Huomenna alkaa lihaton lokakuu. Oletko mukana?
Kommentit (42)
Toivottavasti. Ilman punaista lihaa menty kohta 10 vuotta, ainakaan en aio ostaa lihaa lokakuussa.
Jep! Tai ainakin vähennän lihansyöntiä runsaasti.
En osaa motivoida itseäni kasvis syöjäksi eikä minua kiinosta. Onhan se terveellistä ja ainoa ruokavalio mitä käyttäisin. Olen kumminkin hyvä ja ahkera tekemään ruokaa joten syön monipuolisesti ja pysyn super terveenä. Kasvisruokavalio on kiistämättä paras ruokavalio kaikista ruokavalioista. Kaikki muut ovat hoponpoppoota.
Ohis, mutta olisiko kenelläkään mitään hyvää kasviskeitto-ohjetta?
Mukana ollaan, tämäkin kuukausi. :)
Mukana ollaan! Mutta kanasta ja kalasta en luovu.
[quote author="Parempi Ihminen" time="30.09.2015 klo 23:20"]
Mukana ollaan! Mutta kanasta ja kalasta en luovu.
[/quote]
Enkä lihasta. ;)
En ole. Liha on hyvää, joten tietenkin syön sitä.
Syön joka päiVä lihaa, jos en pääruokana tai muuten niin ainakin voileivän päällä meetvurstina joka päivä
En osaa laittaa mitään erityisruokia, jos joku tulee laittamaan mulle ruokaa niin sitten sopii.
En ole varmaan koskaan ollut kokonaista kuukautta ilman lihaa, mutta nyt voisin olla mukana. Aion kuitenkin käyttää maitotuotteita ja varmaan kananmuniakin, mutta tällä kertaa yritän välttää sitä, että lisäisin niiden käyttöä (kuten yleensä käy, kun yritän olla ilman lihaa.)
Haluan piilottaa lihaa(minuunkin voi piilottaa lihaa)
-Mies 29v + 1v-
En heti huomenna, kun on sen verran jämäruokia kaapissa. Ne syödään pois ja sitten alkaa lihaton lokakuu, jota ollaan yleensä jatkettu pikkujouluihin saakka.
Mun mielestä lihaton lokakuu ajoittuu tosi huonosti (alkusoinnun takia? Onks tää kansainvälinen juttu vai vaan meillä?)
Kun ilmat kylmenee ja pimenee, tekee mieli just niitä tuhteja lihaisia pataruokia ym. Sitä paitsi loppusyksystä saa possunlihaa tavallista edullisemmin joulukinkkutuotannon sivutuotteena. En lähde mukaan.
Voisin aloittaa, JOS joku kokkaisi mulle ne kasvisruuat tai edes tulisi opettamaan, miten niistä soijasuikaleista ym. saa maistuvia. En sano, että kasvisruoka olisi mautonta - EI OLE, en vain osaa kokata sitä. Tykkään kyllä pavuista, linsseistä, tofusta, soijasuikaleista, quornista jnejne, mutta olen laiska ja huono tekemään niistä mitään. Syön kasvisvaihtoehdon kyllä päivittäin yliopiston ruokalassa, eikä kasvissyönti kuukauden ajan sinänsä olisi mulle mikään asenteellinen ongelma.
En pidä lihatonta lokakuuta. Haluan huolehtia terveydestäni joka kuukausi.
Todellakin olen mukana! Jee. Suunnittelen jo lounasta.
- Lilith
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 01:00"]En osaa laittaa mitään erityisruokia, jos joku tulee laittamaan mulle ruokaa niin sitten sopii.
[/quote]
Opettele, saatana. Netistä löytyy helppoja ja herkullisia kasvisruokaohjeita.
- Lilith
En voi. Mulla on paisti jääkaapissa, pakko tehdä se huomenna.