Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, että miten niin monet naiset rakentavat koko elämänsä yhden ihmissuhteen varaan?

Vierailija
06.04.2022 |

Otetaan mies, jota palvotaan, ei enää nähdä omia kavereita. Sitten tehdään miehelle lapsia, ollaan vuosia kotona ja taloudellisesti riippuvaisia miehestä. Mies jatkaa omaa elämäänsä melko normaalisti käymällä töiden lisäksi harrastuksissaan. Nainen ei odota mieheltä kuin korkeintaan hoitoapua, ei tasavertaista vanhemmuutta. Ja sitten mies jättää, jolloin mielenterveys, taloudellinen tilanne ja koko maailma romahtaa.

Ei ikinä minulle tällaista elämää.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Minä kannatan voimakkaasti  miesten ja naisten perinteista roolijakoa. Teknisiä laitteita, kuten pesukonetta ja imuria operoin minä, p:so parsii sukkia ja luuttuaa .Minä puistan painavamman maton, hän muut. Minä puistan täkit, hän sänkyvaatteet.-Telkkujen ja radioiden ohjailun kanssa voimme toimia tilanteen mukaan.

Ei ole ollut  kinaa. .Erittäin kätevää on omat TV:t

Sinähän teet sitten suurimman osan teidän siivoushommista. Onnea, puolisollasi on mahtavan osallistuva mies!

Vierailija
62/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on 0 tällaista naista.

Tunnistat  kuitenkin varmasti ihmistyypin? Tämä ilmiö on nähtävissä mm. täällä palstalla.

En ole tälläistä ilmiötä palstalla havainnut. Sen sijaan olen havainnut naisten syyllistämistä liian heppoisesta eroamisesta, h ypergamiasta ja parisuhdekeskeisyyden puuttumisesta.

Olikohan tämä ilmiö vielä 60-luvun av:lla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on ne lapsetkin ihan ihmisiä, että kai sille jätetylle, rahattomalle vaimo ressukalle jää edes ne ihmissuhteet, niihin lapsiin. Ai niin eihän se ap ymmärrä tätä asiaa. Kuin voisikaan.

Tottakai ymmärrän. Lapset ovat kuitenkin aina vain lainassa ja lasten pitää myös antaa elää omaa elämää, kunhan riittävän isoiksi kasvavat.

Ap

Meinaatko, että sitten kun lapset on isoja ne suhteet jotenkin katkeaa. Kyllä ne säilyy ihan loppu elämän. Ja tulee katsos uusia ihmissuhteita lasten puolisoiden ja lastenlasten myötä

Ei tietenkään katkea, mutta muuttuu kahden tasavertaisen aikuisen suhteeksi. Jos lapsi haluaa esim. pitää vain harvakseltaan yhteyttä tai muuttaa kauas, niin se oikeus hänellä on.

Ap

Vierailija
64/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon voi rivien välistä lukea mistä ap: lla kenkä puristaa, kun lukee tuon kuvailun omasta elämästään.

Vierailija
65/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on ne lapsetkin ihan ihmisiä, että kai sille jätetylle, rahattomalle vaimo ressukalle jää edes ne ihmissuhteet, niihin lapsiin. Ai niin eihän se ap ymmärrä tätä asiaa. Kuin voisikaan.

Tottakai ymmärrän. Lapset ovat kuitenkin aina vain lainassa ja lasten pitää myös antaa elää omaa elämää, kunhan riittävän isoiksi kasvavat.

Ap

Meinaatko, että sitten kun lapset on isoja ne suhteet jotenkin katkeaa. Kyllä ne säilyy ihan loppu elämän. Ja tulee katsos uusia ihmissuhteita lasten puolisoiden ja lastenlasten myötä

Ei tietenkään katkea, mutta muuttuu kahden tasavertaisen aikuisen suhteeksi. Jos lapsi haluaa esim. pitää vain harvakseltaan yhteyttä tai muuttaa kauas, niin se oikeus hänellä on.

Olipa hyvä, että kerroit meille, eipä olisi tuota itse tajunnutkaan. Oletko montakin lasta jo kasvattanut?

Ap

Vierailija
66/85 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan nuo melkein ovat jossain vaiheessa eronneet, enkä tiedä ketään naista joka ei ois eron jälkeen pärjänny ihan hyvin,

ja hyvän uuden miehenkin löytäneet.

Ja ap:n kuvailema nainen saa rakentaa elämänsä ihan kuten haluaa, vaikka sen yhden miehen varaan. Se on hänen asiansa.

Vierailija
67/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, kuinka ap ja monet muutkin kuvittelevat tietävänsä muiden yksityiselämästä niin paljon? Voisiko joku selittää? Miten he tietävät jopa tulevaisuuden eli sen, että mies jättää ja naisen mielenterveys romahtaa?

Varmaan minustakin voisi joku sanoa noin. He eivät tiedä paljonko tililläni on rahaa, eivätkä sitä millainen suhteeni mieheeni on. Olemme molemmat perhekeskeisiä ja viihdymme yhdessä myös vapaa-aikana. Taloudellinen tilanteemme on hyvä, lapset jo aikuisia. Ei tällaisista tapauksista oikein muuta voi päätellä kuin sen, että hyvästä avioliitosta ja taloudellisesta tilanteesta ollaan kateellisia. Sen vuoksi pitää keksiä tällaisia juttuja omasta päästään.

Vierailija
68/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon voi rivien välistä lukea mistä ap: lla kenkä puristaa, kun lukee tuon kuvailun omasta elämästään.

Ap:ta harmittaa, kun itsellä ei ole sellaista miestä, joka voisi palvoa ja että muilla on suhteita, joissa vietetään paljon aikaa yhdessä?

Itse olen aina inhonnut esimerkiksi tyyliä, missä naisten kesken haukutaan omia miehiä ja uskoudutaan ystäville ennemmin kuin omalle puolisolle. Se on kuin teini-iän jatkumista ikuisuuksiin. 

Ystävien kanssa jaetaan erilaisia asioita, saadaan uusia näkökulmia, mutta kyllä kuitenkin tärkein ihminen maailmassa on oma mies. Ja hän on myös mies, johon voi luottaa ja turvata kaikessa, toisin kuin monien muiden miehet. Tämän voi tietysti kuvitella, että se harmittaa niitä, joiden mies ei tuollainen ole. Mieheni osaa kaiken, on älykäs, pystyvä, erittäin komea, ansaitsee hyvin... Ei tuollaisia ihan joka oksalla kasva.

Vierailija
69/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne minäkään tuollaisia naisia.

Vierailija
70/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne minäkään tuollaisia naisia.

Tuskin tuntee ap:kaan. 

Vierailija
71/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Minä kannatan voimakkaasti  miesten ja naisten perinteista roolijakoa. Teknisiä laitteita, kuten pesukonetta ja imuria operoin minä, p:so parsii sukkia ja luuttuaa .Minä puistan painavamman maton, hän muut. Minä puistan täkit, hän sänkyvaatteet.-Telkkujen ja radioiden ohjailun kanssa voimme toimia tilanteen mukaan.

Ei ole ollut  kinaa. .Erittäin kätevää on omat TV:t

Sinähän teet sitten suurimman osan teidän siivoushommista. Onnea, puolisollasi on mahtavan osallistuva mies!

Ja kun vaimo laittaa ruokaa tai leipoo, hän heiluttelee kevyitä vispilöitä ja kauhoja, Kapanteri siinä vieressä käyttää teknisiä laitteita (liesi, uuni ja sähkövatkain).

Söpöä.

Vierailija
72/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kotonaan  lapsia hoitavat naiset ole niin riippuvaisia miehestään  kuin luuulet ja mihen palvontaa en ole huomannut.  Kun sinä et  tiedä  naisen  taustaa ja lapsuuden perhettä voin  paljastaa että rikkaan perheen ainoalla tyttärellä on itsellään jo omaisuutta  ja kivat pääomatulot ja rojaltit kuukaudessa. Kun mies korkeasti koultettu  ja  hyväpalkkaisessa virassaa, ei  mieskään mitään  varatonta siivoojaa vie vihille. Nainen  voi olla  vaikka juristi joka tekee työt koneella illalla. Onhan varakkaan emännän elintaso ne 18 vuotta  lasten kanssa sentään huippua , matkoineen,  uusine  autoineen ja pitkine aamuineen ihanassa kodissa.  He ovat ehkä tehneet lain mukaan kesinäisen sopimuksen mitenomasuus ja rahat jaetaan  jos tulee ero. Jos sit vertaa  työttämän duunarin vaimoon on siinä  valtava ero ihan rahan arkikäytössä. Aloitus on  ehkä pelkkäprovo joka kumpuaa kateellisuudesta.

Vierailija
73/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakentanut mutta eron jälkeen olen myös rakentanut uudelleen. Ei kai siinä sen kummempaa.

Vierailija
74/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne muutkaan elämän tukipilarit sen pysyvämpiä ole. Oli minullakin ystäviä, joiden kuvittelin auttavan eron hetkellä, mutta he valitsivat olla pettäjä-exäni puolella. Harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita oli, mutta korona perui ne. Sukulaiset tuomitsivat eroni.

Vierailija
75/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei  sitten ole ollutkaan niitä lainalapsia.   Aikuset  lapset perheineen  asuvat  kävelymatkan päässä.  Touhutaan paljon yhdessä. Käytetään paljon samoja autoja ja  kesä- paikkakoja. Lasten lapsille  on täällä   toinen koti. Ja perhe on kasvanut  usien sukulaisten   myötä, he ovat  tulleet lasten  puolisoiden  kautta. Elmä on  hyvinkin  vilkasta. Siihe sinä  pessimistinä voit  ennustaa,  ettei ne tule toimeen, niiden  talous romahtaa  kun me  vanhemmat kuollaan.  No onneks sentään  ovat hyvätuloisia  ja lapset pärjäävät hyvin  koulussa.  Asunnot  ovat jo maksettu.   Turhaa pelotella  aina  tulvaisuuspeikolla. liian  lellittyjä ei ole. Katso sinäkin  valoon.

Vierailija
76/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on tuttavissa eronneita , ei kenenkään maailma , eikä  talous  ole  romahtanut. ovat menneet uusiin  naimisiin ja siinä kodissa myös asuu edellisen liiton lapsi. Jos  joku " palvoo "  miestään,  kai siihen jotain ihana sitten liittyy. Ehkä hänen  miehensä huolehtii ihanan hyvin  perheestään. Se on paljon se.´, kun on tutustunut millaisia  isät ennen olivat. tuolla   toisessa ketjussa

Vierailija
77/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin aloitusta: nainen sanan tilalle ihminen. Yhtälailla on miehiä, joilla omat kaverit ym jää perheen myötä

Vierailija
78/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tuo palvomisen paheksunta. Kyllä minä palvon miestäni ja on syytäkin.

Vierailija
79/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betty Broderick

Vierailija
80/85 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään tuollaista naista. Kaveripiiri on tosin pääasiassa opiskeluajoilta ja kaikki ollaan diplomi-insinöörejä. Ei sitä koulutusta viitsi käydä läpi, jos ei ole aikomusta tehdä työuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi