Mikä ihme höpölöpökoulu on Steinerkoulu?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan perheet jotka laittavat lapsensa steinerkouluun ovat yleensä ylempää keskiluokkaa tai sitten ovat sellaisia taiteellisempia ihmisiä ketkä arvostavat muita asioita rahaa enemmän.
Harvemmin työlöisten lapsia näkee steinerkoulussa koska työväki on konservatiivisempaa.
Mun kollegan lapset kävi ko. koulua. Ihan hoitajia ollaan.
Eivät opi siellä mitään, kokemusta on.
Pitäisikö S2 oppilaita sijoittaa enemmän Steineri kouluihin jos pitää paikkansa että siellä saa rymyillä ja riehua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö S2 oppilaita sijoittaa enemmän Steineri kouluihin jos pitää paikkansa että siellä saa rymyillä ja riehua.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska, itsepäinen, kaiken saanut, helppoelämäinen nainen jonka lapsia ei saa komentaa. Innostuu vain eri kirjainyhdistediagnooseista. Työ on kauhistus ja turma.
Itseasiassa steinerkoulu ei yleensä pysty tarjoamaan mitään eritysopetusta.
Näissä koulussa lapset toimivat pääosin tosi itsenäisesti ja liikkuvat paljon luonnossa, myös tapahtumia järjestetään runsaasti ja näihin osallistuu myös perheet hyvin paljon enemmän kuin mitä normaalisti peruskoulussa...
Se on kyllä hyvä, että lapsi saa käydä koulunsa ilman pahasti erityistarpeisia häirikköjä ja lukutaidottomien muualta muuttaneiden vanhempien lapsia, joille (pojille) naispuolisen opettajan auktoriteetin hyväksyminen ei tule kyseeseen.
Se on koulu minne pääsee vain suomea osaavat ja sellaiset, jotka eivät tarvitse erityisopetusta (koska koululla ei ole resursseja sellaiseen). Oppilaat ovat älykkäitä, luovia ja motivoituneita.
Minä olen tosi tyytyväinen siitä, että lapsemme pääsi steinerkouluun. Huokaisen helpotuksesta aina kun luen mitä ongelmia tavallisissa peruskouluissa on.
Sen periaatteet perustuu muinaisten pakanauskontojen innoittamaan höpöhöpöön.
Aivopesukoulu. Sieltä saadaan näitä tulevia vihervassareita tuhoamaan Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Steinerkoululaisiin olen törmännyt vain kerran bussissa ja voin sanoa, että olivat huonoiten käyttäytyviä koululaisia, joita olen kohdannut.
Kun huomautin heidän käytöksestään (mölyä, kiroilua, penkeillä hyppimistä yms) sain kuula kaikki kiro- ja haukkumasanat.
Muita "paremmilla" on oikeus toimia näin.
En ikinä laittaisi lastani jonkun satanistisen teosofiahörhön perustamaan indoktrinaatiolaitokseen.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi lastani jonkun satanistisen teosofiahörhön perustamaan indoktrinaatiolaitokseen.
Oiskin jotain satanistista. Teosofiahan on ihan Jeesushömppää, joka ei liity satanismiin mitenkään.
Juuri tuo kristillisyys siellä onkin osoittautunut ongelmaksi. Eli vaikka lapsi ei kuulu kirkkoon eikä osallistu ev.lut. uskonnonopetukseen, niin kristillistä sisältöä tulee muiden oppiaineiden tunneilla paljon enemmän, kuin tavallisessa koulussa (siis mun kahden lapsen kokemuksella).
Noin muuten suomalainen Steinerkoulu on kiitettävän kaukana juuristaan, kun ihan samaa Opetussuunnitelmaa joutuvat noudattamaan jne.
Ei siis ole lainkaan niin "hörhöilyä" kuin jotkut toivoisivat, tai toiset pelkäisivät.
Opetuksen taso ei oo aina kovin korkee, oppimateriaalit ihan perseestä (koulukirjattomuus, mut sitten koulukirjoista otettuja monisteita sen kirjan verran kuitenkin), ja tosiaan erityistä tukea jne. huonosti tarjolla.
mua itteäni kiinnostaa että mikä on steinerkoulun rooli nyky suomessa
Opettajat sanovat, että heikommat tiedot ja taidot kuin saman ikäisillä peruskoululaisilla. Ongelmia tulee kun siirtyvät muiden kanssa samaan kouluun
En ole kuullut yhdenkään menestyneen henkilön (pl jääkiekko-menestyjät) tulleen steinerista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska, itsepäinen, kaiken saanut, helppoelämäinen nainen jonka lapsia ei saa komentaa. Innostuu vain eri kirjainyhdistediagnooseista. Työ on kauhistus ja turma.
Itseasiassa steinerkoulu ei yleensä pysty tarjoamaan mitään eritysopetusta.
Näissä koulussa lapset toimivat pääosin tosi itsenäisesti ja liikkuvat paljon luonnossa, myös tapahtumia järjestetään runsaasti ja näihin osallistuu myös perheet hyvin paljon enemmän kuin mitä normaalisti peruskoulussa...
Ainakin Helsingissä toimii Marjatta-koulu, joka on Steiner-erityiskoulu.
Marjatta-koulu Pohjois-Haagassa on Steinerkoulu kehitysvammaisille.
Tavallisissa Steinerkouluissa ei ole tarjolla erityisopetusta.
Na*si-ideologiaan perustuva hörhökoulu.
Niin, se on luovan toiminnan koulu.