Tilasin zalandolta kolmella tonnilla vaatteita
Tänään on paketti noidettavissa, vielä ku jaksais sovittaa.
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:18"]
Se joka sanoo ettei Suomalaiset suunnittele kuin tanttavaatteita niin on aika pihalla:D
[/quote]
Laitako mulle suomalaisia merkkejä jolla ei ole outoja vaatteita? Ivanan kamppeet on tosi ihmeellisiä.
Oikeesti kiinnostaa.
[/quote]
Andiata. Löytyy hyvin leikattuja ja istuvia vaatteita, jotka ei ole tantoille.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:01"]Vau, miten jotkut voikin ottaa jonkun Zalandon näin intohimoisesti? Mutta ei siinä mitään, tämä on viihdyttävää, jatkakaa vaan!
[/quote]
Kun ei itse oikein tohdi/osaa ottaa osaa keskusteluun, kannattaakin vaan seurata hiljaa vierestä. ;)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:14"]
Tilasit juuri 3000 eurolla pikkulasten orjapalkalla ompelemia vaatteita jotka pörssiin pyrkivä yhtiö oli myynyt polkuhintaan.
Tulit sitä sitten tänne palstalle kehuskelemaan.
Miten meni... noin niinkun itsesi mielestä?
Mun on ihan pakko kysyä. Onko Zalandolla jossain joku valtava ompelimo jossa lapset ompelevat vaatteita, tekevät kenkiä ja laukkuja. Kun tuotteet on valmiita, niihin lätkäistään Tiger of Sweden, Boss, Adrianna Papell tai muu vastaava merkki? Samat vaatteet Stockkalta ostettuna ovat ihan OK?
[/quote]
[/quote]
Rautalangastako tämä pitää vääntää?
Zalando harrastaa polkumyyntiä ja vääristää markkinoita, se myy SATOJEN MILJOONIEN TAPPIOLLA joka vuosi.
Polkumyynti nimenomaan laskee hintoja ja vääristää markkinoita jolloin turvaudutaan halpatuotantoon entistä tukevammin.
Sitten jos vielä ajatellaan kotimaan yrittäjiä niin Zalandoa vastaan on miltei mahdoton kilpailla kun se voi myydä tappiolla eikä sellaiseen mikään oikea yritys pysty, joten kotimaiset kilpailijat menevät konkaan ja näin menetetään työpaikkoja sekä verotuloja.
Zalando ei etsi tervettä kilpailua verkkokaupalla vaan se haluaa mennä pörssiin ja tienata sillä ne sadat miljoonat.
Meneekö jakeluun?
[/quote]
Mitä sä puhut?
Zalando on pörssissä. En tiedä miten tuttu olet yritysten strategioiden suhteen, mutta liikevaihdon kasvattaminen pienellä tappiolla on yksi kasvustrategia, ja tämän suhteen ilmeisen menestyksekkäästi toteutettu. Kun liikevaihto on pari miljardia, ei 120 miljoonan tappio ole juuri mitään. Lisäksi on todettava, ettei mikään yritys voi toimia ikuisuuksiin tappiolla, ei kotimainen eikä zalando.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pitäisi tukea kotimaista yrittämistä ja reilusti tuotettuja vaatteita ja tuotteita. En vaan pidä tyylistäsi tehdä isoista yrityksistä demoneita, jotka vääristävät kilpailua. Zalandon markkinaosuus kuitenkin lienee muutaman prosentin luokkaa. Oikea ongelma on muualla.
[/quote]
Joo, Zalando on ollut nyt tasan vuoden pörssissä ja kohta se varmaan myydään kuten näillä on tapana. Herrat kerää voitot ja korttitalo luhistuu.
Zalando on tehnyt tappioo joka ikisenä toiminta vuotenaan, on moraalisestikin väärin edes ottaa tuollaisia yhtiötä pörssiin mutta koskapa rahaasioissa olisi joku moraali ollut mukana.
Jännä nähdä kun joku persaukinen tyyppi puolustelee täällä jotain miljardi yhtiötä joka myy lapsityövoimalla tehtyjä rättejä.
En tiedä heidän markkinaosuuttaan mutta ovat kuitenkin euroopan suurin verkkokauppa alallansa, joten hyvä siinä on hintoja polkea.
Jos mielestäsi ongelma on muualla niin kerrohan missä?
Ongelma on ensi sijaisesti tietysti siellä peilissä... teillä jotka ostatte näitä lapsityövoimalla tehtyjä rättejä.
Mutta ei siinä mitään näivetetään kotimaa ja ostetaan kaikki ulkomailta miljardiyhtiöiltä, ne varmaan maksaa toooosi paljon veroja yhtään mihinkään maahan.
Mutta nyt alkuperäiseen aiheeseen, oliko sillä ap:lla jotain näyttöä tästä kolmen kilon ostoksesta, vai oliko tää nyt semmosen persaukisen unelmointia ja provosointia?
Kuva kuitista tänne tai didn't happen.
Kuka vaan voi tilata tuolla summalla...ja palauttaa suurimman osan :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:08"]Kuka vaan voi tilata tuolla summalla...ja palauttaa suurimman osan :D
[/quote]
No ei aivan kuka vaan, ei saanut laskulla vaan piti maksaa ennen lähetystä.
Eikö Zalando ole halpisvaatekauppa? Minkälaisen kuorman oikein tilasit, että sait tuon määrän rahaa palamaan? Ja ennen kaikkea, _miksi_? Eikö teidän kylällä ole vaatekauppoja?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:13"]Eikö Zalando ole halpisvaatekauppa? Minkälaisen kuorman oikein tilasit, että sait tuon määrän rahaa palamaan? Ja ennen kaikkea, _miksi_? Eikö teidän kylällä ole vaatekauppoja?
[/quote]
Sä oot kyllä aivan pihalla.
-ohis
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:13"]Eikö Zalando ole halpisvaatekauppa? Minkälaisen kuorman oikein tilasit, että sait tuon määrän rahaa palamaan? Ja ennen kaikkea, _miksi_? Eikö teidän kylällä ole vaatekauppoja?
[/quote]
Näppärä tilailla kun lapset nukkuu. Ja äkkiähän tuon rahan saa menemään kun jotain parinsadan farkkuja ottaa pari eri kokoa jne.
Mä en ikinä kehtais kotisovituskoppishoppailla. Tilaan vain sen, mistä olen varma. Etenkin pienille yrityksille toi kotisovitus on ilkee rasite, kalliiks tulee.
Wooouuuu, sä oot kingi! Anna mä fanitan sua! En enää ikinä pese silmiäni, joilla juuri luin sun tekstin. Wau. Siis wau! Ja vielä Paula Koivuniemen "siis wau" kähisevällä äänellä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:21"]Mä en ikinä kehtais kotisovituskoppishoppailla. Tilaan vain sen, mistä olen varma. Etenkin pienille yrityksille toi kotisovitus on ilkee rasite, kalliiks tulee.
[/quote]
Oot kyllä ihanan vastuullinen, etenkin kun ottaa huomioon että koko zalandin idea on tuo kotisovitus.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:21"]Wooouuuu, sä oot kingi! Anna mä fanitan sua! En enää ikinä pese silmiäni, joilla juuri luin sun tekstin. Wau. Siis wau! Ja vielä Paula Koivuniemen "siis wau" kähisevällä äänellä.
[/quote]
Elämä on hyvää!
Olisit nyt suosinut suomalaista kauppaa tässä taloustilanteessa. Olisit saanut yhden rievun vähemmän, mutta sou.
Nimimerkki Tilasin just Voglialta kolmella sadalla
Itse olisin tolla rahalla ostanut kunnon vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:03"]
Mutta miksi suomalaisen muodin täytyy olla tekotaiteellista "you can't understand me" runotyttötyyliä?
[/quote]
On aina helpompi sanoa mitä ei tykkää kuin että mistä tykkää. Jos sä laittaisit jonkin mielestäsi kaunista pukeutumista edustavan kuvan, niin mä voisin koettaa etsiä sulle kotimaiset vaatteet.
[/quote]
En ole tuo aiempi, mutta kaipailisin välillä kunnollisia vaatteita. Ihan yksinkertaisia yksivärisiä t-paitoja, perusfarkkuja, miksei myös sukkia ja alushousuja. Haluaisin mielellään ostaa laadukkaampia ja kalliimpia kuin H&M, Seppälä ym. myyvät, mutta ei minulla silti ole varaa maksaa t-paidasta mitään neljää-viittäkymppiä, vaikka todella vähän ostelenkin. Ihan tuollaisten perusvaatteidenkin löytäminen tuntui olevan vaikeaa, kun kesällä haeskelin ekologisia vaatteita. Mallit tuntuvat aina olevan todella omituisia, juurikin niitä tantta- tai hippivaatteita. Oikeastaan kaikki muut paitsi luettelemani löydän hyvin kirpputorilta, rintaliivit taas ostan koon vuoksi erityisliikkeistä. Otan siis mielellään vinkkejä vastaan, vaikka kesällä ostelinkin järjettömän kasan vaatteita H&M:stä vaihtoehtojen puutteessa (järjetön kasa = ehkä viisi paitaa).