Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa ammattitaitoisen kampaajan?

Vierailija
28.09.2015 |

ennen kuin ostaa hänen palveluitaan?

terveisin useamman kerran pettynyt asiakas

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään :(

Vierailija
2/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoisella kampaajalla itsellään ei ole punaiseksi sävytettyä kananpersettä omassa päässään.

Vierailija
4/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi lisätä tohon myös, että ammattitaitoinen kampaaja ei käytä irtopidennyksiä..

Vierailija
5/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:14"]Voisi lisätä tohon myös, että ammattitaitoinen kampaaja ei käytä irtopidennyksiä..
[/quote]

Miksei? :D

Vierailija
6/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoiselle parturi-kampaajalle aikaa ei yleensä saa heti, jonot noin viikon

Vierailija
7/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ennen oli vanha viitakon sanonta: hyvällä kampaajalla on itsellään vähän epämääräinen kuontalo. Syy: ei ehdi laittaa itseään.

Sen sijaan, jos näet kampaajan, jolla on hiukset viimeisen päälle, mene kysymään kuka ne on leikannut.

Näin puhuttiin kampaamokoulussa 90-luvulla.

Vierailija
8/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:18"]Ammattitaitoiselle parturi-kampaajalle aikaa ei yleensä saa heti, jonot noin viikon
[/quote]
Mun kampaajalle on noin 1kk jono, jos ei ihan mikä tahansa aika käy. Ollut alalla 20 vuotta ja melko kallis. Ja hintansa väärti on.

Vierailija
9/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajien omat hiukset on usein kaikkea muuta kuin hienosti.

Vierailija
10/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:23"]No, ennen oli vanha viitakon sanonta: hyvällä kampaajalla on itsellään vähän epämääräinen kuontalo. Syy: ei ehdi laittaa itseään.

Sen sijaan, jos näet kampaajan, jolla on hiukset viimeisen päälle, mene kysymään kuka ne on leikannut.

Näin puhuttiin kampaamokoulussa 90-luvulla.
[/quote]

Mun mielestä hiukset ovat juurikin kampaajan "käyntikortti", niiden on näytettävä hyvältä ja ammattitaitoinen kampaaja sen ymmärtää. Eihän siinä olisi mitään ideaa jos vaikka personal trainer olisi itse sairaalloisen lihava? Sama periaate.

Vierailija
11/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonot saattavat olla jopa kuukausia, hintataso korkeampi kuin muilla. Yleensä alalleen omistautuneita ja käyvät koulutuksissa paljon. Ehkä jopa kilpailevat ulkomaita myöten. Oikeasti ammattitaitoinen kampaaja myös arvostaa omaa työtään sekä ammattiaan ja myös hinnat ovat korkeammat. Myös oma tukka saattaa olla värjäämätön kokonaan tai hyvin luonnollinen. Eli eivät kyllä oikeasti kerkeä laittaa itseään. On myös hyvin ammattitaitoisia kampaajia jotka omaavat hyvin laitetut hiukset ja kaikki pidennykset ja rakennekynnet.

T. entinen kampaaja

Vierailija
12/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kampaajalla, jolla oli todella upeat hiukset, väri ja leikkaus ihan viimesen päälle tyylikkäät ja klassisen kauniit. Valitettavasti hän ei itse osannut värjätä tai leikata hiuksia ollenkaan. Lähdin monen korjailuyrityksen jälkeen itku kurkussa sieltä kotiin ja laitoin illalla marketin värin päähän peittämään sen sotkun. Onnistuneesti hiuksiani ovat leikanneet ja laittaneet harjoittelija, mamu-mies, yksi vanhempi rouva ja myös yksi jolla omat hiukset todella kivat. Sanoisin, että sitä ei näe henkilön ulkonäöstä kuka osaa leikata ja värjätä hiuksia.

Vierailija
13/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:14"]Voisi lisätä tohon myös, että ammattitaitoinen kampaaja ei käytä irtopidennyksiä..
[/quote]

[/quote]

Eikö se kerro, että ei osaa laittaa tukkaansa tai että on tuhonnut sen jotenkin. Siks.

Vierailija
14/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa, vastaus itse kysymykseen. Eihän se valitettavasti selviäkään ellei näe kampaajan kädenjälkeä. Monet kampaajat julkaisevat asiakkaistaan kuvia sosiaalisessa mediassa, niiden perusteella voit arvioida. Tai sitten ihan jos sinulla on hyvillä kuontaloilla varustettuja tuttuja, he voisivat suositella omaa kampaajaansa. Ja yleensäkkin väitän, että muu ammattitaitoisuus (modernit kotisivut, siistit tilat yms.) korreloi myös niiden varsinaisten kampaamotaitojen ja tyylitajun (mikä näyttää hyvältä, mikä ei) kanssa. Ei oo helppoa ei! Mutta kun kultakimpaleen löydät niin pidät kynsin ja hampain kiinni ;)

Vierailija
15/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suostu tekemään kaikkea mitä asiakas keksii pyytää yhdeltä istumalta, jos hiukset voivat kärsiä siitä liikaa. Mikäli ei itse ole tyytyväinen työnsä jälkeen niin tarjoutuu korjaamaan lopputuloksen heti tai seuraavan vapaan ajan tullen, yleensä veloituksetta. Osaa olla hiljaa työskennellessä mikäli asiakas ei vaikuta olevan juttutuulella.

Vierailija
16/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:23"]No, ennen oli vanha viitakon sanonta: hyvällä kampaajalla on itsellään vähän epämääräinen kuontalo. Syy: ei ehdi laittaa itseään. Sen sijaan, jos näet kampaajan, jolla on hiukset viimeisen päälle, mene kysymään kuka ne on leikannut. Näin puhuttiin kampaamokoulussa 90-luvulla. [/quote] Mun mielestä hiukset ovat juurikin kampaajan "käyntikortti", niiden on näytettävä hyvältä ja ammattitaitoinen kampaaja sen ymmärtää. Eihän siinä olisi mitään ideaa jos vaikka personal trainer olisi itse sairaalloisen lihava? Sama periaate.

[/quote]Jep. Se on nykyaikaa. Huomiotaloutta. Kaikki pitää näyttää hyvältä, sisältö ei ole niin tärkeää. Se on mainontaa tyhmille. Kampaajalla, jolla on viimeisen päälle hiukset, on erinomainen kampaaja itsellään. Ei se muusta kerro, pöljä. Se persoonallinen raineri treenaa ihan itse niitä lihaksiaan, mut harva kampaaja pystyy leikkaamaan itselleen upeaa skarppia tukkaa, kyllä sen joutuu tekemään joku muu.

Vierailija
17/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lisäisin, että oma kampaajani entisessä kaupungissa on hyvä ja hänelle saa aikoja nopeasti, mutta ei suosituimpia aikoja. Hänen sijaintinsa ei ole ihan näkyvällä paikalla, joten hänet pitää löytää. Mutta yleensä se ajanvarauskirja täyttyy nopeasti, hänen suosionsa juju onkin siinä, että aikoja saa nopsaan ja on paljon miesten suosima. Kun on profiloitunut miesten parturiksi, niin monelta jää huomaamatta, että on osaava muissakin hommissa. Vakioasiakkaita on toki meitä naisia monta. 

Kampaajahan ei välttämättä itse laita omaa tukkaansa, vaan se toinen kampaaja. Jos kahden kampaajan kampaamossa toisella on upeasti laitetut hiukset, kannattaa harkita varata aikaa siltä toiselta. 

Vierailija
18/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:14"]Voisi lisätä tohon myös, että ammattitaitoinen kampaaja ei käytä irtopidennyksiä..
[/quote]

[/quote]

Eikö se kerro, että ei osaa laittaa tukkaansa tai että on tuhonnut sen jotenkin. Siks.
[/quote]

Sä oot jäänyt jonnekkin kivikaudelle :D

Vierailija
19/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amattitaitoinen kampaaja tietää itse, mitä tekee. Huonot kampaajat ovat niitä, jotka antavat asiakkaiden hoitaa koko hiustenleikkuun. 

Vierailija
20/23 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:23"]No, ennen oli vanha viitakon sanonta: hyvällä kampaajalla on itsellään vähän epämääräinen kuontalo. Syy: ei ehdi laittaa itseään. Sen sijaan, jos näet kampaajan, jolla on hiukset viimeisen päälle, mene kysymään kuka ne on leikannut. Näin puhuttiin kampaamokoulussa 90-luvulla. [/quote] Mun mielestä hiukset ovat juurikin kampaajan "käyntikortti", niiden on näytettävä hyvältä ja ammattitaitoinen kampaaja sen ymmärtää. Eihän siinä olisi mitään ideaa jos vaikka personal trainer olisi itse sairaalloisen lihava? Sama periaate.

[/quote]Jep. Se on nykyaikaa. Huomiotaloutta. Kaikki pitää näyttää hyvältä, sisältö ei ole niin tärkeää. Se on mainontaa tyhmille. Kampaajalla, jolla on viimeisen päälle hiukset, on erinomainen kampaaja itsellään. Ei se muusta kerro, pöljä. Se persoonallinen raineri treenaa ihan itse niitä lihaksiaan, mut harva kampaaja pystyy leikkaamaan itselleen upeaa skarppia tukkaa, kyllä sen joutuu tekemään joku muu.
[/quote]

En ymmärrä tätä ajatusta. En todellakaan menisi kampaajalle jolla on paskaiset hiukset. Jos hän tyytyy siihen itsellään, mistä tiedän ettei hän tyydy samaan myös minulla? Enkä tarkoita, että kampaajalla on joka päivä oltava täydellisille hollywood-kiharoille laitettu tukka, mutta siisti ja sellainen että hänestä voisi jopa uskoa olevan alan ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan