Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?

Vierailija
06.04.2022 |

Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuspakko.

Vierailija
22/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus vaipua psykoosiin.

Että mun mielisairaus aktivoituu pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyn töihin, haluaisin työskennellä yksin mutta en yrittäjänä,

ulkona ja  osaaikaisesti käy. Etiketit ja pokkuroinnit voi unohtaa. Olen aamuuninen.  Palkka voi olla varsin nimellinen.  Meriittilistat puuttuvat mutta en juo enkä ole juonut koskaan.

Vierailija
24/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käyttää aikaani työntekoon, arvostan vapautta enemmän.

Vierailija
25/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työelämä olisi terveempää ja rennompaa kuten mun vanhempien aikaan. Vanhemmat on nyt kuolleet mutta vuonna 2006 isä totesi syyksi miksi ei ole töissä, niin ei kannata rahallisesti työnteko.

Itse taas olen huomannut että ihmisen pitäisi tehdä neljänkin edestä hommia ja se tahti ei riitä, mutta palkat ei ole kuitenkaan 4x nykyinen. Että isän linjoilla mennään.

Sinällään isä vasemmistolaisen kasvatuksen saaneena (ei ollut kuitenkaan vasemmistolainen) totesi että työnteko silti kuitenkin nuorille aina kannattaa, vaikka rahaa ei saisi ja joutuisi kolhoosille. Työ sisältää muutenkin kuin toimeentulon. Hän itse harmitteli että hänen eläkkeensäkin on suurempi  kuin tavan duunarin ylitöineen tekemä tulos kuukauden tilille. Harmitteli että miten ne perheelliset pärjää.

Myöhemmin isä totesi että hänen isänsä olikin oikeassa. Kapitalismi on huijausta ja tyhjiä lupauksia.

Työnantajaan ei koskaan ole luottamista. Hän pyysi että minäkin kääntyisin vasemmiston puoleen kuten hänen koko suku on ollut sisällissodasta asti. Totesi että taistelu jatkuu ikuisesti työtätekevän puolella hautaan asti. Hän teki duunia ja oli toiminut yrittäjänäkin.

Hän myös viimeisillä päivillä kannusti koko korttelin asukkaita näkymättömään lakkoon. Eli siirtymään suoraan työttömäksi, kun työt ei kannata ja liitot ei enää aja työtätekevien puolia.

Työttömyys on siis se ratkaisu millä kiristetään kaikkien alojen reiluutta työelämään.

ulkoisesti isäni näytti ennen kuolemaakin John Rambolta.

Pitkä kihara tukka ja amerikan lippua hän silti piti loppuun asti työhuoneensa seinällä ja totesi että vain sosiaalidemokraatit voi pelastaa Yhdysvallatkin.

Venäjän uhkaa hän myös aina varotteli.

Vierailija
26/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset työelämästä! Pelkkää kusetusta, palkka ja työvoima alimitoitettu, huono työilmapiiri, huono johtaminen, stressi, ahdistus, merkityksettömyyden tunne, suoranainen vitutus.

Vierailija
27/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten enää voi mennä hoitoalalle. Lähdin sieltä 4 vuotta sitten ja viimeksi viime yönä näin painajaista, että eräälle lapselle kävi huonosti, kun meillä ei riittänyt valvontaa. 

Vierailija
28/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. 5 on huono alku iässä.

Vierailija
29/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten edes hae töitä. 

Vierailija
30/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot kokemukset työelämästä! Pelkkää kusetusta, palkka ja työvoima alimitoitettu, huono työilmapiiri, huono johtaminen, stressi, ahdistus, merkityksettömyyden tunne, suoranainen vitutus.

Tämä.

Vierailija
31/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ja perhe-elämän yhteensovittamisen vaikeus.

Vierailija
32/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia kun osaa hakea ja myöskin maksusitoomuksia sossulta hankintoihin, niin mun ei oo mitään järkeä ottaa työtä vastaan. Saman saisin kun nytkin tai no vähän enemmän, mutta mulla menee hakemuksiin joku 2h/kk kun töissä tarvis olla 40h/vko. Ei oo kerrassaan mitään järkeä. Nyt kun hakemuspakko tulee, niin mulla on jo valmiina niin huono hakemus et varmasti ei kukaan palkkaa ja tän sit joudun neljä kertaa lähettää kuussa. Sanoisin et jatkossa mun työaika on siis 2,5h /kk. Edelleen työttömänä olo vie voiton. Eläkkeelle säästän sijoittamalla aina osan tuista, sillä sitähän mulle ei nyt kerry

Vierailija
33/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea löytää sellaista työtä, jossa en olisi ihan väärällä alalla.

Vierailija
34/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että olen niin kömpelö sosiaalisesti. 

Omasta mielestä käyttäydyn normaalisti mutta tiedän, että musta saa jotenkin omituisen kuvan. Ei mitään radikaalia, mutta en vaan käyttäydy kuten muut. Naurahdan väärässä kohtaa, tuijotan poispäin tai katson silmiin väärällä tavalla. Vastaan ja kysyn vääriä asioita. Siinäpä ne.

Tähän asti olen työllistynyt tuurilla ja suhteilla. Nyt en usko enää saavani töitä.

Ihmisillä on aika tiukat normit millainen saa olla ja millainen ei.

N31

En vähättele kokemiasi ongelmia, mutta oletko miettinyt mitä kaikkea voisit tehdä. On varmasti töitä, joissa pärjäisit hyvin. Paljon riippuu myös työpaikan ilmapiiristä. Sallitaanko jokaisen olla sellainen kuin on.

Kyllä. Olen yrittänyt olla normaali. Mutta eihän se onnistu. Käyttäytymiseni on sitten vieläkin tönkömpää jos alan miettimään liikaa miten käyttäydyn tai ilmaisen asiat. 

Sehän se onkin, että olen kyllä tehokas ja osaava tekijä alallani. Mutta kyllähän mä sen ymmärrän, että jos paikasta kilpailee minä ja joku sosiaalinen ja normaali ihminen niin tottakai se toinen saa paikan.

edellinen

Olisin voinut kirjoittaa ihan samanlaisen tekstin!

Olen kömpelö, varsinkin haastatteluissa ja kaikkein eniten nettihaastatteluissa, joten haastattelukutsuista huolimatta paikat jäävät saamatta.

"Ole vain oma itsesi!" ei todellakaan toimi, mutta myös "haastattelija huomaa epäaitouden!". Yritä nyt siinä sitten.

Vierailija
35/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen sairaus ja masennus joka johtuu hyvin pitkälti tuosta fyysisestä sairaudesta. 

Vierailija
36/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 vuotta ikää.

Vierailija
37/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja ainut syy on ideologinen.

Kun kaikkien verot alkaa huitelee näissä sfääreissä, niin ei kyllä tosiaankaan kiinnosta tehdä mitään hommia.

Ja nyt vielä kun lapsia pidetään panttivankeina jossain miljoonalaitoksessa, niin vielä vähemmän.

En voi enää sietää tätä tekopyhää kusetusta, mistä niin monet täällä suomessakin joutuu kärsimään.

Vierailija
38/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua töitä. Ja vihakommentoijille tiedoksi, että ihan omilla säästöillä elän, en ole työkkärin listoilla lainkaan.

Vierailija
39/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä.

Sama täällä (59v)

Vierailija
40/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpatyövoima. Poliitikot tekee mahdolliseksi korvata suomalaisen työvoiman työn hapuuttajilla. Toinen on feminismi. Eli miehenä työnnetty ulos työelämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme