Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SILTA 3. kausi

Vierailija
27.09.2015 |

1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.

Kommentit (1371)

Vierailija
541/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Åsalle oli niin tärkeää, ettei kukaan saisi koskaan tietää ettei lapsi ole biologisesti hänen? Voisiko hänellä olla jotain traumoja vaikka lapsuudesta sijaiskodissa? JA miten Åsaan vaikuttaa se, että nyt kaikki tietävätkin sijaissynnyttäjästä?

Vierailija
542/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu huomannut, että Saga nuuskaa? Vähän väliä työntää jotain ylähuuleensa...

Eräässä jaksossa John katsoi pahasti, kun Saga taisi sylkeä nuuskan Johnin työpöydän viereen (vai oliko siinä roskakori?)

Eipä tuota voi olla huomaamatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuuskaamisella halutaan sanoa?

Vierailija
544/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mikseivät tutkijat laita murhamatskua (kuvia murhatuista, irrotetuista elimistä, polttomerkeistä, taideteoksista...) koodin järjestykseen vaikka toiselle seinälle. Nythän se on vain aika-/tekojärjestyksessä. Kaikissa murhatuissa + eloon jääneessä Emil Larssonissahan on joku (poltto)merkki koodista L369G42. Siinä voisi syntyä uusia ideoita, yhteyksiä ym. Helle A:n polttomerkki oli muistaakseni 9, Hans Petterssonin 2, Lars-Ove Abrahamssonin 3, Håkan Ekdahlin 4, sijaisvanhempien L ja G (en muista kumpi oli kumman) ja Emil L:n 6.

Nyt mietitään, miksi Helle Ankerilta on viety sydän -> hän on sydämetön tyyppi. Jospa Täydellinen Perhe -lavastus (De Perfecte Familie -taideteoksen mukaan) viittaakin sijaisperheeseen eli täydellinen perhe onkin ollut feikkiä ja sijaisperheen äiti on ollut sydämetön tyyppi jne...

Sitten on vielä nuo taideteosten nimet. Niilläkin on varmasti merkitystä, esim. Emil L:han oli päässyt oikeastikin pakenemaan perheestä pienenä.

Joku täällä oli sitä mieltä, että taideteokset on tehnyt yksi taiteilija. Niin ei ole vaan tekijöinä oli ainakin yksi hollantilainen ja yksi jenkki...

Vierailija
545/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa toi tanskan kieli. Hans kuulostaa Hensiltä ja Saga Segalta. Katsoin jotain tanskalaista haastattelua jossa oli Sagan näyttelijä, en ymmärtänyt sanaakaan tanskaa. Ruotsin taas hyvin.

Mun mielestä taas Sillassa on tosi helppoa tanskaa. Ei tarvi paljon teksteihin turvautua. Sitä on kuulemma säädetty niin, että ruotsalaistenkin olis helppo sitä ymmärtää. Valittu synonyymeista enemmän ruotsinkielistä sanaa muistuttava jne.

Joo, siksi yllätyinkin kun siinä haastattelussa haastattelijan kieli oli aivan käsittämätöntä. Sagan näyttelijä puhui ruotsia selkeästi. 

Miksei puhuisi selkeästi? Hänhän on ruotsalainen ja näyttelijä.

Vierailija
546/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa toi tanskan kieli. Hans kuulostaa Hensiltä ja Saga Segalta. Katsoin jotain tanskalaista haastattelua jossa oli Sagan näyttelijä, en ymmärtänyt sanaakaan tanskaa. Ruotsin taas hyvin.

Mun mielestä taas Sillassa on tosi helppoa tanskaa. Ei tarvi paljon teksteihin turvautua. Sitä on kuulemma säädetty niin, että ruotsalaistenkin olis helppo sitä ymmärtää. Valittu synonyymeista enemmän ruotsinkielistä sanaa muistuttava jne.

Todennäköisesti oikeassa elämässä tanskalaiset ja ruotsalaiset joutuvat varmistamaan, että ovat ymmärtäneet toistensa puheen oikein. Ja ainakin, jos tutkitaan murhia, joudutaan varmasti olemaan puheen kanssa erittäin tarkkana, että kaikki ymmärtävät asiat samalla tavalla. Mutta täähän onkin tv-sarja... ei tässä voida sanoa, anteeksi mitä tarkoitat, ymmärsinkö oikein...

Vierailija
547/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos sillä Helle Ankerilla on useampia lapsia? Tehtaillut niitä jollain konstilla klinikkansa kautta. Viittaan Mortenin puheisiin. Jos hän on luovuttanut biologisia lapsiaan epäkelpoihin perheisiin ja lapset ovat päätyneet sijoitukseen. Jos se koodi onkin Ankerin luovutettujen sukusolujen koodi?

Kuten aiemminkin tässä ketjussa olen kirjoittanut, lapsia on voitu keinohedelmöittää Ankerin klinikalla 1980- & 1990-luvulla saman/samojen sarjaluovuttajien siittiöillä ja/tai munasoluilla.

Tunnetustihan naisten munasolujen kerääminen ja luovutus on selvästi haasteellisempaa kuin siittiöiden kerääminen. Paljon voi tässä raskaassa prosessissa mennä pieleen. Siksi olisi suorastaan loogista, että keinohedelmöityksissä olisi tehokkuudenkin vuoksi käytetty samasta naisesta kerättyjä munasoluja. Olisiko munasoluja voitu harvestoida esim. nuorilta tytöiltä/naisilta, vastoin heidän omaa tahtoaan? Ehkä nuoret tytöt ovat suostuneet prosessiin rahan vuoksi? Helle Anker on maksanut heille nimellisen korvauksen?

Hullu idea: Voisiko Åsalla ja Annikalla olla joku keskinäinen yhteys? Että sittenkin tuntisivat toisensa? Ehkä Åsa on lapseton ja kykenemätön saamaan biologista lasta omilla munasoluillaan siksi, että nuorena hänen munasolujaan on härkitty? Siksi on katkera Ankerille?

Vierailija
548/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli mieleen, että Åsa ja Annika tuntevat toisensa.

Jostain syystä Äsa oli jotenkin liian vakuuttava ja huolettoman oloinen, kun Henrik näytti hänelle Annikan kuvaa.

Vierailija
549/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi yllätyinkin kun siinä haastattelussa haastattelijan kieli oli aivan käsittämätöntä. Sagan näyttelijä puhui ruotsia selkeästi. 

Miksei puhuisi selkeästi? Hänhän on ruotsalainen ja näyttelijä.

No niin on, tarkoitin vain että verrattuna tanskalaisen nopeaan mongerrukseen, josta en ymmärtänyt mitään. Eli siis selkeästi että jopa minä ymmärsin. 

Vierailija
550/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuuskaamisella halutaan sanoa?

Korostetaan Sagan epänaisellisuutta ja sosiaalisista odotuksista piittaamattomuutta/tietämättömyyttä. 

Vierailija
551/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Claes vai Åsa päättänyt, mitä teoksia hankitaan? Nythän ne on Freddyn kokoelmassa. Mutta jokin syyhän ihmisellä on aina hankkia joku taideteos, jollain tasolla se puhuttelee teoksen hankkinutta henkilöä.

Sillä vaan, että aikamoinen sattuma, että yhdestä kokoelmasta löytyy ainekset samaan teemaan liittyvään murhasarjaan..

Vierailija
552/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gustavin sukunimeä ei mainittu eikä häneltä kysytty mitään Emilistä. Luulisi että olisi kysytty myös millainen Emilin asema oli siellä ja kuinka häntä kohdeltiin tms. Luulen että Gustav putkahtaa vielä uudestaan esille.

Luulen että motiivi liittyy lapsilla tehtyihin kokeisiin ja siihen että poikaa on pidetty parempana kuin tyttöä. Siinä valossa murhaajat olisivat naisia ja ainakin yhdellä sukupuolineutraali kasvatus.

Vierailija
553/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gustavin sukunimeä ei mainittu eikä häneltä kysytty mitään Emilistä. Luulisi että olisi kysytty myös millainen Emilin asema oli siellä ja kuinka häntä kohdeltiin tms. Luulen että Gustav putkahtaa vielä uudestaan esille.

Luulen että motiivi liittyy lapsilla tehtyihin kokeisiin ja siihen että poikaa on pidetty parempana kuin tyttöä. Siinä valossa murhaajat olisivat naisia ja ainakin yhdellä sukupuolineutraali kasvatus.

Kukas tämä Gustav nyt olikaan?

Vierailija
554/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Claes vai Åsa päättänyt, mitä teoksia hankitaan? Nythän ne on Freddyn kokoelmassa. Mutta jokin syyhän ihmisellä on aina hankkia joku taideteos, jollain tasolla se puhuttelee teoksen hankkinutta henkilöä.

Sillä vaan, että aikamoinen sattuma, että yhdestä kokoelmasta löytyy ainekset samaan teemaan liittyvään murhasarjaan..

Jep. Ja aikamoinen sattuma, että ensiksi Åsa on naimissa taideteoksia keräilleen Claesin kanssa, sitten meneekin naimisiin Claesin entisen kollegan Freddien kanssa... Taulut ovat siis säilyneet aina hänen lähellään.

Åsa on ainakin mukana siinä sijaissynnyttäjä-Jeannetten kidnappauksesta ja Marcin ampumisessa, mark my words.

Vierailija
555/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kolmas entinen sijaislapsi, joka kävi haastattelussa. Joka sanoi olleensa Annikalle isovelihahmo.

Vierailija
556/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Åsalle oli niin tärkeää, ettei kukaan saisi koskaan tietää ettei lapsi ole biologisesti hänen? Voisiko hänellä olla jotain traumoja vaikka lapsuudesta sijaiskodissa? JA miten Åsaan vaikuttaa se, että nyt kaikki tietävätkin sijaissynnyttäjästä?

Luulen että turhamaisuuttaan. Sehän pyörii itsensä ympärillä koko ajan.

Vierailija
557/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kolmas entinen sijaislapsi, joka kävi haastattelussa. Joka sanoi olleensa Annikalle isovelihahmo.

No niinhän olikin! Kiitos.:) Minullekin jäi tunne, että tämä herra ei ollut aivan sitä mitä esitti eli nousee vielä esille.

Tässä ketjussa on kyllä uskomattoman tarkkavaisia katsojia.

Vierailija
558/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän olikin! Kiitos.:) Minullekin jäi tunne, että tämä herra ei ollut aivan sitä mitä esitti eli nousee vielä esille.

Tässä ketjussa on kyllä uskomattoman tarkkavaisia katsojia.

Kyllä Gustavista vielä perästä kuuluu, heitti niin speciaalin katseen Henrikkiin lopuksi. 

Vierailija
559/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gustav liittyy juttuun takuulla jotenkin. Ei koko hahmoa olisi edes muuten tuotu esille.

Se minua jäi mietityttämään, että mikä sen teinipojan kanssa vehdanneen naisen pointti oli? Muuten kuin että sen aviomies hakattiin hengiltä.

Tällä kaudella on kyllä harvinaisen paljon epäilyttäviä hahmoja...

Vierailija
560/1371 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet Areenasta trailerin? Siinä näkyy joku kaivamassa lapiolla pimeällä pellolla, eikös se ole Lyckan-mies? Ärsyttävää kun Areenassa ei enää ole niitä alkukauden jaksoja.