Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SILTA 3. kausi

Vierailija
27.09.2015 |

1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.

Kommentit (1371)

Vierailija
581/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaajahan on viestitellyt/ollut yhteydessä murhaajaan, mutta ei taida olla itse tietoinen. Miksi poliisiystävänsä ei alkanut selvittää tarkemmin, miksi kuvaajalla oli ne kuvat mitkä oli. Ymmärsin, että toimeksiantaja kenties on se murhaaja.

Vierailija
582/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on sarjamurhaajille tyypillistä jättää "käyntikortteja" murhapaikoille, kuten tässä näitä edellisen uhrin irtileikattuja osia. Ei välttämättä sisällä tuollaista antamissymboliikkaa. Tai sitten uhrien järjestyksellä on toinen merkitys, esimerkiksi kronologinen murhaajan elämäntarinassa, tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö murhajärjestys näin? Voiko joku korjata jos on virheitä?

1. Helle Anker, gender-aktivisti

2. (etunimi?) Abrahamsson, opettaja

3. Håkan (sukunimi?), entinen sosiaalityöntekijä

4.-5. Inger ja Filip Johansson, sijaisvanhemmat

Vierailija
584/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, missä välissä se Hans oli? Oliko muita joita olen unohtanut? 

Vierailija
585/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, missä välissä se Hans oli? Oliko muita joita olen unohtanut? 

Ja viimeisinhän oli Emil (hän, joka pääsi karkuun).

Vierailija
586/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helle Ankerin sydän oli auton tuulilasilla ja siihen kiinnitetty lappu "kummitusjuna". Johdatti siis Hansin luo.

Claes lähetti viestin Åsalle sen jälkeen kun oli päässyt eroon Annikasta.

Sydän oli kyllä auton penkillä. Saga katsoi sitä taskulampun valossa lasin läpi.

Vierailija
587/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta Sagan tilalle tuleva sijainen on ihan varmasti Rasmus! Kukapa muukaan se voisi olla, kun Linn hankkii sijaisen.

Vierailija
588/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjell Söder, mystinen mies, onko häntä edes nähty koko sarjassa? Ainoastaan mainittu nimeltä ja etsitty?

Ehkä Kjell onkin jonkun päähahmon alter ego?

Vierailija
589/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan täysin epäasiallinen ajatus, mutta jos hyväksikäyttäjälle lähetettiin käsi, niin tarkoittaako se sitten että käytä munan sijaan mieluummin kättäsi? 

Eikö Hansin käsi symboloi lain kouraa?

Vierailija
590/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan täysin epäasiallinen ajatus, mutta jos hyväksikäyttäjälle lähetettiin käsi, niin tarkoittaako se sitten että käytä munan sijaan mieluummin kättäsi? 

Eikö Hansin käsi symboloi lain kouraa?

Mitäs osoittava sormi symboloi?

Vierailija
591/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kjell Söder, mystinen mies, onko häntä edes nähty koko sarjassa? Ainoastaan mainittu nimeltä ja etsitty?

Ehkä Kjell onkin jonkun päähahmon alter ego?

Valokuva on nähty, vanhempi mies.

Vierailija
592/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkonna on mies. 

Näin minäkin luulisin. Keltaisen auton kuski näytti vartaloltaan ja vaatetukseltaan mieheltä ja nukketalohahmojen rakentelijan kädet samoin. Ehkäpä kaikkien murhien taustalla onkin pelkästään tämä yksi mies? Claes tuntuu niin ilmeisesti syylliseltä eli aiempien kausien tapahtumista voisi päätellä että ei lopulta ole hän. Tällä hetkellä veikkaisin murhaajaksi toimittajatyyppiä tai vloggarinaisen miestä.

Kun Hansin kasvoille laitettiin liina tainnutustarkoituksessa, näkyi sieppaajasta vain käsivarsi. Tuli mielikuva naisen käsivarresta. Takki oli miehekäs, mutta käsivarsi naisen. Murhaajia lienee useampi. Gustav, Annika ja Emil yhdessä? Claes kaikkien isä?

Vierailija
593/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että murhaaja jättää vauvan (eli viimeisestä uhrista irroitettavan "osan") Helle Ankerin luo, jotta ympyrä ns. sulkeutuu. Onkohan Helle Anker jo haudattu vai edelleenkin oikeuslääkärin kylmiössä?

Vierailija
594/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mulle ainakin tuli Gustavin hahmosta todella vahvat gay-vibat. Liittyisiköhän se Henrikiin luotu merkitsevä katse jotenkin tuohon?

Vierailija
595/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, mulle ainakin tuli Gustavin hahmosta todella vahvat gay-vibat. Liittyisiköhän se Henrikiin luotu merkitsevä katse jotenkin tuohon?

Mä en tulkinnut sitä katsetta mitenkään juuri Henrikille osoitetuksi. Minusta se näytti reaktiolta tilanteeseen. Joko mieleen meinasi tulla vielä jotain Annikaan ja menneisyyteen liittyvää, tai hän olisi halunnut kysyä, mistä kuulustelussa oli kysymys. 

Vierailija
596/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että murhaaja jättää vauvan (eli viimeisestä uhrista irroitettavan "osan") Helle Ankerin luo, jotta ympyrä ns. sulkeutuu. Onkohan Helle Anker jo haudattu vai edelleenkin oikeuslääkärin kylmiössä?

Mutta miksi ympyrä sulkeutuisi vasta silloin, kun koodi on jo ollut täysi aikaisemmin. Tämä mua vaivaa. Samoin kun se, miksi koodin kirjaimet ja numerot tulivat "väärässä järjestyksessä".

Vierailija
597/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Claes ainakin varmaan tappoi Annikan ja hautasi sen johonkin. Se ei välttämättä liity itse sarjamurhaajatapaukseen, koska Claes saattoi listiä Annikan ihan vaan kiristyksen takia.

Jotenkin tuntuisi, että toi on liian obvious. Toisaalta Claes ei ollut yhtään hämmästynyt, vaikka Annika oli kateissa. Vaikka hänhän voisi olla myös helpottunut.

Kyllä se tosi vahvasti viittasi siihe , että Claes olisi tappanut Annikan.  Jotain hän oli sillä lapiolla tehnyt... Mutta Annika ei myöskään ollut ilmaantunut siihen konferenssiin. Katosiko kuitenkin  oma-aloitteisesti jonnekin?

Ehkä Claes on jotenkin päässyt noutamaan isänsä ruumiin ja haudannut sen, jotta Annikan kiristykseltä putoaisi pohja pois todistuskappaleen puuttuessa. Valokuva tuskin riittää todisteeksi ja kuvissa näkyvät jäljet olisi ehkä saanut maskeeraamisellakin aikaan.

Vierailija
598/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta Sagan tilalle tuleva sijainen on ihan varmasti Rasmus! Kukapa muukaan se voisi olla, kun Linn hankkii sijaisen.

En oikein usko tuota. Ei Linn laittaisi Sagan tilalle niin epäpätevää poliisia ja lisäksi, kyllähän Linn tietää, ettei Henrikin js Rasmuksen yhteistyöstä tulisi mitään.

Vierailija
599/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos Emil lavasti oman vangitsemisensa, ja vapautuksensa? Eikö Emil löytynyt lopulta Annikan kodin sivuhuoneesta?

Vierailija
600/1371 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaako kenenkään muun mielestä Annika hieman (!!) Miranda Kerriä?