Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä niitä, joilla EI ole ollut koronaa?

Vierailija
07.04.2022 |

Jos käyt normisti ihmisten parissa töissä, kaupassa ja harrastuksissa, oletko säästynyt koronalta?

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa sairastamattomia lähityöntekijöitä tiedän varmuudella ainakin: minä, äiti, anoppi, appi ja yksi kaveri. Rokotukset kaikilla. Kriteerit täyttäviä voi olla muitakin, mutta ei tule jatkuvasti kysyttyä asiasta kaikilta, niin en tiedä.

Vierailija
42/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti katsoen on täysin mahdotonta että sitä ei jollakulla olisi ollut jo, virus leviää ja tarttuu niin helposti, että siltä tyystin tarttumatta jääminen vaatisi täydellistä eristystä erikois-ilmanvaihtoineen ja tavaroiden ja vieraiden desinfiointeineen ja suojaimineen (3-luokan  kokovartalon suojaus, ei mitään pilipali-räsyä)

Enemmänkin todennäköisempää on, että jokaisella on ollut tartunta keskimäärin 2 kertaa per vuosi.

Kannattaa varmaan kerrata tuo peruskoulun matematiikka. Ja biologia samalla, ei se kaikkiin tartu vaikka kuin olis leviävä.

Kyllä tarttuu koska partikkelit on niin pieniä, eri asia on, pääseekö virus kehossa liiemmälti lisääntymään, saati luottaako varsinkaan johonkin pikatestereihin joiden luotettavuus on samaa luokkaa kuin tartunnan selvittäminen kolikkoa heittämällä.

Ilmassa liikkuu jatkuvasti lukuisia eri viruspartikkeleita, ei niiden sisäänhengittämiseltä pysty kukaan välttymään, tähän päälle vielä muut väylät kuten silmät, korvat ja tietyissä skenaarioissa jopa ihonkin läpi voi virus päästä kehoon.

Edelleen, se biologian tunti olisi kannattanut tehdä jotain muuta kuin pelata matopeliä. Tartunta ei ole sama asia kuin että yksittäinen partikkeli pääsisi limakalvokosketukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä.

3 rokotetta. Ei maskia, ei eristäytymistä, vaan ihan normaali elämää. Ei koronaa. *koputtaa puuta

Miksi EI MASKIA?

Vierailija
44/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä oli kahteen kertaan,en sairastunut.Altistumisia monta kertaa työssä& vapaa-ajalla. Ei tartu

Vierailija
45/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaikka suurimman osan tästä korona-ajasta olenkin viettänyt vanhustenkodissa työskentelevän äitini luona. Asun yksin ja oon käyttänyt maskia julkisissa paikoissa sekä pessyt ahkerasti käsiäni. Huhtikuusta heinä- tai elokuuhun 2020 liikuin lähinnä ruokakaupan ja kodin väliä ja ruokakauppaankin polkupyöräilin tuona aikana vain lähinnä. Yliopiston etäopetuksen aikana oon ollut kissanvahtina äitini kissaneidille päivät ja opiskellut siinä sivussa.

T: M28

Vierailija
46/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini toi sen meidän perheeseen. Aikuisilla ei olisi ollut ongelmaa vältellä, mutta teini joutuu liikkumaan päivittäin bussilla ja iso koulu.

Vierailija
47/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koronaa, ei piikkejä. Kaupassa töissä. Ikää 60v

Vierailija
48/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäpiikkineitsyt ilmoittautuu palvelukseen. Niin ja olenhan myös melkein kuonokoppa-impi ja olkatikku-impi nyt ainakin

Vierailija
49/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin säästytty tai ei ainakaan ole testeissä näkynyt. Nelihenkinen perhe, lapset koulussa, minä isossa yläkoulussa töissä ja mies etänä. Ympäriltä väki koronassa, mutta jostain syystä meille ei ole osunut. Ja hyvä niin.

Vierailija
50/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 3 rokotusta on mullakin ja kaikkien niiden sivuoireina on noussut 1-2 päivän kuume. Pahin viime elokuussa toisen rokotteen jälkeen.

-47

Vierailija
51/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt. Käyn normaalisti töissä, kaupoissa, mutta harrastuksia olen vähentänyt, samoin isoja joukkotapahtumia. Tänäänkin olin huoneessa, 4h ja meitä oli 14 henkeä.

Luotan rokotuksiin, joita olen ottanut 3. lisäksi maskiin ja käsihygieniaan.

Vierailija
52/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä.

3 rokotetta. Ei maskia, ei eristäytymistä, vaan ihan normaali elämää. Ei koronaa. *koputtaa puuta

Miksi EI MASKIA?

Eri vastaaja, mutta en käytä. On veemäinen rätti joka aiheuttaa monenlaista vaivaa ja hankaluutta. Miten joku muka ei tätä tajua vieläkään? Ja hyödyt on ... no, epämääräiset.

Vierailija
53/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisesti katsoen on täysin mahdotonta että sitä ei jollakulla olisi ollut jo, virus leviää ja tarttuu niin helposti, että siltä tyystin tarttumatta jääminen vaatisi täydellistä eristystä erikois-ilmanvaihtoineen ja tavaroiden ja vieraiden desinfiointeineen ja suojaimineen (3-luokan  kokovartalon suojaus, ei mitään pilipali-räsyä)

Enemmänkin todennäköisempää on, että jokaisella on ollut tartunta keskimäärin 2 kertaa per vuosi.

Kannattaa varmaan kerrata tuo peruskoulun matematiikka. Ja biologia samalla, ei se kaikkiin tartu vaikka kuin olis leviävä.

Kyllä tarttuu koska partikkelit on niin pieniä, eri asia on, pääseekö virus kehossa liiemmälti lisääntymään, saati luottaako varsinkaan johonkin pikatestereihin joiden luotettavuus on samaa luokkaa kuin tartunnan selvittäminen kolikkoa heittämällä.

Ilmassa liikkuu jatkuvasti lukuisia eri viruspartikkeleita, ei niiden sisäänhengittämiseltä pysty kukaan välttymään, tähän päälle vielä muut väylät kuten silmät, korvat ja tietyissä skenaarioissa jopa ihonkin läpi voi virus päästä kehoon.

Edelleen, se biologian tunti olisi kannattanut tehdä jotain muuta kuin pelata matopeliä. Tartunta ei ole sama asia kuin että yksittäinen partikkeli pääsisi limakalvokosketukseen.

Se on aivan sama montako partikkelia kehoon joutuu, reaktio on aina sama eli immuunijärjestelmä vastaa siihen.

Juuri tästä syystä se oireilukin vaihtelee niin voimakkaasti eri ihmisten välillä, jotkut ei tunne sitä ollenkaan, jotkut jopa kupsahtaa.

Vierailija
54/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mulla eikä teineilläni 15 ja 18v. Normaalisti eletty, nuoret käyneet koulussa ja minä olen palannut etätöistä jo toimistolle. Harrastuksissa käydään ja reissussa. Meillä ei ole koronapiikkejä otettuina, jos se jotakuta kiinnostaa.

Vierailija
55/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden ihmisen, jolla on ollut korona. Käyn normaalisti töissä, kaupassa ja tapaan ihmisiä. Kaikilla tutuillani on täysi rokotesuoja. Maskia olen käyttänyt vain kolme kertaa, silloin kun sain rokotukset.

Vierailija
56/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Yleensä imuroin kaikki taudit mutta korona ei tartu vaikka oon altistunut todennetulle tartunnalle kymmeniä jos en satoja kertoja (lähes joka kerta käynyt testissä ammattini vuoksi ja aina ollut nega). Alan epäilemään koko koronaa.

Vierailija
57/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi terveenä pysynyt rokottamaton.

Vierailija
58/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä.

Miksi EI MASKIA?

Suomipoika osti ammoin Saksista 4,3 millillä jmptiä hyvää ilmaa. Sitä on vielä jäljellä. Kannattaa hengittää se pois ennenku joudutaan valuuttapulassa myymään se jonnekki saastaiseen kaupunniin, vaikka Delhiin ja saajaan vaihosa tilalle papusoppasumu. Maski päässä emme saa koskaan hengitettyä ostoilma-annostamme

Vierailija
59/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä koronaosastolla. Käyttänyt julkisia kok ajan, ei yhtään etäpäivää. Ei ole vielä ollut koronaa.

Vierailija
60/147 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan tiettävästi sairastunut. Olen altistunut töissä ja perhepiirissä, kotona kaksi kouluikäistä lasta ja mies töissä tehtaalla. Ollaan käyty ulkona leffassa, syömässä, ravintoloissakin silloin kun lapset ovat olleet muualla. Olen tehnyt työreissuja julkisilla ja kaupoissa mm. käyn ilman maskeja suurimmaksi osaksi. Kolme rokotusta tosin olen ottanut, sisaruksia ei taas rokotukset niin sanotusti pelastaneet. Ystäviä olen myös nähnyt ja käynyt järjestötapaamisissa, kokouksissa ja muissa vastaavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi