Kokoomuksen Petteri Orpo lupasi kipeitä leikkauksia sosiaalitukiin ja verohelpotuksia rikkaille - tuloksena Kokoomuksen kannatus ponnahti 26,1 prosentiin
Täytyy sanoa että en tiedä mitä ajatella Suomen kansasta. Ilmeisesti tällä sitten on niin paljon hyvin toimeentulevia. Vai olisiko osa mielikuvaratsailla "voittajan vaunuissa".
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Mun 37,37 €/kk toimeentulotuki on siis liikaa porvareille.
Tv. tt-tuella opiskeleva. 🖤
(Ps. kohtahan pääsen päätoimisena opiskelijana hakemaan ihan kokoaikatöitäkin!)
Työttömyysetuuksilla siis.
Itse asiassa kannatus nousi jo ennen eli siinä kohtaa kun puolue alkoi suhtautumaan kriittisemmin haitalliseen maahan muuttoon eli astumaan vähän kuin persujen varpaille.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Vasemmistoa, koska vaalipuheissa oltiin niin pienen ihmisen puolella. Mitä tapahtui kun pääsivät hallitukseem? Laittoivat voimaan Aktiivimalli kakkosen ja poistivat eläkeputken. Kun äänestän Kokoomusta tiedän mitä saan.
Vasemmmisto, never again.
Eiköhän tuo aktiivimalli ollut Keskustan ja varmaankin SDP:nkin kannattama. Muistaakseni Vasemmistoliiton ansioita oli ainakin karenssien lieventäminen, eli saivat jossain asiassa tahtonsa läpi. Kompromissejahan nämä hallituksen päätökset aina ovat.
En usko, että Vasemmistoliitto yksinään olisi ajanut tuota aktiivimallia läpi.
Eiköhän Kokoomus-piikki johdu pääosin Venäjän pelosta ja NATO-innosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt huomattu, että vasemmistohallitus ei saa mitään aikaan ja köyhien kuritus jatkuu. Yhtä hyvin voi äänestää Kokoomusta, joka sentään rehellisesti puolustaa omia kannattajiaan.
Tämä. Ovat toteuttaneet monta asiaa mistä oikeisto voisi vain haaveilla ja jos he yrittäisi sitä syntyisi suuri äläkkä mutta vasemmistohallituksen tekemämä ei ongelmaa. Oikeisto varmaan myhäilee tyytyväisenä vasemmistohallituksen päätöksistä, kun ovat tehneet ne heidän puolesta.
Valheellista propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa köyhistä ei äänestä.
Tämähän se todellinen ongelma on. Jos kaikki köyhät kävisivät uurnilla, Kokoomuksella ei olisi mitään asiaa hallitukseen. Mutta kun hitto vieköön jätetään äänestämättä.
Suomi on hyvin toimeentulevan keskiluokan ja heidän uusien värikkäiden kavereidensa maa. Minun kaltaiset vanhat, matalapalkkatyötätekevät kantikset ovat vain taakka. Minun verorahat ovat kuitenkin kelvanneet ja kelpaavat edelleen. Mutta se Nalle Wahlroosin tokaisu 90-luvulta pankkimaailmasta 'rahvas tuo vain hiekkaa pankin lattialle' on levinnyt koko yhteiskuntaan. Olen riesa, kulu, tottelematon, minuun ei aivopesu uppoa, olen siis kaikin puolin hyödytön.
Mieluummin olen hyödytön hölmö kuin hyödyllinen hölmö, jonkun toisen käsikassarana hyväksikäytettävänä. Ja en tiedä, onko maailma muuttunut niin radikaalisti, että nyt pienehkö keskiluokka pärjäisi pitemmän päälle itsekseen. Ennen moinen ylimielisyys sai yleensä melko kakkaisen lopun, joskus erittäin rajunkin lopun.
Mut se näkee, joka elää. Yhä enemmän tästä ajasta tulee mieleen 1930-luku. Silloinkin oikeisto uhosi ja köyhät oli hiljaa ja kyykyssä, ja lopulta koko Suomi uhosi, kuinka se pistää rzzää turpaan jos niikseen tulee ja tarvittaessa Länsi kyllä auttaa. Ja sitten kun oli kovat piipussa, Länsi oli tosi myötämielinen, niikusilleen. Ainoa joka auttoi oli nassunassuSaksa. Ojasta allikkoon. Ja turpaan tuli vielä kaupan päälliseksi. Nuoret miehet saatiin tapatettua, kaupunkeja tuhottua ja sotalapsia vietiin Ruotsiin tramatisoitumaan. (katsokaapa YLEN dokkari vaikkapa kreivi Lindgrenistä: auttamishaluiset ihmiset naiivisti halusivat vain auttaa, mutta seurauksena oli ihminen, joka vain halusi kostaa ja aiheuttaa vahinkoa)
Nytkin on tullut sellainen kaamea ajatus, että ajautuuko nytkin Suomi 'ajopuuna' vielä pahemman suden suuhun ilkeää ja pelottavaa karhua paetessaan. Tämä susi kun on tunnetusti yhtä häikäilemätön ja opportunistinen saalistaja, joka pskat nakkaa jostain ihmisoikeuksista sun muista löpinöistä, jos niistä ei sille hyötyä ole. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinänsä yllätys, että tällä palstalla vasemmistopuolueet ovat kovassa huudossa. Perustelut ja kokonaisvaltainen ymmärrys ei ole selvästikään keskimääräisen ihmisen osaamista ja siksi parhaiten uppoaakin populistiset heitot. On puolueita, jotka isoon ääneen julistavat ajavansa pienen ihmisen asiaa, mutta toimillaan tekevät siitä jatkuvasti huonomman. Kokoomuskaan ei ole täydellinen, mutta Suomen puolueista ainoa, joka ymmärtää taloudenpidosta edes alkeet.
Tällä palstalla on eniten Persujen ja Kokoomuksen kannattajia. Ihan selkeästihän sen huomaa ja on selvinnyt myös, kun on gallupeissa kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt huomattu, että vasemmistohallitus ei saa mitään aikaan ja köyhien kuritus jatkuu. Yhtä hyvin voi äänestää Kokoomusta, joka sentään rehellisesti puolustaa omia kannattajiaan.
Kokoomuksen luotsatessa taloutta saa se köyhäkin osansa, koska talous on kunnossa ja töitä riittää sekä verotuloja joilla ne heikoimmatkin kyetään elättämään.
Vasemmisto on täysin sokea sille että vain kunnossa oleva valtiontalous voi taata hyvän sosiaaliturvan.
Kyllä minä tämän ymmärrän. Mutta kerro, miksi se on aina köyhien vastuulla laittaa se talous kuntoon? Eli miksi ne rahat otetaan niiltä, joilla jo ennestään on vähiten? Ja miten joku voi vielä ajatella, että tällainen käytäntö on oikeudenmukainen?
Moni suomalainen kannattaa sossutukien kohtuullistamista, vaikka vasemmistolainen mediamme ei suostu uutisoimaan mitään sellaista, joka voisi vähentää sosialismin kannatusta.
Hiton Orpo-hullu! Spämmiä spämmin perään!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tämän ymmärrän. Mutta kerro, miksi se on aina köyhien vastuulla laittaa se talous kuntoon? Eli miksi ne rahat otetaan niiltä, joilla jo ennestään on vähiten? Ja miten joku voi vielä ajatella, että tällainen käytäntö on oikeudenmukainen?
Tää juttu on katsos niin, että jos työtä tekevältä viedään rahaa, se kannustaa siihen, ettei työtä tehdä. Siksi on paljon kannattavampaa viedä rahaa siltä, joka on sosiaaliturvan varassa... jos ymmärrät kannustusvaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto, sdp ja vihreät eivät ole saaneet aikaan kuin syöksykierteen ja hitokseen velkaa. Pakkohan jonkun on laittaa sille piste. Kokoomuksessa sentään tajutaan se, että jos meinataan rahojen riittävän köyhälistönkin kustannuksiin, on täällä leikattava sekä tukia että veroja. Ei kukaan jaksa paiskia loputtomiin töitä jos palkasta aina vain isompi osa menee näiden höösättävien loiseläjien kustannuksiin. Lopputulos on muuten se, että motivaatio menee niiltä, joiden varassa tämä maa vielä porskuttaa.
Suomessa ei enää voi puhua köyhällistöstä, olemme sen ajan jo taakse jättäneet. Voidaan puhua ainoastaan uudelleen koulutuksesta ja innovaatioista tieteen ja taiteen parissa. Olen seurannut menoa ja luottavaisin mielin todennut että olemme täällä keskivertoa paremmin osanneet käyttää maamme resursseja hyväksemme. Koulutus edelleen syy siihen. Tämä kansa on sodan jälkeen kasvaneena vahva ja tajuaa kyllä politiikasta enemmän kuin keskimäärin. Työttöminä meillä on myös Insinöörejä ja monia korkealle kouluttautuneita ja hyvän ammatin omaavia ihmisiä yhä. Tuollainen Yhden puolueen epäonnistuminen ei onneksi näy vielä isommin yhteiskunnassamme, siksi työllisyystoimiin olisi saatava todellakin toimivammaksi, eikä työttömien rangaistussysteemiksi, mitä kokoomus tekee, lisää työpaikkoja eikä päinvastoin. Ruotsi on parempi esimerkki muille valtioille mm.politiikassakin.
Oikeasti suomessa on kohtalainen osa kansasta jumitettu köyhiksi alimman sosiaaliturvan varaan, samalla kun lehdet on täynnä keskiluokkaisen luokan elämäntapaa mökkeineen, autonvaihtoineen ja lomamatkoineen. Vasemmisto vaan koittaa mainostaa noille köyhille että se on just kuten pitääkin eikä enempää tarvitse tavoitellakaan, kunhan vaan sietää satunnaisia työkkärin hyppyytyskursseja jotka ei tilannetta muuta.
Valitettavasti köyhiksi ja työttömäksi jumitetut ei kaikki tähän tyydy ja siksi etsii vaihtoehtoja niistä puolueista jotka edes yrittää tehdä kansantaloudelle muutakin kuin valehdella köyhille päin n aamaa että tää on parasta mitä valtiovalta pystyy tarjoamaan.
Surullisin ihmisryhmä suomessa lienee nää aktiivivasemmistolaiset köyhät jotka huutaa raivopäänä tuota ketjussakinnäkyvää kokoomusvastaista propagandaa ja samalla koittaa omalla työllään varmistaa ettei ikinä tule pääsemään tulokuopastaan ylös kun töitä ei ole eikä tule eikä valtio tule tarjoamaan ikinä niin paljoa sosiaaliturvaa että köyhin yksineläjä voisi elellä keskiluokan tulotasoilla.
Sä olet kyllä niin totaalisen pihalla, varsinkin käytännön elämästä ja sen realiteeteista.
20 € saa keskituloinen lisää kätöseensä, jos kokoomuksen massiiviset leikkaukset sosiaalitukiin toteutetaan. Sen 20 € vuoksi toimeentulotuensaajan perusosaa pitää leikata 100 €. Vuonna 2020 310 000 kotitaloutta sai toimeentulotukea. Nyt kokoomuksen kannattajat ahnehtivat köyhiltä lapsiperheiltä 100 € pois potista saadakseen itse 20 € taskuunsa kokkarien lupaamien veronalennusten ansiosta.
Sepä hyvä jos ihmisiä vähän aktivoidaan ottamaan omaa vastuuta omasta elämästään.
Kaupan alalta irtisanotaan 25000 seuraavan 8 vuoden aikana.
Vuonna 2019 tuli jo muutos, että yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
20 € saa keskituloinen lisää kätöseensä, jos kokoomuksen massiiviset leikkaukset sosiaalitukiin toteutetaan. Sen 20 € vuoksi toimeentulotuensaajan perusosaa pitää leikata 100 €. Vuonna 2020 310 000 kotitaloutta sai toimeentulotukea. Nyt kokoomuksen kannattajat ahnehtivat köyhiltä lapsiperheiltä 100 € pois potista saadakseen itse 20 € taskuunsa kokkarien lupaamien veronalennusten ansiosta.
Lehdessä oli juttu eläkeläisestä joka saa toimeentulotukea rintamamiestaloon.
Juu, tuet pois.
Puolison kanssa asuva työtön ei saa toimeentulotukea.
Moni työssäkäyvä saa myös toimeentulotukea. Hyvä, jos kukaan ei tee enää osa-aikatöitä.
Mun 37,37 €/kk toimeentulotuki on siis liikaa porvareille.
Tv. tt-tuella opiskeleva. 🖤
(Ps. kohtahan pääsen päätoimisena opiskelijana hakemaan ihan kokoaikatöitäkin!)