Ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä?
Tai kykeneekö kivuilta? Entäs meikkaaminen, vai olisiko parempi käydä kestovärjäyttämässä ripset? Kyseessä ensimmäinen raskaus.
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:42"]No hyi...miksi olet nyt karvainen etkä pidä posliinia aina ja ikuisesti? Ja hyvä vaimo ja äiti on täydessä meikissä 24/7 tai muuten mies pettää ja jättää ja lapset saa traumoja jos näkee mamman luonnontilassa. Ryhdistäydy!
[/quote]
Kyllä olen posliini aina (ja ikuisesti), mutta en haluaisi sänkeäkään olevan synnärillä. Vaikea ajoittaa, että ajanpas tänään karvat, kun huomenna lähden synnyttämään (jos ei käynnistystä tiedossa). Ja joo, ymmärsin kyllä sarkasmisi. Anteeksi, että haluan pitää huolta ulkonäöstäni.
Kyllä mä ainakin ehdin, vaikka kaikki 3 synnytystä nopeita. Kaks alkoi lapsuveden menolla, jonka jälkeen supparit alkoi noin tunnin sisällä. Siinä heti aloin valmistautua, kävin pesulla, laitoin siteen, pakkasin loput... Sit kun supparit oikein kipeitä js tiheitä ei voinu tehä enää mitään.
Ehtii ehtii. Samalla ajatukset pysyy poissa tukalasta tilanteesta. Kannattaa sheivatessa ja meikatessa laittaa tyyny jalkojen juureen, jos lapsi ehtiikin luiskahtaa lattialle.
Kyllä synnytysfiilis lähtee siististä ulkoasusta. Tsemppiä!
Minulla oli onneksi suunniteltu sektio, niin ehdin käydä aamulla kampaajalla ja meikissä ja edellisenä iltana sokeroinnissa.
Minä oikeasti föönasin ja laitoin tukan. Oli mukavaa synnärillä kun oli tukka hyvin. Vieläkin olen tyytyväinen :)
Alapääsi ei ole kaunis siinä synnytystilanteessa olipa se sitten karvaton tai sänkinen. Jalat saa pidettyä sileinä kun joka kolmas päivä sheivaa niin ei tule siinä ainakaan paniikkia. Meikin ehtii kyllä sipaista ennen lähtöä jos siltä tuntuu, mutta itse huomasin, että olisin ollut kyllä edustavampi ilman ripsareita poskilla synnytyksen jälkeen.
Mikä ongelma siinä on, että jos supistukset alkavat yhdeksän maissa illalla ja ensisynnyttäjiä neuvotaan yleensä olemaan kotona niin pitkään kuin vaan mahdolista, käyn siinä suihkussa ja ajelen karvat? Vai mitä minun pitäisi se puolisen vuorokautta tehdä? Pointti oli siis, että kykeneekö kivuilta ja tajuaako tarpeeksi ajoissa, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:00"]Alapääsi ei ole kaunis siinä synnytystilanteessa olipa se sitten karvaton tai sänkinen. Jalat saa pidettyä sileinä kun joka kolmas päivä sheivaa niin ei tule siinä ainakaan paniikkia. Meikin ehtii kyllä sipaista ennen lähtöä jos siltä tuntuu, mutta itse huomasin, että olisin ollut kyllä edustavampi ilman ripsareita poskilla synnytyksen jälkeen.
[/quote]
Tarkoituksena ei ole yrittää olla kaunis, sitä en synnytys- ja ponnistustuskissani ole varmaan missään tapauksessa. En vain pidä sängestä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]Mikä ongelma siinä on, että jos supistukset alkavat yhdeksän maissa illalla ja ensisynnyttäjiä neuvotaan yleensä olemaan kotona niin pitkään kuin vaan mahdolista, käyn siinä suihkussa ja ajelen karvat? Vai mitä minun pitäisi se puolisen vuorokautta tehdä? Pointti oli siis, että kykeneekö kivuilta ja tajuaako tarpeeksi ajoissa, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia?
[/quote]
Minulle oli vaikeaa sheivata ihan vain mahan takia. Lisäksi tuntui että karvatupet tulehtui normaalia herkemmin. Tajuat kyllä supistuksista että nyt on the hetki ja todennäköisesti saat sheivattua niiden välissä. Ne voi kuitenkin kestää esim 3 päivää. Jos olet sairaalassa niin siellä en enää kehtaisi. T. Tukan föönaaja
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]Mikä ongelma siinä on, että jos supistukset alkavat yhdeksän maissa illalla ja ensisynnyttäjiä neuvotaan yleensä olemaan kotona niin pitkään kuin vaan mahdolista, käyn siinä suihkussa ja ajelen karvat? Vai mitä minun pitäisi se puolisen vuorokautta tehdä? Pointti oli siis, että kykeneekö kivuilta ja tajuaako tarpeeksi ajoissa, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia?
[/quote]
Ei nää täydelliset palstamammat positiivisen raskaustestin jälkeen enää muistakaan miksi omasta ulkonäöstä pitäisi huolehtia. Aikahan pitäisi käyttää mahan silittelyyn ja pieruverkkareiden kaiveluun kaapista.
Toki jokainen tekee kuten haluaa. Typerää alkaa syyllistää jos haluaa näyttää hyvältä.
Sen varaan ei kuitenkaan kannata laskea, että synnytys etenee vain pikkuhiljaa supistuksilla. Saattaa olla, että sinulta menee esim vedet ja huomaat veristä vuotoa yms niin luultavasti silloin mietit vain pikaista pääsyä synnärille.
Mukavaa loppuodotusta sinulle! :)
Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]Mikä ongelma siinä on, että jos supistukset alkavat yhdeksän maissa illalla ja ensisynnyttäjiä neuvotaan yleensä olemaan kotona niin pitkään kuin vaan mahdolista, käyn siinä suihkussa ja ajelen karvat? Vai mitä minun pitäisi se puolisen vuorokautta tehdä? Pointti oli siis, että kykeneekö kivuilta ja tajuaako tarpeeksi ajoissa, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia?
[/quote]
Ei nää täydelliset palstamammat positiivisen raskaustestin jälkeen enää muistakaan miksi omasta ulkonäöstä pitäisi huolehtia. Aikahan pitäisi käyttää mahan silittelyyn ja pieruverkkareiden kaiveluun kaapista.
Toki jokainen tekee kuten haluaa. Typerää alkaa syyllistää jos haluaa näyttää hyvältä.
Sen varaan ei kuitenkaan kannata laskea, että synnytys etenee vain pikkuhiljaa supistuksilla. Saattaa olla, että sinulta menee esim vedet ja huomaat veristä vuotoa yms niin luultavasti silloin mietit vain pikaista pääsyä synnärille.
Mukavaa loppuodotusta sinulle! :)
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksestasi! :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:16"]Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa?
[/quote]
En kuvittele juuri mitään, kun en tiedä yhtään, mitä odottaa. Sitähän tässä kysyin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:16"]Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa?
[/quote]
Jos monta tuntia joutuu kotona pyörimään ennen synnytystä, nin miksei voisi meikatakin siinä jos on tottunut niin tekemään, kun on johonkin lähdössä?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:16"]Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa? [/quote] Jos monta tuntia joutuu kotona pyörimään ennen synnytystä, nin miksei voisi meikatakin siinä jos on tottunut niin tekemään, kun on johonkin lähdössä?
[/quote]
Meikkaatko myös esim lenkille, terveyskeskukseen tai lähikauppaan mennessä?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:16"]Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa? [/quote] Jos monta tuntia joutuu kotona pyörimään ennen synnytystä, nin miksei voisi meikatakin siinä jos on tottunut niin tekemään, kun on johonkin lähdössä?
[/quote]
[/quote]
Kyllä yleensä ripsaria laitan aina, minne menenkin.
Ei mitään kokemusta aiheesta mutta kyllä se on aika tärkeää että tukka ois ainakin hyvinXD Eli siis että se hikinen liimaletti ei roikkuis tiellä. Okei multa puuttuu nyt se kokemus ja aattelen et kaikki hikoilee kuin pienet porsaat synnyttäessä:-D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote]
Muualle kyllä, mutta lenkille mennessä saattaa olla vain cc-voide.
Minulla on 2 lasta ja pian syntyy kolmas ja tämä tapa on kyllä säilynyt.
No hyi...miksi olet nyt karvainen etkä pidä posliinia aina ja ikuisesti? Ja hyvä vaimo ja äiti on täydessä meikissä 24/7 tai muuten mies pettää ja jättää ja lapset saa traumoja jos näkee mamman luonnontilassa. Ryhdistäydy!