Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä niitä, joilla EI ole ollut koronaa?

Vierailija
07.04.2022 |

Jos käyt normisti ihmisten parissa töissä, kaupassa ja harrastuksissa, oletko säästynyt koronalta?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ne kenellä ei ole ystäviä.

Hah. Olen elänyt normaalimmin kuin suurin osa muista, ei kertaakaan mitään etäilyä, ihmisiä nähnyt useimpina päivinä viikosta.

Silti ei ole ollut koronaa.

Vierailija
62/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe. Kolme rokotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oisin ollut vielä viime viikolla. Kaksi vuotta säästyin koronalta, mutta nyt  sitten sain sen työpaikalta ilmeisesti. Ravintolassa töissä.

Vierailija
64/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää onko ollu koronaa vai ei?

Koko pandemian ajan on ollu tiedossa että monet sairastaa koronan oireettomasti.

Vierailija
65/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koronaa ollut. Nolla piikkiä, ei maskeja.

Vierailija
66/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja kaksi lasta sairasti, harrastan ryhmäliikuntaa monta kertaa viikossa, yksi ulkomaan reissu takana, töissä asiakaspalvelussa, ystäväperheet sairastaneet, en käytä enää maskia, jne. Ei vaan tartu minuun. Sisarellani suht samat olosuhteet, ei ole sairastunut myöskään.

Vierailija
67/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen säästynyt, tosin ei voi tietää onko oireettomana ollut.

Käyn normaalisti ostoksilla, viime aikoina myös rafloissa ja kerran baarissa, salilla pari kertaa viikossa (ns. pahimpana aikana en käynyt), pari krt viikossa töissä konttorilla.

Nyt alkaa tuleemaan osumia lähipiirissä aika lailla, miehen kollega koronassa, miehellä ääni poissa, mutta meillä kummallakin negatiiviset koronatestitulokset. Vedän D-vitamiinia, sinkkiä ja muutamaa muuta vitamiini nyt, ehkä turhaan, mutta ehkä karva alkaa kiiltää ajan kanssa edes ;)

Vierailija
68/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Koko muu perhe (eli 4 mun lisäksi) sairasti koronan, mutta ei tarttunut. Altistuin siis kotona noin parin viikon ajan päivittäin (elettiin ihan normaalia elämää, ei esim. rajattu sairastuneita) ja tein testit myös joka päivä. En oikein usko, että olisi ollut oireettomanakaan. Jos lukee juttuja niin olen just niitä joille tulisi rankemmat oireet (en nyt viitsi sen enempää avata).

Vierailija
69/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä oli,koitin saada tartunnan,yski suoraan päin naamaa,join samasta mukista yms,ei vaan tartu

Vierailija
70/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan oireita ollut, mutta mistä sen varmuudella tietää.

Vierailija
71/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt ff2- maskia busseissa, kaupoissa 2 vuotta. Olen ottanut 3 rokotetta. Olen säästynyt ns. normiflunssilta. Koskaan en ole ollut näin terve.

Jospa oletkin saanut sitten kolme vaaratonta pleisboa etkä yhtään ehtahötsiä?

Vierailija
72/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koronaa, ei rokotuksia. Ikä 70+, syöpä, hoidoissa käyntejä sairaalassa, kaupassa useita kertoja viikossa, tuttavien tapaamisia, kahviloissa käyntejä. Tiedän, että koronan voin saada tai olla saamatta. Kuolla voin pian tai elää vielä kauan.

Vierailija
73/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koronaa, vaikka olen altistunut monta kertaa. Kolme koronarokotetta on.

Ei tarttunut korona, vaikka olin yhden vuorokauden koronapositiivisen kanssa samoissa tiloissa ilman maskia.

Vierailija
74/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Suurin osa viime aikaisista tartunnoista on perheiden sisällä saatuja. Sinkkuelämän hyviä puolia; ei ketään tartuttamassa omassa himassa.

Minä olen säästynyt siltikin koronalta, vaikka lapsella on se ollut. :D

Sitä on ollut ylipäätään ympärillä paljon, mutta jostain syystä olen siltä säästynyt.

Vierailija
75/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut, ainakaan oleellisena. Altistumisia on ollut useita. Töissä on ihan liki ollut monta kertaa koronaa sairastavia. Työkaveritkin on sairastaneet melkeinpä jokainen. Minä tai perheeni emme ole sairastuneet.

Vierailija
76/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mulla eikä teineilläni 15 ja 18v. Normaalisti eletty, nuoret käyneet koulussa ja minä olen palannut etätöistä jo toimistolle. Harrastuksissa käydään ja reissussa. Meillä ei ole koronapiikkejä otettuina, jos se jotakuta kiinnostaa.

Unohdin sanoa, että 18 veeltä otettiin vasta-aineet, eikä niitä ollut. Eli emme ole sairastaneet. Minulla ollut flunssa oireita viimekdi yli 2 vuotta sitten ylipäätään.

Vierailija
77/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt koronalta ja niin on moni mun tuntema ihminen. Käyn töissä, opiskelen, käyn kaupassa jne. Ihan normaalia elämää olen elänyt koko ajan. Olen hoitoalalla töissä joten en ole missään vaiheessa ollut etätöissä.

Vierailija
78/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti katsoen on täysin mahdotonta että sitä ei jollakulla olisi ollut jo, virus leviää ja tarttuu niin helposti, että siltä tyystin tarttumatta jääminen vaatisi täydellistä eristystä erikois-ilmanvaihtoineen ja tavaroiden ja vieraiden desinfiointeineen ja suojaimineen (3-luokan  kokovartalon suojaus, ei mitään pilipali-räsyä)

Enemmänkin todennäköisempää on, että jokaisella on ollut tartunta keskimäärin 2 kertaa per vuosi.

Kannattaa varmaan kerrata tuo peruskoulun matematiikka. Ja biologia samalla, ei se kaikkiin tartu vaikka kuin olis leviävä.

Kyllä tarttuu koska partikkelit on niin pieniä, eri asia on, pääseekö virus kehossa liiemmälti lisääntymään, saati luottaako varsinkaan johonkin pikatestereihin joiden luotettavuus on samaa luokkaa kuin tartunnan selvittäminen kolikkoa heittämällä.

Ilmassa liikkuu jatkuvasti lukuisia eri viruspartikkeleita, ei niiden sisäänhengittämiseltä pysty kukaan välttymään, tähän päälle vielä muut väylät kuten silmät, korvat ja tietyissä skenaarioissa jopa ihonkin läpi voi virus päästä kehoon.

Edelleen, se biologian tunti olisi kannattanut tehdä jotain muuta kuin pelata matopeliä. Tartunta ei ole sama asia kuin että yksittäinen partikkeli pääsisi limakalvokosketukseen.

Se on aivan sama montako partikkelia kehoon joutuu, reaktio on aina sama eli immuunijärjestelmä vastaa siihen.

Juuri tästä syystä se oireilukin vaihtelee niin voimakkaasti eri ihmisten välillä, jotkut ei tunne sitä ollenkaan, jotkut jopa kupsahtaa.

Uskotko itse noihin höpöjuttuihisi, vai provoiletko vain?

Vierailija
79/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Meillä ei ole koko perheessä ollut.

Ollaan miehen kanssa molemmat kaupassa töissä, oltu koko korona-aika.

Maskia ei ole käytetty, kuin minä töissä, koska pakko. Meillä aikuisilla 2 rokotetta molemmilla, teineillä ei rokotuksia. 

Vierailija
80/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää, kun siitä ei saa oireita muut kuin mielenvikaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä