Onko vielä niitä, joilla EI ole ollut koronaa?
Jos käyt normisti ihmisten parissa töissä, kaupassa ja harrastuksissa, oletko säästynyt koronalta?
Kommentit (147)
Eipä ole korona eikä muu lentsu tarttunut, vaikka olen koko ajan käynyt töissä työpaikalla ja käynyt kaupoissakin normaalisti. En ole ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta. Pari viikkoa sitten kuulin että eräs kaverini oli sairastunut koronaan, tuo oli ensimmäinen läheinen tuttava kenellä tuo tauti on ollut. Vuonna 2019 oli viimeksi sellainen kuumeinen olo yhtenä iltana, mutta sen jälkeen olen pysynyt terveenä.
Mulla on tilanne, että helmikuussa flunssassa kotitesti näytti positiivista, pcr negaa. Eli jompikumpi testi näytti väärää, ja on mahdoton tietää onko mulla sitä ollut vai ei. Harmittaa, kun asia on epäselvä. Tk:n mielestä mulla ei oo ollut koronaa kun heidän silmissään pcr jyrää kotitestin tuloksen, jos sellainen on tehty ja tulokset keskenään ristiriitaiset. Mutta sitten on ollut lääketieteellisiä artikkeleita, jotka sanovat, ettei asia ole niin suoraviivainen.
Jos tällainen tilanne olisi tullut rokotetehosteiden välissä siihen aikaan kun koronapassi oli käytössä, olisi ollut harmillista, että olisin joutunut ottamaan ehkä "turhaan" rokotteen, vain jotta se passi pysyisi voimassa. Onneksi mahdollinen korona oli vasta 3 rok jälkeen.
En ole sairastanut. Ei rokotteita, enkä ole maskiakaan juuri käyttänyt. Hyvä vastustuskyky ja käsihygienia.
- Nainen 26v perusterve
Täällä myös yksi koronan sairastamaton. 0 rokotusta ja maskia en ole käyttänyt ollenkaan. En myöskään ole pessyt käsiä yhtään tavallista enempää tai eristäytynyt. Normaalisti käyty kauppakeskuksissa, marketeissa, tapahtumissa ja baarissa. Minulla on aina ollut hyvä vastustuskyky enkä juurikaan sairastele. N 33.
On monia syitä, miksi jotkut eivät sairastu, eristäytyneen elämän lisäksi. Voi olla niin hyvä immuniteetti, ettei sairastu edes norovirukseen vaikka se on koronaakin tarttuvampi. On saattanut sairastaa niin paljon flunssakoronaviruksia, että niistä on tullut suojaa. Tai sitten on joku spesifinen geneettinen tekijä, että on luontaisesti immuuni juuri koronalle, vaikka flunssia sairastaisi miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vain vasta-ainetestillä pystyy tietämään varmuudella sen onko sairastanut koronan vai ei.
Niin, silloin jos tartunnasta on tarpeeksi, mutta ei liian kauan aikaa. Etenkin juuri oireettomissa tapauksissa vasta-aineet näkyvät lyhyemmän aikaa kuin siinä tapauksessa, jos on sairastanut rajuoireisen taudin. Koska silloin vasta-aineita muodostuu eemmän, ja säilyvät pitempään.
Ai rokotukset on sen estäneet ja sukupuolesi 😂