Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, että minua ei kiinnosta ”perinteiset naisten jutut”?
Ollaan naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Jo seurustelun alussa tein miehelle selväksi, että en ole sellainen, joka vastaisi ”perinteistä naiskuvaa”. Eli minua ei kiinnosta tyttökaverin luona järjestetyt tyttöjen illat, parvekekukkien istuttaminen, sukulaisnaisten kanssa puhelimessa höpöttely, jatkuva kodin laittaminen ja sisustelu, kauneudenhoitoillat, anopin kanssa loputtomat kahvittelut vauvanvaatteista ja käsitöistä jutellen jne. Saatte varmaan kiinni ideasta. Vaan olen aika päinvastainen ihminen. Enkä tarkoita nyt että olisin jotenkin erilainen kuin muut naiset, vaan että en yhtään vastaa tuollaista naiskuvaa. Rehellisesti en edes tiedä vastaako sitä naiskuvaa monikaan nainen Suomessa.
Olin siinä käsityksessä että mies ymmärsi, että en ole tuollainen, ja luulin että hän ihan näkikin sen minun tekemisistä ja olemisista. Mutta nykyään asiasta tulee jatkuvaa väärinkäsitystä ja mies tuntuu usein pettyvän kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa olla tuollainen. Minkähän takia hän edes minun kanssa halusi naimisiin ja perheen… Miksi ei seurusteluaikana kertonut, että hän ei hyväksykään minua sellaisena, että en vastas tuota naiskuvaa? Vai sekosiko hän jotenkin lapsen saamisesta ja kuvitteli että muutun perinteiseksi sukurakkaaksi kodinhengettäksi, joka viettää päivänsä mammakerhoissa ja mamma-vaunukävelyillä? En todellakaan muuttunut, miksi olisin. Jatkuvaa skismaa tulee tästä aiheesta nyt kotona :( .
Kommentit (611)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tunne ketään joka tekee kaikkia noita juttuja. Suurin osa tuntemistani naisista ei ole kiinnostunut mistään noista, muutama tykkää parvekekukista tai sisustamisesta. Kuka helvetti jaksaa jutella vauvanvaatteista?
Sitähän minä jo aloituksessa kirjoitin, että kyse on mieheni /miesten mielessä olevasta naiskuvasta, jota ei varmaan juuri kukaan nainen vastaa (mutta mieheni /miehet kuvittelee tai haluaa vastaavan). En minä ainakaan tunne yhtään tuollaista naista. Ap
Aika mielenkiintoista, ettei KUKAAN nyt tunne YHTÄKÄÄN tuollaista naista, mistä aloituksessa puhutaan. Älkääpä viitsikö. Aivan varmana jokainen tuntee vähintään yhden, todennäköisesti useamman.
Vaikea ottaa tuollaisia väittäviä tosissaan...
Voikohan tuossa olla taustalla jotain sellaista, että anoppi on alkanut voihkia miehelle, kun ei se miniä sitä ja tätä ja sitten se ajattelutapa on tarttunut mieheenkin?
Tiedän yhden perheen, jossa anoppi piti miniää jotenkin laiskana. Anoppi itse ei ollut työelämässä, en tiedä oliko koskaan ollut. Mutta hän oli tottunut siihen, että nainen tekee perheessä kaikki kotityöt ja passaa miehen ja lapset. Ja varmaan arvaattekin, ettei tässä riitä mitkään tavalliset kuviot, että pyykkää, siivoaa ja laittaa ruokaa. Se vaatimustaso on vähän korkeammalla, pitää olla ehtoisa emäntä joka leipoo pöytään sen seitsemät pikkuleivät.
Tässä perheessä mies ja nainen olivat yhtälailla töissä. Miehen vapaa-aika meni kuitenkin hänen omissa riennoissaan ja vieläpä hänellä meni paljon aikaa siihen, että auttoi vanhempiensa luona ties sun missä miesten töissä. Oli aina jotain rempattavaa tai korjattavaa konetta. Ja tämä töissäkäyvä äiti hoiti kodin ja lapset. Tietenkin myös alkoi väsyä, kun koki jääneensä yksin vastuuseen miehen liihotellessa omissa menoissaan. Ja tässä tilanteessa anoppi silti koki, että miniä on laiska, kun ei ilmeisesti työssäkäyvänä yltänyt sille kondiittorin ja ehtoisan emännän tasolle, mikä anopilla oli itsellään.
Lopulta erosivat ja nainen löysi itselleen uuden puolison, joka osallistuu ja josta lapsetkin ovat todenneet, että onneksi meillä on hänet, ilman ei pärjättäisi. Ja mieskin on oppinut viikonloppuisänä olemaan lastensa kanssa ja laittamaan ruokaa ja leipomaankin. Uutta puolisoa ei hänelle ole löytynyt, mutta onneksi oppi edes olemaan isä ja ihan hyvä isä hänestä on nyt kuoriutunutkin <3
Mutta tosiaan tämän tapauksen vuoksi aloin miettiä, onko se loppupeleissä anoppi, joka on tyytymätön. Ja mahtaako siellä olla joku toinen kilpaileva miniä, jota anoppi aina niin kehuu. Ja onko mies saanut äidiltään moitteita siitä, että on ottanut vääränlaisen vaimon? Yrittääkö mies muokata vaimoaan, jotta saisi äidiltään hyväksyntää?
Kyllä tässä vakavan perheneuvottelun paikka olisi!
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on ihan samanlainen.
Ostaa minulle kaiken maailman voimakkaan tuoksuisia hemmottelutuotteita, käytti yli sata euroa johonkin kerää koko sarja -tyyppiseen jälkiruokaohjekirjaan, jne. Minulle tulee kaikista näistä ei-toivotuista ja huonosti suunnitelluista lahjoista jotenkin ohitettu olo. Yritän olla kiitollinen, mutta en ymmärrä, minkä kaiken pitää mennä pieleen, jos ruuanlaittoa vain suurin piirtein osaava ja kaikkeaa makeaa karttavalle naiselle kerätään jotain Valittujen Palojen jälkiruokaohjekirjaa jopa vuoden-parin ajan??? Hirveää haaskausta! Etenkin, kun nyt veljeni vaimo on "liittoutunut" anopin kanssa ja he vyöryttävät ylitseni huulipunia, epäkäytännöllisiä ja kylmiä vaatekappaleita, sekä kaikkea mikä ei vahingossakaan mahdollista bondaamista.
Ihan kivoja ihmisiä, mutta hirveää haaskausta todellakin. Eikä oikein tee mieli olla tekemisissä heidän kanssaan, koska heitä ei kiinnosta etsiä mitään meitä yhdistäviä tekemisiä (kuten vaikka kesäkukkaset, minä pidän niistä!) vaan heillä on hirveä vimma muuttaa minut heidän mieleisekseen. Onneksi emme ole juurikaan tekemisissä.
Ootpa todella ikävä ja veemäinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei ole tuollainen mutta anoppi on. Voi kuinka monta kertaa olen joutunut toistamaan anopille etten ole eläissäni kutonut sukkia tai tumppuja tai ommellut vaatteita. Eikä kiinnosta oppiakaan.
Ja kuitenkin haluat miehen remontoivan kotia ja korjaavan autoa…
Miehet haluavat hoikkia vaaleita naisia jotka tekevät kotitöitä. Miehet eivät halua mitään naista joka on yksi jätkistä. Miehesi tulee jättämään sinut heti kun löytää oikean naisellisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat hoikkia vaaleita naisia jotka tekevät kotitöitä. Miehet eivät halua mitään naista joka on yksi jätkistä. Miehesi tulee jättämään sinut heti kun löytää oikean naisellisen naisen.
Voi mikä mölli sinäkin olet. Onnea vain valitsemallasi tiellä.
P.S. Et tiedä ap:n ulkonäöstä, hiustenväristä tai painosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi aina muistaa vilkuttaa ja nostaa kytkintä, heti kun nainen sanoo ettei ole perinteinen nainen.
Samaten ilmeisesti sitten naisten, jos mies sanoo olevansa perinteinen mies? Etsinnässä kotiorja.
Minkälainen tämä miehen äiti on? Useinhan lapsen myötä aletaan elää niitä omassa lapsuuden perheessä koettuja normeja. Voisitte koittaa puhua tästä aiheesta yhdessä? Millaista miehen lapsuudessa oli? Odotatako hän sinun toimivan samoin kuin hänen äitinsä? Puhukaa mitä tunteita tämä sinussa herättää? Mitä tunteita ja ajatuksia miehellä herää aiheesta?
[/quote]
Siten että sikiäminen on se perinteinen naisten juttu.
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi ja heistäkin iso osa vasten tahtoaan. Velat ovat uniikkeja lumihiutaleita.[/quote]
Uniikkius on muuten ihana juttu, kuten on lumihiutaleetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies luuli saavansa ylikiltin työjuhdan, joka antaisi hänen olla Miehekäs Mies (= perseillä ja piereskellä), mutta oletkin edelleen skarppi. Vauvasta huolimatta. Mission failed.
Tämä on kummallista, koska en ole koskaan ollut mikään ylikiltti luonne. Työssänikin paljolti johdan muita. Ja muut ihmiset ovat antaneet minulle palautetta, että vaikutan jopa vähän hallitsevalta luonteelta, kynnysmaton vastakohdalta. Miksi mieheni halusi minut kun olen tällainen? Ei kai hän voinut kuvitella, että kaltaiseni luonne olisikin yhtäkkiä itsensä vastakohta (ylikiltti). Ap
Olet miehekäs nainen, ap. Ei siinä muuta.
Voihan se olla niinkin. Itselleni sinänsä ihan sama. Mutta se mitä olenkin, niin olen ollut sitä aina ja avoimesti ja suoraan. Miksi mieheni siispä halusi minut, jos hän kerran haluaa ihan muuta? Tunnen itseni huijatuksi. Ap
Oletko kysynyt mieheltä tuota ja mitä vastasi?
Kyllähän moni mies varmaan mielellään ottaisi naisen joka tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapset. Lisäksi tietenkin käy töissä. Olisi miehelle helppo elämä.
Silloin kun nainen sanoo, että ei kiinnosta perinteiset naisten jutut, se tarkoittaa ylipainoa, pihtaamista, kylmyyttä, itsekkyyttä. Siispä kyseessä ei ole parisuhde vaan jokin voimafantasia.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta, että miehillä on aina uusi nainen katsottuna ennen kuin he haluavat eroa.
Tää on niin tätä. Naisen pitäisi ratketa joka asiaan vaikka käy kokopäiväisesti töissä. Missään muualla maailmassa ei naiset käy pikkulapsiaikana töissä näin paljon. Ne tekee jotain osa-aikatöitä sitten kun lapset menevät kouluun.
Olen menestyvä yrittäjä ja elätän meidän perheen. Kun tein 12-14 tuntisia työpäiviä 7 päivää viikosta, niin mieheni mummo vilkuili pihamme kukkapenkkiä ja ryhtyi antamaan minulle ohjeita mitä siihen pitäisi istuttaa ja miten sitä pitäisi hoitaa. Jos ei olisi ollut vanha ihminen, niin olisin kysynyt että tuletko hoitamaan nämä mun työt että ehdin pihaa laittamaan. Itse oli tehnyt lasten syntymän jälkeen vain osapäivätöitä ja joten ei ollut ehkä perillä mun työn vaativuudesta.
Jotenkin näillä vanhemmilla ihmisillä ei nämä realiteetit mene jakeluun. Jos mies on niin tyhmä että ei tajua ettei voi saada kaikkea niin harmi. Sille voi ehkä selittää että nämä pullantuoksuiset äidit ei yleensä ansaitse puolta talon rahoista ja silloin mieheltä vaaditaan vähän enemmän kuin mihin on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet äiti nyt ja sinun pitää sopeutua perhe- ja emännänvelvollisuuksiisi ja niiden kunnialliseen hoitamiseen. On syytä sinun tehdä perustavaa laatua oleva asennemuutos nyt, ja alkaa elää kunnollisella tavalla! Ei mies jaksa tuollaista uniikkia lumihiutaletta maailman tappiin katsella.
Miten 1800-luvulta pääsee nettiin????
Tuossa on nyt varmaan sellainen juttu että perheen perustamisen jälkeen mies haluaa sinun olevan äitinsä. Eli tekevän niitä äitimuorijuttuja jotta mies tuntisi olevansa taas se pikkupoika josta äiti piti huolta ja jolle leipoi pullaa ja istutteli kukkasia. Se kotihengettärenä hääriminen ikään kuin vahvistaisi miehelle sitä äitimammaroolia jonka olet nyt ottanut, ja saisi miehen tuntemaan olonsa turvalliseksi. Se ettet olekaan samanlainen kuin oma äiti jotenkin romuttaa miehen käsityksen perhe-elämästä ja on uhka miehen maailmankuvalle.
Ongelma on miehen päässä, eikä poistu ennenkuin hän itse tajuaa mistä on kyse ja alkaa miettiä miksi haluaa vaimonsa nyt muuttuvan ihan toiseksi ihmiseksi.
Ei ketään nuo kiinnosta ennen eläkeikää. Silloin niistä tulee elämän pääsisältö sukupuoleen katsomatta. Tai viskitastingista, perhonsidonnasta tai muusta nössöilystä, kuten olutseuran bussiretkistä.
Ehkä sun miehes voisi itse hössötellä parvekekukkia ja rusinapullaa jos nämä hänestä ovat kiinnostavia. Onko hänellä muita andropaussin oireita, esim itkuisuutta ja kitinää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies luuli saavansa ylikiltin työjuhdan, joka antaisi hänen olla Miehekäs Mies (= perseillä ja piereskellä), mutta oletkin edelleen skarppi. Vauvasta huolimatta. Mission failed.
Tämä on kummallista, koska en ole koskaan ollut mikään ylikiltti luonne. Työssänikin paljolti johdan muita. Ja muut ihmiset ovat antaneet minulle palautetta, että vaikutan jopa vähän hallitsevalta luonteelta, kynnysmaton vastakohdalta. Miksi mieheni halusi minut kun olen tällainen? Ei kai hän voinut kuvitella, että kaltaiseni luonne olisikin yhtäkkiä itsensä vastakohta (ylikiltti). Ap
Olet miehekäs nainen, ap. Ei siinä muuta.
Voihan se olla niinkin. Itselleni sinänsä ihan sama. Mutta se mitä olenkin, niin olen ollut sitä aina ja avoimesti ja suoraan. Miksi mieheni siispä halusi minut, jos hän kerran haluaa ihan muuta? Tunnen itseni huijatuksi. Ap
Miksi valitsit tyhmän miehen? Miksi ruikutat perinteisen naisen tapaan vauva av:llä, vaikka voisit vain sanoa miehelle suoraan? Kuka elämäsi järjestää? Pitäisikö sinun tehdä se ihan itse. Mene terapiaan.
No olipa aika ilkeästi sanottu sinulta. Ei mieheni ole tyhmä, ihan koulutettu ihminen hänkin. Ja olen sanonut asioista hänelle tietenkin monta kertaa suoraan. Kirjoitin tämän avauksen saadakseni muiden ihmisten näkökulmia asiaan. Ap
Kun mies ei kerrasta tai parista ymmärrä lausetta: "En ole perinteinen nainen.", hän on tyhmä. - Tämä aloitus on kaiken kaikkiaan epäuskottava.
Naisen painostaminen tähän vanhanaikaiseen, perinteiseen naisenmalliin on pelkkää alistamista ja kontrollointia. Samalla näitä kaikkia 'naisellisuuksia' voi vielä sitten ympäri kyliä halveksua ja naureskella. 'Voi noita typeriä kanoja!'
Minulla on humanistimies. Hän ei suostu luopumaan perintö-Singeristään, vaan teki siitä itselleen tietsikkapöydän. Mieheni kokkaa ja leipoo. Minun ei tarvitse monta kertaa sanoa asioista, sillä mieheni ymmärtää minua tunneälyllään.