Apua! Millä auttaa järkyttävän kokoisen finnin parantumista?
Poskeen ilmestyi yhdessä yössä sellainen syvä, puolen sentin halkaisijaltaan oleva finni. Ympäristökin punoittaa, mutta ei ole onneksi kipeä :( jonkinlainen mätäpää siinä on, mutta on syvällä. Ja ei, en ole puhkaisemassa tai muuten kosketellut tai puristellut enkä aiokaan.
Joskus on tuollaisia ollut ennenkin ja niiden paikalle on jäänyt pitkäksi aikaa punainen arpi. Voiko tuota arventuloa jotenkin estää?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihkasalva!
Olen allerginen pihkasalvalle
ApMiksi ihmeessä jonkun on tätä pitänyt alapeukuttaa, minkäs minä sille voin että olen sille allerginen😄🤷♀️
Ap
Tervetuloa av:lle.
Mulla on naama täynnä arpia. Ollut yläasteelta asti. Ihan sama puristaako niitä vai jättääkö puristamatta. Ne kunnon ontelomaiset finnit eli paiseet tekee aina arpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa päälle ja laastari että hautuu kunnolla ja nousee pintaan, sitten puristus ja puhdistus.
Itse olen saanut nuo nousemaan ylös vuorokaudessa tuolla kikalla.En kyllä aio puristella yhtään, siitä on jääneet ne pahimmat ja pisimpään kestäneet punaiset läikät. Ap
Oikein, puhtaus ja kosteusvoide toimii. Kuivuminen haitallista. Ruokavaliokin saattaa vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paras konsti ihon hoitoon on suihkuttelu hierovalla suihkupäällä kaksi kertaa päivässä. Paine kuorii ihoa hellästi ja lämmin vesi pehmentää finnien päät. Sitten vain rasvaus.
Haavanhoitoon on ohjeena suihkuttaa haavaa useaan kertaan päivässä noin 5 min. kerralla. Toimii myös aknen kanssa.
Olen kokeillut kasvovedet ja naamiot ja kaikki ärsyttää ihoa. Toi suihkutus on ihan paras. Suihkun jälkeen kuivaan ihon huolellisesti puhtaalla kasvopyyhkeellä. Tämäkin kuorii vielä ihoa. Atoopikkona en tarvitse muuta.
Minulla ei ole aknea, tämä oli yksittäinen hormonifinni joita joskus tulee. Nyt näppylä on melkein poissa mutta jäljellä on ihossa punainen arpi, ei haavaa. Ap
... Nyt täytyy ihmetellä. Millä perusteella itsestään hävinneen finnin jälkeensä jättämä punoitus on arpi?
Se on vain pikkuisen tulehtunut edelleen.
En ole ikinä kutsunut tuota arveksi! Aknearvet ovat ihan erilaisia, ihon rakenteessa asti näkyy muutos.
Sinkkipastalla.