Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?
Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?
Kommentit (219)
En ole vain löytänyt minulle sopivaa (mielekästä, kohtuupalkkaista ja työilmapiiriltään tervettä) työtä.
Saatan tarvita uudelleen kouluttautumista, mutta tuli tämä korona ja sotki ainakin hetkeksi ne suunnitelmat.
Isoin ongelma on kyllä se, etten oikeastaan yhtään tiedä, mitä todella haluaisin työkseni tehdä. Työkkärin ammatinvalintapsykologista ei ollut mitään hyötyä, ihmetteli vain miten minua voikin kiinnostaa niin erilaiset asiat ja alat =o No voihan *****, siksi minä sinne menin, että saisin tähän seulomiseen vähän apua!
Koulutus yhteen ammattiin minulla on, mutta sille alalle en palaa palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpatyövoima. Poliitikot tekee mahdolliseksi korvata suomalaisen työvoiman työn hapuuttajilla. Toinen on feminismi. Eli miehenä työnnetty ulos työelämästä.
Menkööt ne nohevat naiset rasvamonttuun, armeijasn jne. Vaan eipä näytä kelpaavan kuin johtotehtävät, armeijassakaan,saati siviilissä. Suhteillakin.
Olen sitä ikäluokkaa että en päässyt armeijaan.
Suurin syy omalla kohdalla oli työpaikkojen puute. Ensimmäisen ammatin työt vähenivät koneellistuminen vuoksi ja niin siihen kuin uuteen oli n. 100 hakijaa/ paikka.
Ihmiset. Ne tietävät usein ongelmia, jos et ole miellyttäjä-sorttia.
Ikä/vaivat! 60v on mittarissa! Työelämää takana lähes 40v.
Kukaan ei palkkaa minua, koska olen niin ujo. Änkytän jotain noloja kaksisanaisia vastauksia ja helotan tulipunaisena. Olen niin paniikissa, että olen pyörtyä. Olen alkanut itsekin uskoa huonommuuteeni ja kelvottomuuteeni.
Irtisanouduin itse koska työmääräni asiantuntijana / ylempänä toimihenkilönä oli niin sairas että tein viimeisen vuoden lähes kaiken valveillaoloaikani töitä, esihenkilöni oli karmein mitä minulla on koskaan pitkän työurani aikana ollut.
En edes viitsi kuvata tämän matriarkan johtamistyyliä ja persoonaa tässä.
En ole ollut 26 vuoteen työttömänä.
Haluan takaisin työhön, mutta on ollut kyllä ihanaa aikaa tämä kohta 1/2 v työttömyys. Olen vain levännyt ja lepuuttanut aivojani.
Näiillä näkymin lapsuudesta saakka jatkunut uniongelma ja se että ala asteella ei ollut terapioiista tietoakaan, eikä ollut nettiäkään.
Miksi menisin töihin kun yhteiskunta elättää. Saan pikku kikkailulla enemmän kk rahaa kuin esim matalapalkkaisilla aloilla 8 h painavat työtä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Näiillä näkymin lapsuudesta saakka jatkunut uniongelma ja se että ala asteella ei ollut terapioiista tietoakaan, eikä ollut nettiäkään.
Yksi kaveri josta tulii melkein hävitttäjälentäjä niin nukahti samoin tein kun oli meillä lapsena yökylässä.
Minulle riitti! Lopullisesti. Ymmärtäjät ymmärtää.
Sosiaalinen pelko ja siitä johtuvat fyysiset oirehtimiset, joiden vuoksi minua ei haluta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei palkkaa minua, koska olen niin ujo. Änkytän jotain noloja kaksisanaisia vastauksia ja helotan tulipunaisena. Olen niin paniikissa, että olen pyörtyä. Olen alkanut itsekin uskoa huonommuuteeni ja kelvottomuuteeni.
Siinä kohtaa kun alkaa tiedostaa itsensä ja myöntää itselleen miten asia on, voi alkaa tekemään asialle jotain mitä tehtävissä on. Älä turhaan kanna häpeää itsestäsi.
Eiköhän se johdu työelämän erikoisista vaatimuksista. Vaikea uskoa että olisin toimettomana maaseudulla 1900-luvun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Se, että olen niin kömpelö sosiaalisesti.
Omasta mielestä käyttäydyn normaalisti mutta tiedän, että musta saa jotenkin omituisen kuvan. Ei mitään radikaalia, mutta en vaan käyttäydy kuten muut. Naurahdan väärässä kohtaa, tuijotan poispäin tai katson silmiin väärällä tavalla. Vastaan ja kysyn vääriä asioita. Siinäpä ne.
Tähän asti olen työllistynyt tuurilla ja suhteilla. Nyt en usko enää saavani töitä.
Ihmisillä on aika tiukat normit millainen saa olla ja millainen ei.
N31
No jaa, kyllähän jossain vaksin hommissa tai kiinteistönhoitajana on selvästi ujoja ja ehkä vähän epäsosiaalisia miekkosia. Ei kannata liikaa miettiä niitä normeja, sinne sekaan vaan jos vähänkin on saumaa. Erikseen sitten täydelliset ihmiset, se on kuitenkin vain osa kokonaisuudesta ja heidän hyväksyntäänsä sinä et tarvitse mihinkään.
Mulla olisi halua edetä vaikka minne, mutta jännitys ja ahdistus on esteenä. Ehkä pitäisi saada joku lääkitys.
Menkööt ne nohevat naiset rasvamonttuun, armeijasn jne. Vaan eipä näytä kelpaavan kuin johtotehtävät, armeijassakaan,saati siviilissä. Suhteillakin.