Muutan poikaystävän kanssa yhteen. Tuparit..
Järjestän siis tuparit yhteisessä kodissa mutta asiassa on pulma: Poikaystävälläni on paljon enemmän kavereita kuin minulla. Haluaisin kutsua molemmilta yhtä paljon, eli jättää osan miehen kavereista pois. Kaiken lisäksi heidän joukossa on sellaisia joista en niin pidä. Miehen mielestä taas juuri nämä ovat hänen parhaita ystäviään eli heidät ilman muuta kutsuttaisiin, ja mies haluaisi muutenkin kutsua kaikki! Onko reilua että minun ystäviäni olisi paikalla 5 ja miehen ystäviä 14? Minusta olisi reilua vähän rajata ja kutsua miehenkin kavereista tuon 5. Vai..?
Kommentit (217)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:46"]
Onko reilua että avoparin ensimmäisistä juhlista muodostuu naisten illalliset, samanlaiset joita vietetty jo monta vuotta. TEIDÄN bileet, ei vaan sun. TEIDÄN MOLEMPIEN tehtävä kompromisseja, ei vain miehen.
[/quote]
Näen mielessäni skenaarion: Toisella puolella pöytää istuvat naiset kuin Ylpeys ja ennakkoluulo-leffassa. Toisella puolella taas miehet Hobitti-leffan alkukohtauksessa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:44"]Turha ehdottaa että erillisiä juhlia pidettäisi jatkossa omien mieltymysten mujaan. Kun avoliittoon ryhdytään niin jatkossa miesten känni-illat saavat jäädä ja vietetään illanvietot yhdessä.ap
[/quote]
Mies ja sinä siis lakkaatte olemasta omia yksilöitänne yhteisen kodin myötä...? Ei mitään omaa kummallekaan? Et voi olla tosissasi?!
Vedä välillä henkeä!
T. N 32v. Avioliitossa 12 v.
Joo siis siitähän tässä just väännetään. Että AP saa pitää omat bileet omien sääntöjensä mukaan, silloin kun pitää omat bileet. Mutta just nyt olisi kyse YHTEISESTÄ illanvietosta, jossa parisuhteen molemmat osapuolet ovat mukana omilla ehdoillaan.
Juhlien jälkeinen siisti ja kaunis koti... Ilman siivottavia jälkiä bileetkin on olleet yhtä helposti mielestä katoavat.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:55"]Hyvä on, kutsutaan sitten kaikki! Mutta omat tavarani jätän sitten purkamatta tupareiden yli, muuten se meluava sonnilauma rikkoo ainakin puolet! Vietetään sitten tuparit sisustamattomassa "kodissa", ihanaa! ap.
[/quote] kuulostatpa aivan tajuttoman rasittavalta muikkelilta :D
Tuo on muuten oikeasti hyvä pointti, että molemmilta kolme kaveria. Siinä molemmat joutuu tekemään kompromissin. Mitä sanot, ap? Ja kommentoi please sitä kattausta, mua vaivaa miten järjestät tuon.
Pikku prinsessa muuttaa pikku linnaansa ja haluaa että valtakunnassa on kaikki niinkuin pikku prinsessa haluaa! Prinssipuolison tehtävä on totella ja käyttäytyä niinkuin pikku prinsessa haluaa vaikka prinssipuoliso ei ole alunperinkään ollenkaan sellainen kuin pikku prinsessa haluaisi hänen olevan. Pikku prinsessa polkee jalkaa ja itkee isoja krokotiilin kyyneliä ja on varma että pian elämä pikku linnassa on juurikin sellaista kun pikku prinsessa on aina haaveillut.
Ehkä kannattaa pitää kahdet eri tuparit, miehen omille ystäville omat ja sun ystäville omat. Jos ette siis pääse yhteisymmärrykseen. Mun mielestä ei oo mitään järkeä rajata, vaikka itelläs onki vähemmän ystäviä.
Kuuleppas nyt. Minä olen 22v ja mieheni 24v. Tämän asunnon tuparit pidimme kolme vuotta sitten ja etpäs arvaakkaan... Kyllä, ostin halvat MUUMI-KERTAKÄYTTÖLAUTASET kun nyt sattuivat olemaan puoleen hintaan. Samoin kertakäyttöiset haarukat ja veitset. Syötäväksi tein uunimakkaraa makaronipedillä ja pellillisen kinkku-ananas-aurajuusto-pizzaa. Ja arvaappas vielä kerran. Kyllä, nämä pöperöt olivat jokaisen mieleen vaikka olivat kaukana terveellisestä ja saivat syödä muumilautasilta. Meitä oli noin 16 henkeä. Olen huomannut, että mikään superterveellinen tai ylipäätään terveellinen ruoka ei maistu kunhan on tarpeeksi promilleja veressä. Silloin monet haluavat juuri jotain rasvaista missä on paljon kaloreita.
Toisekseen, meillä ei ollut ongelmia päättää ketä kutsutaan, vaan kaikki lähimmät ystävät olivat tervetulleita. Tiedätkö mistä tämä johtui? Siitä, että me olimme seurustelleet ennen muuttoa jo yli kolme vuotta joten olimme ehtineet tutustumaan toistemme ystäviin ja ystävystymään heidän kanssaan. Mieheni ystävät ovat minunkin ystäviäni ja minun ystäväni mieheni ystäviä. Olisikohan teidänkin kannattanut odottaa vielä pari vuotta?
eihän tämä voi olla totta. tästä tuli mieleen se ketju, jossa joku oli saanut joskus herkkukorin synttärilahjaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:23"]
No ihan pilalle menee! Voi hittin hitti, tää on kyllä ihan kamala skenaario! Jätä se sika
[/quote]
:D ketjun paras :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:40"]Ei ole mitään järkeä järjestää heti uudessa kodissa kamalia sikailujuhlia ja joutua seuraavana päivänä siivoamaan jälkiä. Olisi kiva nauttia uudesta kauniista kodista. Miksei naiset ole kanssani samaa mieltä tästä? Olen todella yllättynyt asenteistanne muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ei ole reilua että avoparin ensimmäisistä juhlista muodostuu miesporukan bileet, samanlaiset joita on vietetty jo 15 vuotta. ap.
[/quote]
Et ole yksin mielipiteittesi kanssa. Tuli itseasiassa sellainen mieleen, että jos mies on oikeasti paljon viinaan ja sikailuun menevä, niin suosittelen vielä harkitsemaan yhteenmuuttoa. Teillä tulee olemaan vielä monet paskat, jos ette omaa samanlaisia arvoja ja tavoitteita. Ne eivät ole häät tai kihlajaiset, johon kutsutaan kaikki rakkaimmat. Kyse on vain yksittäisistä tupareista. Mieti tarkkaan, että oletko valmis myös tulevaisuudessa tällaisiin tilanteisiin.
Nimenomaan! AP kavereineen päivittelee, miten miehen pitäisi muuttua nyt aikuisuuden kynnyksellä kypsäksi perheenpääksi ja vastuulliseksi kansalaiseksi.
Jollei yksistä tupareista päästä yhteisymmärrykseen ja miehen kaverit on kaikki sikoja, niin kannattaisiko ihan oikeasti miettiä tämä homma vielä kerran. Toisaalta jokaisella meistä on oltava oikeus tehdä omat virheensä ja oppia niistä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"]
Järjestän siis tuparit yhteisessä kodissa mutta asiassa on pulma: Poikaystävälläni on paljon enemmän kavereita kuin minulla. Haluaisin kutsua molemmilta yhtä paljon, eli jättää osan miehen kavereista pois. Kaiken lisäksi heidän joukossa on sellaisia joista en niin pidä. Miehen mielestä taas juuri nämä ovat hänen parhaita ystäviään eli heidät ilman muuta kutsuttaisiin, ja mies haluaisi muutenkin kutsua kaikki! Onko reilua että minun ystäviäni olisi paikalla 5 ja miehen ystäviä 14? Minusta olisi reilua vähän rajata ja kutsua miehenkin kavereista tuon 5. Vai..?
[/quote]
Siis yhteenmuutto edessä ja kyselet täältä tuollaisia? Jätetään sanomatta.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:55"]
Hyvä on, kutsutaan sitten kaikki! Mutta omat tavarani jätän sitten purkamatta tupareiden yli, muuten se meluava sonnilauma rikkoo ainakin puolet! Vietetään sitten tuparit sisustamattomassa "kodissa", ihanaa! ap.
[/quote]Herranjestas nainen, lopeta jo nyt toi marttyyrius! Pari kundia tupareihin, mikä ihme tässä voi olla ongelma? Jos teillä on todella vähän tilaa, sano miehelle että josko vois hiukan katsoa uudestaan vieraslistaa, mutta en kyllä ymmärrä sun asennetta. Jos sä haluat jotkut hienot illalliset kutsu omat ystäväsi erikseen siihen "tilaisuuteesi".
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"]
[/quote]
Muita lukematta.
On kiinnostavaa, että et pidä niistä poikaystäväsi kavereista, jotka ovat hänelle läheisimpiä. Mustasukkaisuuttako?
Kaikki kaverit kutsutaan, ystävien lukumäärä ei ole mikään kilpailulaji. Vai aiotko asuessanne yhdessä vaatia mekaanista tasajakoa kaikessa: kun sinä olet laittanut kaksi lautasta tiskikoneeseen, toisenkin pitää laittaa kaksi lautasta? Jos jommallakummalla teistä on vain yksi vanhempi, toisella saa olla välit vain yhteen vanhemmistaan?
Kasva aikuiseksi ja järjestäkää yhdessä poikaystävän kanssa kivat tuparit. Ne eivät ole siis vain sinun projektisi, vaan teidän yhteinen.
[/quote]
Miehen parhaat kaverit on aina ne jotka nainen valitsee omalle mustalle listalleen.
Meillä mies on enemmän ns. sekoilu -ja juhlijatyyppiä ja minä semmoinen kotihiiri. Koska miehen kaverit on erilaisia kuin omani niin joko pidetään erikseen juhlat tai vain mies pitää ihan omat! Ja usein olen mukana edes käymässä kuitenkin jos pyydetään, koska kyllä ne kaverit kuuluu parisuhteessa siihen pakettiin mukaan.
Itse aloittajan miehenä juoksisin, ja helvetin lujaa.
Mä jättäisin tuparit väliin ja kutsuisin ennemmin kummankin vanhemmat tai kummankin sisarukset syömään. Paljon suurempi arvo kuin sikailevat kaverit.
Jos miehellä vähänkään on arvostusta teidän yhteistä kotia kohtaan, niin hän tekee kompromissiin asiassa.
Muussa tapauksessa se kertoo jotakin miehestä ja sen arvoista.
Turha ehdottaa että erillisiä juhlia pidettäisi jatkossa omien mieltymysten mujaan. Kun avoliittoon ryhdytään niin jatkossa miesten känni-illat saavat jäädä ja vietetään illanvietot yhdessä.ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"]
Teidän pitäisi nyt kummankin pystyä joustamaan sen sijaan, että olette kaivautuneet omiin poteroihinne ja kumpikin yrittää saada oman tahtonsa läpi... Joudutte tekemään loputtomasti kompromisseja tulevaisuudessa ja tämä on vain yksi monista. Kannattaa aloittaa harjoittelu jo nyt. 89 puhuu asiaa.
Täällä on tullut jo paljon ehdotuksia. Mutta aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että vain ap:n pitäisi joustaa ja mies saa oman ördäysiltansa sellaisenaan. Kyllä miehenkin pitäisi joustaa ja vähän hillitä kavereidensa menoa, ja tuo on hyvä ehdotus, että miehen kaverit lähtevät viimeistään klo 22 baariin, jolloin ap voi jatkaa sivistynyttä illallistaan. Voi vaikka ensin laittaa tarjolle ihan vain sipsejä ja muuta pientä naposteltavaa. Sitten kun miehet lähtevät, niin illallinen perintöastioineen pöytään. Ja onko sitä pleikkaria pakko pelata tupareissa, siitä kun usein tulee kamala mekkala, vai voisiko pleikkari-illan järjestää erikseen? Mies voisi myös viinan sijaan tarjota jotain miedompaa, kaljakin varmaan riittäisi. Voi käskeä vieraita ottamaan mukaan mieluummin kaljaa kuin väkeviä.
Kompromisseja vain on tehtävä, jos halutaan yhteiset juhlat pitää. Myöhemmin ap ja mies voivat sitten pitää omia juhlia erikseen, jolloin niistä voi tehdä sellaiset kuin kumpikin itse haluaa.
[/quote]
Miksi niin paljon alapeukkuja? Tämä on jotenkin tosi tyypillistä suomalaisille, että jos joku haluaa järjestää juhlat ilman ördäystä, niin sitten on tiukkapipo ja "hiekkapillu". Ap:lla on ehkä vähän epärealistiset odotukset hienoista kynttiläillallisista, jos miehen + kavereidensa käsitys onnistuneista juhlista on pitsaa, viinaa ja pleikkaria. Mutta kyllä parisuhteessa on kummankin osapuolen pystyttävä tekemään kompromisseja, ei ole reilua jos vain ap joutuu joustamaan ja mies saa just sellaisen ördäysillan kuin on halunnut.