Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvaitsevainen, kerro itsestäsi

Vierailija
27.09.2015 |

Täällä palstalla oli aiemmin keskustelu, jossa pyydettiin vastauksia maahanmuuttokriittisten koulutuksesta, työtilanteesta, matkustamisesta yms. Ketju oli mielenkiintoinen, mutta poistui nopeasti. 

Mietin, että olisi mukava kuulla vastaavasti millaiset kokemukset ovat muovanneet maailmankuvaa suvaitsevaksi? Onko taustalla esimerkiksi reppureissailua meille nyt saapuvien turvapaikanhakijoiden maista tai vastaavista kulttuureista? Tai henkilökohtaisia kontakteja esim. Lähi-Idästä kotoisin oleviin?

Itse olen reissannut Lähi-Idässä vain turistiparatiisi Dubaissa, eli kokemusta todellisesta kulttuurista ei juuri ole.

Ja niin, pidetäänhän ketju asiallisena!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]

Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista.

Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne?

Teetä ja baareja pitäisi olla sodan traumoihin?

[/quote]

Odotan innolla vastauksianne, haluan ymmärtää.

Vierailija
2/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista.

Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne?

[/quote]

Tästä on monta haastattelua, mutta suomi on euroopan maista turvallisin, ja kun sodasta tulee niin turvaa etsitään ensisijaisesti. Suomi on maahanmuuttajalle oikeastaan aika kallis maa asua, kaiken lisäksi täällä on kylmä, ja moni joutuu rasistisen rikoksen uhriksi. Suomessa on myös todennäköisintä saada ihan ok työ, lapset hyvään kouluun, ja terveydenhuolto pelaa. 5 miljoonan ihmisen valtiossa ketään ei ainakaan helpolla jätetä kadulle kuolemaan. T se suvaitsevainen 22 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista. Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne? Teetä ja baareja pitäisi olla sodan traumoihin? [/quote] Tästä on monta haastattelua, mutta suomi on euroopan maista turvallisin, ja kun sodasta tulee niin turvaa etsitään ensisijaisesti. Suomi on maahanmuuttajalle oikeastaan aika kallis maa asua, kaiken lisäksi täällä on kylmä, ja moni joutuu rasistisen rikoksen uhriksi. Suomessa on myös todennäköisintä saada ihan ok työ, lapset hyvään kouluun, ja terveydenhuolto pelaa. 5 miljoonan ihmisen valtiossa ketään ei ainakaan helpolla jätetä kadulle kuolemaan. T se suvaitsevainen 22 v

[/quote]

Ahaa. Eli vika on, että tarjoamme liian paljon hyvää vastikkeettomasti. Suomalaisillakaan ei ole työtä.

Unelmahöttösi on kyllä kaukana todellisuudesta.

Vierailija
4/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:21"]

Muistan olleeni antirasisti jo lapsena. Valtiotieteilijä, asun Tukholmassa, 31 vuotta. Olen analyyttinen ja rakastan väittelemistä. Ateisti, humanisti, feministi. Tunnen maailmanpoliittisten kriisien syyt hyvin. Keskiluokkainen demariperhetausta. Äänestän vasemmistopuolueita. En ole oikeastaan koskaan matkustellut Euroopan ulkopuolella mutta tunnen paljon ihmisiä eri kulttuureista, samanlaisia kaikki ovat. Paitsi rasistit. Rasistit kuvottavat minua. Vanha kotipaikkakuntani ihmisten rasistinen öyhötys pelottaa.

[/quote]

Tunnet maailmanpoliittisten kriisien syyt hyvin. Tunnetko myös hyvin syyt siihen, että Ruotsissa on nykyisin 55 aluetta, jotka eivät ole viranomaisten hallinnassa, ts. maahanmuuttajajengit pitävät siellä valtaa? Olet feministi, joten voitko vastata miksi Ruotsin valtio on epäonnistunut täydellisesti naisten turvallisuuden takaamisessa? Eli Ruotsissa raiskataan toiseksi eniten naisia maailman maista. Eikö ole myös feminismiä puolustaa naisten vapautta liikkua kaduilla ilman pelkoa?

Kysyisin myös, mitä moraalinen omatuntosi sanoo siihen, että Tukholman keskustassa pyöritetään ihmiskauppaa, jossa tuhansia lapsia käytetään hyväksi. Tämä on ollut tiedossa vuosia, mutta yhtään rikollista ei ole otettu kiinni. Miksi?

Vierailija
5/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista. Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne? Teetä ja baareja pitäisi olla sodan traumoihin? [/quote] Tästä on monta haastattelua, mutta suomi on euroopan maista turvallisin, ja kun sodasta tulee niin turvaa etsitään ensisijaisesti. Suomi on maahanmuuttajalle oikeastaan aika kallis maa asua, kaiken lisäksi täällä on kylmä, ja moni joutuu rasistisen rikoksen uhriksi. Suomessa on myös todennäköisintä saada ihan ok työ, lapset hyvään kouluun, ja terveydenhuolto pelaa. 5 miljoonan ihmisen valtiossa ketään ei ainakaan helpolla jätetä kadulle kuolemaan. T se suvaitsevainen 22 v

[/quote]

Ahaa. Eli vika on, että tarjoamme liian paljon hyvää vastikkeettomasti. Suomalaisillakaan ei ole työtä.

Unelmahöttösi on kyllä kaukana todellisuudesta.
[/quote]

Olemme hyvinvointivaltio, eli sotaisan maan vastakohta. Jos minulla olisi turvaton elämä ja minulla olisi 10000 niin tämä olisi varmaan se maa mihin itsekkin pyrkisin. Tänne tuleva pakolainen ei ole köyhä tai työtön kotimaassaan, tuo matka on niin järjettömän kallis että koko omaisuus pitää myydä että tänne pääsee, eikä se ole kivaa jättää koko omaa kotimaata siksi että joku hullu päätti aloittaa sodan. Tähän mennessä kantasuomalaiset rasistit ovat riehuneet enemmän väkivaltaisesti kun pakolaiset ja jopa toivoneet raiskauksia "suvakeille". Kerro toki mikä unelmahötössäni on epärealistista?

Vierailija
6/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"]

[/quote]

Kerrotko aluksi vaikka 70 yksittäistä rasistista rikosta vaikka viime vuoden ajalta? Linkkejä?

Vierailija
7/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reilu 30v ihan tavallinen naisihminen. En ole aikuisiällä reissannut ulkomailla ollenkaan, nuorempanakin vain Usassa. Meillä oli ihan normaali keskiluokkainen perhe, mutta vl-taustainen ja se näkyi jonkin verran kasvatuksessa. Ketään ei syrjitä ja aina pitää muistaa hyvät käytöstavat. Mun motto onkin, että tee toiselle niin kuin toivoisit itsellesi tekevän.

Ihminen on ihminen tuli se sitten mistäpäin tahansa ja oli se sitten minkä näköinen tahansa.

Vierailija
8/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista. Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne? Teetä ja baareja pitäisi olla sodan traumoihin? [/quote] Tästä on monta haastattelua, mutta suomi on euroopan maista turvallisin, ja kun sodasta tulee niin turvaa etsitään ensisijaisesti. Suomi on maahanmuuttajalle oikeastaan aika kallis maa asua, kaiken lisäksi täällä on kylmä, ja moni joutuu rasistisen rikoksen uhriksi. Suomessa on myös todennäköisintä saada ihan ok työ, lapset hyvään kouluun, ja terveydenhuolto pelaa. 5 miljoonan ihmisen valtiossa ketään ei ainakaan helpolla jätetä kadulle kuolemaan. T se suvaitsevainen 22 v [/quote]   Ahaa. Eli vika on, että tarjoamme liian paljon hyvää vastikkeettomasti. Suomalaisillakaan ei ole työtä. Unelmahöttösi on kyllä kaukana todellisuudesta. [/quote] Olemme hyvinvointivaltio, eli sotaisan maan vastakohta. Jos minulla olisi turvaton elämä ja minulla olisi 10000 niin tämä olisi varmaan se maa mihin itsekkin pyrkisin. Tänne tuleva pakolainen ei ole köyhä tai työtön kotimaassaan, tuo matka on niin järjettömän kallis että koko omaisuus pitää myydä että tänne pääsee, eikä se ole kivaa jättää koko omaa kotimaata siksi että joku hullu päätti aloittaa sodan. Tähän mennessä kantasuomalaiset rasistit ovat riehuneet enemmän väkivaltaisesti kun pakolaiset ja jopa toivoneet raiskauksia "suvakeille". Kerro toki mikä unelmahötössäni on epärealistista?

[/quote]

Se, että sinun mielestäsi meillä on varaa reilusti yli sadan miljoonan euron unelmaan, kun muilta kiristetään.

Sekö on mielestäsi hyvinvointivaltion tunnusmerkki?

Vierailija
9/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"]

[/quote]

Kerrotko aluksi vaikka 70 yksittäistä rasistista rikosta vaikka viime vuoden ajalta? Linkkejä?
[/quote]

En jaksa, voit tehdä sen itse:) en usko että luku ilmoitetuista rikoksista on noin korkea. Rekisteröitymispakko alkaa kohta eli minun osaltani keskustelu on ohi. Jos sinua kiinnostaa tilastot maahanmuutajien rikoksista/työllistymisestä tai koulutuksesta niin kannattaa mennä tilastokeskuksen sivuille. Myös rasistiset rikokset on mielestäni kirjattu sinne.

Vierailija
10/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa vastaamaan ketjuun, mutta täällä olikin joku jo aloittanut jankkaamisen riitaa haastavalla "äänensävyllä", joten en usko, että pysyy asiallisena kauaa...
Kiva aloitus kuitenkin, kiitti ap!

Vierailija
11/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista. Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne? Teetä ja baareja pitäisi olla sodan traumoihin? [/quote] Tästä on monta haastattelua, mutta suomi on euroopan maista turvallisin, ja kun sodasta tulee niin turvaa etsitään ensisijaisesti. Suomi on maahanmuuttajalle oikeastaan aika kallis maa asua, kaiken lisäksi täällä on kylmä, ja moni joutuu rasistisen rikoksen uhriksi. Suomessa on myös todennäköisintä saada ihan ok työ, lapset hyvään kouluun, ja terveydenhuolto pelaa. 5 miljoonan ihmisen valtiossa ketään ei ainakaan helpolla jätetä kadulle kuolemaan. T se suvaitsevainen 22 v [/quote]   Kerrotko aluksi vaikka 70 yksittäistä rasistista rikosta vaikka viime vuoden ajalta? Linkkejä? [/quote] En jaksa, voit tehdä sen itse:) en usko että luku ilmoitetuista rikoksista on noin korkea. Rekisteröitymispakko alkaa kohta eli minun osaltani keskustelu on ohi. Jos sinua kiinnostaa tilastot maahanmuutajien rikoksista/työllistymisestä tai koulutuksesta niin kannattaa mennä tilastokeskuksen sivuille. Myös rasistiset rikokset on mielestäni kirjattu sinne.

[/quote]

Minkä nimikkeen alta löydän suomen kansalaisuuden saaneiden mamujen rikokset?

Entä mamujen raiskaukset? Ryöstöteinijengin joka yksittäistapausteli 70 ryöstöä ja pahoinpitelyä?

Vierailija
12/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista. Miksi ei mikään muu Euroopan maa ole kelvannut näille 15 000 "lapsoselle" mielestänne? Teetä ja baareja pitäisi olla sodan traumoihin? [/quote] Tästä on monta haastattelua, mutta suomi on euroopan maista turvallisin, ja kun sodasta tulee niin turvaa etsitään ensisijaisesti. Suomi on maahanmuuttajalle oikeastaan aika kallis maa asua, kaiken lisäksi täällä on kylmä, ja moni joutuu rasistisen rikoksen uhriksi. Suomessa on myös todennäköisintä saada ihan ok työ, lapset hyvään kouluun, ja terveydenhuolto pelaa. 5 miljoonan ihmisen valtiossa ketään ei ainakaan helpolla jätetä kadulle kuolemaan. T se suvaitsevainen 22 v [/quote]   Ahaa. Eli vika on, että tarjoamme liian paljon hyvää vastikkeettomasti. Suomalaisillakaan ei ole työtä. Unelmahöttösi on kyllä kaukana todellisuudesta. [/quote] Olemme hyvinvointivaltio, eli sotaisan maan vastakohta. Jos minulla olisi turvaton elämä ja minulla olisi 10000 niin tämä olisi varmaan se maa mihin itsekkin pyrkisin. Tänne tuleva pakolainen ei ole köyhä tai työtön kotimaassaan, tuo matka on niin järjettömän kallis että koko omaisuus pitää myydä että tänne pääsee, eikä se ole kivaa jättää koko omaa kotimaata siksi että joku hullu päätti aloittaa sodan. Tähän mennessä kantasuomalaiset rasistit ovat riehuneet enemmän väkivaltaisesti kun pakolaiset ja jopa toivoneet raiskauksia "suvakeille". Kerro toki mikä unelmahötössäni on epärealistista?

[/quote]

Se, että sinun mielestäsi meillä on varaa reilusti yli sadan miljoonan euron unelmaan, kun muilta kiristetään.

Sekö on mielestäsi hyvinvointivaltion tunnusmerkki?
[/quote]

Meillä ei käytännössä ole varaa mihinkään. Vastakysymys: onko meillä varaa kääntää selkä koko muulle euroopalle ja mahdollisille talouskumppaneille tulevaisuudessa? Ei politiikka ole pelkkää rahaa. Se on ikävää että talouskriisi ja lähi-idän sotatilanne sattuu olemaan samaan aikaan. Onneksi moni noista tulevista suomen kansalaisista tulee tekemään töitä hoitoalalla jota meillä ei ole varaa kustantaa ikäjakauman takia ja jota varmaan minäkin lähden karkuun..

Vierailija
13/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen, akateeminen, akateemisesta maalaistaustaisesta perheestä. Isänmaallinen. Minut on kasvatettu suomalaisiin talonpoikaisiin kristillisiin arvoihin. Tasa-arvoon, lähimmäisenrakkauteen, rauhaan, empatiaan. Minusta ei ole muuta mahdollsuutta kuin auttaa hätää kärsiviä. Olen siis suvaitsevainen, mutta en kyllä suvaitse suvaitsemattomuutta. Suomalainen rasisimi on alahaista ja on todella rasittavan idioottimaista että siitä on tullut jonkinsortin muoti-ilmiö. Toisaalta silmiä ei tietenkään saa sulkea myöskään mamukulttuurien fundamentalismilta. Mutta ylivoimaisesti suurin ongelma on kotimainen idiotismi tällä hetkellä.

Vierailija
14/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat on maahanmuuttajia/pakolaisia. Kas kummaa kun kumpikaan ei siltikään ole sossupummeja, isä pisti yrityksen pystyyn 12 vuotta sitten ja pyörittää sitä edelleen ja tienaa todella hyvin ja täten on myös maksanut niin paljon veroja että on maksanut "velkansa"  takaisin yhteiskunnalle kun on pakolaisena täällä eli verorahoilla alussa ja opetteli kielen jne ennen kuin pystyi työskentelemään. 

Näen maailman realistisesti, en ole vaaleanpunaiset lasit päässä että kaikki muka hyvää tarkoittaen tänne tulisivat. Jotkut on laiskoja, idiootteja ja kusipäitä mutta sitä ei voi ikinä tietää ennen kuin antaa jokaiselle mahdollisuuden. Tosin minusta sekin pitäisi jättää vaan yhteen kertaan: jos tänne tullaan tekemään rikoksia, ei edes yritetä hankkia työtä ja inistään kaikesta niin on syytäkin lentää sinne mistä tulikin. Jos mun vanhemmille ei olisi ikinä annettu mahdollisuutta tästä maasta niin olisin tällä hetkellä keskellä ukrainan kriisiä tai elämässä kysenalaisessa kuubassa missä voi jäädä poliittisen vainon uhriksi. Ilman tätä kaikkea mulla ei olisi nyt mahdollista olla suomen kansalainen ja saada näitä kaikkia mahdollisuuksia elämässä mitä täältä saan. 

Vierailija
15/67 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 23:06"]Kas kummaa kun kumpikaan ei siltikään ole sossupummeja
[/quote]

Me kriittiset emme väitä, että kaikki olisivat sosiaalipummeja, vaan että aivan liian suuri osuus ei työllisty. Esimerkiksi Irakissa syntyneistä on töissä 20 %.

Vierailija
16/67 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutettu ja hyvässä duunissa. Asun Tuomarilassa ja asioin Espoon keskuksessa ja Suvela on Tuomarilan rajanaapuri. Olen aina suhtautunut hyvin päivittäin näkemiini maahanmuuttajiin toisen polven jälkeläisineen, joiden kanssa on monesti ystävällistä kontaktia, jos kiinnittävät huomion koiraani. Olen aina puolustanut vallinnutta tilannetta, lahjoittanut paljon mm. Unicef, SPR, Pelastakaa Lapset, nenäpäivä jne.

En ole koskaan puhunut rasisitisesti tai kiinnittänyt huomiota rotuihin. Ystävilläni on ulkomaalaisia puolisoita, vanhempia ja ottolapsia. Olen palkannut ulkomaalaisia.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tämän hetken tilanne on väärä ja kestämätön. Se ei ole hallinnassa. Se aiheuttaa taloudellisen ja fyysisen uhkan (voimmeko tarjota kaikille asumisen, ruuan, turvan). Kaaos luo kovaa mieltä ja ahdistusta. Keino, jolla tulijat otetaan vastaan ruokkii rikollisuutta ja vahvimman oikeutta ja maksaa ihmishenkiä. Valittu tapa on myös kallein eikä mahdollista näin parasta mahdollista apua mahdollisimman laajalle joukolle. Olematon rajavalvonta nakertaa EU:n uskottavuutta, kun ihmislaumojen annetaan vaeltaa omin voimin mantereen läpi vailla toimivaa evakuointia (sikäli että asuttaminen Eurooppaan on ensisijainen haluttu ratkaisu).

Vierailija
17/67 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen, akateeminen, liberaali. PK-seudulla asun. Hyvin toimeentuleva ja olen asunut ns. mamu-alueilla. EU- ja Nato-myönteinen. Enimmäkseen olen äänestänyt vihreitä, mutta aiemmin porvaripuolueita.

Vierailija
18/67 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 07:41"]

Nelikymppinen, akateeminen, liberaali. PK-seudulla asun. Hyvin toimeentuleva ja olen asunut ns. mamu-alueilla. EU- ja Nato-myönteinen. Enimmäkseen olen äänestänyt vihreitä, mutta aiemmin porvaripuolueita.

[/quote]

Jatketaan vielä, että kirkosta erosin joitakin vuosia sitten.

Vierailija
19/67 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuu hyvätuloisen duunariperheen ainoa lapsi. Suvussa kulkenut kommunismi jo vuosikymmeniä ja sekä mummo, että isäni eteenkin ovat erittäin suvaitsevaisia ihmisiä. Olen käynyt lukion, nyt olen ammattikoulussa ja aion käydä pedagogiset opinnot, jotta voisin olla oman alani opettaja. Haaveilen omakotitalosta ja neljästä lapsesta. Mies löytyykin jo :) En ole juuri matkustellut, koska ei ole ikinä ollut varoja siihen. Rakastan musiikkia, erilaisia ihmisiä ja elokuvia.
N23

Vierailija
20/67 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:39"]Puhutte kriisistä , sodasta, hädästä ja lapsista.

[/quote]

Ööh onko sulla mitään hajua, paljonko porukkaa sieltä on lähtenyt? :D Puhutaan sadoista tuhansista, ehkä miljoonasta, ei sieltä joka iikka tänne ole tullut, enkä ihmettele yhtään, en tulisi minäkään. Saksaan on tainnut olla suurin ryntäys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme