Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?

Vierailija
06.04.2022 |

Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?

Kommentit (219)

Vierailija
1/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus.

Vierailija
2/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustinloukku. Tuet on suuremmat kuin se palkka mitä saisin töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen niin kömpelö sosiaalisesti. 

Omasta mielestä käyttäydyn normaalisti mutta tiedän, että musta saa jotenkin omituisen kuvan. Ei mitään radikaalia, mutta en vaan käyttäydy kuten muut. Naurahdan väärässä kohtaa, tuijotan poispäin tai katson silmiin väärällä tavalla. Vastaan ja kysyn vääriä asioita. Siinäpä ne.

Tähän asti olen työllistynyt tuurilla ja suhteilla. Nyt en usko enää saavani töitä.

Ihmisillä on aika tiukat normit millainen saa olla ja millainen ei.

N31

Vierailija
4/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska ja pärjään kotonakin miehen avulla.

Vierailija
5/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin niin varmaan ammattikoulutuksen puute. Kesätöitäkään ei ollut kertynyt paljon joten ei kukaan sitten haluakaan ottaa töihin mistä seuraa kierre ja töiden osalta aukko CV:hen vaikka opiskelinkin koko ajan.

Vierailija
6/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

postin tekemät jatkuvat, toistuvat palkanalennukset, kymmeniä prosentteja huonosta alkupalkasta...

Ei ollut enää varaa käydä töissä.

Asiat vaiettiin julkisuudesta. PAU, ammattiliitto hyväksyi KAIKKI palkanalet -> oma lopputilin ottaminen johti 7 kk karenssiin. Moni, moni otti loparit.

Sylkisin naamaan eräitä poliitikkoja, jotka palkittiin hienoilla viroilla 2019, jos sattuisivat kohdalle.

Vierailija
7/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukia niin paljon että säästöön jää rahaa. Vuokrani on vain 200 euroa ja poimin marjoja ja melkein elän metsässä, siis kuitenkin talossa mutta retkeilen paljon metsässä. Syön kaikkia luonnon antimia, pääruokana kalat.

Vierailija
8/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä.

Vierailija
9/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei tarjota kokoaikatyötä vaan tarjotaan nollatuntisoppareita.

Mulla on usealta matalapalkka alalta työkokemusta sekä näihin nollatuntisoppareita.

Ei näillä muutamalla tunnilla itseään elätä. :D

Pakko olla työtön työnhakija.

Vierailija
10/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työtön.

Suurin syy työttömyyteeni oli asuinpaikka Suomessa.

Kärvistelin kolmikymppiseksi pätkien kanssa Suomessa ja muistan hyvin, kuin heti ensimmäisenä vuotena ulkomailla pääsin nauttimaan ensimmäisestä palkallisesta kesälomasta elämässäni. Oli muuten epätodellinen tunne.

Vierailija
11/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole löytyny hyvä palkkaista työtä vähällä tekemisellä

Vierailija
12/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita. Tosin silloin, jos löytyisi hyvä työpaikka mukavalla työporukalla, menisin oitis. Olen jo polttanut itseni loppuun työnantajien loputtomilla vaatimuksilla, enkä enää jaksa.

Vierailija
13/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä käyttäydyn normaalisti mutta tiedän, että musta saa jotenkin omituisen kuvan. Ei mitään radikaalia, mutta en vaan käyttäydy kuten muut. Naurahdan väärässä kohtaa, tuijotan poispäin tai katson silmiin väärällä tavalla. Vastaan ja kysyn vääriä asioita. Siinäpä ne.

Tähän asti olen työllistynyt tuurilla ja suhteilla. Nyt en usko enää saavani töitä.

N31

En vähättele kokemiasi ongelmia, mutta oletko miettinyt mitä kaikkea voisit tehdä. On varmasti töitä, joissa pärjäisit hyvin. Paljon riippuu myös työpaikan ilmapiiristä. Sallitaanko jokaisen olla sellainen kuin on.

Vierailija
14/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua töitä. Jäin vasta työttömäksi ja uusi työsuhde on sovittuna syksyn alkuun. En yksinkertaisesti halua tähän väliin mitään, kun pärjään jokusen kuukauden ilmankin.

Vierailija
15/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa töitä persoonani takia. Haastatteluun kyllä pääsen, mutta annan liian yli-innokkaan kuvan itsestäni.

Vierailija
16/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töistä saa palkkaa, että sillä eläisi. Kannattaako se silloin?

Vierailija
17/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka.

ei riitä elämiseen puuttuu yksi tonni kokonaan.

(kouluttaudun toiselle alalle)

Vierailija
18/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani tulisi verovaroista ja jos olisin töissä saisin ainakin kolme kertaa enemmän kuin nyt tuilla. Työttömyyteni säästää valtion varoja.

Vierailija
19/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

En vähättele kokemiasi ongelmia, mutta oletko miettinyt mitä kaikkea voisit tehdä. On varmasti töitä, joissa pärjäisit hyvin. Paljon riippuu myös työpaikan ilmapiiristä. Sallitaanko jokaisen olla sellainen kuin on.

Kyllä. Olen yrittänyt olla normaali. Mutta eihän se onnistu. Käyttäytymiseni on sitten vieläkin tönkömpää jos alan miettimään liikaa miten käyttäydyn tai ilmaisen asiat. 

Sehän se onkin, että olen kyllä tehokas ja osaava tekijä alallani. Mutta kyllähän mä sen ymmärrän, että jos paikasta kilpailee minä ja joku sosiaalinen ja normaali ihminen niin tottakai se toinen saa paikan.

edellinen

Vierailija
20/219 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen työsuhteen päättyminen 🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä