Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En nuku ilman lääkkeitä

Vierailija
07.04.2022 |

Olen kärsinyt tästä lapsesta asti.
Itsehoito, rauhoittumismetodit, huolihetket, umihygienia, liikunta, ruokavalio tasapainossa ja kaikkien ohjeiden mukaan . Mun päässä ei sammu se jatkuva ajatustulva. Ja jos saankin itseni nukahtamaan ilman lääkkeitä, niin herään sit viimeistään neljän tunnin kuluttua enkä saa unta enää, saatan nukahtaa juuri ennen kellon soittoa, jolloin olen entistä väsyneempi.
Ketipinor tuo kyllä unen, mutta olen äkäinen ja väsynyt, pihalla oleva zombie jo puolikkaasta. Mirtazapin kokeiltu, tolvon kokeiltu, unettavat allergialääkkeet läpikäyty, melatoniini, agomelatiini, kaikki mahdolliset vitamiinit ja luontaistuotteet. Nukun hyvin vain imovanella tai opamoxilla. Opamoxia tosiaan en haluaisi syödä unettomuuteen, mutta sitäkin saa helpommin kuin sivuoireetonta ja toimivaa imovanea.

Mitä hittoa tässä voi tehdä?? Onko ainoa vaihtoehto heittäytyä vaan työttömäksi unettomuuden takia. Miten pitkään jaksaa jos yössä nukkuu vain neljä tuntia kun oikea tarve olisi lähempänä kahdeksaa?

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaminen kyllä onnistuu, mutta nukkuminen läpi yön ei onnistu ilman apuja. Olen nyt useamman vuoden nukkunut paremmin pienellä määrällä mirtazapiinia 3-4mg (pieni muru) ja nyt olen ottanut vielä 1,9mg melatoniiniakin lisäksi. 

Olen kersasta asti herännyt joka yö - aina ja poikkeuksetta. Apujen kanssa uni tulee vaivatta uudelleen, kun on siellä vessa käynyt. Vieläkin välillä herää siinä aamuneljältä tai viideltä eikä uni tule uudelleen, mutta pääasiassa nukun yöni hyvin. Mirtazapiini on kyllä varmaan syynä siihen, että en tunne kylläisyyden tunnetta ellen ole vetänyt jotain järjetöntä määrää ruokaa kitusiini. Se vähän häiritsee, koska nälän tunne on jatkuvaa eikä nälkä kuitenkaan ole totta. Mutta on se välillä. Vaikka olisi syönyt viimeisenä illalla, kuinka voi vatsa kurnia aamu neljän aikaan? Ei ole normaalia sellainen.

Vierailija
102/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi, kun sain ferritiinin nousemaan 7:sta 60:een. Kokeile edes, mäkään en uskonut aluksi, että rauta-arvot vaikuttaa uneen.

Tätä aloin nyt miettimään kun mainitsit, kiitos 🤔 olen liikunnallinen ja hoikka, lihaa syön mutta en juuri siitä piittaa, ruokarytmi on iltaan painottuva ja voin helposti huidella sinne klo 18-20 ilman ruokaa. Aamulla ei saa mitään alas, ennen nukkumaanmenoa haluan ruokaa ja nukun paremmin täydellä vatsalla, tänäänkään en ole vielä syönyt mitään, vedän kerralla isompia satseja myöhemmin. Verenpaine ja leposyke alhainen. Magnesiumia syön iltaisin (eikö magnesium vähennä raudan imeytyvyyttä) koska sitä nyt neuvotaan ottamaan iltaisin jos on ongelmia nukahtaa.

Tosin monet raudan puutteen oireet ei täsmää enkä nauti juuri tuotteita (kuten kofeiini), jotka estäisivät raudan imeytymistä.

Mulla on kaapissa rauta+c-tabletteja. Otankin heti ja koitan muistaa päivittäin.

Eikö noissa mene hurjan pitkään ennenkuin tulosta pitäisi näkyä?Rautainen superfood resepti: kaurahiutale kylmään maitoon, kiehautus, pinaattia sekaan, kiehautus, haudutus= pinaattikaurapuuro, superiorfood

Olisikin hurjaa, jos 20 vuoden unettomuus ja jatkuva lekurilla ramppaaminen ja lääkekokeilut loppuis rautatableteilla.

Ap

Suosittelen lämpimästi mittauttamaan veriarvot ja ferritiinin. Jos on alle 100 niin nosto reilulla rautalisällä. Mikään pikku kuuri ei riitä. Itse olen syönyt kohta 4 vuotta 200-400mg/pv. Mikään ei estä kokeilemasta rautalisää ilman mittaustakin. Rauta ei ole vaarallista eikä imeydy määräänsä enempää jos ei sairasta suht harvinaista raudan liikakeräytymistä. Apua voi saada myös joidenkin yksinään toimimattomien lääkkeiden tai luontaistuotteiden yhdistelmästä. Mm pieni annos mirtaa ei yksinään riitä mutta boostaa puolikkaan imovanen. Tähän lisättynä oikea aikainen ja riittävä magnesium ja melatoniini lisä on toiminut. Ja tärkeimpänä kaikessa on pysyä rauhallisena ja olla armollinen itselle. Jos ei nuku niin lukee sitten hyvää kirjaa itseään soimaamatta ja hermoilematta. Itsensä ja puutteidensa hyväksyminen auttaa.

Paitsi että rauta on liikaa saatuna myrkyllistä. Toisekseen liikaa saatuna ja jatkuvasti lisäravinteena nautittuna voi nostaa joidenkin syöpien riskiä ja infektioriskiä. Monet bakteerit käyttävät rautaa ravintonaan.

Itse en lähtisi mitään hillittömiä kuureja vetämään, tai jatkuvasti ottamaan rautalisää, jos ei ole oikeasti anemia ja varastorauta alhaalla.

Olisin myös varovainen lääkkeiden ja lääkkeiden sekä luontaistuotteiden mahdollisista yhteisvaikutuksista. Apteekista voi kysyä näistä.

Rauta ei ole myrkyllistä. Ylimääräinen rauta ei imeydy. Lääkkeiden ja luontaistuotteiden yhteisvaikutuksessa pitää olla varovainen. Tuosta boostaushommasta kertoi lääkäri. Kyseessä oli silloin muistaakseni rauhoittava lääke ja joku muu väsyttävä lääke raskausaikana. Sairaana rauta tauotetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikuulosuojaimia en voi kyllä itse käyttää, kun nukun yleensä kyljelläni. Pitää etsiä jotain mukavia korvatulppia niiden sijaan.

Vierailija
104/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina tätä, että päivitellään sitä että olet lääkeriippuvainen. Itse olen paljon mielummin lääkeriippuvainen kun sekoan valvomisesta. Itselläni kolme väsyttävää lääkettä illalla ja nukun todella hyvin. Ilman niitä valvoisi monta vuorokautta.

Vierailija
105/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä univaikeuksua siinä mielessä, että on heräilyä ja syvän unen puutetta, nukahtamisvaikeuksia ei ole, joka on kai sevittumaisin vaiva. Tähän lievempään haittaan en ole edes harkinnut unilääkettä, vaikka päiväväsymys on välillä piinaava.

Vierailija
106/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaikenlaista ahdistusta ja univaikeutta. Ei tullut uni ja sitten heräsin puolen tunnin pätkien jälkeen. Ja nousin kyllästyneenä yleensä neljän aikaan. Aina ihan kuutamolla. Sitten kokeiltiin erilaisia lääkkeitä nukahtamiseen, nukkumiseen, rauhoittumiseen, rentoutumiseen. Erilaisia terapioita ja harjoitteita. Aikaa meni. Välillä tuntui, että melkoisen kemiallisen seoksen vaikutuksen alla olen koko ajan, mutta ajattelin että näin kai se sit on. Odotin selvästi että ratkaisu kaikkeen tulee ulkopuolelta.

Kaksi vuotta sitten tapahtui kammottava asia (aihe ei liity tarinaan) ja päätin, että katson tämän läpi ilman lääkkeitä. Jätin kerralla kaiken paitsi yhden nukahtamista helpottavan lääkkeen, jonka annostusta aloin vähentää. Lopulta jätin senkin ja siirryin pelkkään melatoniiniin. Kaikista lääkkeist täytyy sanoa, että en tiedä tehosivatko ne koskaan muutein kuin psyykkisesti, kun niiden lopetusta en huomannut. Kyllä, asiat ja tunteet oli isoja ja raakoja, mutta elin ne läpi ja selvisin.

Melkein kaksi vuotta myöhemmin, unohdin kerran melatoniinit. Nukuin kuten ennen. Jätin ne kokonaan pois ja nukun ny kuten ennen, paitsi puhtaammin.

Joskus valvon enemmän, joskus vähemmän. Sellaista se on. Keskityn muuhun, se auttaa.

Vierailija
107/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahtaminen kyllä onnistuu, mutta nukkuminen läpi yön ei onnistu ilman apuja. Olen nyt useamman vuoden nukkunut paremmin pienellä määrällä mirtazapiinia 3-4mg (pieni muru) ja nyt olen ottanut vielä 1,9mg melatoniiniakin lisäksi. 

Olen kersasta asti herännyt joka yö - aina ja poikkeuksetta. Apujen kanssa uni tulee vaivatta uudelleen, kun on siellä vessa käynyt. Vieläkin välillä herää siinä aamuneljältä tai viideltä eikä uni tule uudelleen, mutta pääasiassa nukun yöni hyvin. Mirtazapiini on kyllä varmaan syynä siihen, että en tunne kylläisyyden tunnetta ellen ole vetänyt jotain järjetöntä määrää ruokaa kitusiini. Se vähän häiritsee, koska nälän tunne on jatkuvaa eikä nälkä kuitenkaan ole totta. Mutta on se välillä. Vaikka olisi syönyt viimeisenä illalla, kuinka voi vatsa kurnia aamu neljän aikaan? Ei ole normaalia sellainen.

Se on helppoa jos mirtsa tomii. itsellä  se väsyttää vain aamulla. sekin jos nukahtaa ollenkaan. kun valvoo koko yön mirtsa ei vaikuta mulle mitenkään.

Vierailija
108/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyl.

Doxepin.

T. Lähes kaikki kokeillut.

Vierailija
109/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itse olin aiemmin hyvä nukkuja, mutta ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen tapahtui jotain. Nyt lapsia on kolme ja nukkuvat kaikki jo yöt läpeensä, mutta ensimmäisen vauvavuoden jatkuva yöheräily sai uneni jotenkin pysyvästi sekaisin. En ole 12 vuoteen nukkunut ehjää yötä, heräilen jatkuvasti välillä nopeasti uudelleen nukahtaen, välillä tuntikausia valvoen. Olen jotenkin jopa jo tottunut tähän huonoon uneen ja väsymystilaan, mutta voi miten kaipaan sitä aikaa, kun saatoin mennä klo 22 nukkumaan ja heräsin virkeänä töihin klo 07.

Vierailija
110/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zopinox ja Ketipinor jo vuosia käytössä. Apteekissa käskevät pitää välillä taukoa, mutta en jaksa valvoa yökausia. Hermo menee sängyssä pyöriessä, ja seuraava päivä on aivan toivoton.

Vierailija
111/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös ADD-epäily ja on tarkoitus aloittaa tutkimukset. Kun mikään lääke tai yrtti ei mulla toimi niinkuin pitäis, niin rauhoittaisko se adhd-lääkitys nukkumisenkin, kun muita se (pirijohdannainen) piristää.

Ottaa päähän.

AP.

Lisdeksamfetamiini (Elvanse) rauhoittaa tai paremminkin normalisoi olotilani niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Liskoaivoista puskevat "ylimääräiset kanavat" yksinkertaisesti vaimenevat ja keskushermosto ei enää vedä omaa käsittämätöntä rumbaansa 24/7.

Aiemmin on vuosien saatossa kokeiltu serotoniinin takaisinoton estäjää, rauhoittavaa ja kun ADHD:ta alettiin epäillä myös Voxraa (bupropioni) ja Concertaa (metyylifenidaatti). Ainoastaan Elvanse on minulla toiminut, eikä mainittavia sivuvaikutuksiakaan onneksi ole. Miinuspuolena on jäätävä hinta: yli satanen kuussa omasta pussista. Mutta se on kuitenkin halpa hinta normaalista toimintakyvystä ja kohtuullisista yöunista.

Vierailija
112/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut jokaista kommenttia, mutta onko sulle Ap tehty koskaan Nepsytutkimuksia? ADHD, Asperger, autisminkirjo...? Mietin voisiko sieltä löytyä syitä myös uniongelmiin.

Mulla on myös nukahtamisvaikeuksia ja uniongelmia, ollut esiteini-iästä lähtien. Pää vaan on aina niin kierroksilla, että se ei hiljene. Koskaan. Ihan sama miten rankka fyysinen treeni olisi takana, miten väsynyt keho on, mitä olen syönyt ja miten olen harjoittanut mieltäni, meditoinut jne.

Lääkkeet joita olen kokeilut (samoja mitä mainitsit), pilaavat seuraavan päivän. Aamu on yhtä tokkuraa ja pää ihan tyhjä, ideaton ja ontto koko päivän. Nukun kyllä silloin, tosin huonoa unta, mutta ei ole sen arvoista todellakaan... Itselläni ei auta kuin ne pahamaineiset bentsot. Sekä ahdistukseen, että uniongelmiin. Lääkitys kun on kohdillaan, niin yksi valmiste saattaa riittää takaamaan, sekä normaalin elämän (ilman ahdistusta, paniikkihäiriötä), että yhtäjaksoisen nukkumisen ja palauttavat yöunet.

Olen syönyt betsoja useamman vuoden, samalla annostuksella, samaa lääkettä. Tämä on mun kokemus. Mua ei enää häiritse se, että syön mahdollisesti tätä lääkettä hyvin pitkään, ellen aina. En ajattele, että olen riippuvainen, vaan mieluummin niin, että sopiva lääkitys on löytynyt ja pelastanut elämäni.

Viimeksi psykiatrinen hoitaja keksi tehdä adhd-kyselyn ja pojot oli hyvin korkeat, sitä oliskin tarkoitus seuraavaksi alkaa selvittämään. Itseasiassa tutkimukset piti aloittaa jo muutama vuosi sitten, mutta unohdin ajan kun oli niin paljon muuta tekemistä (:D) enkä ikinä saanut varatuksi uutta aikaa. Nyt olen taas hoitosuhteessa.

Syötkö siis adhd-lääkitystä?

Mullahan kaikki oireet lapsuudesta lähtien täsmäävät. Koulut kesken, rauhoittuminen mahdotonta, laskut aina myöhässä ja kämppä kuin pommin jäljiltä vaikka koko ajan siivoan, vaikeuksia ihmissuhteissa jne. Nytkin käyn aivan kierroksilla ja tekis mieli mennä tekemään puutöitä, kauheasti projekteja kesken.

En vaan ole itse enää lääkäreille siitä puhunut kun pari lekuria on mulle vaan nauranut ja sanonut kun "se nyt on muotidiagnoosi kaikilla nykyään". Oon tosi kiitollinen, että psykhoitaja itse nyt sitä mietiskeli.

Onko sulla siis bentsojen lisäksi myös muu pysyvä lääkitys joka on auttanut? Kuinka paljon bentsoa menee? Itse en tosiaan haluaisi niitä enää syödä päivittäin.

Ap

Vierailija
113/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös ADD-epäily ja on tarkoitus aloittaa tutkimukset. Kun mikään lääke tai yrtti ei mulla toimi niinkuin pitäis, niin rauhoittaisko se adhd-lääkitys nukkumisenkin, kun muita se (pirijohdannainen) piristää.

Ottaa päähän.

AP.

Lisdeksamfetamiini (Elvanse) rauhoittaa tai paremminkin normalisoi olotilani niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Liskoaivoista puskevat "ylimääräiset kanavat" yksinkertaisesti vaimenevat ja keskushermosto ei enää vedä omaa käsittämätöntä rumbaansa 24/7.

Aiemmin on vuosien saatossa kokeiltu serotoniinin takaisinoton estäjää, rauhoittavaa ja kun ADHD:ta alettiin epäillä myös Voxraa (bupropioni) ja Concertaa (metyylifenidaatti). Ainoastaan Elvanse on minulla toiminut, eikä mainittavia sivuvaikutuksiakaan onneksi ole. Miinuspuolena on jäätävä hinta: yli satanen kuussa omasta pussista. Mutta se on kuitenkin halpa hinta normaalista toimintakyvystä ja kohtuullisista yöunista.

Kuinka nopea sulla oli tuo prosessi ADHD-epäilystä lääkitykseen asti? Mulle ainakin sanottiin että mm puoli vuotta seuloja.

Vierailija
114/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden työ ei ole aikatauluista riippuvainen, niin mitä työtä teette ja miten olette sinne päässeet?

Vierailija
115/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka kirjoitti ketjun alkupuolella säännöllisen lääkityksen auttaneen omiin uniongelmiini. Joku kysyi, että onko ahdistuneisuuteen lääkityksenä pelkkä opamox vai myös joku muu.

Opamox on ollut minulla tarvittavana (paniikki)kohtauslääkkeenä jo kauan, sitä olen harvakseltaan käyttänyt tähän tarkoitukseen. Pahimpaan unettomuusaikaan otin sitten opamoxia myös tuomaan unen, sillä oli pakko saada unta edes joskus. Nykyisin minulla on siis säännöllisenä ahdistuneisuuslääkkeenä duloksetiini, joka on ollut tämä ”hiljaisen pään” ja sitä myöten paremman unen tuonut lääke. Lisäksi otan iltaisin ketipinoria (25mg), sillä haluan nyt tukea unta akuutimman vaiheen jälkeen. Voi ihan hyvin olla, että nukkuisin hyvin jo ilman iltalääkettä, mutta vielä jonkin aikaa aion tätä käyttää päivittäin, jotta uni ei häiriinny.

Kaiken kaikkiaan olo on siis tasaantunut. Viime aikoina en ole tarvinnut opamoxiakaan, sillä ahdistuneisuus on kurissa, nukkuminen on paremmalla tolalla ja siten paniikkikohtauksetkin ovat vähentyneet.

Tämä nyt ei varsinaisesti ehkä AP:ta hyödytä, mutta oma kokemukseni tosiaan on, että päivittäinen lääke ahdistukseen on tasoittanut elämää monella saralla, ja rauhoittanut unen.

Vierailija
116/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nukun myös perinteisten kuppikuulosuojaimien kanssa. Välillä sitä herää aivan perkeleelliseen korvanlehtikipuun, mutta kokonaisuus huomioiden noista on enemmän etua kuin haittaa.

Noihin totuttautuminen vaatii kyllä kuukausien harjoittelun ja alku voi olla todella vaikeaa. Nyt vanhana jermuna voin opastaa, että vuodenkin totuttelun jälkeen nukkuminen luurien kanssa sujuu aina vaan paremmin.

Omana motivaattorina on kyllä ollut paras mahdollinen, eli kantapääkävelevä kerrostalonaapuri!

Miksei kunnon korvatulpat toimi? Tykkään itse Alpinen sleep softeista tai Loopin Quieteista (nämä on nykyiset suosikkini). Lisäksi jos haluan blokata kunnolla kaikki äänet, laitan Kokoonin unikuulokkeet (kokoon headphones) päähän ja niihin hiljaista musiikkia (tai kohinaa jos se sopii, itselleni ei). Tähän vielä Mantan unimaski päälle, niin on pimeää ja hiljaista.

Vierailija
117/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nukun myös perinteisten kuppikuulosuojaimien kanssa. Välillä sitä herää aivan perkeleelliseen korvanlehtikipuun, mutta kokonaisuus huomioiden noista on enemmän etua kuin haittaa.

Noihin totuttautuminen vaatii kyllä kuukausien harjoittelun ja alku voi olla todella vaikeaa. Nyt vanhana jermuna voin opastaa, että vuodenkin totuttelun jälkeen nukkuminen luurien kanssa sujuu aina vaan paremmin.

Omana motivaattorina on kyllä ollut paras mahdollinen, eli kantapääkävelevä kerrostalonaapuri!

Mikset käytä korvatulppia?

oman naapurin jytisyttelyyn ei tulpat riitä. Ehkä personoidut tahi vahatulpat, mutta niissä korkea hinta mietityttää.

3M 1100 oranssit tulpat vaimentaa oikein käytettynä paremmin kuin kuppisuojaimet. Eivät ärsytä korvaa myöskään.

Vierailija
118/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön tai ahmin ennen nukkumaan menoa rasvaisen raskaan herkku aterian ennen nukkumaan menoa niin nukahdan kuin tukki.Telkkaria ei kuulemma saisi olla makkarissa mutta minulla se on ihan ehdoton ja nukahdan paremmin jonkun tylsän ohjeman katselemiseen.  Nuorena piti valvoa aina pari tuntia päässä pyörien päivän tapahtumat liikaa ennen kuin nukahti mutta iän myötä se muuttui että nukahtaa heti ja sitten alkoivat vaihdevuosien tullessa vähän väliä vessassa ramppaaminen ja herää aamuyöllä kello 4 ihan virkeänä eikä saa enää unta. Mieheni kanssa piti sängyt laittaa eri huoneisiin niin että toinen saa nukuttua rauhassa eikä heräile toistensa vessa ramppaamiseen. Tai muuten olisi kamalassa väsymyksessä kumpikin raatustanut unen häiriinnyttyä monta kertaa yössä. 

Vierailija
119/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn nukkumaan "normaalisti" ainoastaan lääkkeiden avulla, enkä ole sellaista löytänyt joka takaisi unen eikä aiheuttaisi erilaisia sivuvaikutuksia. Teen työtä freelancerina ja säädän omat aikatauluni, ja hyväksyn sen etten nuku samaa tuntimäärää vuorokaudessa tai välttämättä ollenkaan joka vuorokausi.

Jos joutuisin pitämään yllä säännöllistä unirytmiä, söisin varmaan lääkkeitä.

Mulla on kaksi millä saa unta mutta kumpaakaan niistä ei saa jatkuvaan käyttöön enää. Stellan 10 mg toimi ja toimii. Vieläkin. Tein pahan virheen kertomalla rehellisesti. Vahva indicapainotteinen auttoi nukkumaamaan. Lääkäri aivan suuttui hän ei kirjoita huumeita. Suuttui lisää kun huomautin nuo nukahtamislääkkeet ilman reseptiä määritellään huumeiksi.

Ensin lähti nukahtamislääkken resepti. Sitten piti antaa pissanäytteitä että sain edes vähän lääkettä millä nukkuu. Mitäkö kokemus osoitti minulle? Ei annata olla rehellinen jos meinaa saada lääkettä nukkumiseen. Virallinen diaknoosi mulla on krooninen unen viivästyminen. 

No joo on se aika krooninen kun lapsuudesta asti jatkunut. Iän myötä pahentunut. Oikeasti ihme etten ole kovin paljoa sortunut laittomuuksiin. Onhan se yksi keino millä pääsisi vaivoista. Ei kuitenkaan haluta laittaa kättä ämpäriin valtimo auki.

Vierailija
120/204 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut muuta kuin ihan ensimmäiset viestit, joten tätä on varmaan jo ap:lle ehdotettukin.

Mutta, onko mahdollista, että sinulla olisi tutkimaton ADHD? Tunnen parikin ihmistä, joilla on vasta aikuisiällä todettu ADHD ja aloitettu lääkitys. Molemmat sanoivat, että yllättäen lääkkeen myötä ovat myös nukkuneet paljon levollisemmin. Olivat aina huonoja nukkujia aiemmin. Voi olla että tämä arvaus ei päde sinuun, mutta tuli vain tuosta "jatkuvasta ajatusvirrasta" mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi