Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, että miten niin monet naiset rakentavat koko elämänsä yhden ihmissuhteen varaan?

Vierailija
06.04.2022 |

Otetaan mies, jota palvotaan, ei enää nähdä omia kavereita. Sitten tehdään miehelle lapsia, ollaan vuosia kotona ja taloudellisesti riippuvaisia miehestä. Mies jatkaa omaa elämäänsä melko normaalisti käymällä töiden lisäksi harrastuksissaan. Nainen ei odota mieheltä kuin korkeintaan hoitoapua, ei tasavertaista vanhemmuutta. Ja sitten mies jättää, jolloin mielenterveys, taloudellinen tilanne ja koko maailma romahtaa.

Ei ikinä minulle tällaista elämää.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aloittajaa vaikka lukemaan kirjoja monipuolisesti. Sillä tavalla se ymmärrys maailmasta kasvaa.

Vierailija
22/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroa hakee kyllä useammin nainen kuin mies. Ehkä se puoliso ei olekaan ainoa mahdollinen ihmissuhde, lapset nyt tietenkin on yleensä ne tärkeimmät ihmiset äidilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otetaan mies..."

Kirjoitat kuin mies olisi joku lemmikki joka vain otetaan ja palvotaan piloille.

Vierailija
24/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin tiedän tän ilmiön. Mies on koko maailma ja pahimmillaan oma persoonallisuuskin häviää. En itse kaveeraa tällästen kanssa.

En ymmärrä tätä ”en tunne ketään tälläistä”- juttua. Kai te voitte keskustella aiheesta, josta ei ole omakohtaista kokemusta.

Aloituksessa esitetään väittämä, että tämä olisi tyypillistä monille naisille ja täten  "en tunne ketään tällaista" kommentit ovat ihan relevanttia keskustelua aiheesta.

Mitä hemmettiä. Täyspashaa keskusteluahan toi on.

Eihän tossa tiedä kuuluuko tuttavapiiriin 1 vai miljoona ihmistä. Onko joskus tuntenut tollaisia naisia. Tunnistaako ilmiön? Eikä noi kommentit vastaa aloitukseen.

Esim.

Aloitus: En ymmärrä pyöräilyä. Miksi jotkut istuvat epämukavalla satulalla ja polkevat niin, että tulee hiki.

Vastaus: Mulla ei ole pyörää.

Vierailija
25/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tässä ketjussa on ainakin joku, joka tunnistaa ilmiön jollakin tasolla itsessään ja siksi koittaa väittää, ettei ilmiötä ole ollenkaan olemassa.

Vierailija
26/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kirjoittamaa höpölöpöä.

Vierailija
27/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että tässä ketjussa on ainakin joku, joka tunnistaa ilmiön jollakin tasolla itsessään ja siksi koittaa väittää, ettei ilmiötä ole ollenkaan olemassa.

Mäkin uskon, että monella pikkurouvalla osu syvälle tää aloitus.

Vierailija
28/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni yli hilseen. Enpä ole vielä tuollaiseen törmännyt. Olisko tuo ollut sitten yleistä joskus menneessä maailmassa. Ehkä 50- luvulla? Eikös silloin naiset olleet kotona vielä enemmän kuin työelämässä ja muutenkin vähemmän itsenäisiä. Ei tuo ole tätä päivää.

Vierailija
29/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on 0 tällaista naista.

Ja tuttavapiiriin kuuluu: oma mies.

Vierailija
30/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut tuollaisia naisia. Sen sijaan itseensä panostavia naisia tunnen satoja. Mies joko on tai sitten ei, nainen tekee kaikki päätökset omista asioistaan.

Vierailija
31/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mulla oli yksi poikaystävä, jonka aikana en jaksanut panostaa muihin ihmissuhteisiin. Sitten jätin hänet ja hankin parempaa seuraa ja itsetunnon.

Vierailija
32/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin tuttava piirissä on 0 tällästä naista. Joissakin perheissä mies hoitaa ruuanlaiton työpäivän päätteeksi. Itsekkin olen joskus syönyt miehen tekemää ruokaa ja on hyvää.

Mutta kuitenkin sen verran harvinaista, että on näköjään mainitsemisen arvoista. Ja vieläpä olet saanut hyvää miehen tekemää ruokaa. Uh kuinka modernia.

Vierailija
33/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan todellakin ihmistyypin, joka pariutuu ja sen jälkeen on itsenäisen ihmisen sijaan vain osa pariskuntaa. Erään ystäväni kanssa esimerkiksi on mahdotonta puhua puhelimessa ilman, että hänen miehensä kuulee kaiken ja jos hänet kutsuu jonnekin ilman miestään, niin hän ei tule. En ole hirveästi enää pitänyt yhteyttä tämän vuoksi. :(

Vierailija
34/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin tuttava piirissä on 0 tällästä naista. Joissakin perheissä mies hoitaa ruuanlaiton työpäivän päätteeksi. Itsekkin olen joskus syönyt miehen tekemää ruokaa ja on hyvää.

Useimmiten nainen kokkaa omille ystävilleen, mutta muuten lähiystävieni puolisot osallistuvat kokkaukseen.

Vierailija
35/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen ja tiedän enemmän miehiä, joiden elämä on eron myötä suistunut aivan raiteiltaan. Kaikki sosiaaliset suhteet ovat olleet naisen ystäviä ja perhettä. Eron jälkeen edessä yksinäisyys ja alkoholisoituminen.

Vierailija
36/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiöstä ketjussa on aika vähän tietoa joten siihen ei ihan helppo ole ottaa kantaa. Esimerkki tai se ketju jossa aihetta käsitellää tai jossa se ilmenee olisi kyllä hyvä.

Itse ole ensimmäisessä avioliitossa ja se on kestänyt parikymmentävuotta. Lapset on yhteisiä. En kuitenkaan koe palvovani ketään. Käyn palkkatyössä, mutta meillä on myös yhteinen yritys. Arjen kiireiden keskellä yhteydenpito ystäviin on vähän jäännyt ja ystävä piiri on myös vaihtunut harrastusten ja töiden vaihtumisten mukana.

Vierailija
37/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin uskon, että monella pikkurouvalla osu syvälle tää aloitus.

Jep, mutta ilmiö tulee silmille vasta sitten, kun mies häipyy uuden rakkauden matkaan ja huolellisesti varjeltu korttitalo sortuu kerralla. Sitä ennen kaikki on ”hyvin”, mutta sen jälkeen pohja häämöttää yllättävän nopeasti. Niin haurasta on perheidyllin varaan rakennettu elämä.

Vierailija
38/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin tiedän tän ilmiön. Mies on koko maailma ja pahimmillaan oma persoonallisuuskin häviää. En itse kaveeraa tällästen kanssa.

En ymmärrä tätä ”en tunne ketään tälläistä”- juttua. Kai te voitte keskustella aiheesta, josta ei ole omakohtaista kokemusta.

Aloituksessa esitetään väittämä, että tämä olisi tyypillistä monille naisille ja täten  "en tunne ketään tällaista" kommentit ovat ihan relevanttia keskustelua aiheesta.

Mitä hemmettiä. Täyspashaa keskusteluahan toi on.

Eihän tossa tiedä kuuluuko tuttavapiiriin 1 vai miljoona ihmistä. Onko joskus tuntenut tollaisia naisia. Tunnistaako ilmiön? Eikä noi kommentit vastaa aloitukseen.

Esim.

Aloitus: En ymmärrä pyöräilyä. Miksi jotkut istuvat epämukavalla satulalla ja polkevat niin, että tulee hiki.

Vastaus: Mulla ei ole pyörää.

Ei, vaan:

Aloitus: En ymmärrä pyöräilyä. Miksi niin monet istuvat epämukavalla satulalla ja polkevat niin, että tulee hiki.

Vastaus: En tunne ketään tuollaista/Monet pitävät sitä kivana liikuntamuotona

Aloitukseen olisi kannattanut vain laittaa, että mistä kuvatunlainen käytös johtuu. Nyt se, että väittää tämän olevan tyypillistä useille naisille (mikä ei pidä paikkaansa) ohjaa keskustelun tähän väittämään. Eli aloituksesta saa kuvan, että aloittajaa kiinnostaa miksi tämä on useille naisille tyypillistä.

Vierailija
39/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa katkeralle, ei parisuhteessa olevalle henkilölle, jolla on omituinen käsitys nykyajan parisuhteista. Ehkä se on itselleen uskotettelua, että on jotenkin säästynyt joltain hirveältä kohtalolta kun ei ole miestä.

Vierailija
40/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa katkeralle, ei parisuhteessa olevalle henkilölle, jolla on omituinen käsitys nykyajan parisuhteista. Ehkä se on itselleen uskotettelua, että on jotenkin säästynyt joltain hirveältä kohtalolta kun ei ole miestä.

Aloittaja taitaa olla itse katkeroitunut perheetön mies, jota kukaan ei halua. Yrittää aloituksellaan mollata suhteessa olevia naisia ja perheenäitejä, etteivät nämä olisi mitään jos mies jättäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän