastuu helposti muutkin. Ehkä hehkut sitä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:33"]
Sitä kutsutaan halo-efektiksi. Siihen johon joku ihastuu, ihastuu helposti muutkin. Ehkä hehkut sitä.
[/quote]Juuriki näin!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:33"]
[/quote]Juuriki näin!
[/quote] Niinpä. T. Keittiöpsykologi, joka itsekkin lävittää välillä Halo-sädettä ;-) ps. Halo on yhdistelmä karismaa ja herkkyyttä
Minuun ei kukaan ihastu vaan vihastuu. Ja sitten minä vihastun myös. Ja sitten tulee loputon kierre. Ja mä oon niin vittumainen akka, että lopetan vasta sitten kun toinen on aivan rikki!
Jotkut ihmiset kokevat kaikki ystävälliset sanat tai jopa vain hymyilyn ihastuksen merkkinä. Ehkä sinusta ap on jännittävää olla miesten seurassa ja hieman kuvittelet miesten olevan ihastuneita? Monet miehet flirttailevat ja hauskuuttavat naisia ilman että siihen liittyy mitään ihastusta, kunhan vaan haluavat olla mukavia. Jos alkaa nähdä ihastuneita miehiä kaikkialla, niin kannattaa miettiä onko se todellista vai sittenkin fantasia oman pään sisällä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:42"]Jotkut ihmiset kokevat kaikki ystävälliset sanat tai jopa vain hymyilyn ihastuksen merkkinä. Ehkä sinusta ap on jännittävää olla miesten seurassa ja hieman kuvittelet miesten olevan ihastuneita? Monet miehet flirttailevat ja hauskuuttavat naisia ilman että siihen liittyy mitään ihastusta, kunhan vaan haluavat olla mukavia. Jos alkaa nähdä ihastuneita miehiä kaikkialla, niin kannattaa miettiä onko se todellista vai sittenkin fantasia oman pään sisällä.
[/quote] Ilkeä ja hieman happaman sitruunanmaku. Kyllä on myös miehiä joita on helppo lähestyä. Minulla (nainen) on ollut ihailijoita, mutta en silti koe itseäni mitenkään diivaksi tai fantasioissa eläväksi. Flirtti piristää.
Luultavasti tuo numero 27 on lähimpänä oikeaa. Itselläni sama juttu. Aina mietin, miten helposti miehet ihastuvat minuun kun olen heidän kanssaan tekemisessä työn kautta. Olen jo 46, mutta aika usein tulee "todisteita". En kuvittele, miehet ovat minulle sen lukuisia kertoja sanoneet. Seksisuhteita on minulla ollut yhden käden sormilla laskettuna, joten sitä ei ole että olisin helppo. Jos veikkaisin niin lähemmäs 200 kuin lähemmäs 100 miestä on ollut minuun rakastuneita. Minulta on kysytty suoraan, lähetetty kirjeitä ja kosittukin useita kertoja.
En osaa sanoa "nuoleskelenko" miehiä, ehkä sitten. Mitä niihin kursseihin tulee, ei niitä ihastuksia sieltä juuri onneksi löydy (harvat uskaltavat sanoa mitään), mutta naurattaa vain se, että sinne on valikoitunut niin suuri osallistujajoukko miehiä.
ap