Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Millä auttaa järkyttävän kokoisen finnin parantumista?

Vierailija
06.04.2022 |

Poskeen ilmestyi yhdessä yössä sellainen syvä, puolen sentin halkaisijaltaan oleva finni. Ympäristökin punoittaa, mutta ei ole onneksi kipeä :( jonkinlainen mätäpää siinä on, mutta on syvällä. Ja ei, en ole puhkaisemassa tai muuten kosketellut tai puristellut enkä aiokaan.
Joskus on tuollaisia ollut ennenkin ja niiden paikalle on jäänyt pitkäksi aikaa punainen arpi. Voiko tuota arventuloa jotenkin estää?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkolaastarin laitan itse yöksi vastaavissa tilanteissa.

Vierailija
22/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulalla tökkäät keskelle ja sitten turskautat valkoisen möhnän sieltä ulos, ennenkuin se muuttuu mädäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa päälle ja laastari että hautuu kunnolla ja nousee pintaan, sitten puristus ja puhdistus.

Itse olen saanut nuo nousemaan ylös vuorokaudessa tuolla kikalla.

En kyllä aio puristella yhtään, siitä on jääneet ne pahimmat ja pisimpään kestäneet punaiset läikät. Ap

Tuollainen ei lähde mihinkään ilman puristusta, se vaan pitää saada ensin nousemaan eikä yrittää liian aikaisin kun märkä vielä syvällä. Jos et halua puristaa, varaudu olemaan märkä poskessasi, itsestään se ei sieltä katoa mihinkään.

Kyllä lähtee esimerkiksi tuolla cosxran aineella, varmaan muutkin tuotteet jossa tarpeeksi vahva bha-pitoisuus auttavat. Eipä ole tullut itselleni edes mieleen, että rasvalla hautomalla saisi ihonalaisia finnejä poistumaan. En silti sano, että se on mahdotonta, mutta toisiakin metodeja on. Mulla oli leuassa ollut pitkään n. herneen kokoinen ihonalainen finni, joka ei näyttänyt mitään merkkejä paranemisesta ennen kuin otin tuon cosxran aineen käyttöön. Lopulta en tainnut edes joutua puristamaan finniä, vaan se purkautui ihan itsestään yöllä tai muuten huomaamatta.

Mulla on kyllä aha-kuorinta-ainetta, pitäisiköhän kokeilla paikallisesti sitä..? En ole vähään aikaan käyttänytkään. Ap

Vierailija
24/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkolaastarin laitan itse yöksi vastaavissa tilanteissa.

Siis compeed tyylinen tms? Mihin tuo perustuu? Ap

Vierailija
25/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma auttaa, kun leikkaa rakkolaastarista sopivan palan ja laittaa sen finnin päälle pariksi vuorokaudeksi.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008531636.html

Vierailija
26/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan keskustelua. Minulla on ollut jo pitkään ihonalainen finni poskessa ja ei meinaa lähteä millään pois.

Kosmetologilla kerran sen jo poistatin ja tuli heti oikeastaan takaisin, jee.

Sain sitten lääkäriltä ruusufinniin tarkoitettua voidetta, mutta eipä sekään ole vielä auttanut.

Puristella en haluaisi, sillä siitä jää arpi.

Poskessa on sinakin minulla niin paksu iho ja finni jossain syvällä.

Vierailija
27/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihkasalva!

Olen allerginen pihkasalvalle

Ap

Miksi ihmeessä jonkun on tätä pitänyt alapeukuttaa, minkäs minä sille voin että olen sille allerginen😄🤷‍♀️

Ap

Vierailija
28/46 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pumpulipuikko tarttuu heti kurkkuun. Oletko varma, ettet tarkoittanut kirsikkaa?

Vierailija
29/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, finni tuli ja meni nyt on jäljellä enää ihan pieni kohouma mutta sitäkin suurempi punainen läntti eli arpihan siitä jäi. Mitä neuvoja tuon punaisen läiskän vaalentamiseen? Käytän jo c-vitamiiniseerumia aamuisin ja aurinkovoidetta laitan myös. Ap

Vierailija
30/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paras konsti ihon hoitoon on suihkuttelu hierovalla suihkupäällä kaksi kertaa päivässä. Paine kuorii ihoa hellästi ja lämmin vesi pehmentää finnien päät. Sitten vain rasvaus.

Haavanhoitoon on ohjeena suihkuttaa haavaa useaan kertaan päivässä noin 5 min. kerralla. Toimii myös aknen kanssa.

Vierailija
31/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä paras konsti ihon hoitoon on suihkuttelu hierovalla suihkupäällä kaksi kertaa päivässä. Paine kuorii ihoa hellästi ja lämmin vesi pehmentää finnien päät. Sitten vain rasvaus.

Haavanhoitoon on ohjeena suihkuttaa haavaa useaan kertaan päivässä noin 5 min. kerralla. Toimii myös aknen kanssa.

Olen kokeillut kasvovedet ja naamiot ja kaikki ärsyttää ihoa. Toi suihkutus on ihan paras. Suihkun jälkeen kuivaan ihon huolellisesti puhtaalla kasvopyyhkeellä. Tämäkin kuorii vielä ihoa. Atoopikkona en tarvitse muuta.

Vierailija
32/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut kasvovedet ja naamiot ja kaikki ärsyttää ihoa. Toi suihkutus on ihan paras. Suihkun jälkeen kuivaan ihon huolellisesti puhtaalla kasvopyyhkeellä. Tämäkin kuorii vielä ihoa. Atoopikkona en tarvitse muuta.

Minulla ei ole aknea, tämä oli yksittäinen hormonifinni joita joskus tulee. Nyt näppylä on melkein poissa mutta jäljellä on ihossa punainen arpi, ei haavaa. Ap

Vierailija
33/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aknea, tämä oli yksittäinen hormonifinni joita joskus tulee. Nyt näppylä on melkein poissa mutta jäljellä on ihossa punainen arpi, ei haavaa. Ap

Koita silti suihkuttaa lämpimällä vedellä aamuin illoin muutaman minuutin ajan. Arpi parantuu nopeammin.

Oisko apteekissa jotain arpia parantavaa voidetta? Sinkkivoide uudistaa ihoa. Sairaalassa käytetään haavanhoitoon.

Vierailija
34/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutus on mainio, koska pehmentää ihon juuri oikeasta paikasta: finnin päästä. Liika tali pääsee ihosta pois.

Vierailija
35/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita silti suihkuttaa lämpimällä vedellä aamuin illoin muutaman minuutin ajan. Arpi parantuu nopeammin.

Oisko apteekissa jotain arpia parantavaa voidetta? Sinkkivoide uudistaa ihoa. Sairaalassa käytetään haavanhoitoon.

Ei sinkkivoidetta haavanhoitoon käytetä vaan ihon suojaukseen, se ei myöskään uudista ihoa.

Vierailija
36/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinkkivoidetta haavanhoitoon käytetä vaan ihon suojaukseen, se ei myöskään uudista ihoa.

Ok. Ehkä ihotautilääkärillä olisi jokin niksi. Arkeen ei kyllä oikein auta kuin aika. Laserilla poistetaan pahoja arpia. Sen olen lukenut.

Muutenkin jos on iho-ongelmia niin lääkäri on oikea osoite. Kosmetologit ei välttämättä.

Vierailija
37/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahna

Vierailija
38/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkutus on mainio, koska pehmentää ihon juuri oikeasta paikasta: finnin päästä. Liika tali pääsee ihosta pois.

Hierova suihkupää on paras ostos ikinä. Nyt käyn koko ylävartalon ihon läpi huolellisesti. Ei finnin finniä missään!

Toki vettä kuluu hiukan enemmän.

Vierailija
39/46 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika korjaa.