Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä niitä, joilla EI ole ollut koronaa?

Vierailija
07.04.2022 |

Jos käyt normisti ihmisten parissa töissä, kaupassa ja harrastuksissa, oletko säästynyt koronalta?

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ollut sairas lainkaan 3 vuoteen. Ei pienintäkään nuhaa ole näkynyt.

Vierailija
82/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää onko ollu koronaa vai ei?

Koko pandemian ajan on ollu tiedossa että monet sairastaa koronan oireettomasti.

Jos vasta-ainetestikin näyttää negaa, et ole suurella todennäköisyydellä saanut tartuntaa, et edes oireetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää onko ollu koronaa vai ei?

Koko pandemian ajan on ollu tiedossa että monet sairastaa koronan oireettomasti.

Onko se sairastamista, jos ei ole minkäänlaisia oireita? 

Vierailija
84/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästynyt olen. Töissä korona potilailla ja kotona sairastanut kaksi viidestä. Koen olevani onnekas kun vielä riskiryhmälistassa itse. Mulla on hyvät keuhkot ja nautin antihistamiinia joka päivä siitepölyallergiaan mikä ei vielä vaivaa mutta lääke kuulemma hyvä koronaa vastaan.

Vierailija
85/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Riskiryhmäläinen viisikymppinen, 3 rokotettu nainen. Käytän maskia, huolehdin edelleen tarkkaan käsihygieniasta, ja turvaväleistä mahdollisuuksien mukaan. Ärsyttää, kun nyt työpaikalla on useita altistuneita ja pari sairasta, kun eivät malta olla reissaamatta 😠 toivottavasti pysyn terveenä.

En todellakaan haluaisi tartuttaa iäkkäitä vanhempiani, joten toivoisin, että maskipakko tulisi voimaan, kun eristäytyäkään ei enää voi.

Vierailija
86/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vasta-ainetestillä pystyy tietämään varmuudella sen onko sairastanut koronan vai ei.

Vierailija
87/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koronaa, ei yhtään piikkiä. Ilman maskia yleensä, jos en missään sairaalassa pyöri.

Olen puolittain yrittänyt saada taudin sopivassa välissä, muttei tärppää.

Vierailija
88/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheeni. Altistuttu ollaan mutta ei ole tullut, vielä. Olen ollut muutenkin terve koko korona-ajan, en ole joutunut käymään edes koronatestissä.

Vierailija
89/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vasta-ainetestillä pystyy tietämään varmuudella sen onko sairastanut koronan vai ei.

Onko sillä jotain väliä, olenko "sairastanut" oireettoman koronan vaikka vuosi sitten? Ei ole.

Vierailija
90/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulloli tossa aamulla ihan seevetillinen tunnin  miktreeni. Onneksi oli täysin oireeton

Vierailija
91/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti katsoen on täysin mahdotonta että sitä ei jollakulla olisi ollut jo, virus leviää ja tarttuu niin helposti, että siltä tyystin tarttumatta jääminen vaatisi täydellistä eristystä erikois-ilmanvaihtoineen ja tavaroiden ja vieraiden desinfiointeineen ja suojaimineen (3-luokan  kokovartalon suojaus, ei mitään pilipali-räsyä)

Enemmänkin todennäköisempää on, että jokaisella on ollut tartunta keskimäärin 2 kertaa per vuosi.

Kannattaa varmaan kerrata tuo peruskoulun matematiikka. Ja biologia samalla, ei se kaikkiin tartu vaikka kuin olis leviävä.

Kyllä tarttuu koska partikkelit on niin pieniä, eri asia on, pääseekö virus kehossa liiemmälti lisääntymään, saati luottaako varsinkaan johonkin pikatestereihin joiden luotettavuus on samaa luokkaa kuin tartunnan selvittäminen kolikkoa heittämällä.

Ilmassa liikkuu jatkuvasti lukuisia eri viruspartikkeleita, ei niiden sisäänhengittämiseltä pysty kukaan välttymään, tähän päälle vielä muut väylät kuten silmät, korvat ja tietyissä skenaarioissa jopa ihonkin läpi voi virus päästä kehoon.

Edelleen, se biologian tunti olisi kannattanut tehdä jotain muuta kuin pelata matopeliä. Tartunta ei ole sama asia kuin että yksittäinen partikkeli pääsisi limakalvokosketukseen.

Se on aivan sama montako partikkelia kehoon joutuu, reaktio on aina sama eli immuunijärjestelmä vastaa siihen.

Juuri tästä syystä se oireilukin vaihtelee niin voimakkaasti eri ihmisten välillä, jotkut ei tunne sitä ollenkaan, jotkut jopa kupsahtaa.

Uskotko itse noihin höpöjuttuihisi, vai provoiletko vain?

Minä olen viitsinyt opiskella viruksista ja muusta aiheeseen liittyvästä samoista lähteistä kuin mistä ne lääkäritkin on joutuneet oppimaan noi asiat.

Mistä sä olet oppisi ammentanut, kaiketi jostain iltiksen ja maikkarin tarhatason artikkeleista?

Vierailija
92/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoo ottanut pitkää sisään enkä pätkää olkaan enkä koppaa kaaliin, desiäkään käteen enkä turhavälejä pitänyt ihmisiin ja kertaakaan en edes flunssanpoikasessa

Vierailija
93/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi  naurunalaistaa k-testin uskottavuutta mutta hanavedestäkin eräs ukko löysi koronatartunnan, tallensi koko tutkimusken vielä ja T okentubeen pisti..vai oliko se K-kapinan sivulla

Vierailija
94/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mies ja kaksi pientä lasta. Ollaan sairastettu lähemmäs parikymmentä kertaa päiväkodista saatuja räkätauteja sitten pandemian alkamisen ja testattu on joka kerta, mutta yhtään positiivista testitulosta ei olla vielä saatu. En kyllä tiedä voiko oikeasti olla, että oltaisiin vältytty koronalta näin pitkään, kun muuten tunnutaan saavan kaikki mahdolliset flunssat…

Vierailija
95/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käyn töissä ja kaikkialla normaalisti ilman maskia. Kolme rokotusta. Olin juuri reissussa kaveriporukan kanssa. Siellä kaikki muut sai koronan, asuttiin samassa kämpässä monta päivää, mutta minulle se ei vaan tullut.

Vierailija
96/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Riskiryhmäläinen viisikymppinen, 3 rokotettu nainen. Käytän maskia, huolehdin edelleen tarkkaan käsihygieniasta, ja turvaväleistä mahdollisuuksien mukaan. Ärsyttää, kun nyt työpaikalla on useita altistuneita ja pari sairasta, kun eivät malta olla reissaamatta 😠 toivottavasti pysyn terveenä.

En todellakaan haluaisi tartuttaa iäkkäitä vanhempiani, joten toivoisin, että maskipakko tulisi voimaan, kun eristäytyäkään ei enää voi.

Ota lisää piikkejä jos pelottaa

Vierailija
97/147 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut koronaa. Eikä yhtään testiä ole tarvinnut tehdä, kun koko korona-aikana ei ole ollut mitään koronaan viittaavia oireita, olen ollut täysin terve.

Vierailija
98/147 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe. Tosin eipä ole ollut siskollanikaan vaikka on sairaanhoitaja. Rokotukset on tietysti kunnossa ja maskit sekä hyvä käsihygienia käytössä.

Ja oletat, että rokotuksista on jotain hyötyä? Työpaikalla pyörii nyt korona ja kaikki sairastuneet on kolmesti rokotettuja ja ihan kunnolla ovat olleet kipeitä. Jostain syystä en sitä itse ole saanut, vaikka koulua käyvä lapsikin löytyy kotoa ja koko koronan ajan ollaan eletty ihan normaalisti (eletään alueella, missä koronaa on koko ajan ollut paljon). Kaksi rokotusta on, mutta kolmatta enää ottanut. Kai se joskus mullekin kuitenkin löytää...

Vierailija
99/147 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Suurin osa viime aikaisista tartunnoista on perheiden sisällä saatuja. Sinkkuelämän hyviä puolia; ei ketään tartuttamassa omassa himassa.

Puolisolla oli. Ei tarttunut vaikka samassa sängyssä köllöteltiin yöt. Kolmet piikit otettu.

Vierailija
100/147 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä flunssassa olen ollut, mutta en tiedä oliko se korona vai ihan normiflunssa. En tehnyt testiä kun sairastuin jouluna ja olin kotona eristyksissä muutenkin. Ihan normaali räkätauti se tuntui olevan, joten omasta mielestäni minulla ei ole ollut koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi