3 KUUKAUTTA KOTIARESTIA 15V POJALLE TUPAKAN POLTOSTA?!
Meille selvisi, että on polttanut 5 askia tupakkaa tässä lähiaikoina yhteensä. Sehän on todella vaarallista. On voinut saada tuontakia vaikka minkä sairauden esim syövän. Emme myöskään anna rahaa ainakaan 3 kuukauteen. Tupakka voi viedä pojan hautaan.
Kommentit (17)
ehkä ei viidestä kessusta ole syöpää saanut mutta rangaistus on ok.
Jos jokin pojan ennenaikaseen hautaan vie, niin te mielenvikaiset vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:59"]
ehkä ei viidestä kessusta ole syöpää saanut mutta rangaistus on ok.
[/quote]
Siis uuteen vuoteen asti kotiarestissa... tosi ok joo.
Ensinnäkään mitkään rangaistukset eivät auta. Jos haluaa polttaa tupakkaa, niin poltaa tupakkaa. Laittaisin vain kaikki rahahanat kiinni täysin. Se ei ole mikään rangaistus vaan käytönnön toimenpide.
Et itse oppinut ylä-asteellasi mitään? Lopettiko monikin tupakkakokeilut vanhempien kiellettyä? Vai villiintyikö meno vain...
Viisi askia lähiaikoina? Ei siitä tule kuin yskä ja paha olo. Rahahanat kiinni uuteenvuoteen, arestia vähän vähemmän.
Käteistä ette anna, vaan ostatte itse mitä tarvitaan. Kyllä se siitä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:59"]ehkä ei viidestä kessusta ole syöpää saanut mutta rangaistus on ok.
[/quote]
Meillä päin askilla tarkoitetaan vähintään 20 tupakkaa.. but maybe its just us
No viikkorahat pois joksikin aikaa. Tuo aresti on kyllä melko pitkä. Menettää merkityksensä..
No voi kauheeta. Pojasta on tullut selvästi mies. Viskipaukku ja suihinotto sille pitää antaa, eikä mitään vitun arestia...
Arestia noin pitkään.. eikö tuon ikäisen kanssa jo voi keskustella ihan järjellisesti. Jospa puhuisit, että tupakointi on
- terveydelle vaarallista (syöpä, mahalaukku, keuhkot ja muu solun jakautuminen... ym. ym.)
- noloa (alaluokkaisen väen juttu, wanna-be-kovisten ja päihdehörhöjen harrastus)
- haisee pahalta
- rumentaa (hampaat kellastuu, ientulehdukset lisääntyy, sormet haisee ja kellastuu, iho rypistyy ja kelmenee, ketään tyttöä ei huvita tulla halailemaan sua koska haiset hiuksista ja vaatteista hirveälle=olet likainen!)
- vie rahaa (turhista turhin rahankohde! Laita röökiaskin hinta mielummin osakkeisiin/viikko/kk) Kuka pöljä haluaa maksaa edellämainituista "eduista"?!?
- koukuttaa (haluatko olla riippuvainen jostakin nikotiinista???)
Meillä jäi myös 15-vuotias (kohta 16-v) kiinni tupakoinnista. Löysin tupakat taskusta, olin jo pari päivää aikaisemmin haistanut tupakan.
Laitoin hävittämään tupakat ja takavarikoin stendarin. Rahahanat kiinni ja paasaus. Toki tuo oli tosi suuri pettymys, mutta laitan kuitenkin normaalin teini-iän kokeilujen piikkiin. Toivottavasti tajuaa lopettaa ajoissa. Poltin itsekin tuossa iässä.
Miten kotiaresti opettaa olemaan polttamatta?
Eikö poika ole koulussa/opiskelemassa missään?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:07"]
Et itse oppinut ylä-asteellasi mitään? Lopettiko monikin tupakkakokeilut vanhempien kiellettyä? Vai villiintyikö meno vain...
[/quote]
Että mielummin antaa tenujen kärytellä? Ostatko tupakatkin valmiiksi?
Kyllä mä luotin teinien järkeen tupakanmaisto vaiheessa. Kukin jäi kiinni ulkopuolisen naurauttamana.
Juteltiin monta hetkeä, että onko polttamisessa mitään mieltä. Menee rahat, terveys, mainekin, lisäksi näyttää dorkalta, haisee pahalta ja nikotiinia on hankala saada hampaista ja sormista pois.
Ajateltiin silloin, että turha asiasta on rangaista, ne polttaa jos on polttaakseen. Nikotiiniriippuvuus itsessään, on julma rangaistus.
Eipä niistä kukaan jäänyt tupakoijaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:26"]
Kyllä mä luotin teinien järkeen tupakanmaisto vaiheessa. Kukin jäi kiinni ulkopuolisen naurauttamana. Juteltiin monta hetkeä, että onko polttamisessa mitään mieltä. Menee rahat, terveys, mainekin, lisäksi näyttää dorkalta, haisee pahalta ja nikotiinia on hankala saada hampaista ja sormista pois. Ajateltiin silloin, että turha asiasta on rangaista, ne polttaa jos on polttaakseen. Nikotiiniriippuvuus itsessään, on julma rangaistus. Eipä niistä kukaan jäänyt tupakoijaksi.
[/quote]
Juuri sama metodi meillä.
Turha meuhkata, vaan läväyttää faktat pöytään. Ja kieltäydyin rahoittamasta tätä toimintaa, joten ostin tarvittavan, ihan siis jotain herkkujakin, jos halusi. Rahat olivat kuitenkin täysin minun takanani, kunnes sitoutuu tupakoimattomuuteen.
Poikaa alkoi rahattomuus porukoissa hävettää sen verran, että lupasi olla polttamatta. Käsittääkseni se on pitänyt tai ei ole ainakaan mitään viitteitä siitä, ettei olisi.
En itse tupakoi ja silloinhan hajun tuntee tosi selvästi jo vaatteista ja jos vähänkin tuoreempi polttamistapahtuma, niin ihan hengityksestä, vaikka kuinka purkkaa jauhaisi.
Miksi tällaiset trollit otetaan aina tosissaan? Sitten vielä tuetaan tuollaista tutkitusti pedagogisesti täysin toimimatonta lähestymistapaa. Jos lapsestaan haluaa tehdä säännöllisen tupakoitsijan pelkän nuoruuden kaveripiirissä esittääkseen kokeilijan sijaan, niin Ap:n trollissaan kuvaama lähestymistapa on siinä mitä edesauttavin.
Minäpä tiiän paremman pelotteen. Kerrot sille, kuten totta onkin, että tupakointi voi heikentää hedelmällisyyttä, myöskin aiheuttaa impotenssia, pitkässä juoksussa. Tuollaset pelotteet kolahtaa miehiseen sukupuoleen herkästi. Värität tarinaa vielä, miten sen siittiötuotanto tukehtuu tupakan myrkyistä, kuinka se vuosien päästä hedelmöityshoitoklinikalla antaa spermanäytettä vaivaantuneena, kun vaimoparka vauvakuumeissaan riutuu ja ukko on tuhkamuna. Näinhän se ei tietenkään mene, mutta paremmin tuollainen arkaan alueeseen kohdistuva uhka tuntuu moneen mieheen toimivan paremmin kuin muut syyt, varsinkaan tuollaiset ylimitoitetut pakkokeinot, kuten aresti.
Ok