Tilasin zalandolta kolmella tonnilla vaatteita
Tänään on paketti noidettavissa, vielä ku jaksais sovittaa.
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:26"]
Siks koska ap todellakin osti niitä pikkulasten riisikuppi palkalla tehtyjä vaatteita.
Zalando on siksi pahempi kuin muut kilpailijat että se tekee tätä TAPPIOLLA eli polkee hintoja tähtäimenään tehdä se tuotto sitten myöhemmin pörssissä.
Mitä alemmat hinnat niin sitä vähemmän tälle halpatyövoimalle maksetaan palkkaa.
Vertaus esim Lidl kauppaan ontuu koska Lidl EI myy tappiolla eikä näin ollen harrasta polkumyyntiä.
Totuushan on että halpatuotantoa ei olisi mikäli kuluttajat ostasivat ja vaatisivat kohtuullisissa oloissa valmistettuja rättejä.
Mutta ettehän te vaadi... vaan naama onnesta soikeena ostatte sieltä mistä halvimmalla saatte.
[/quote]
Sä olet siis ap?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:28"]
Siks koska ap todellakin osti niitä pikkulasten riisikuppi palkalla tehtyjä vaatteita.
Zalando on siksi pahempi kuin muut kilpailijat että se tekee tätä TAPPIOLLA eli polkee hintoja tähtäimenään tehdä se tuotto sitten myöhemmin pörssissä.
Mitä alemmat hinnat niin sitä vähemmän tälle halpatyövoimalle maksetaan palkkaa.
Vertaus esim Lidl kauppaan ontuu koska Lidl EI myy tappiolla eikä näin ollen harrasta polkumyyntiä.
Totuushan on että halpatuotantoa ei olisi mikäli kuluttajat ostasivat ja vaatisivat kohtuullisissa oloissa valmistettuja rättejä.
Mutta ettehän te vaadi... vaan naama onnesta soikeena ostatte sieltä mistä halvimmalla saatte.
[/quote]
Sä olet siis ap?
[/quote]
En. mistähän sinä neropatti sellaista sait mieleesi?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:34"]
[/quote]
Sä olet siis ap?
[/quote]
[/quote]
En ole "neropatti", mutta tässä taitaa nyt olla ongelmana että toiset puhuu niistä konkreettisista vaatteista (on eri asia ostaa 10 euron trikootoppi kuin parinsadan euron bleiseri) ja toiset ylipäänsä toiminnan tukemisesta.
Ja sun piti ihan tänne tulla kehumaan että ihan kolmella tonnilla! Ajatelle!! Kyllä sä oot varmaan tosi rikas ja upee mimmi hei.
Tiedoksesi: uusrikkaat juntit ja muuten vaan juntit laittaa tällaisen aloituksen aikana jolloin moni on työttömänä ja joutuu kiristämään elintasoaan entisestään. Tosi tasokas olet kuule. Not... T. Oikeasti rikas joka lahjoittaa mielummin hyväntekeväisyyteen ja kuluttaa vastuullisesti ( mieti luonnon kantokykyä vaikka joskus) . Mutta, sitä se _ sivistymättömyys_ on. Minkäs teet.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:36"]
[/quote]
Sä olet siis ap?
[/quote]
[/quote]
En ole "neropatti", mutta tässä taitaa nyt olla ongelmana että toiset puhuu niistä konkreettisista vaatteista (on eri asia ostaa 10 euron trikootoppi kuin parinsadan euron bleiseri) ja toiset ylipäänsä toiminnan tukemisesta.
[/quote]
Sillä ei ole mitään merkitystä minkä hintaisia rättejä sieltä Zalandosta ap on ostanut.
Zalando toimii kaikesta huolimatta epäeettisesti rättien valmistajia sekä alan kilpailijoita kohtaan.
Yhtiön harjoittama toiminta ratkaisee eikä mikään yksittäinen rätti.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:36"]
[/quote]
Sä olet siis ap?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sillä ei ole mitään merkitystä minkä hintaisia rättejä sieltä Zalandosta ap on ostanut.
Zalando toimii kaikesta huolimatta epäeettisesti rättien valmistajia sekä alan kilpailijoita kohtaan.
Yhtiön harjoittama toiminta ratkaisee eikä mikään yksittäinen rätti.
[/quote]
Eli kuten sanoin, ongelmana on että tässä puhutaan eri asioista.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:03"]
Mutta miksi suomalaisen muodin täytyy olla tekotaiteellista "you can't understand me" runotyttötyyliä?
[/quote]
On aina helpompi sanoa mitä ei tykkää kuin että mistä tykkää. Jos sä laittaisit jonkin mielestäsi kaunista pukeutumista edustavan kuvan, niin mä voisin koettaa etsiä sulle kotimaiset vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:30"]
Olisit nyt suosinut suomalaista kauppaa tässä taloustilanteessa. Olisit saanut yhden rievun vähemmän, mutta sou.
Nimimerkki Tilasin just Voglialta kolmella sadalla
[/quote]
piti ihan käydä tsekkaamassa tämä Voglia ja onhan tuo ihan kelpo vaihtoehto 60+-ikäisille.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:04"]Mikä tän idea niinku oli? mitä se ketää kiinostaa kuin paljon vaatteit tilaat ja mistä? pakko sanoo et vähä kyl kehuskelun puolel meni tääki keskustelu...
[/quote]
Kolme tonnia ny mitään kehuskelua ole. Kymppitonni saattais olla. Ihan normaalia ostelua.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:14"]
Tilasit juuri 3000 eurolla pikkulasten orjapalkalla ompelemia vaatteita jotka pörssiin pyrkivä yhtiö oli myynyt polkuhintaan.
Tulit sitä sitten tänne palstalle kehuskelemaan.
Miten meni... noin niinkun itsesi mielestä?
Mun on ihan pakko kysyä. Onko Zalandolla jossain joku valtava ompelimo jossa lapset ompelevat vaatteita, tekevät kenkiä ja laukkuja. Kun tuotteet on valmiita, niihin lätkäistään Tiger of Sweden, Boss, Adrianna Papell tai muu vastaava merkki? Samat vaatteet Stockkalta ostettuna ovat ihan OK?
[/quote]
[/quote]
Rautalangastako tämä pitää vääntää?
Zalando harrastaa polkumyyntiä ja vääristää markkinoita, se myy SATOJEN MILJOONIEN TAPPIOLLA joka vuosi.
Polkumyynti nimenomaan laskee hintoja ja vääristää markkinoita jolloin turvaudutaan halpatuotantoon entistä tukevammin.
Sitten jos vielä ajatellaan kotimaan yrittäjiä niin Zalandoa vastaan on miltei mahdoton kilpailla kun se voi myydä tappiolla eikä sellaiseen mikään oikea yritys pysty, joten kotimaiset kilpailijat menevät konkaan ja näin menetetään työpaikkoja sekä verotuloja.
Zalando ei etsi tervettä kilpailua verkkokaupalla vaan se haluaa mennä pörssiin ja tienata sillä ne sadat miljoonat.
Meneekö jakeluun?
[/quote]
Mitä sä puhut?
Zalando on pörssissä. En tiedä miten tuttu olet yritysten strategioiden suhteen, mutta liikevaihdon kasvattaminen pienellä tappiolla on yksi kasvustrategia, ja tämän suhteen ilmeisen menestyksekkäästi toteutettu. Kun liikevaihto on pari miljardia, ei 120 miljoonan tappio ole juuri mitään. Lisäksi on todettava, ettei mikään yritys voi toimia ikuisuuksiin tappiolla, ei kotimainen eikä zalando.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pitäisi tukea kotimaista yrittämistä ja reilusti tuotettuja vaatteita ja tuotteita. En vaan pidä tyylistäsi tehdä isoista yrityksistä demoneita, jotka vääristävät kilpailua. Zalandon markkinaosuus kuitenkin lienee muutaman prosentin luokkaa. Oikea ongelma on muualla.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:18"]
Se joka sanoo ettei Suomalaiset suunnittele kuin tanttavaatteita niin on aika pihalla:D
[/quote]no edelleen täällä odotellaan niitä vinkkejä, että mitkä suomivaatteet ei muka olis tantta/mummo/outoja/rumia?
[/quote]
Mielipidekysymys. Mun mielestä sun vaatteet on outoja ja rumia.
Tällä palstalla kyllä aihe kuin aihe menee aina jollekin tunteisiin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:29"]
"Oliko se sun kommentti niistä tanttavaatteista mielestäsi yhtään ylimielinen? Mielestäni vastasin siihen ihan aloittamallasi tyylillä."
Se oli rehellinen mielipiteeni. En henk.koht. hyökännyt sinua vastaan vaan annoin rehellisen mielipiteeni suomalaisten vaatteiden tasosta. Ja koska kehtasin arvostella suomalaisia vaatteita, sinä halusit vähätellä ja tehdä olettamuksia minusta. Noh, jokainen tyylillään.
[/quote]
Ihan samanlaista vähättelyähän se oli, kun kysyit minulta määrittelyä kunnon vaateista, ja vastauksesi oli että tanttavaatteita, reps. Edelleenkin, miten muka sinun kommentointi tyyli eroaa omastani? Miksi koko ajan pyrit syyttämään että minä olen ylimielinen ja sinä vain "ilmaiset mielipidettäsi", vaikka sinunkaan kommenttit tyylisi ei ole sen kummoisempi?
[/quote]
En btw ollut se joka kysyi määrittelyä. Ja miten niin vähättelyä? Tanttavaatteita, rumia vaatteita, ei hyvännäköisiä vaatteita. Minun mielestäni tuollaisia, sinun mielestäsi kauniita ja hyvännäköisiä. Ihmiset pitävät eri asioista ja jos kerron mitä mieleeni tulee kotimaisista vaatteista niin olen vähättelevä? Olisiko pitänyt valehdella ja väittää että hienoja ovat mielestäni kun eivät ole. Eihän tuossa ollut mitään henkilökohtaista.
Mäkin tilasin kerran kännissä sielt kahella tonnilla :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:29"]
"Oliko se sun kommentti niistä tanttavaatteista mielestäsi yhtään ylimielinen? Mielestäni vastasin siihen ihan aloittamallasi tyylillä."
Se oli rehellinen mielipiteeni. En henk.koht. hyökännyt sinua vastaan vaan annoin rehellisen mielipiteeni suomalaisten vaatteiden tasosta. Ja koska kehtasin arvostella suomalaisia vaatteita, sinä halusit vähätellä ja tehdä olettamuksia minusta. Noh, jokainen tyylillään.
[/quote]
Ihan samanlaista vähättelyähän se oli, kun kysyit minulta määrittelyä kunnon vaateista, ja vastauksesi oli että tanttavaatteita, reps. Edelleenkin, miten muka sinun kommentointi tyyli eroaa omastani? Miksi koko ajan pyrit syyttämään että minä olen ylimielinen ja sinä vain "ilmaiset mielipidettäsi", vaikka sinunkaan kommenttit tyylisi ei ole sen kummoisempi?
[/quote]
En btw ollut se joka kysyi määrittelyä. Ja miten niin vähättelyä? Tanttavaatteita, rumia vaatteita, ei hyvännäköisiä vaatteita. Minun mielestäni tuollaisia, sinun mielestäsi kauniita ja hyvännäköisiä. Ihmiset pitävät eri asioista ja jos kerron mitä mieleeni tulee kotimaisista vaatteista niin olen vähättelevä? Olisiko pitänyt valehdella ja väittää että hienoja ovat mielestäni kun eivät ole. Eihän tuossa ollut mitään henkilökohtaista.
[/quote]
Ps. Pahoittelut jos otit henkilökohtaisesti sen tanttavaatekommenttini.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei tietenkään tarvitse mitään valehdella ja omaa mielipidettä vääristellä, mutta minkälaista keskustelua sinä itse sitten odotit ylimielisen kommenttisi jälkeen? Siihen kun et ole kertaakaan ottanut edes kantaa. Syytät minua ylimielisyydestä, jonka jälkeen vetoat vaan siihen että sinulla on oikeus sanoa oma mielipide. -Joo, totta kai on, mutta millä tyylillä sen esittää, korreloi suoraan sen miten siihen vastataan.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:43"]
Mäkin tilasin kerran kännissä sielt kahella tonnilla :D
[/quote]
Paljonko palautit? :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:39"]Vain juntti tilaa Zalandolta. [/quote] Sanoo juntti jolla ei ole hajuakaan koko zalandosta.
[/quote]
Mulla on varmaan enemmän tietoa kuin sulla.
Zalando on miljardi yritys joka vääristää markkinoita lainarahalla tehden satoja miljoonia tappioo joka vuosi ja tällä se pyrkii saamaan markkinajohtajan aseman ja ajamaan muut yritykset konkurssiin.
Ahkerat pikkulapset tekee Zalandolle vaatteita riisikuppipalkalla, jotta voit sitten keimailla halvalla lähikahvilassasi.
[/quote]
Mutku Zalando on ensisijaisesti muiden merkkien jälleenmyyjä, vain murto-osa tarjonnasta on Z:n omia vaatteita. En siis kiistä lapsityövoiman käyttöä, mutta mä en ymmärrä miten tää liittyy juuri Zalandoon - sieltä kun voi kuitenkin tilata myös esim. eettisyyteen sitoutuneen Filippa K:n Euroopassa valmistettuja laatuvaatteita?
[/quote]
Mä en voi sun ymmärrystasolle mitään.
Polkemalla hintoja Zalando tekee lapsityövoimlla tehtyjen rättien valmistusolot vieläkin epäihmillisemmiksi, koska kuluja leikataan jo tuotannosta.
Lisäksi Zalando vääristää markkinoita, mutta minusta tuntuu siltä että sulle on täysin turhaa yrittää selittää jostain markkinatalouden eettisyydestä.
Mä oon kerran tilannut Zalandosta, otin pikatoimituksena, kun piti saada yksiin juhliin laukku. Tilasin samalla muutakin. No, pikatilaus tarkoitti näemmä pidempää aikaa kuin normitilaus ja laatu oli todella huonoa. Joten en enää tilaa tuolta mitään. Suosin mieluummin kivijalkaputiikkeja, joissa voi laadun arvioida heti. Ja, kuten yksi sanoi aiemmin, vähemmän ja parempaa. Minäkin vienyt kierrätykseen puolen vuoden sisällä varmaan yli neljä jätesäkillistä vaatetta. Ei niitä muotioikkuja ja halpoja rytkyjä tule pidettyä. Olen siirtynyt pitkäikäisempiin ja hieman hinnakkaampiin, klassinen tyyli on paras. Ja tosiaan, jos ompelijaa käyttää, saa juuri mitä haluaa.