Onko vielä niitä, joilla EI ole ollut koronaa?
Jos käyt normisti ihmisten parissa töissä, kaupassa ja harrastuksissa, oletko säästynyt koronalta?
Kommentit (147)
pfizer joutuu oikeuteen näistä myrkkypiikeistä, todisteet on jo varmat kun joutuivat luovuttamaan tiedot oikeuden päätöksellä. Pfizerin kurssi sukelsi, ja poistettiinkin jo pörssistä, en tiedä onko listattu uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla eikä lähipiirillä oo ainakaan näkyvää koronaa ollut. Ihmettelemme tätä. Kaikilla kolme rokotetta. Olen kotona töissä, mutta kumppani ajoittain käy toimistolla. Lisäksi hän käy salilla ilman maskia, minä taas uimahallissa. Kaupassa ja tällaisissa käytämme ff2-maskia. Yhden kerran olimme sellaisten luona, jotka seuraavana päivänä olivat koronassa kotitestien mukaan. Toisella heistä oli oireeton. Kotitestien mukaan meillä ei ainakaan ollu mitään (ainoa testiä, jonka olen tähän mennessä tehnyt), eikä tullut oireitakaan. Näämme ystäviä, mutta harvemmin kuin aikoinaan. Myöskään vanhemmillani ja sisaruksillani tai parhaalla ystävälläni ja hänen kumppanillaan ei ole ollut koronaa. Ja näitä siis nään.
Flunssa minulla oli viimeksi 1,5 v sitten, yleensä sairastan sen kerran vuodessa. Mutta tosiaan pesemme enemmän käsiä ja käytämme käsidesiä.
Niin ja siis ollaan käyty ravintoloissa ja kahviloissa, vaikkakin varmaan vähemmän kuin aiemmin. Asutaan Helsingissä, missä tartuntojakin kaiketi ollut eniten johtuen suuresta ihmismäärästäkin.
Mietin, että mitä jos geenit vaikuttavat siihen, miten rokotteet toimivat tai miten herkästi ylipäätänsä tauti kehossa kehittyy. Tai sitten ihan sattumalta korona jäänyt saamatta. Uskon kuitenkin, että se jossain vaiheessa tulee.
En ole sairastanut koronaa tai edes flunssaa kahteen vuoteen.
Minä. 2 rokotetta, en käytä maskeja. Perhealtistuksia ollut, mutta ei ole tarttunut. Olen myös matkustellut, käynyt baareissa ja elänyt ns. normielämää.
Uskon jotenkin geeneihin... Esimerkiksi minä ja äitini ei olla sairastuttu useista altistumisista huolimatta. Muutenkaan en muista milloin äitini olisi ollut kipeä, edes flunssaa en muista hänen sairastaneen ikinä, kun olen ollut lapsi tai nytkään? Itsekin ollut kipeänä ehkä 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla oireettomana ollut
Voi olla tai olla olematta. Itse aika tiuhaan testejä tehnyt (kotitestejä ja ihan kunnon testejä) työni puolesta, kun perhepiirissä ollut sairastumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe. Tosin eipä ole ollut siskollanikaan vaikka on sairaanhoitaja. Rokotukset on tietysti kunnossa ja maskit sekä hyvä käsihygienia käytössä.
Ja oletat, että rokotuksista on jotain hyötyä? Työpaikalla pyörii nyt korona ja kaikki sairastuneet on kolmesti rokotettuja ja ihan kunnolla ovat olleet kipeitä. Jostain syystä en sitä itse ole saanut, vaikka koulua käyvä lapsikin löytyy kotoa ja koko koronan ajan ollaan eletty ihan normaalisti (eletään alueella, missä koronaa on koko ajan ollut paljon). Kaksi rokotusta on, mutta kolmatta enää ottanut. Kai se joskus mullekin kuitenkin löytää...
Sama juttu meidänkin työpaikalla täyden rokotesarjan saaneet sairastavat ja ovat pitkillä sairaslomilla. Töihin palatessaan kehuvat miten välttyivät pahoilta oireilta rokotteiden ansiosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe. Tosin eipä ole ollut siskollanikaan vaikka on sairaanhoitaja. Rokotukset on tietysti kunnossa ja maskit sekä hyvä käsihygienia käytössä.
Ja oletat, että rokotuksista on jotain hyötyä? Työpaikalla pyörii nyt korona ja kaikki sairastuneet on kolmesti rokotettuja ja ihan kunnolla ovat olleet kipeitä. Jostain syystä en sitä itse ole saanut, vaikka koulua käyvä lapsikin löytyy kotoa ja koko koronan ajan ollaan eletty ihan normaalisti (eletään alueella, missä koronaa on koko ajan ollut paljon). Kaksi rokotusta on, mutta kolmatta enää ottanut. Kai se joskus mullekin kuitenkin löytää...
Sama juttu meidänkin työpaikalla täyden rokotesarjan saaneet sairastavat ja ovat pitkillä sairaslomilla. Töihin palatessaan kehuvat miten välttyivät pahoilta oireilta rokotteiden ansiosta...
Sama havainto! Kaikki tuntemank rokottamattomat sairastaneet hyvin lievänä tyyliin päivän kuumella (jos sitäkään) ja rokotetut ovat sairastaneet pitkään ja melko vakavastikin. Minäkin olen rokotettu ja ihan tukkoon menin eikä henki kulkenut kunnolla.
Ei ole ollut.
Rokotukset on ja maskia käytän tottakai kaupassa ja ratikassa. Kädet pesen aina kotiin tullessani, sen olen tehnyt aina kymmeniä vuosia. Flunssaakaan ei ole ollut moneen vuoteen.
En usko, että sen kaikki saa. Tiedän erään jolla on ollut kaksi kertaa (lapsi), eri variaatioita.
Ei ole ainakaan tietääkseni ollut. 3 rokotusta ja maskia käytän kaupoissa jne. En käy myöskään yökerhoissa tai vastaavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joutuivatko sairaalahoitoon tai teholle peräti?
Minä ja mieheni. Lapset sairasti viime vuonna. Puolet isovanhemmista sisaruksista sairastanut myös sekä iso osa ystävistä ja työkavereista. Meillä on kolme rokotusta ja ollaan riskiryhmää.
Ei piikkiä. Ei koronaa. 64 vuotta. Asuu isossa kaupungissa. Minulla paljon kokouksia, juhlia ja matkustelua. Maskista luovuin maaliskuussa. (Lähipiirissä 12 ihmistä, josta 4 rokotusta saanut on sairastunut koronaan lievästi ja samoin eräs 2 rokotusta saanut. Rokottomattomia meistä 4, ja heistä ei kenelläkään koronaa...)
Mulla on 2 kaveria. Toisella 3 rokotusta, toisella 0. Helsingissä molemmat isossa tavaratalossa töissä.
Muilla moneilla tutuilla perheissä: toinen puoliso sairastuu, toinen ei, nukkuvat samassa sängyssä.
Täällä, rokotukset on kunnossa. Olen nainen.
Minä. Olen ollut etätyössä, mutta muuten elänyt koko korona-ajan suhteellisen normaalia elämään eli käynyt kaupassa, tavannut ystäviä, käyttänyt julkisia jne. Minulla on kaksi rokotusta, enkä käytä maskia kuin joissakin erityistilanteissa. Perheessä muut sairastivat koronan tänä talvena ja olikin aika ärhäkkä kuume/flunssa, mutta minulla ei ole ollut mitään oireita koko aikana. Negatiivisia testejä olen tehnyt muutaman silloin, kun muu perhe oli kipeänä.
Oon välttynyt koronalta.
Pidän töissä maskia, koska lähikontakteja tulee paljon. Isossa kaupassa pidän maskia.
Lähikaupassa piipahtaessa ja liikuntaharrastuksissa oon ilman maskia, vaikkei niissä turvavälit pysykään.
Oon miettinyt maskin jättämistä kokonaan, koska en oo harrastuksistakaan koronaa saanut.
Minullakaan ei ole ollut.etätöissä ja yksin asun. Muuten olen kyllä rokotteet saatuani käynyt riskipaikoissa kuten tanssimassa yökerhossa.
Kannattaa kopsata koko viesti johon vastaa, koska viestejä poistetaan niin numeroinnit muuttuu.