Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, että minua ei kiinnosta ”perinteiset naisten jutut”?

Vierailija
08.04.2022 |

Ollaan naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Jo seurustelun alussa tein miehelle selväksi, että en ole sellainen, joka vastaisi ”perinteistä naiskuvaa”. Eli minua ei kiinnosta tyttökaverin luona järjestetyt tyttöjen illat, parvekekukkien istuttaminen, sukulaisnaisten kanssa puhelimessa höpöttely, jatkuva kodin laittaminen ja sisustelu, kauneudenhoitoillat, anopin kanssa loputtomat kahvittelut vauvanvaatteista ja käsitöistä jutellen jne. Saatte varmaan kiinni ideasta. Vaan olen aika päinvastainen ihminen. Enkä tarkoita nyt että olisin jotenkin erilainen kuin muut naiset, vaan että en yhtään vastaa tuollaista naiskuvaa. Rehellisesti en edes tiedä vastaako sitä naiskuvaa monikaan nainen Suomessa.

Olin siinä käsityksessä että mies ymmärsi, että en ole tuollainen, ja luulin että hän ihan näkikin sen minun tekemisistä ja olemisista. Mutta nykyään asiasta tulee jatkuvaa väärinkäsitystä ja mies tuntuu usein pettyvän kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa olla tuollainen. Minkähän takia hän edes minun kanssa halusi naimisiin ja perheen… Miksi ei seurusteluaikana kertonut, että hän ei hyväksykään minua sellaisena, että en vastas tuota naiskuvaa? Vai sekosiko hän jotenkin lapsen saamisesta ja kuvitteli että muutun perinteiseksi sukurakkaaksi kodinhengettäksi, joka viettää päivänsä mammakerhoissa ja mamma-vaunukävelyillä? En todellakaan muuttunut, miksi olisin. Jatkuvaa skismaa tulee tästä aiheesta nyt kotona :( .

Kommentit (611)

Vierailija
501/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko teillä tosiaan lapsi? Halusiko mies, että imetät?

Hyvä kysymys. Kun tuntuu, että aloittajalla on noin suuri epäluulo ja vastarinta kaikkia "mammajutuiksi" nimeämiään asioita kohtaan niin varmaan se mies sen vauvan imetti.

Eikö imettäminen vasta olekin mammajuttu, nykyään varsinkin.

Myös samoin ihmettelen miten mies, siis millä sanoin ja teoin, osoittaa ettei hyväksy aloittajaa sellaisena kuin hän on.

Vanhempana ihmsenä tuntuu, että se on enemmänkin hänen omassa päässään. Ja kuka jaksaa edes ottaa kantaa moisiin asioihin noin voimakkaasti, että niistä oikein riitaa ja kinaa jatkuvasti tulee?

Aloittaja taitaa olla tosikko. Ottaako hän muutkin miehen "poikkeavat" jutut yhtä tosissaan.

Joskus aikoinanaan mies sanoi, että on tomuista, pitäisi imuroida. Sanoin rauhallisesti, että siellä se on imuri kaapissa. Sen voi ihan vapaasti ottaa käyttöön.

Ei siinä sen enempää kinaa tai päivittelyä syntynyt.

Kyllä on myös ihan asiallista ja kohteliasta, jo lapsenkin vuoksi, joskus kahvitella ja höpötellä sen anopin kanssa. Hänhän voi olla ihan mukava ihminen kunhan hiukan tutustuisitte. Mutta pitää muistaa, että olette eri ikäpolven ihmisiä, on kohteliasta myös huomioda se.

Ettei heti ota jostain hänen sanomisistaan herneitä nenäänsä.

Teillä meni hyvin, kun mies ymmärsi yskän heti imurista. AP:n mies ei ymmärrä eikä suostu ymmärtämään, että AP ei nyt vastaa hänen kuvitelmaansa siitä, millaisen äiti-nais-vaimoihmisen kuuluisi olla (siis tämän miehen itsensä mielestä), ja polkee siitä jalkaa AP:lle.

Kysyn edellen, kuten moni muukin, miten se miehen jalan polkeminen realistisesti tapahtuu?

Kun on vaikeaa ymmärtää, että mies tavan takaa jotain asiaa aloittajassa harmittelee.

Valaisevaa olisi tietää, että tapahtuuko tätä tunneittain, päivittäin, muutaman kerran viikossa, kerran viikossa jne.

Saisi vähän näkökulmaa asiaan.

Jos tämä tapahtuu ihan päivittäin niin joko mies itsekin on erilainen kuin tyypillinen mies tai aloittaja todellakin on kovin erilainen kuin tyypillinen nainen. Että miestä tämä oikeasti on alkanut ärsyttämään.

Tai heillä on pahoja kommunikointi- ja toistensa ymmärtämisen vaikeutta ja ongelmia ylipäätään.

Onko näitä ymmärtämisen vaikeuksia myös muissa asioissa?

Onhan tiedossa, että monesti pariskuntien tutustumisen alussa oudot tai erikoiset tavat ja piirteet ovat vaan ihania ja söpöjä.

Mutta jatkossa saattavat alkaa ärsyttää. Kyseessä ei välttämättä, että kumpikaan on muuttunut tai valehdellut alussa. Alkuihastus on vain vaihtunut arjeksi ja nämä tavat toistuessaan ärsyttävät.

Vierailija
502/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela ekonomi N39 kirjoitti:

No eikö tuota lajia nyt joudu naiset kohtaamaan ihan joka tuutista. Ainakin itse olen asiasta kärsinyt koko ikäni. Lapsena sain lahjaksi jotain vauvanukkeja ja sitten sain kuulla olevani huono tyttö kun ei kiinnostanut niillä leikkiä.

Kaikki miesystävät on yrittänyt tyrkyttää mulle jotain kotiäidin roolia eikä millään käsittäneet etten ala enkä myöskään mene hoitoalalle, jota myös on tyrkytetty joka tuutista. Äitini suuttui niin pahasti asiasta, että jouduin hakemaan lähihoitajakouluun ilman aikomustakaan mennä sinne. Äiti huusi melkein itku kurkussa: etkö aio edes hakea sinne!!? No hain sitten, en mennyt.

Sama homma, kun en halua lapsia, voi sitä tyrkytystä ja suuttumuksen määrää. Tässä en jousta vaikka kuka sanoisi mitä.

Auto pitäisi kuulemma hankkia "pienellä koneella", no en halua kun haluan isolla koneella ja hienon, uuden urheiluauton. Mulla on rahaa, koska opiskelin hoitoalan sijaan hyvään talousjohdon alaan, sitäkään ei olisi saanut tehdä. Ex-miesystävä karjui, että "No mitä väliä sun työllä muka on?!!" No mun mielestä sillä on eniten väliä.

Kummilapsen isä ilmoitti minulle, mitä minun täytyy ostaa kummilapselle lahjaksi, sanoin, että miehen vuoro, närkästyi. Naisten tehtävä on kuulemma hankkia kummilasten lahjat. Ai jaa, ei meillä.

Ensimmäinen poikaystävä oli sitä mieltä, että mun olisi pitänyt käydä niissä mammakerhoissa, 16-vuotiaana, ilman lasta 😆 Koska hänen äitinsäkin käy!

Naapurin täti ilmoitti, että naisten mielestä kaikki kaapit on tärkeää siivota ennen ylioppilasjuhlia, koska ihmettelin, miksi kaapitkin muka pitää puunata. En taida olla oikea nainen.

Tätä voisi jatkaa loputtomiin.....

Aivan oikein. Naisille ja miehille tuputetaan aivan liian usein yhtä muottia elää ja olla. Monesti se muotti tarkoittaa sitä, että pitää elää vaatimattomasti ja kaikenlaisia elämyksiä vältellen. Nainen, joka haluaa päristellä kunnon urheiluautolla kuulostaa omaan korvaan sellaiselta, joka on muutenkin hauskaa seuraa. Vaikka tuo ei suoraan asiaan liity eikä ole mikään peruste niin kyllä miehenä mielikuva tuollaisista naisista on, että makuuhuoneessakin tehdään muutakin kuin nukutaan. Olisi mahtava kun naiset antaisivat oman energiansa oikein ryöpytä eivätkä tyytyisi maksimekkoihin ja muumimukeihin vain siksi, että sosiaalinen paine ohjaa siihen.

M35

Onpa noloa verää korrelaatio urheiluautolla ajamisen ja hauskan seuran tai varsinkin seksin välille.

Mitä tahansa nainen tekee tai ei tee, sen tarkoitus toki on palvella miesten (useimmiten seksuaalisia) tarpeita. Nämä tyypit eivät vaan kykene näkemään naisia itsellisinä toimijoina, vaan kaikesta pitää vetää yhteys siihen omaan pikkupiliin.

Sinä voit hankkia itsellesi ihan millaisen puolison haluat. Jos tykkäät maksimekoista, muumimukeista ja seksistä kerran kuussa siksi, että naisen "kuuluu olla sellainen" niin hyvä niin. Minua kiinnostaa enemmän naiset, jotka ovat oman tiensä kulkijoita: naiset, jotka osaavat elää tapahtumarikasta ja mielenkiintoista elämää ilman parisuhdettakin ja joilla motiivi olla yhdessä on keskinäinen rakkaus eikä se, ettei tarvitse katsoa netflixiä yksin.

Ja tottakai miehillä on seksuaalisia tarpeita siinä missä naisillakin. Ellei nyt sitten puhuta jostain aseksuaaleista, jotka ovat oma lukunsa. Oma puolisoni nauttii siitä, että haluan häntä ja minä nautin siitä, että hän haluaa minua. Kumpikaan ei ole toisen kotitalousorja, seksilelu tai elättäjä.

M35

Aha, siis tykätä jostain maksimekosta ”siksi, että naisen kuuluu olla sellainen”. Outoja rinnastuksia, ajatuksen polveilua ja ennakkoluuloja on kyllä tämä kommentti täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Tein näköjään virheen kun käytin termiä perinteiset naisten jutut. Moni ymmärsi aloitukseni ihan väärin sen takia ja tämä keskustelu lähti kummallisille urille.

Olisi pitänyt kuvata ongelma yksinkertaisemmin: mies haluaa että tekisin tiettyjä asioita kuten ilahtuisin ompelukoneesta ja ompelisin ja hankkisin mammakavereita mammakerhoista ja kävisin mammojen kanssa vaunukävelyillä. Ja koska tällaiset asiat ei minua kiinnosta yhtään enkä halua niitä tehdä, niin mies valittaa ja osoittaa mieltään. Tein kuitenkin suhteen alussa jo selväksi, että en ole

7kiinnostunut sitten yhtään ompeluista, sisustuksista ja tyttöjen illoista (joita ystäväpiirissäni ei edes ole, siksikin kai että puolet ystävistä on miehiä ja heidät otetaan mielellään mukaan viettämään iltaa).

Pointti ei ole joku naisellisuus tai naisten jutut vaan se, että olen näköjään miehen mielestä ihan vääränlainen, vaikka alusta saakka tein selväksi millainen olen.

Ap

Olit Ap ihan ymmärrettävä alusta saakka. Jotkut haluaa vaan tahallaan käsittää väärin.

Vierailija
504/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Tein näköjään virheen kun käytin termiä perinteiset naisten jutut. Moni ymmärsi aloitukseni ihan väärin sen takia ja tämä keskustelu lähti kummallisille urille.

Olisi pitänyt kuvata ongelma yksinkertaisemmin: mies haluaa että tekisin tiettyjä asioita kuten ilahtuisin ompelukoneesta ja ompelisin ja hankkisin mammakavereita mammakerhoista ja kävisin mammojen kanssa vaunukävelyillä. Ja koska tällaiset asiat ei minua kiinnosta yhtään enkä halua niitä tehdä, niin mies valittaa ja osoittaa mieltään. Tein kuitenkin suhteen alussa jo selväksi, että en ole

7kiinnostunut sitten yhtään ompeluista, sisustuksista ja tyttöjen illoista (joita ystäväpiirissäni ei edes ole, siksikin kai että puolet ystävistä on miehiä ja heidät otetaan mielellään mukaan viettämään iltaa).

Pointti ei ole joku naisellisuus tai naisten jutut vaan se, että olen näköjään miehen mielestä ihan vääränlainen, vaikka alusta saakka tein selväksi millainen olen.

Ap

Olit Ap ihan ymmärrettävä alusta saakka. Jotkut haluaa vaan tahallaan käsittää väärin.

Naisviha sisäänrakennettuna halveksuntana ei katoa sillä, että sitä yritetään kuitata väärinkäsityksenä. Hyvä, että ap joutuu vastaamaan sanojensa vaikutuksesta.

Vierailija
505/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisviha sisäänrakennettuna halveksuntana ei katoa sillä, että sitä yritetään kuitata väärinkäsityksenä. Hyvä, että ap joutuu vastaamaan sanojensa vaikutuksesta.

Tämä on tuttu ilmiö: samanmieliset "ymmärtävät".

Ne jotka kirjoittavat eriäviä mielipiteitä tai kyseenalaistavat ovat "käsittäneet väärin".

Vierailija
506/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua näköjään syytetään naisvihasta. Voisiko joku konkreettisesti osoittaa mikä kirjoittamani on sitä naisvihaa. Koska en ihan oikeasti ymmärrä. Itse en tunnista itsessäni ollenkaan mitään naisvihaa, päinvastoin.

Ap

Vierailija
507/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liität naiseuteen yksittäisiä toimintamalleja ja harrastuksia, joista sitten jyrkästi irtisanoudut.

Vierailija
508/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liität naiseuteen yksittäisiä toimintamalleja ja harrastuksia, joista sitten jyrkästi irtisanoudut.

Minä? En minä liitä vaan kuvasin tietynlaisen naiskuvan, josta selitin että se on mieheni naiskuva. Ei se minun naiskuva ole.

Ap

Vierailija
509/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä? En minä liitä vaan kuvasin tietynlaisen naiskuvan, josta selitin että se on mieheni naiskuva. Ei se minun naiskuva ole.

Ap

Kirjoitit, että teit selväksi suhteen alussa, ettet vastaa naiskuvaa, johon kuuluu höpöttelyt yms. Miksi edes vaivauduit sanoittamaan sellaista?

Vierailija
510/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet pitävät puutarhahommista, esim. sukulaisissani on innokkaita kukkia laittelevia (hetero)miehiä. Ehkä sinunkin miehesi voisi ryhtyä istuttelemaan ihan itse?

Vierailija
511/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kirjoitit, että teit selväksi suhteen alussa, ettet vastaa naiskuvaa, johon kuuluu höpöttelyt yms. Miksi edes vaivauduit sanoittamaan sellaista?

Koska en pidä sellaisesta naiskuvasta. Inhoan sellaista naiskuvaa, pidän sitä vanhoillisena, alistavana, kontrollointiin pyrkivänä ja epätodellisena. Tiedän, että monella miehellä on sellainen naiskuva, ja olen aina suhteen alussa halunnut tehdä selväksi, että en vastaa sellaista naiskuvaa. Luulin että mieheni asian ymmärsi ja sisäisti. Mutta ilmeisesti ei. Ap

Vierailija
512/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska en pidä sellaisesta naiskuvasta. Inhoan sellaista naiskuvaa, pidän sitä vanhoillisena, alistavana, kontrollointiin pyrkivänä ja epätodellisena. Tiedän, että monella miehellä on sellainen naiskuva, ja olen aina suhteen alussa halunnut tehdä selväksi, että en vastaa sellaista naiskuvaa. Luulin että mieheni asian ymmärsi ja sisäisti. Mutta ilmeisesti ei. Ap

Ongelma ei siis ole se, höpötteleekö joku puhelimessa tai kasvattaako joku ihminen kukkia, vaan se, että olet suhteessa miehen kanssa, jolla on vääränlaiset ajatukset tärkeästä asiasta?

Vierailija
513/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin otsikkoonkin lainausmerkeissä sen ”perinteiset naisten jutut”, koska halusin alleviivata sitä, että kyse ei ole oikeasti mistään naistenjutuista vaan ikävästä naiskuvasta. En tajua miksi ihmiset ymmärsi aloitukseni niin väärin. Ap

Vierailija
514/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kans "epänainen" joka mieluummin ajaa kuorma-autoa kuin istuttelee mitään puskia.. Haluaisin joskus lapsen,mutta tiedän etten ole yhtään perinteinen äiti ihminen ja kouluttaisin lasta kuin koiraa (jotka ovat kyllä SM tasolla tottelevaisuudessa)😁 en meikkaa enkä pukeudu naisellisesti koskaan.

Ihme jos mieheltäsi on mennyt ohi että olet sellainen mitä olet olit äiti tai et..

Koneiden käyttö ja "puskien" istuttelu ei kyllä ole mitenkään toisiaan poissulkevia. 😄 T. Puutarhuri, jonka näpeissä taipuu niin kaivuri kuin moottorisaha ja moni muu siltä väliltä.

Vierailija
515/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut myös otsikoida esim.: Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, etten harrasta asioita, joista en ole kiinnostunut

Vierailija
516/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut myös otsikoida esim.: Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, etten harrasta asioita, joista en ole kiinnostunut

Kyllä. Kuten tänään kirjoitin, niin tajusin jälkikäteen, että aloitukseni oli varmaan vähän epäselvä, ja siksi jotkut ymmärsi sen väärin. En nyt sentään tahallaan tehnyt epäselvää aloitusta. Kuka meistä on niin virheetön, että onnistuisi aina täydellisesti ilmaisemaan itseään.

Ap

Vierailija
517/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ymmärtää mitä se aapeen mies tarkalleen haluaa, koska se nyt ei varmasti ole pelkästään ompeluharrastus ja mammakerhot. Ehkä hän kaipailee sellaista pehmeämpää äitiä lapselleen, mutta ei osaa sanoittaa sitä oikein.

Oma äitini oli sellainen hoivaava, sisustava, kokkaava, käsitöitä tekevä perinteiseksi luonnehdittava kotona viihtyvä pullantuoksuinen äiti.

Serkkujeni äiti taas oli ihan erilainen. Hän vaikutti jopa vähän pelottavalta. Hän oli määrätietoinen ja korkeasti koulutettu kovapäinen uraohjus, joka vaati myös lapsiltaan samanlaista kunnianhimokkuutta. Mikään tavallinen ei riittänyt. Muistan kuinka toinen serkuistani olisi halunnut ammattikouluun, mutta tämä ei tullut missään nimessä kyseeseen. Hänet pakotettiin lukemaan lakia, eikä se kiinnostanut häntä oikeasti. Nykyään hän onkin kelloseppä. Me taas oltiin ehkä hieman liiaksikin pehmoäitimme palluttamia lapsia, mutta hyvin mekin ollaan silti elämässä pärjäilty.

Kyllä minä mieluummin lapsen näkökulmasta otan sen pullantuoksuisen äidin kuin kovan kurittajan. Mutta en tiedä kuinka "perinteinen" se pullantuoksuinen kotona iloisesti hääräävä äiti loppujen lopuksi edes on, sillä ennemminkin äidit olivat ennenvanhaan aika kauheita lapsiaan kohtaan, ehkäpä oman uupumistaakkansa ja traumojensa vuoksi. Siitähän on ollut paljon keskustelua tälläkin palstalla. Se leppoisa äiti taitaa olla ennemminkin viihdeteollisuuden tuottama romantisoitu myytti, että muka ennen oli kaikki äidit sellaisia. Toki esimerkiksi käsitöitä ja ruokaa alusta asti tehtiin itse, kun se oli vähän pakko. Ei ne hommat silloinkaan kaikkia äitejä kiinnostanut. Nykyään ne on harrastus, ei mikään pakko.

Vierailija
518/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitäisi aina muistaa vilkuttaa ja nostaa kytkintä, heti kun nainen sanoo ettei ole perinteinen nainen.

Kyllä! Silloin jäätäisiin vaille turhia väärinkäsityksiä ja avioeroja. Nuo vilkuttavat miehet voisivat sitten keskenään pitää kerhoaan. Ei sellaista miestä kukaan vapaaehtoisesti valitse.

Vierailija
519/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on "perinteisestä" kodista lähtöisin. Syntynyt 60-luvulla. Ei odota minulta mitään perinteitä. Saan käydä töissä, jos haluan ja haluankin. Mies laittaa ruokaa siinä missä minäkin. Kattaa pöytää, kahvit keittää vieraille, kerää astiat ja laittaa koneeseen. Auttaa leipomisessa mm. pyörittää pullat jos on kotona. Siivoaa, pesee pyykkiä.

Minä myös kudon niitä sukkia. En juorua puhelimessa, en ole käynyt mamma kerhoissa en viihdy tyttöjen illassa. Olen perhekeskeinen. Niin ja kukkapenkkejä tehdään yhdessä, minun toiveesta joista mieheni tupisee, auttaa kuitenkin.

Mitä ap haluat nyt kertoa tällä "perinteisellä" naisella? Koska mielestäni noilla ei ole mitään tekemistä perinteiden kanssa. On persoona kysymys.

'Saan käydä töissä, jos haluan'...Saan? toivottavasti oli vain ajattelematon verbivalinta.Tökkii siitä huolimatta tosi pahasti. Kuka nykyaikana on tyytyväinen siitä, että mies antaa luvan tehdä jotain?

En tiedä millä vuosikymmenellä olet syntynyt, mutta mieheni 60-luvulla. Siihen aikaan nyt vain kuului pitkälti se, että mies tuo leivän pöytään, vaimo, perheen äiti huolehtii lapset ja kodin. Understand?! Vitut ollu verbaalinen valinta. Tuossa oli kysymys TÖISTÄ! Opettele ymmärtämään lukemaasi!

Vierailija
520/611 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on "perinteisestä" kodista lähtöisin. Syntynyt 60-luvulla. Ei odota minulta mitään perinteitä. Saan käydä töissä, jos haluan ja haluankin. Mies laittaa ruokaa siinä missä minäkin. Kattaa pöytää, kahvit keittää vieraille, kerää astiat ja laittaa koneeseen. Auttaa leipomisessa mm. pyörittää pullat jos on kotona. Siivoaa, pesee pyykkiä.

Minä myös kudon niitä sukkia. En juorua puhelimessa, en ole käynyt mamma kerhoissa en viihdy tyttöjen illassa. Olen perhekeskeinen. Niin ja kukkapenkkejä tehdään yhdessä, minun toiveesta joista mieheni tupisee, auttaa kuitenkin.

Mitä ap haluat nyt kertoa tällä "perinteisellä" naisella? Koska mielestäni noilla ei ole mitään tekemistä perinteiden kanssa. On persoona kysymys.

'Saan käydä töissä, jos haluan'...Saan? toivottavasti oli vain ajattelematon verbivalinta.Tökkii siitä huolimatta tosi pahasti. Kuka nykyaikana on tyytyväinen siitä, että mies antaa luvan tehdä jotain?

En tiedä millä vuosikymmenellä olet syntynyt, mutta mieheni 60-luvulla. Siihen aikaan nyt vain kuului pitkälti se, että mies tuo leivän pöytään, vaimo, perheen äiti huolehtii lapset ja kodin. Understand?! Vitut ollu verbaalinen valinta. Tuossa oli kysymys TÖISTÄ! Opettele ymmärtämään lukemaasi!

Menikö sulla nyt vuosikymmenet väärin? Ei enää 60-luvulla eletty noin, ja jos hän on silloin syntynyt niin mielikuvat on 70-luvulta jolloin ei todellakaan eletty noin.