Älä dorka soita mulle, kun mä lähetän viestin!!!
Ärsyttää ihmiset, jotka soittaa samantien, kun mä olen lähettänyt viestin heille. Jos voisin tai haluaisin puhua puhelimessa, olisin soittanut itse alunperin enkä lähettänyt viestiä. Jakaako kukaan tuntemukseni?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:53"]
Aina ei voi tai halua kirjoittaa viestiä. Jos sinulla kerran on asiaa, miksi vastaanottaja ei saisi valita kommunikointitapaa?
[/quote]
Koska minä olen aloitteentekijä ja tiedän itse tilanteeni ja olosuhteeni. Hän valitsee sitten, kun hänellä on asiaa.
ap
[/quote]
Että sä oot idiootti, mitä jos laittaisit siihen viestiin, etten voi puhua nyt koska olen paikassa X? Jos sulle soitetaan, niin ole hyvä äläkä vastaa, jos kerran se ei onnistu, äläkä suutu, kun sulle soitetaan.
Mä mieluummin soitan, jos asiaa on vaikea jatkaa viestillä, enkä ole havainnut kenenkään ärsyyntyneen siitä, vaan pikemminkin kavereitteni kesken viesti on sellaista tunnustelua että oisko nyt aikaa sopia tästä ja silloin toinen yleensä ilahtuu, kun soitan, eikä jatketa 500:lla eri viestillä...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:50"]
Älä vastaa?
[/quote]
Enhän mä vastaakaan. Lähetän viestin, että en voi puhua nyt. Eikä kaveri välttämättä vastaa sitten ikinä siihen viestiin. Voin esim. töissä lähettää nopean viestin, mutta en puhua puhelua. Bussissakaan en halua puhua puhelimessa. Tai jos olen lasteni kanssa jne. jne. En odota, että viestiini vastataan välittömästi vaan sitten, kun on sopiva hetki. Jos mulla on kiireistä asiaa, soitan. Jos puheluuni ei vastata, lähetän perään viestin.
ap
[/quote]
Aika itserakasta ajatella, että juuri sinun tapasi toimia on se ainoa oikea.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:06"]
Sori ap, kyllä soitan. Mulla harvemmin päiväsaikaan on aikaa kirjoittaa viestiä, helpompi soittaa kuulokkeilla jolloin kädet jää vapaaksi muihin hommiin.
[/quote]
Mutta mä en voi vastata sulle.
ap
En tiedä mutta silloin kuin asuin Suomessa eli ajat sitten hinnoittelu oli älytöntä. Lyhyt puhelu oli halvempi kuin tekstarin ja useimmissa puhelimissa oli näppäimistöä vain numeronäppäimistö. Kosketus näytöt tulivat myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:06"]
Sori ap, kyllä soitan. Mulla harvemmin päiväsaikaan on aikaa kirjoittaa viestiä, helpompi soittaa kuulokkeilla jolloin kädet jää vapaaksi muihin hommiin.
[/quote]
ap
[/quote]
Niin? :D Sitten et vastaa. Ei haittaa mua. Sit laitan myöhemmin viestiä kun et ehdi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
27 korjaa; Piti kirjoittaa, että laitan sitten myöhemmin viestiä kun ehdin.
Mua ärsyttää viestin näpyttelijät kun asia hoituu puhumalla paljon nopeammin. Voin muutamaan viestiin vastata viestillä mutta jos sitä viestiä pukkaa jo kymmenettä putkeen niin kyllä muuten tasan soitan sulle kun ei mulla oo aikaa näpytellä niitä viestejä sulle koko päivää. Jos sua ahistaa vastata kun kaveris soittaa sulle niin suosittelen hankkimaan apua. Ei ole ihan tervettä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:48"]
Sama homma kun lähettää välittäjille sähköpostia, niin heti kysellään puhelinnumeroa ja halutaan soitella. Jos olisin halunnut soittaa välittäjälle, niin olisin soittanut. Jos haluan keskustella sähköpostin välityksellä, niin lähetän sähköpostia. Lisäksi jos kyselee kymmenestäkin kohteesta tietoja, niin on parempi, että ne tiedot ovat ylhäällä kuin vain pelkkää sanahöttöä puhelimessa. Tätä ne ei tajua ja se ärsyttää.
[/quote]
Mikä v*tun välittäjä? Huumeitten?!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:08"]
Aina ei voi tai halua kirjoittaa viestiä. Jos sinulla kerran on asiaa, miksi vastaanottaja ei saisi valita kommunikointitapaa?
[/quote]
Koska minä olen aloitteentekijä ja tiedän itse tilanteeni ja olosuhteeni. Hän valitsee sitten, kun hänellä on asiaa.
ap
[/quote]
Että sä oot idiootti, mitä jos laittaisit siihen viestiin, etten voi puhua nyt koska olen paikassa X? Jos sulle soitetaan, niin ole hyvä äläkä vastaa, jos kerran se ei onnistu, äläkä suutu, kun sulle soitetaan.
Mä mieluummin soitan, jos asiaa on vaikea jatkaa viestillä, enkä ole havainnut kenenkään ärsyyntyneen siitä, vaan pikemminkin kavereitteni kesken viesti on sellaista tunnustelua että oisko nyt aikaa sopia tästä ja silloin toinen yleensä ilahtuu, kun soitan, eikä jatketa 500:lla eri viestillä...
[/quote]
Kirjoitatko sinä aina jokaiseen lähettämääsi viestiin, että et voi puhua, koska olet paikassa x. Eikö se ole vähän outo tapa?
ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:06"]
[/quote]
ap
[/quote]
No älä sitten vastaa! Joku uusavutonko sä oot, että pitää siitäkin (kun toiselle sopii paremmin soittaa) itkeä av:llä.
Minä taas soitan mieluummin. Musta jotenkin älytöntä lähetellä viestejä, jos saman asian saa sanottua minuutissa.
Lisäksi, jos myyn jotain tori.fi:ssä, soitan aina sille joka laittaa tekstiviestin että haluaisi ostaa tavaran. Puhelimessa kuulee HETI että onko tää ihminen oikeasti ostamassa sitä vai ei. Toistaiseksi olen aina tiennyt puhelun jälkeen, että ihminen ei kuitenkaan tule koskaan hakemaan tavaraa josta oli kiinnostunut, enkä jää odottelemaan häntä. Mulle on vähän mysteeri miksi ihmiset käyttäytyy niin, että kertovat olevansa kiinnostunteita ostamaan jotain, kun minäkin, tuntematon ihminen tajuan puolessa minuutissa siitä ihmisen puhetyylistä ja epävarmuudesta, että just, ei tää oikeasti tule sitä koskaan hakemaan eikä ilmoita ettei ole tulossa. En tiedä onko niillä jotain mt-puolen ongelmaa tai ovatko jotenkin vaan niin spontaaneja ihmisiä, että eivät oikeasti mieti mitä ovat milloinkin tekemässä. Aikovat vaan kovasti.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:06"] Sori ap, kyllä soitan. Mulla harvemmin päiväsaikaan on aikaa kirjoittaa viestiä, helpompi soittaa kuulokkeilla jolloin kädet jää vapaaksi muihin hommiin. [/quote] Mutta mä en voi vastata sulle. ap [/quote] Niin? :D Sitten et vastaa. Ei haittaa mua. Sit laitan myöhemmin viestiä kun et ehdi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
[/quote]
Nimenomaan ei pyöri. Ei tarvitse reagoida välittömästi. Mutta ei saa loukkaantua, jos en vastaa puheluun.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:11"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Kirjoitatko sinä aina jokaiseen lähettämääsi viestiin, että et voi puhua, koska olet paikassa x. Eikö se ole vähän outo tapa?
ap
[/quote]
En tietenkään, ksla mua ei a) ahdista olla vastaamatta jos en kertan voi ja b) mä nyt yleensä mieluummin otan toiselta taaspäin puhelun kuin ziljoona viestiä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:50"]
Älä vastaa?
[/quote]
Vähäx noloo, kun toinen tietää, että on puhelimen ääressä.
[/quote]
No eihän joka paikassa ja tilanteessa voi puhua, mutta voi silti viestitellä. Kyllä kai jokainen puhelinta käyttävä tietää tämän, vai..?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:06"] Sori ap, kyllä soitan. Mulla harvemmin päiväsaikaan on aikaa kirjoittaa viestiä, helpompi soittaa kuulokkeilla jolloin kädet jää vapaaksi muihin hommiin. [/quote] Mutta mä en voi vastata sulle. ap [/quote] Niin? :D Sitten et vastaa. Ei haittaa mua. Sit laitan myöhemmin viestiä kun et ehdi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
[/quote]
Nimenomaan ei pyöri. Ei tarvitse reagoida välittömästi. Mutta ei saa loukkaantua, jos en vastaa puheluun.
ap
[/quote]
Onko joku loukkaantunut?
Ap on sikamainen kakara joka kitisee siitä, että hänen ystävänsä hyvää hyvyyttään ottavat yhteyttä, kun ap on viestitellyt. Et ole ystäviesi arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:09"]
[/quote]
ap
[/quote]
No jos joku loukkaantuu niin anna loukkaantua. Mikähän sulla nyt on oudosti, että hermostut jos siitä suututaan? Taidat salaa ajatellakin, että ei tartte vastata ollenkaan? Tai sulla on puhelinkammo?
Ap, ihan rehellisesti, onko sulla taipumusta ahdistumiseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon? Koska vähän kuulostaa siltä, kun hermostut noin siitä että joku haluaa puhua sun kanssa puhelimessa. Eihän toi nyt niin iso juttu ole.
Saatan laittaa viestin, jos epäilen että toinen ei voi vastata heti. Viestiin saa vastata soittamalla. En vastaa puheluun jos en pysty. Yksinkertaista.