Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin zalandolta kolmella tonnilla vaatteita

Vierailija
28.09.2015 |

Tänään on paketti noidettavissa, vielä ku jaksais sovittaa.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:35"]Mutta nyt alkuperäiseen aiheeseen, oliko sillä ap:lla jotain näyttöä tästä kolmen kilon ostoksesta, vai oliko tää nyt semmosen persaukisen unelmointia ja provosointia?
[/quote]

Miks tälläistä pitäisi kenenkää todistella? Mun mielestä huonoa raha-asioiden hoitoa ellei oo kyppitonnia tilillä säästössä ihan vaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
22/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:41"]

Tietämättömille tiedoksi, että Zalando on ensisijaisesti eri vaatemerkkien jälleenmyyjä, vähän niin kuin Sokoksen tai Stockan vaateosasto. Eli löytyy kaikkea Vero Modasta Ralph Laureniin.

[/quote]

Zalandolla on itse asiassa sellaisia luksusmerkkejä siellä Zalando Loungen puolella joita ei Suomesta edes löydy, tonnin kenkiä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:35"]Mutta nyt alkuperäiseen aiheeseen, oliko sillä ap:lla jotain näyttöä tästä kolmen kilon ostoksesta, vai oliko tää nyt semmosen persaukisen unelmointia ja provosointia? [/quote] Miks tälläistä pitäisi kenenkää todistella? Mun mielestä huonoa raha-asioiden hoitoa ellei oo kyppitonnia tilillä säästössä ihan vaan varmuuden vuoksi.

[/quote]

Vain jollain landella asuvilla mummoilla ja papoilla on kymppitonni sukan varressa :DDDDD

Vierailija
24/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti AP pitää nuo kaikki vaatteet eikä palauta niitä :D

Kuitenkin sovittaa ne blogi & instagramkuvia varten ja palauttaa kuten moni muu bloggaaja???

Vierailija
25/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:35"]Mutta nyt alkuperäiseen aiheeseen, oliko sillä ap:lla jotain näyttöä tästä kolmen kilon ostoksesta, vai oliko tää nyt semmosen persaukisen unelmointia ja provosointia?
[/quote]

Miks tälläistä pitäisi kenenkää todistella? Mun mielestä huonoa raha-asioiden hoitoa ellei oo kyppitonnia tilillä säästössä ihan vaan varmuuden vuoksi.
[/quote]
No ihan vaan siksi, jos tulee semmoista tänne kehumaan, nyt ei ole kyse siitä, kenellä on mitäkin tilillä, vaan ihan puhtaasti siitä, että pystyykö todistamaan väitteensä todeksi. Kuka vaan voi väittää mitä vaan, mutta harva sitä pystyy todistamaan.
T.neitsyt Maria, pankkitilillä 56 433,79e

Vierailija
26/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:14"]

Tilasit juuri 3000 eurolla pikkulasten orjapalkalla ompelemia vaatteita jotka pörssiin pyrkivä yhtiö oli myynyt polkuhintaan.
Tulit sitä sitten tänne palstalle kehuskelemaan.
Miten meni... noin niinkun itsesi mielestä?

Mun on ihan pakko kysyä. Onko Zalandolla jossain joku valtava ompelimo jossa lapset ompelevat vaatteita, tekevät kenkiä ja laukkuja. Kun tuotteet on valmiita, niihin lätkäistään Tiger of Sweden, Boss, Adrianna Papell tai muu vastaava merkki? Samat vaatteet Stockkalta ostettuna ovat ihan OK?

[/quote]

[/quote]

Rautalangastako tämä pitää vääntää?
Zalando harrastaa polkumyyntiä ja vääristää markkinoita, se myy SATOJEN MILJOONIEN TAPPIOLLA joka vuosi. 
Polkumyynti nimenomaan laskee hintoja ja vääristää markkinoita jolloin turvaudutaan halpatuotantoon entistä tukevammin. 

Sitten jos vielä ajatellaan kotimaan yrittäjiä niin Zalandoa vastaan on miltei mahdoton kilpailla kun se voi myydä tappiolla eikä sellaiseen mikään oikea yritys pysty, joten kotimaiset kilpailijat menevät konkaan ja näin menetetään työpaikkoja sekä verotuloja. 
Zalando ei etsi tervettä kilpailua verkkokaupalla vaan se haluaa mennä pörssiin ja tienata sillä ne sadat miljoonat. 

Meneekö jakeluun? 

[/quote]

Mitä sä puhut?

Zalando on pörssissä. En tiedä miten tuttu olet yritysten strategioiden suhteen, mutta liikevaihdon kasvattaminen pienellä tappiolla on yksi kasvustrategia, ja tämän suhteen ilmeisen menestyksekkäästi toteutettu. Kun liikevaihto  on pari miljardia, ei 120 miljoonan tappio ole juuri mitään. Lisäksi on todettava, ettei mikään yritys voi toimia ikuisuuksiin tappiolla, ei kotimainen eikä zalando.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pitäisi tukea kotimaista yrittämistä ja reilusti tuotettuja vaatteita ja tuotteita. En vaan pidä tyylistäsi tehdä isoista yrityksistä demoneita, jotka vääristävät kilpailua. Zalandon markkinaosuus kuitenkin lienee muutaman prosentin luokkaa. Oikea ongelma on muualla.

[/quote]
Joo, Zalando on ollut nyt tasan vuoden pörssissä ja kohta se varmaan myydään kuten näillä on tapana. Herrat kerää voitot ja korttitalo luhistuu. 
Zalando on tehnyt tappioo joka ikisenä toiminta vuotenaan, on moraalisestikin väärin edes ottaa tuollaisia yhtiötä pörssiin mutta koskapa rahaasioissa olisi joku moraali ollut mukana.
Jännä nähdä kun joku persaukinen tyyppi puolustelee täällä jotain miljardi yhtiötä joka myy lapsityövoimalla tehtyjä rättejä. 
En tiedä heidän markkinaosuuttaan mutta ovat kuitenkin euroopan suurin verkkokauppa alallansa, joten hyvä siinä on hintoja polkea. 

Jos mielestäsi ongelma on muualla niin kerrohan missä?
Ongelma on ensi sijaisesti tietysti siellä peilissä... teillä jotka ostatte näitä lapsityövoimalla tehtyjä rättejä.

Mutta ei siinä mitään näivetetään kotimaa ja ostetaan kaikki ulkomailta miljardiyhtiöiltä, ne varmaan maksaa toooosi paljon veroja yhtään mihinkään maahan. 

[/quote]

Kaikki niitä hikipajoja käyttää. Joku Marimekkokin teettää vaatteensa hikipajoissa. Vaatteiden ostossa on aivan mahdoton olla loppuun asti tiedostava. Jos vaatteet onkin ommeltu esim. jossain puolassa, niin vähintään kankaat on hikipajoista. Että viitsisin syyllistyä tuosta kun en näe mitään vaihtoehtoa. Yritykset toisensa perään kärähtelee siitä että vaatteet teetetään orjilla. Ja itse tekeminenkään ei oikein auta, kun pitäisi varmaan kasvattaa se pellavakin itse ja sitten kutoa se kankaaksi josta saisi niitä vaatteita. Ne on valtiotason päättäjät jotka noihin asioihin voi vaikuttaa, ei kuluttajat tuolle mitään voi. Maailma nyt vaan on tällainen.

Vierailija
27/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:14"]Toivottavasti AP pitää nuo kaikki vaatteet eikä palauta niitä :D

Kuitenkin sovittaa ne blogi & instagramkuvia varten ja palauttaa kuten moni muu bloggaaja???
[/quote]
Eikä, tekeeks ne oikeesti niin??? No voi helvetti, kyllä on halpamaista!

Vierailija
28/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäähän luksusmerkitkin hikipajoja ja monia niistä rahoittaa mafiat. Suomalaiset aikuispissikset sitten syytävät kaikki rahansa niille saadakseen logotuotteita ja leuhkiakseen niillä kaikille! Onko tämä fiksua?

Vierailija
29/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:14"]Toivottavasti AP pitää nuo kaikki vaatteet eikä palauta niitä :D Kuitenkin sovittaa ne blogi & instagramkuvia varten ja palauttaa kuten moni muu bloggaaja??? [/quote] Eikä, tekeeks ne oikeesti niin??? No voi helvetti, kyllä on halpamaista!

[/quote]

Näin olen kuullut, ja ehkä olemme sitä usein nähneetkin. Laputhan on helppo piilottaa.

Vierailija
30/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:14"]Toivottavasti AP pitää nuo kaikki vaatteet eikä palauta niitä :D Kuitenkin sovittaa ne blogi & instagramkuvia varten ja palauttaa kuten moni muu bloggaaja??? [/quote] Eikä, tekeeks ne oikeesti niin??? No voi helvetti, kyllä on halpamaista!

[/quote]

Näin olen kuullut, ja ehkä olemme sitä usein nähneetkin. Laputhan on helppo piilottaa.
[/quote]
No totta, kyllähän niitä valokuvia on helppo manipuloida ihan miten haluaa ja helppo on myös elää netissä semmoista kaksoiselämää, totuus voikin olla sitten ihan toinen! Enpä ole tullut koskaan tämmöistä ajatelleeksi, mutta onhan toi ihan mahdollista.

Vierailija
31/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:13"]Eikö Zalando ole halpisvaatekauppa? Minkälaisen kuorman oikein tilasit, että sait tuon määrän rahaa palamaan? Ja ennen kaikkea, _miksi_? Eikö teidän kylällä ole vaatekauppoja? [/quote] Näppärä tilailla kun lapset nukkuu. Ja äkkiähän tuon rahan saa menemään kun jotain parinsadan farkkuja ottaa pari eri kokoa jne.

[/quote]

Eli siis tilasit hirveän määrän tavaraa vain palauttaaksesi suurimman osan? No huvinsa kullakin.

Vierailija
32/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maniavaihe menossa?

Vierailija
33/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla semmonen köyhä?

Vierailija
34/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä oikein sterotyyppinen kateellinen nainen.

Vierailija
35/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Uff:n alepäiviltä 20 € laadukkaita merkkivaatteita ison pussillisen talveksi ja 5000 €:lla osakkeita. Jokainen tyylillään...

Vierailija
36/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuiko mikään päälle?

Vierailija
37/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kun luin, tulipa mieleen, jokainen käyttäköön rahansa ihan mihin haluaa, kunhan ne on vain itse ansainnut.

Vierailija
38/121 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:39"]Vain juntti tilaa Zalandolta.  [/quote] Sanoo juntti jolla ei ole hajuakaan koko zalandosta.

[/quote]

Mulla on varmaan enemmän tietoa kuin sulla.
Zalando on miljardi yritys joka vääristää markkinoita lainarahalla tehden satoja miljoonia tappioo joka vuosi ja tällä se pyrkii saamaan markkinajohtajan aseman ja ajamaan muut yritykset konkurssiin.
Ahkerat pikkulapset tekee Zalandolle vaatteita riisikuppipalkalla, jotta voit sitten keimailla halvalla lähikahvilassasi.  

[/quote]

Mutku Zalando on ensisijaisesti muiden merkkien jälleenmyyjä, vain murto-osa tarjonnasta on Z:n omia vaatteita. En siis kiistä lapsityövoiman käyttöä, mutta mä en ymmärrä miten tää liittyy juuri Zalandoon - sieltä kun voi kuitenkin tilata myös esim. eettisyyteen sitoutuneen Filippa K:n Euroopassa valmistettuja laatuvaatteita?

[/quote]
Mä en voi sun ymmärrystasolle mitään.
Polkemalla hintoja Zalando tekee lapsityövoimlla tehtyjen rättien valmistusolot vieläkin epäihmillisemmiksi, koska kuluja leikataan jo tuotannosta. 
Lisäksi Zalando vääristää markkinoita, mutta minusta tuntuu siltä että sulle on täysin turhaa yrittää selittää jostain markkinatalouden eettisyydestä. 
[/quote]

Ei ne vaatteet pääsääntöisesti ole YHTÄÄN halvempia kuin normikaupassa!! Millä tavalla tässä sitten poljetaan hintoja? Parempaa bisnestä vaan, ei tarvi maksaa myyjien palkkoja ja toimitilojen vuokraa...

Vierailija
39/121 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:32"]Itse olisin tolla rahalla ostanut kunnon vaatteita.
[/quote]

Määrittele kunnon vaatteet?

Vierailija
40/121 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:21"]Wooouuuu, sä oot kingi! Anna mä fanitan sua! En enää ikinä pese silmiäni, joilla juuri luin sun tekstin. Wau. Siis wau! Ja vielä Paula Koivuniemen "siis wau" kähisevällä äänellä.
[/quote]

Elämä on hyvää!
[/quote]

Kyllä, kyllä, hyvää, hyvää, hyvää on! Wauuuuu! Wau. Wa-uuuu-zi! Sun elämä! Hyvääääää!