Voisitteko seurustella mielenterveysongelmaisen kanssa?
En tahdo kertoa tarkemmin mistä häiriöstä on kyse, mutta minulla on kausia jolloin näen ja kuulen asioita jotka eivät pidä paikkansa. Tulkitsen ihmisiä jatkuvasti väärin ja ajatukseni ovat välillä hyvin vainoharhaisia. Sitten on aikoja, jolloin pystyn elämään lähes normaalia, tasapainoista elämää. Haluaisin rinnalleni jonkun, mutta pelkään että puuduttaisin hänet vaikeuksillani eikä kukaan ihminen tahdo olla ns. vastuussa toisesta. Myönnän, että pahimpina aikoinani olen todella raskasta seuraa. Kaikki edelliset suhteet on kariutuneet ongelmiini. En tiedä mitä tällä aloituksella edes haen.. kai uusia näkökulmia. Apua.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite mt-tapaus enkä siitä huolimatta pystyisi seurustelemaan miehen kanssa jolla tällasia ongelmia.
Tiedän mitä on elää mielisairauden kanssa, mutta se ei tarkoita että sitä samaa jaksaisi katsella toisesssa ihmisessä.Enkä oo millään tavalla sosiaalisesti suuntautunut, tai kykenevä mihinkään sosiaalialan hommiin, en töissä, en yksityiselämässä.
Mutta kuitenkin oletat, että ihminen jolla ei ole mt-ongelmia, haluaisi mt-ongelmaisen kanssa seurustella, kun et itsekään pystyisi? Aika kiero ajatusmaailma; "minun ei tarvitse sietää ongelmaisia, mutta muiden soisi kuitenkin sietää minun ongelmiani". Ja olen ihan mt-ongelmaton ihminen itse, olen ollut mt-ongelmaisen kanssa, ja totta puhut, raskasta on, enkä enää semmoseen lähtis.
Niin ja jos se on terveelle raskasta niin mt ongelmaiselle toinen mt ongelmainen on 100 kertaa raskaampaa. Lisäksi pystyvät lietsomaan toisensa uuvuksiin ja psykoottisiksi koska kummankin mt ongelma ruokkii häiriökäytöstä.
En usko että kykenisin. Mutta ongelma ei kai ole mielenterveysongelmista kärsivä vaan minä itse.
En kykenisi pitämään lemmikkejäkään, niin paljon kuin koirista pidänkin, mutta hoitaminen? Se olisi jo toinen juttu. Tiedän, että minusta ei olisi siihen.
AP:lle: Positiivista, että tiedostat itse sairautesi, osaat analysoida sitä ja osaat tarvittaessa hakea apua. Niin monilla ihmisillä on elämänsä varrella ongelmia mielenterveyden kanssa.
Mielenterveysongelmaiset eivät ole yhdestä puusta veistettyjä. Minkälaisia mielenterveysongelmia ap mahtaa tarkoittaa? Masennusta? Ahdistuneisuushäiriötä? Skitsofreniaa? Kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Persoonallisuushäiriötä?
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmaiset eivät ole yhdestä puusta veistettyjä. Minkälaisia mielenterveysongelmia ap mahtaa tarkoittaa? Masennusta? Ahdistuneisuushäiriötä? Skitsofreniaa? Kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Persoonallisuushäiriötä?
"minulla on kausia jolloin näen ja kuulen asioita jotka eivät pidä paikkansa. Tulkitsen ihmisiä jatkuvasti väärin ja ajatukseni ovat välillä hyvin vainoharhaisia"
Jonkinlaista skitsofreniaa oletan?
"Mielenterveysongelma" on hyvin laaja käsite. Se pitää sisällään niin lievän masennuksen kuin vakavan persoonallisuushäiriönkin.