Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lahja vähän yli 40v naiselle

Vierailija
30.09.2015 |

Ideoita? Mitä itse toivoisitte? Budjetti ei ole kovin suuri ja viinipullo ei tällä kertaa tule kysymykseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on tarkoitus, tuliaisiksi kun menet kylään? Neulovalle kyllä on vinkkejä. Vaikka jotain laadukasta sukkalankaa lankakaupasta. Sopii budjettiin. Minä tykkäisin ja neulon paljon. Jotkut addin puikot kanssa, puikkoja yleensä on, mutta ne kuluvat kun paljon tekee. Ei kiitos hajukynttilöille, en kestä kaupoissakaan sitä osastoa. Myös joku ohje ja täsmälangat siihen voisi olla ihan kiva. 

Vierailija
22/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:27"]

neulova neuloo itse kaulahuivin...

[/quote]

jos ei tykkää neulotuista, vaan ohuimmista kudotuista. Mun korvikset tarttuu paksuihin huiveihin, siksi en itseneulottuja pidä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, syntymäpäivä on kyseessä. Jos sitä tarkoitit? Sukkalanka on myös hyvä idea! Kiinnostaisi, kun en otse tiedä, riittääkö yksi iso kerä sukkiin? Vai useampi? Ja mikä olisi materiaaliltaan hyvää sukkalankaa? Villa? En itse harrasta neulontaa ollenkaan joten en tiedä. Ehkä kallistun niihin kynttilöihin ainakin ja ehkä sukkalankaa voisin viedä myös. Ensi viikkoon vielä aikaa miettiä tätä, mutta ajattelin täällä jo kysellä jos viikonloppuna menisin kaupoille katselemaan. Kiitos osalle todella asiallisista neuvoista :) -ap

Vierailija
24/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin ihan kukkakimpusta. Niitä ei itse asiassa kovin usein saa, tai minä en ainakaan.

Vierailija
25/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:33"]

22, syntymäpäivä on kyseessä. Jos sitä tarkoitit? Sukkalanka on myös hyvä idea! Kiinnostaisi, kun en otse tiedä, riittääkö yksi iso kerä sukkiin? Vai useampi? Ja mikä olisi materiaaliltaan hyvää sukkalankaa? Villa? En itse harrasta neulontaa ollenkaan joten en tiedä. Ehkä kallistun niihin kynttilöihin ainakin ja ehkä sukkalankaa voisin viedä myös. Ensi viikkoon vielä aikaa miettiä tätä, mutta ajattelin täällä jo kysellä jos viikonloppuna menisin kaupoille katselemaan. Kiitos osalle todella asiallisista neuvoista :) -ap

[/quote]

Lankakaupasta saat varmasti myyjältä hyvät ohjeet. Esim. naisten sukat tulee yhdestä kerästä tätä ja tätä lankaa suurin osa neulojista arvostaa, kerä on jotain kympin kieppeillä: http://www.teeteeshop.fi/cat/product_details.php?p=251

Tämä myös voisi olla hyvä, itsellä ei ole vielä alpakasta kokemusta, tätä tarttee ainakin kolme kerää: http://www.teeteeshop.fi/cat/product_details.php?p=513

Noita teeteen lankoja saa yleensä lankaliikkeistä. Myös regia on laadukasta. 

Vierailija
26/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin sellaisia näppäriä pieniä nipsuttimia, mihin saa esim. pyyhkeitä ripustettua.

Vierailija
27/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja neulojana sanon vielä, että sillä ei ole väliä, jos onkin samanlaista lankaa ennestään. kaikki menee. Hyvällä tuurilla saattaisit sitten saada multa vastineeksi sukat siitä samasta langasta, kelpaisiko? 

Vierailija
28/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on samalla paikkakunnalla ja lankakauppa löytyy, lahjakorttikin on kyllä hyvä. 20 euron lahjakortilla lankakauppaan saa takuulla jotain mielestään. 

Vierailija
29/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ihanaa hienompaa ja ohuempaa (villa)lankaa. Merinovillaa tai alpakkaa. Käy lankakaupassa ja kysy montako kerää menisi esim. hartiahuiviin. Osta mukaan vaikka kauniit bambupuikot.

Vierailija
30/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hankkisit teille molemmille vaikka teatteriliput? Maksaa jyllä ebemmän, mutta toinen lippu olisi sinulle.

Vierailija
31/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lanka oli tosi hyvä idea, kiitos hirveästi ja kiitos opastamisesta neulontajuttujen kanssa myöskin. Itse ainakin uskoisin että käyttää ihan perus markettien lankoja töissään, joten joku erikoislanka voisi olla todella mieleinen, jos ei itse raaski panostaa. Kiitos vinkeistä, todella :) joskus sitä on niin jumissa kun pitää miettiä lahjoja toiselle, tämä keskustelu herätti tosi hyviä ideoita. En tosiaan olisi ajatellut mitään aiemmin mainittuja ellen olisi saanut tätä täällä pohtia. Toivottavasti tästä ketjusta on apua muillekin, itselle ainakin oli. -ap

Vierailija
32/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuainelajitelma aiheuttaa yleensä aina ihastuneita huokauksia kun sellaisen olen vienyt. Vaikkapa Tolun tai Kiillon koko sarja on taatusti mieluinen lahja.

Vierailija
33/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:22"]

No hän pitää neulomisesta. Olisiko jotain vinkkejä neulovalle? :) t: ap

[/quote]Lahjakortti paikalliseen lankakauppaan. Sellaisia olen antanut ystäville joiden tiedän harrastavan neulomista ja käsitöitä, etenkin sellaisille joilla on vähän tiukempaa rahan kanssa. Parillakympillä saa vaikka puikkoja, nappeja tai lankaakin ihan kivasti, mitä nyt tarvitseekaan. Lahjakortin ottaisin itsellenikin ennemmin kuin jotain koriste-esineitä, kukkia tai suklaata.

Vierailija
34/34 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jokin merkkipäivä kyseessä? Onko muitakin lahjojen antajia? Päälle nelikymppiselle hyvä lahja olisi rahastosijoituksen avaaminen pankissa, siihen voisi jokainen vieras laittaa lahjarahansa kasvamaan korkoa. Neuvo kannattaa kysyä pankista ja tietenkin kannattaa kysyä lahjan saajalta kiinnostaisiko sellainen. 40+ ikäinen on sopivan ikäinen aloittamaan vielä rahastosäästämisen eläkepäivilleen pieneneviä tuloja korvaamaan. Ei tarvitse laittaa suuren suuria summia kuukaudessa/vuodessa rahastoon mutta ehtii vielä kertyä ihan hyvä summa reilussa kahdessakymmenessä vuodessa niin säästöinä kuin talletuksen tuottoinakin.