SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Sagan äidin itsemurha ei vaan oikein uppoa. Ei vaikuttanut sen tyyppiseltä naiselta, joka ottaa itsensä hengiltä. Joku sen tappoi ja lavastaa nyt Sagan....mä veikkaan.
Oliko siellä Henrikin ikkunan takana joku kyttäämässä, kun Saga ja Henrikin menivät maaten? Vai oliko sen vaan kuvattua sieltä ulkoa?
Kumpi murhataan ensin/seuraavaksi: hullu hautausurakoitsija vai luennoitsija? Epäilen, että hautausurakoitsija. Perusteluna se, että niin valokuvat luennoitsijan isän ruumiista saavat luontevimmin uuden tehtävän ja tarkoituksen. Joko murhaaja löytää ne, ja keksii niille jotakin pirullista käyttöä tai poliisi, joka saa harmikseen vielä yhden ruumiin ja epäillyn. On muuten vähän monta ruumista jo syntynyt!
Mä luulen kanssa että se kohdunvuokraaja ei anna lasta pois. Sen verran vaikutti kiintyneeltä, ja silitteli vauvamahaansa... Lisäksi huomasi tulevien vanhempien suhteen tilanteen.
Säälitti jo ihan alussa se, että raskaana olevan tytön puoliso on peluri. Se on yhtä vahva (ellei vahvempi) este onnelliselle lopulle kuin huumeidenkäyttö. Kohta Freddie heiluttaa tytön nenän edessä pojan pelissä häviämän uuden kodin avaimia.
Kutosjaksossa oli tosi kauniit ja intensiiviset kohtaukset siinä, kun Saga ja Henrik menivät hissiin ja Henrik kysyi, mitä Saga oli lukemassa silloin kun hän tuli käymään ja Saga ei ensin vastannut. Sitten seisoivat hetken hiljaa katsellen toisiaan ja sitten Saga sanoi kirjan nimen.
Toinen koskettava kohtaus oli Henrikin kotona kun hän kertoi Sagalle, että näkee vaimonsa ja juttelee tämän kanssa. Henrik oli niin surullinen ja Saga ymmärsi häntä.
Pidin myös kovasti viimeisimmän jakson kohtauksesta Henrikin kotona. Todella koskettavasti ja kauniisti toteutettu, ehkä yksi hienoimmista kohtauksista Sillan historiassa. Tähän asti nähdyn perusteella vaikuttaa, että Henrikistä ja Sagasta voisi jopa tulla jotain vakavaa.
Tuntuu siltä että murhaajia täytyy olla enemmän kuin yksi. Luulen että se on ryhmä jossa on vähintään kaksi jäsentä jäljellä. Yksi ei olisi saanut Hansia kummitusjunakäytävän seinälle eikä tajutonta Håkania jumppasalin renkaisiin roikkumaan. Lisäksi Morten Anker sanoi ekassa jaksossa ettei koskenut äitiinsä vaan että sen teki "ne muut". Morten kuului ryhmään aluksi mutta hänet eliminoitiin, koska hän olisi voinut paljastaa asian.
Sagan äiti on lavastanut Sagan syylliseksi omaan itsemurhaansa. Se on kosto. Kun Linn kertoi asiasta Sagalle, hän sanoi että se näyttää itsemurhalta. Linn myös tiesi että heillä oli huonot välit.
Minusta Sagan äidin itsemurha on todennäköistä. Kyseisen akan tapainen ihminen saattaisi nimenomaan kostaa jollekin juuri tuolla lailla. Se nainen varmaankin tajusi, ettei enää saisi Sagaa manipuloitua tai muuten käytettyä hyödyksi, ja päätti sitten tehdä noin.
Olen kyllä silti iloinen, ettei sitä hahmoa enää nähdä! Minulla on ollut vanhempi joka käyttäytyi juuri samalla tavalla huijaten ja syyttäen, ahdisti hitosti katsoa sen äidin ja Sagan kohtauksia kun tuli niistä puheista niin paljon oma elämä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha voi olla vain jokin juoni, ja Saga yritetään lavastaa syylliseksi. Tekstiviesti houkutteli Sagan yksinäiseen paikkaan eikä kukaan voi todistaa missä hän silloin oli.
Voi todistaa. Sagan kännykkä voidaan paikantaa sinne, missä hän oli. Hän myös lähetti silloin tekstiviestin kutsujalle ja vastasi Lillianin puheluun. Vrt. Jari Aarnion tekstareidenlähettämispaikkojen paikantamiset.
Sitä olen minäkin miettinyt, että aika hankalissa asennoissa ruumiit ovat olleet. Ei esimerkiksi se hautaustoimistonainen voi olla murhaaja kun on niin hento. Toisaalta hän on kyllä tottunut siirtelemään ruumiita... Mutta murhaajista viis, pääparin syvenevä luottamus on niin ihq!
Minä kanssa pidän eniten Sagan ja Henrikin jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sagan hahmo aspergereineen on todella epäuskottava.
Minulla on tuollainen työkaveri. Ei todellakaan ole helppoa.
Iik, tänään taas jatkuu! Maltan tuskin odottaa...
Kohta alkaa. Linjoille rouvat!
Hmm, vai että merkit viittaavat galleristipoikaan. Hän ei kuitenkaan tunnu todennäköiseltä tekijältä. Kun hän pari jaksoa sitten kuuli murhista telkkarista, hän oli aidosti hämmentyneen oloinen tajutessaan murhien yhteyden taideteoksiin. Ehkä murhaaja onkin se nainen, jonka Henrik alussa iski taidenäyttelystä? ;)
Sagan äidin itsemurha meni siis niin kuin täällä arveltiinkin! Asian todellinen laita paljastunee samalla, jos selviää, että Sagan äiti sai aikaan Hansin tilan huononemisen.
On muuten aika erikoista, ettei Hansilla ole sairaalassa mitään poliisivartiointia, vaikka hän on sarjamurhaajan uhri. Samoin on outoa, että poliisi päästi valokuvaajan lähtemään yksikseen sen jälkeen, kun tämä oli kusettanut sarjamurhaajaa ja saattaisi tulla murhatuksi kostona.
Raivostuttaa kirjautumispakko klo 23-7, jää kaikki pohdinnat heti jakson jälkeen kirjoittamatta....
Kuka oli kjell söder? Entä miten sijoituslapset liittyvät asiaan? Mikä on se työpaikka jossa Kjell Söder ja galleristipoika ovat olleet töissä? Sieltä löytyi vissiin ne ekat ruumiit? On päässyt jo unohtumaan kaikkien juonien risteillessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oli kjell söder? Entä miten sijoituslapset liittyvät asiaan? Mikä on se työpaikka jossa Kjell Söder ja galleristipoika ovat olleet töissä? Sieltä löytyi vissiin ne ekat ruumiit? On päässyt jo unohtumaan kaikkien juonien risteillessä.
Kjell Söder oli töissä siellä ekan ruumiin löytöpaikassa, mutta kerrotaan lähteneen ulkomaille, se keltainen auto on Kjellin, joko hän sillä ajelee tai joku muu. Ja se galleristipoika oli töissä siellä samassa yrityksessä, mutta irtisanottiin. Ja oli myös sijoituslapsena perheessä, jonka vanhemmat löydettiin eilisessä jaksossa ilman aivoja (mies ainakin).
Vitsi te ootte hyviä!!