SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Onko muilla tekstitysten kanssa pieniä ongelmia? Mulla laahaa hieman jäljessä ja joskus jumittuu nanosekunniksi eikä seuraavaa käännösriviä ehdi kunnolla lukea. Tai joskus on niin, että henkilöt puhuu tosi paljon, mutta se kuitataan vain tosi lyhyellä käännöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toimitusjohtajanaisen yritys rakentaa niitä taloja, joiden yläkerroksesta Hellen Ankker löytyi. Varmasti siihen liittyy jotain muutakin mikä selvinnee jatkossa.
Kuka sieltä rekasta sitten löytyi?
Eikös se ollut 1. murhan tekopaikka?
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla tekstitysten kanssa pieniä ongelmia? Mulla laahaa hieman jäljessä ja joskus jumittuu nanosekunniksi eikä seuraavaa käännösriviä ehdi kunnolla lukea. Tai joskus on niin, että henkilöt puhuu tosi paljon, mutta se kuitataan vain tosi lyhyellä käännöksellä.
Itsekin olen pettynyt teksteihin. Katsoin juuri Sillan 1-2 kaudet Netflixistä ja tekstitys oli mielestäni parempi?
Sarja on hyvin tehty. Aina välillä tulee hetkiä, jolloin itsekin saatan mennä pariksi sekunniksi lankaan tai muuten vain yllätyn. Mm. venäläistä rulettia pelatessa luulin jo hetken poikaparan oikeasti kuolleen. Kyllä tämä 3. kausikin on jännä ja pitää otteessaan. Jokaisessa jaksossa tapahtuu paljon ja tarinassa mennään kiitettävällä nopeudella eteenpäin. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toimitusjohtajanaisen yritys rakentaa niitä taloja, joiden yläkerroksesta Hellen Ankker löytyi. Varmasti siihen liittyy jotain muutakin mikä selvinnee jatkossa.
Eikös se ollut 1. murhan tekopaikka?
Joo, rekka oli murhan tekopaikka mutta sen jälkeen ruumis siirrettiin sinne rakennuksen yläkerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärsin Sagan uuden työparin perhekuvion niin, että vaimonsa ja lapsensa ovat kuolleet. Ei pysty luopumaan vaan kuvittelee heidän yhä olevan olemassa, mutta vain kotona. Ainakaan vielä ei ole vaimoa eikä lapsia näytetty missään muussa ympäristössä.
Tällainen mielikuvitusjuttu ei kyllä oikein sovi Siltaan. Ei ole aiemmissa kausissa ollut mitään sen suuntaista. ..
Joo ei ole ollut aiemmin, mutta kyllä minullakin on vahva tuntemus ettei vaimo oikeasti ole olemassa/hengissä vaan mies kuvittelee.
Mä olen vissiin vähemmistöä tässä ketjussa, mutta tykkäsin tosi kovasti Sillan eka kaudesta. Toinen oli jo vähän niin ja näin... Sitten tää kolmas on ollut sellainen, ettei tartte enää katella.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vissiin vähemmistöä tässä ketjussa, mutta tykkäsin tosi kovasti Sillan eka kaudesta. Toinen oli jo vähän niin ja näin... Sitten tää kolmas on ollut sellainen, ettei tartte enää katella.
Makuasioitahan nämä ovat. Minusta nykyisin tulee niin paljon huonoja ohjelmia, että siihen nähden Silta kuuluu kyllä edelleen tv-tarjonnan terävimpään kärkeen.
Minustakin vaikuttaa nyt entistä selvemmältä, että Sagan työparin perhe ei ole enää kuvioissa mukana, vaan miehen omaa kuvitelmaa. Vaimon koko olemus vaikuttaa niin epätodelliselta ja tosiaan eilen mies laittoin töihin lähtiessään tv:n kiinni, vaikka lapset seurasivat aamupiirrettyjä. Miksi olisi vain kylmästi sulkenut tv:n, jos lapset sitä katsovat? Ja sen jälkeen hiljaisuus.
Ensimmäisessä jaksossa en edes osannut ajatella tätä vaihtoehtoa (ihmettelin vain miehen outoja perhekuvioita) ja luinkin teorian täältä av:lta. Olisinpa jättänyt lukematta, jotta olisin saanut myöhemmin itse kokea sen ahaa-elämyksen kun hitaalla käyvät aivoni olisivat vihdoin käynnistyneet.. ;)
Minä olen katsonut ruotsinkielisellä tekstityksellä ja toimii paremmin. On myös mielestäni tarkemmin käännetty kuin suomeksi.
Jee jee, tänään taas jatkuu! Pulled pork on uunissa kypsymässä ja juomat laitettu kylmään :))
Sen luennoitsijamiehen bändäri oli creepy.
Miksi Sagan työpari esitti käyneensä suihkussa ennen kuin riensi pihalle häntä tapaamaan tulleen Lilianin perään? Sen takiako ettei tarvinut avata ovea heti eikä kutsua pomoaan sisälle (kuten ei kutsunut Sagaakaan)..?
Vau, tosi moni tuntui tajunneen jo aikaisin, että Sagan työpari vain kuvittelee perheensä. Mulle se selkis vasta eilen! Mielenkiintoinen käänne anyway. Mitä luulette, tuleeko Sagalle miehen kaa jotain romanttista säpinää vai sekstaavatko vain?
Ketä veikkaatte tällä hetkellä syylliseksi /
pääjehuksi murhille?
Vloggaajan mies? Talonrakennuslafkan johtajanainen tai joku hänen perheestään? Tummaihoinen jäbä? Viime jaksossa uutena esitelty self help -luennoitsija? Henrik? Joku muu? Joku, jota ei ole vielä näytetty?
Minä veikkaan, että se on joku jota ei ole vielä näytetty. Se tummaihoinen jäbä on kyllä joku nilkki mutta luulen, että joku huumevälittäjä ennemmin. Kuitenkin joku pieni tekijä. Se luennoitsija oli jotenkin outo. Minulle jäi se laukunhakukuvio vähän epäselväksi. Entä miksi siihen raahattiin Hansin ex-vaimo? Sillä täytyy olla joku syvempi merkitys, muuten koko kohtaus on irrallinen.
Paras tilanne nelosjaksossa oli se, kun se naispomo vei Sagan muistotilaisuuteen ja lupasi tukea häntä ja Saga veti oven kiinni sanoen painokkaasti "Jag kan inte" ja lähti kaasu pohjassa sairaalaan katsomaan Hansia. Toivon todella, että Hans selviää!
Luulen, että Sagan ja Henrikin välille tulee joku hyvä ystävyys- tyyppinen juttu. Tukevat ja auttavat toisiaan.
Nythän se taisi jo vähän selvitä, että missä uuden työparin perhe on. Tiedot ovat siinä vanhojen juttujen kansiossa, jonka pari antoi Sagalle katsottavaksi. Liittyy varmaan johonkin jengijuttuun, kun samassa kansiossa oli kuva siitä raskaana olevasta naisesta? Vai näinkö väärin?
Jäin myös miettimään, että onko tätä nuoriso-ohjaaja/jengimiestä nähty tekemässä mitään raskaampia rikoksia? Tähän mennessä on tehnyt venäläinen ruletti -bluffin ja laukkukällin, ja päästi pariskunnan menemään vaikka kaikkia velkoja ei oltu maksettu. Ei ihan kuulosta oikealta rikolliselta.
Minusta se isopäinen Hansin sijainen on ihan virkistävää vaihtelua. Kiva nähdä tv:ssä välillä normaaleja naishahmoja johtajina.