Kerro työpäivästäsi
Mua kiinnostais tietää, minkälaisia teidän työpäivät on. Täällä (ja muuallakin) kun usein puhutaan siitä, miten raskasta työtä esim. sairaanhoitaja/opettajat/lääkärit/juristit tekevät. Joten kertokaa! Mua kiinnostaa siis kaikki mahdolliset ammatit. Monelta olit töissä, mitä työtehtäviä teit ja miten kauan, mihin aikaan pidit taukoja, monelta lähdit töista, oliko päivä erityisen raskas jne. ?
Kommentit (21)
En kerro, koska muuten työkaverit tunnistavat :D
t. sala-AV-pappa
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:11"]
Tänään aloitin työt klo 8. Ensin kahden tunnin puhelinpalaveri. Sen jälkeen selvittelin paria asiakkaan ilmloittamaa ongelmaa. Klo 12 jälleen puhelinpalaveri. Sen jälkeen hain paikallisesta ravintolasta lounasta ja söin sen samalla kun vastailin sähköposteihin. Lounaan jälkeen ohjelmoin. Noin klo 16 kävin koiran kanssa tunnin lenkillä. Jatkoin töitä eli ohjelmoin, vastasin pariin sähköpostiin. Nyt mietin, vieläkä tekisi yhden homman vai lopettaisiko jo tältä päivältä ja lähtisi taas koiran kanssa ulos.
It-ala, etätyö. Ei ole raskasta, normaali työpäivä.
[/quote]
Kiitos! Musta toi kuulostaa raskaalta, miten jaksat vielä tehdä töitä vaikka alotit jo kasilta? T. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:11"]
Tänään aloitin työt klo 8. Ensin kahden tunnin puhelinpalaveri. Sen jälkeen selvittelin paria asiakkaan ilmloittamaa ongelmaa. Klo 12 jälleen puhelinpalaveri. Sen jälkeen hain paikallisesta ravintolasta lounasta ja söin sen samalla kun vastailin sähköposteihin. Lounaan jälkeen ohjelmoin. Noin klo 16 kävin koiran kanssa tunnin lenkillä. Jatkoin töitä eli ohjelmoin, vastasin pariin sähköpostiin. Nyt mietin, vieläkä tekisi yhden homman vai lopettaisiko jo tältä päivältä ja lähtisi taas koiran kanssa ulos.
[/quote]
Kiitos! Musta toi kuulostaa raskaalta, miten jaksat vielä tehdä töitä vaikka alotit jo kasilta? T. Ap
[/quote]
Yksi syy jaksamiseen on etätyö. Ei mene aikaa ruuhkassa istumiseen. Myös tauko koiran kanssa kirpeässä syyssäässä auttaa jaksamaan. Tein aikoinaan harrastuksestani työn, joten pidän tästä. Ja näin pitkien työpäivien vastapainoksi saa jossain vaiheessa taas vapaatakin.
Siivoan isolla metallipajalla. Tänään aloitin työt klo 10. Siivosin 5 taukotupaa, 6 vessaa, yhden pesuhuoneen, moppasin portaita ja imuroin mattoja. Kahvitauko klo 13. Sen jälkeen ajoin harjakoneella hallin käytävät puhtaiksi. Kahden vessan siivous ja ruokatauko klo 15.
Klo 15:30 alkaen miesten pesuhuoneen pesu (2 vessaa myös ja pesin saunan) ja erittäin suuren pukuhuoneen siivous. Klo 18 menin siivoamaan yhden apteekin. Kotiin pääsin klo 20 jälkeen. Kovaa työtä tämä siivousala, mutta tykkään tosi paljon työstäni. Pysyy myös kunto hyvänä. :) Jos joku tunnistaa, niin terkkuja! :D
Puhelinpalvelussa koko päivän klo 12-20. Koko päivä samaa duunia, eli vastailen asiakkaiden kysymyksiin ja joskus ratkon ongelmiakin. Puuduttavaa, mutta onneksi tänään oli vain mukavia asiakkaita.
Alotin joskus 7jälkeen etätöillä. Testasin ohjelmaa ja osallistuin etäpalaveriin. Lopetin joskus 15 jälkeen. Välillä muutamia taukoja.
It-konsultti olen. Työpaikalle menen vasta pe.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:05"]Siivoan isolla metallipajalla. Tänään aloitin työt klo 10. Siivosin 5 taukotupaa, 6 vessaa, yhden pesuhuoneen, moppasin portaita ja imuroin mattoja. Kahvitauko klo 13. Sen jälkeen ajoin harjakoneella hallin käytävät puhtaiksi. Kahden vessan siivous ja ruokatauko klo 15.
Klo 15:30 alkaen miesten pesuhuoneen pesu (2 vessaa myös ja pesin saunan) ja erittäin suuren pukuhuoneen siivous. Klo 18 menin siivoamaan yhden apteekin. Kotiin pääsin klo 20 jälkeen. Kovaa työtä tämä siivousala, mutta tykkään tosi paljon työstäni. Pysyy myös kunto hyvänä. :) Jos joku tunnistaa, niin terkkuja! :D
[/quote]
Aikamoinen duunipäivä! Hatun nosto, mulla ei taitaisi olla noin paljon virtaa. ..
Aloitin klo 8 ja koko päivä meni viimeistelyssä. Tänään oli deadline, kuukauden viimeinen päivä usein on. Hyvin oli aikaa, joten sain tehtyä kunnolla. Kävin siis suunnitelmat läpi ja tein niistä asiakkaalle tarjouslaskentaan lähtevät dokumentit. Tietkoneen ääressä istuin koko päivän. Normaalin puolen tunnin lounastauon pidin. Suunnitteluinsinööri.
Laitoshuoltaja=siivooja.
Työt alkaa klo 7. Siivoan montaa kohdetta ja vaihdan päivän aikana useasti paikkaa. Pyykkien kuskaaminen ärsyttävintä kun kohteisiin ei ole hankittu kunnon laitospesukoneita vaan pitää tyytyä tavallisiin pesukoneisiin joissa ohjelmat kestää 2,5 tuntia (ei voi käyttää neljänkympin pikaohjelmia).
Klo 9 eka kahvitauko. Kohteen vaihto ja siivousta yhteentoista asti jonka jälkeen menen kotiin syömään. Sitten taas kohteen vaihto. Vessojen pesua, roskisten tyhjentämistä, pölyjen pyyhintää toimistohuoneista, lattioiden moppausta ja imurointia. Kahvitauko klo 13. Pyykinpesua, kohteen vaihtoa. Kotiin klo 15 :).
Aamulla kahdeksalta olen työt aloittanut. Koko päivän olen ollut liikkeellä, lounaan söin klo 15, aiemmin en ehtinyt, kaksi kuppia kahvia olen juonut autossa. Päivä on ollut täynnä kaikenlaista yleistilanlaskusta sydäninfarktiin. Nyt tunnin ajan olen istunut ja katsonut telkkaria. Työt loppuvat aamulla klo 8, vielä ehdin tekemään paljon. Ensihoitaja olen.
Mä aloitin 8.00, kurssikokeen valvontaa klo 9.50 asti, samalla vähän varovasti tulevan jakson kurssisuunitelmia eteenpäin kirjoitin. 10.00 eteenpäin suullisen päättökokeen kuuntelua yhdessä kollegan kanssa (on väsyttävää, kun joka sana ja äänne melkein kuultava). 11.20-11.40 ruokatauko, sitten lisää suullisia 13.30 asti. Siitä suoraan koulun kv-hankkeen palaveri n. 14.45 asti. Kotiin, Kokeen korjausta 15.45 asti (välillä pakkasesta löytyneen ruuan sulatusta itselle ja lapselle). 16-17 ihan oma meno (kampaaja). 17-19 kokeen korjaus loppuun ja arvosanat wilmalle. 19 - 19.30 yhden kurssisuunnitelman loppuunkirjoitus. Sitten hajanaista selailua kv-hankkeen matkasuunitelmaan liittyen noin tunnin verran. Ja ei, kaikki päiväni eivät ole tällaisia - jotkut tiukempia ja sitten on niitä 6h töitä päiviä välillä. t. lukion ope
Aamulla 7.30 töihin. Tein leipätaikinan ja leivoin, tein lounaalle ruoat. Lounas auki 11-14.30. Lounaan aikaan tein lounasannokset ja yritin samalla tehdä muita esivalmisteluita iltaserviisiä varten (mousseja, leivoksia, graavasin kalaa, leikkasin carpacciota...) Lounaan loputtua tein välisiivouksen ja nappasin vähän ruokaa, toinen käsi lappas ruokaa suuhun ja toisella kädellä leikkasin jne jne. Loppu päivä menikin vaan tosiaan ruokien esivalmistelussa... iltavuoro saapui 15.30. Itse jatkoin esivalmistelua kello 18 asti, sitten lähdin kotiin. Perus kiire päivä, ei ravintola-alalla oikein taukoja kerkee pidellä... ainakaan meillä jos haluaa joskus kotiin lähteä. :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:05"]
Siivoan isolla metallipajalla. Tänään aloitin työt klo 10. Siivosin 5 taukotupaa, 6 vessaa, yhden pesuhuoneen, moppasin portaita ja imuroin mattoja. Kahvitauko klo 13. Sen jälkeen ajoin harjakoneella hallin käytävät puhtaiksi. Kahden vessan siivous ja ruokatauko klo 15.
Klo 15:30 alkaen miesten pesuhuoneen pesu (2 vessaa myös ja pesin saunan) ja erittäin suuren
pukuhuoneen siivous. Klo 18 menin siivoamaan yhden apteekin. Kotiin pääsin klo 20 jälkeen. Kovaa työtä tämä siivousala, mutta tykkään tosi paljon työstäni. Pysyy myös kunto hyvänä. :) Jos joku tunnistaa, niin terkkuja! :D
[/quote] HUh, mulla loppu kunto jo lukiessa. Olet oikea työnsankari, aina huomataan jos siivoja ei ole käyny mutta harvemmin kiitetään. Teet arvokasta työtä <3
Saavuin töihin vähän ennen kahdeksaa. Sähköpostit katsoin 8.30 mennessä. Korjasin pari juttua verkkosivulta. Join kahvin 9.00. Juoruilin työkaverin kanssa 9.20 asti, venähti tauko pitkäksi. Pikapalaveri (20 min.) tiimin kanssa.Tein yhden paltsussa lupaamani dokumentin, tarkistin toisen dokumentin. Valmistelin opetuksen. Tarkistin opiskelijoiden tekstit. Lähden lounaalle 11.30. Palaan 12.00. Häröilen hetken, lähden opettamaan. Palaan opettamasta työhuoneelle 13.45. Vilkaisen s-postin, ei mitään kiireistä. Haen kahvilasta tuoreen kahvin, ryystän sitä ja kirjaan ylös muistion muistettavista asioista. Opiskelijoita alkaa lappaa ovesta sisään 14.00 alkaen, saan vikat ulos 16.10. Lähden kotiin. Teen illalla kasin maissa yhden vartin homman vielä.
Tavallista intensiivisempi ja kiireisempi päivä, mutta normaalipituinen eikä raskas. Mutta muistiossa pitkä lista tehtävää huomiselle.
Mä aloitin hiukan vailla yhdeksän. Avasin koneen, ja kaikki tarvittavat ohjelmat ja luin, jaottelin ja vastasin sähköposteihin. Sitten rupesin tekemään koneella päivän töitä. Välillä keitin itselle pikakahvia ja jatkoin koneen ääressä työtä varttia vailla kahteentoista. Vastasin joihinkin asiakaspuheluihin, ja tsekkasin välillä sähköpostin. Kävin sit syömässä kuppilassa, ja jatkoin töitä. Auttoin useampaan otteesen työkaveria tietokonepulmie ja koodien kanssa, ja jatkoin samoja hommia kuin aamulla. Yksi viiden minsan pikakoukous menettelytavoista, ei muita kokouksia tänään. Eikä yt- infoa tänään. Töitä oli paljon, sain valmiiksi päivän hommat kymmentä vailla viisi. Vastasin vielä joihinkin sposteihin ja laitoin koneen kiinni. Bussissa olin 17.10 ja kotona klo 17.45.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:11"]En kerro, koska muuten työkaverit tunnistavat :D
t. sala-AV-pappa
[/quote]
Tunnistettu!
Aloitin vasta klo 9. Kokous aamupäivällä, iltapäivällä potilaita. Omilla asioilla 1,5 tunnin ajan klo 16 alkaen, takaisin työpaikalle paperitöihin. Kotona klo 20. Kotona töitä tunnin verran klo 21 jälkeen. Nyt sängyssä valmiina unille.
Lääkäri julkisella sektorilla.
Aloitin kello 7:00 kuuntelemalla raportin edellisestä illasta ja yöstä. Pistin muistiin pari tärkeää asiaa seurattavista potilaista. Tulostin potilaslistan ja jaoin työt lähihoitajille ja sairaanhoitajille. 07:30 aloitin 20:n potilaan lääkkeiden tarkistuksen, kävin mielessä läpi miten mikäkin vaikuttaa kehoon ja mitä yhteisvaikutuksia voi tulla ja tarkistin uudet lääkkeet. 8:00 jaoin lääkkeet sisältäen tipan laitot, insuliinit, hepariinin pistämisen jne. 09;00 kirjasin kaiken tämän joka potilaslle koneelle ja tarkistin lääkärin uudet merkinnät jotka tulostin ja muutin tietoihimme (esim lääkelistat ja marevanit). Tsekkasin labralähetteet jne. Kello 10:30 kahvitauko, 10:45 uuden potilaan sisäänkirjaus, tulohaastattelu, omaiset yms ja tutustuin tietoihin sekä konsultoin lääkäriä. Kello 12:00 yks potilas saa sydänoireita, otan ekg:n vien lääkärille tulkittavaksi ja tehdään lähete päivystykseen. Kello 13:15 potilas lähtee päivystykseen. Taksilappujen täyttöä. Kello 13:30 syömään, kello 13:45 kirjaamaan kaikki tapahtumat, kello 14:30 raportti päivästä iltavuorolaisille. T:sairaanhoitaja (vastaava sh tänään, meillä vaihtelee)
Olin tänään töissä klo 8.15. Avasin sähköpostin ja tarkastin päivän kalenterin. Join kahvia ja nauroin työkavereiden kanssa.
Klo 9 alkaa puhelinaika, jolloin päivystän työhuoneessani ja vastaan puhelimeen. Tein muutaman maksusitoumuksen ja annoin ohjeita sekä varasin akuuttiajan.
Klo 10 puhelinaika loppuu ja alkaa verkostopalaveri neukkarissa. Paikalla perheen vanhemmat, neuvolan th, opettaja, perhetyöntekijä ja minä.
Klo 11.30 palaveri loppuu ja menen työkaverien kanssa syömään.
Klo 12.30 tulen takaisin. Vastaan muutamaan sähköpostiin nopeasti.
Klo 12.45 lähden työkaverin kanssa kotikäynnille. Olemme perillä klo 13. Klo 14.20 olemne takaisin toimistolla.
14.30 soitan muutaman puhelun. Järjestelen yhtä asiaa poliisin kanssa ja toista lastenkodin johtajan kanssa.
Klo 15.15 jaen kahvia ja teen kirjauksia päivän asiakastapaamisista. Tarkastan seuraavan päivän ohjelman ja juttelen työkaverin kanssa yhdesä työjutusta joka mietityttää, ja vähän muustakin.
Klo 16.30 sammutan koneen ja lähden kotiin.
Sosiaalityöntekijä lastensuojelussa