SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Minulla menee nyt sarjan naishahmot hieman sekaisin. Sarjassa on kolme suunnilleen samanikäistä tummaa naista: Henrikin vaimo, toimitusjohtaja ja Ankerin puoliso. Naisten samankaltaisuus häiritsee hieman. Menee aina hetki ennenkuin voi olla ihan varma, kuka naisista tämä nyt olikaan.
Sagalla on kyllä aika muhkea karvakolmio, näkyi viime jaksossa kun asettui selälleen odottamaan kolleegalta seksiä...
Eilisen jakson jälkeen alan uskoa Henrikin tekevän hyvää Sagalle. Martin naureskeli Sagalle hyväntahtoisesti kuin lapselle, mikä oli tavallaan symppistä. Mutta Henrik ottaa Sagan enemmän tosissaan, vertaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Nythän se taisi jo vähän selvitä, että missä uuden työparin perhe on. Tiedot ovat siinä vanhojen juttujen kansiossa, jonka pari antoi Sagalle katsottavaksi. Liittyy varmaan johonkin jengijuttuun, kun samassa kansiossa oli kuva siitä raskaana olevasta naisesta? Vai näinkö väärin?
Minä taas näin vain Henrikin vaimon ja tyttäret. Ja se katoamisjuttuhan oli vuodelta 2009, jolloin se raskaana oleva tyttö olisi ollut vasta esiteini.
Minusta sagan hahmo aspergereineen on todella epäuskottava.
86 jatkaa vielä Henrikistä. Arvelen, ettei Henrik halua kutsua ketään kotiinsa siksi, että oikeasti paikka on kauhea läävä (tai täysin tyhjä tms.) eikä sellainen hienosti laitettu kiiltokuvakoti kuin se on ehkä aiemmin (vaimon ollessa kuvioissa) ollut.
Entäpä se vankilasta vapautunut mies joka piti Hansia vankina ja joka tapettiin sinne kellariin. Se etsi jotain isoja rahoja, ja vaimo oli mennyt kimppaan sen rikostoverin kanssa? Ja kuka tappoi Helle Ankerin pojan, sen syrjäytyneen parrakkaan ex-sotilaan?
Tuo Henrikin perhe kuvio on yllättävä, ihmettelin vaan aluksi miten vaitelias vaimo sillä on ja miksi antaa miehen mennä sinkkutapaamisiin. Nyt selvisi sekin.
Tämä on kyllä koukuttava sarja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sagan hahmo aspergereineen on todella epäuskottava.
Juu, niin onkin. Ihan ylinäytelty ja vastenmielinen jopa. Sellainen robottimainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee nyt sarjan naishahmot hieman sekaisin. Sarjassa on kolme suunnilleen samanikäistä tummaa naista: Henrikin vaimo, toimitusjohtaja ja Ankerin puoliso. Naisten samankaltaisuus häiritsee hieman. Menee aina hetki ennenkuin voi olla ihan varma, kuka naisista tämä nyt olikaan.
Sama täällä, näiden lisäksi on tummia vielä se nainen joka kävi isänsä tappaneen miehen luona ja laittoi munakokkelia (kuka se on?), sekä sen vankilakundin ex-vaimo! Esiteltiinkö se nuori salarakas nyt ensi kertaa?
Toinen asia, tähän asti olin koko ajan luullut että se vaaleatukkainen siivooja ja uhkapeluri jonka vaimo on raskaana olisivat sama henkilö! Vasta viime jaksossa tajusin, että ei kai ne voi olla kun toinen on otettu kiinni ja toinen jatkaa pelaamista... ovat mulle aivan samannäköisiä ja kuvat hämäriä. Toinen onkin Rikard ja toinen Marc. Olenko ainoa? Täytyy varmaan katsoa muutama jakso uudestaan ennen kuin tippuu kärryiltä kokonaan...
Minä luulen, että siinä laukussa, jonka haku näytettiin nelosjakson alussa on se Aleksander Doverin ryöstämä rahasaalis. Siinä tehtiin joku harhautusliike raskaana olevan naisen avulla ja oikea laukku päätyi Lukakselle, sille tummaihoiselle miehelle.
Henrikin perhekuvioista oletan, että nainen ja lapset, jotka näyttäytyy aina silloin tällöin siellä kotona on kadonneet-kansion tapaus, jonka Henrik antoi Sagalle tutkittavaksi. Ne voivat olla Henrikin perhe, joka on jostain syystä kadonnut. Henrikin kotona on keittiön seinällä lasten piirustuksia ja siellä voi muutenkin olla kaikki niinkuin siellä asuisi perhe. Sen vuoksi ei päästä ketään sisälle.
Luennoitsijatyyppi vaikuttaa omituiselta. Mikähän sen rooli tässä jutussa on?
Siivooja ja uhkapeluri menivät minultakin sekaisin siinä vaiheessa, kun toinen (siivooja) oli tappamassa Helle Ankerin puolisoa ja pääsi pakenemaan asunnosta.
Pahoittelen tyhmää kysymystä, mutta onko uusin uhri sama kuin se, joka tuli poikansa tappamaksi? Vai ovatko nämä kaksi eri vanhusta?
Toinen kysymys: miksihän Henrikin aiempi yhden illan pano katsoi nyt niin pahasti, kun huomasi Henrikin?
Kun siivoojaapoika piti veistä Karenin kurkulla, Henrik puhui siitä, että lapsen tappaminen on pahinta mitä voi tehdä ja että siinä menettää osan sielustaan. Henrik kuulosti aivan siltä kuin hänellä itsellään olisi kokemusta asiasta...
Siivooja ja uhkapeluri menivät minultakin sekaisin siinä vaiheessa, kun toinen (siivooja) oli tappamassa Helle Ankerin puolisoa ja pääsi pakenemaan asunnosta.
Pahoittelen tyhmää kysymystä, mutta onko uusin uhri sama kuin se, joka tuli poikansa tappamaksi? Vai ovatko nämä kaksi eri vanhusta?
Toinen kysymys: miksihän Henrikin aiempi yhden illan pano katsoi nyt niin pahasti, kun huomasi Henrikin?
Uusi uhri on eri mies, ainakin sukunimi on eri kuin pojalla.
Henrik lopetti suhteen heti ja nainen varmaan toivoi pidempiaikaista kumppania. Siksi katsoi niin pahasti.
Kun Saga nelosjaksossa kumartuu ottamaan kirjaa murhatun miehen päältä hänellä on nahkahanskat, mutta kun hän nousee ylös kädessä onkin kertakäyttöhanskat. :))
Ärsyttää Lin, Sagan äiti ja hautaustoimistonainen.
Henrikistä on tullut mun lemppari, enpä olis 1. jakson perusteella uskonut näin käyvän.
Voisivatko ne polttomerkit olla viittauksia Raamattuun? Olisiko se liian helppo tulkinta?
Eli se raskaana oleva nuori nainen onkin sijaissynnyttäjä tälle rikkaalle pariskunnalle. Ilmankos Marc ei halunnut tunnustella vauvan potkuja ja lapsesta ei ole mitään puhetta. Saavat ilmeisesti rahapalkkion pariskunnalta. Jos lapsi syntyy sairaalassa niin meinaavatko sitten vaan hakea sen?
Miksi Henrik muisti niin tarkkaan Lukasia ampuneen auton rekkarin, oliko hänellä osuutta tämän tapattamiseen..? Miksi Linn pyysi/sai viime kauden Rasmuksen selvittämään Norénien tapausta kun halusi "jonkun luotettavan" henkilön, mulle nyt ei tulisi ekana mieleen Rasmus?
Mua häiritsee sarjan vihjailut siitä, että Saga olisi tunnekylmä ninmenomaan taustojensa takia. Eiköhän Asperger ole synnynnäinen syndrooma eikä mikään vanhempien aiheuttama traumatila.
Henrik vaikuttaa olevan ns. good guy, joka vain on hairahtanut lääkkeiden väärinkäyttöön, koska on kokenut kauheita perheen katoamisen takia. Mutta voisiko hän kuitenkin olla pahis...?
Sagan ja Henrikin suhde on osoittautumassa outoudessaan niin kiehtovaksi.
Olikohan Benjamin sarjamurhaajan viimeisin uhri (lavastettu itsemurhaksi)?
Henrik on muistanut asioita tosi tarkkaan aiemmissa jaksoissa myös. Hänellä taitaa olla valokuvamuisti.
Itse epäilen tällä hetkellä mr. Karismaa eli sitä luennoitsijaa (en muista nimeä). Hengaili vähän samalla lailla pahaenteisesti parvekkeella kuin 1.kauden syyllinen ;)
Toivoisin, että syyllinen on kuitenkin joku, jota ei ole vielä näytetty ja joka tulee sitten aikanaan täytenä yllätyksenä.