"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mulla oli vähän aikaa tapailusuhde tollasen pellen kanssa. Oon lähemmäs 170 cm ja painoin sillon noin 62 kg. Hän tykkäsi piikitellä mua siitä, kuinka olen niin lihava tyttö. Joo, en ollut mikään urheiluhullu kuten hän, mutta ihan hoikka kuitenkin. Kävin huvikseni mittauttamassa rasvaprosenttini ja se oli jotain 18. Tuota pelleä harmitti, kun hän oli varma että se on lähemmäs 30. Niin ja pelle oli itse sellainen tusinanaamainen amiskoulutettu käppänä, jotain 173 cm :D Ja oli niin olevinaan joku voimamies. Olisin varmaan voinut heittää sen yhdellä kädellä mäkeen.
Nää naisten harhat omista voimistaan ovat jotenkin hellyttäviä. "Yhdellä kädellä" heitän 70-kiloisen miehen mäkeen, niin varmaan. Sinäkään et varmasti jaksaisi tehdä ensimmäistäkään leuanvetoliikettä puhtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Saako luvun sijasta esittää vaatimuksen, että ei olis niin painava akka että kun se tulee hässiessä päälle, tuntuu että meinaa lantio menee kohta murskaksi?
Jos mä ite painan 100kg, niin saako vaatia, ettei akka nyt ainakaan mua enemmän painaisi?
Se ei kiihottaisi, jos 130 kg nainen istuisi naamalle (ja ehkä pieraisisi)?
Vierailija kirjoitti:
Läski voi laihduttaa kelvatakseen, lyhyt ei pysty venymään pituutta tulevaisuudessakaan, siksi painon vaatiminen on loukkaavampaa.
Jos kelpuuttaa lyhyen suhteeseen niin on valmis hyväksymään hänet sen pituisena jatkossakin. Painorajat taas vaikuttavat puolisoon koko elämän ajan ja painoon vaikuttavat monet asiat esim raskaudet ja sairaudet. Siksi painoraja on paljon loukkavampaa kun siinä kontrolloidaan koko tulevaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski voi laihduttaa kelvatakseen, lyhyt ei pysty venymään pituutta tulevaisuudessakaan, siksi painon vaatiminen on loukkaavampaa.
Jos kelpuuttaa lyhyen suhteeseen niin on valmis hyväksymään hänet sen pituisena jatkossakin. Painorajat taas vaikuttavat puolisoon koko elämän ajan ja painoon vaikuttavat monet asiat esim raskaudet ja sairaudet. Siksi painoraja on paljon loukkavampaa kun siinä kontrolloidaan koko tulevaa elämää.
Olisikin parempi kontrolloida sitä elämää itse eikä lihottaa itseään. Ja kuka tosiaankaan hyväksyy kenetkään loppuelämäkseen missään tapauksessa nykypäivänä? Erotilastoista päätellen harva ja joku asia, jonka on muka hyväksynyt, saattaakin alkaa myöhemmin nyppimään.
Mutta edelleen tässä on se sama perusteoria taustalla että naiset ovat ikään kuin oman elämänsä objekteja joille asioita vaan maagisesti tapahtuu, ilman mitään omaa syytä tai osaa. Mä vaan lihosin, se vaan tapahtui, ei se ollu mun vika!
Vierailija kirjoitti:
Minusta painorajan asettaminen on vähän eri asia kun tietyn pituuden vaatiminen, koska aina voi laihduttaa tms. Siihen voi vaikuttaa ja sen voi muuttaa. Eli onhan se loukkaavaampaa kuin tietyn pituuden vaatiminen.
On ihan tiedossa ja fakta että oikeasti pidempien naisten on hankalampaa löytää itseään pidempiä miehiä. Niitä pitkiä miehiä on suhteessa vähemmän ja niistä kilpailee myös ne lyhyemmät naiset. Eli piruusrajan toivominen pitkältä naiselta on minusta ihan realistista jos tosiaan haluaa pidemmän miehen kuin on itse.
Nämä kaksi asiaa eivät siis ole vaatimuksina täysin vertailukelpoisia.
Kyllä ne ovat vertailukelpoisia ja miehillä on oikeus vaatia itseään kevyempää puolisoa. Ja nimenomaan se, että se ylipaino on asia jonka voi muuttaa, tekee siitä ainoastaan lievemmän vaatimuksen. Ja nainen voi ihan hyvin valita itseään lyhyemmän miehen, jos on pitkä. Eiku ai niin, naisten vaatimuksethan ovat aina oikeutettuja ja järkeviä, sori unohtui.
Siihen kannattais laittaa myös pituustoivomus. 170 cm ja 80 kiloo on eri kun 150 cm ja 80 kiloo.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi mun elämään taas kuuluu kunnossa oleminen ja säännöllinen urheilu ja haluan kumppanin jolla on samat arvot ja kiinnostuksen kohteet. Ylipainoiset ei vaan tule kysymykseen, vaikka olisivat kuinka ihania ihmisiä. Ihan yhtä ihania kun voi löytyä myös normaalipainoisena.
No sitten kannattaa painottaa kumppanin etsinnässä noita piirteitä eikä painoa.
Laittavathan naisetkin pituusvaatimuksia joten mikä tässä on ongelmana? Molemmat (sekä pituus että paino) ovat fyysisiä ominaisuuksia joten omien toiveiden esittäminen on sekä miehille että naisille täysin OK.
Hei Siskot!
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi mun elämään taas kuuluu kunnossa oleminen ja säännöllinen urheilu ja haluan kumppanin jolla on samat arvot ja kiinnostuksen kohteet. Ylipainoiset ei vaan tule kysymykseen, vaikka olisivat kuinka ihania ihmisiä. Ihan yhtä ihania kun voi löytyä myös normaalipainoisena.
Siis millä logiikalla paino asiaan liittyy?
Olen lihava ja harrastan liikuntaa noin 5 h viikossa ja ammattilaisen mukaan ruokavalion laatu erinomainen.
Ovat minulle tärkeitä asioita, eikä ne mua sen vähentää kiinnosta kuin muun painosilla.
Silti en ole isolla kalorivajeella, koska syön tarpeeni mukaan sen päälle 2000 kcal. Ei se paino vaan lennä pois, kun treenaa ja syö hyvin. 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahh, toi sohvaperunat on läskejä on kyllä just sellasta tyhmyyttä, mitä vaan miehet voi keksiä. Olen ollut todella alipainoinen koko ikäni ( pahimmillani olen painanut 38 kg). En harrasta mitään liikuntaa koskaan. Käsivarret on kuin pulkannarut ja olen useampaankin otteeseen saanut kehuja, kuinka hyvässä kunnossa olen -juurikin miehiltä. Hyvä, että jaksan kantaa läppärini autolle. Portaissa hengästyn ennen ensimmäistä kerrosta.
Jatkan vielä: iltaisin juon kaljaa, syön karkkia ja pelaan tai katson sarjoja. Eli olen sohvaperuna.
Tottakai tässä yleistetään, eikö sun mielestä voi yleistää että liikkumattomat on usein lihavampia kuin ihmiset, jotka harrastavat liikuntaa säännöllisesti? Ne teidän yksittäiset poikkeukset tai vaikka 10 000 poikkeusta ei vaikuta mitenkään isoon kuvaan.
Se 80kg nainen on keskimäärin lihava. Poikkeuksen tekevät keskipituutta selvästi pidemmät naiset sekä esimerkiksi voimaharrastajat, joilla lihasmassa painaa. Mutta kannattaa muistaa, että suuri osa miehistäkin on lihavia. Heillä ei välttämättä ole mitään rajoja naisen painolle jos pitävät omaakin lihavuuttaan normaalina ja hyväksyttävänä asiana.
Siis käytkö ikinä uimahallissa?
Vesijuoksemassa ja -jumppaamassa vaikka kuinka paljon ylipainoisia, myös naisten saleilla/naisten puolella punkeroa jos toistakin, kuten myös jonkun verran ryhmäliikuntatunneilla.
Kyllä jopa 150 kiloisia näkee ja siellä säännöllisesti liikkuvat, mene katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin parempi kontrolloida sitä elämää itse eikä lihottaa itseään. Ja kuka tosiaankaan hyväksyy kenetkään loppuelämäkseen missään tapauksessa nykypäivänä? Erotilastoista päätellen harva ja joku asia, jonka on muka hyväksynyt, saattaakin alkaa myöhemmin nyppimään.
Mutta edelleen tässä on se sama perusteoria taustalla että naiset ovat ikään kuin oman elämänsä objekteja joille asioita vaan maagisesti tapahtuu, ilman mitään omaa syytä tai osaa. Mä vaan lihosin, se vaan tapahtui, ei se ollu mun vika!
Omalle miehelle tapahtui maagisesti raskausajan painonnousu ja vielä kahdesti. Mies painaa nyt kymmeniä kiloja enemmän mitä tutustuessa. Hän on edelleen ihan hemmetin komea mies.
Vierailija kirjoitti:
Omalle miehelle tapahtui maagisesti raskausajan painonnousu ja vielä kahdesti. Mies painaa nyt kymmeniä kiloja enemmän mitä tutustuessa. Hän on edelleen ihan hemmetin komea mies.
Kyllä, on niitä avuttomia ja ravinnosta mitään ymmärtämättömiä miehiäkin olemassa, kuten katukuvasta näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Saako luvun sijasta esittää vaatimuksen, että ei olis niin painava akka että kun se tulee hässiessä päälle, tuntuu että meinaa lantio menee kohta murskaksi?
Jos mä ite painan 100kg, niin saako vaatia, ettei akka nyt ainakaan mua enemmän painaisi?
Ei sinun tarvitse vaatia keneltäkään yhtään mitään, et vain aloita minkäänlaista suhdetta itsellesi vastenmielisen naisen kanssa. Jos nainen ei miellytä silmää, älä lähde tekemään tuttavuutta. Helppoa, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lollllllllllllllllll kirjoitti:
Mitä helvettiä? Miten joku nainen, etenkin alle 40 vuotias edes kehtaa painaa yli 80kg?! Hävettävää ja sikamaista.
Esim ei kukaan ranskalainen nainen aloita mitään vauva.fi keskusteluja aiheella, "apua, mies on kusipää ja vaatii alle sotanorsun painoa naiselta"!!T. Kaksi lasta, 167cm, 58kg ja ylipainoon taipuvainen.
Kirjoititpa rumasti ja aggressiivisesti. Onko sinulla nälkäkiukku vai mikä?
Läskeillä ei sitä kiukku ehdi tulla, kun on heti vähintään suklaapatukka valmiina kaapissa ensi hätään :).
Oli läski tai ei, niin jotain helppoa syötävää kannattaa varata ettei nälän tullen ala huutaa ja raivota. Raivopäät ovat raskasta seuraa vaikka hoikkia olisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Oli läski tai ei, niin jotain helppoa syötävää kannattaa varata ettei nälän tullen ala huutaa ja raivota. Raivopäät ovat raskasta seuraa vaikka hoikkia olisivatkin.
Jos ruokavalio on kunnossa ja on suunnilleen mielenterveydeltään normaali ihminen niin ei tuollaisia nälkäraivoja edes pääse tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse vaatia keneltäkään yhtään mitään, et vain aloita minkäänlaista suhdetta itsellesi vastenmielisen naisen kanssa. Jos nainen ei miellytä silmää, älä lähde tekemään tuttavuutta. Helppoa, eikö vain?
Eli pitääkö niihin treffi-ilmoituksiin laittaa vaan oma kuva ja paikkakunta, muuta ei tarvii?
Vierailija kirjoitti:
Laittavathan naisetkin pituusvaatimuksia joten mikä tässä on ongelmana? Molemmat (sekä pituus että paino) ovat fyysisiä ominaisuuksia joten omien toiveiden esittäminen on sekä miehille että naisille täysin OK.
Ei ole sama asia verrata painovaadetta ja pituusvaadetta.
Toiselle ei voi mitään joten sitä asiaa voi lähtökohtaisesti myös vaatia toiselta jos niin haluaa. Et voi vaatia lyhyttä olemaan pitkä.
Mutta voit vaatia rotevaa olemaan laihempi.
Mutta tämä vaatimus tuskin kannattaa kumminkaan päin.
Ajattelin ennen itse, ettei painolla ole niin väliä, mutta sitten minulla oli hyvin hoikan miesystävän jälkeen hyvin ylipainoinen miesystävä, ja kyllä se alkoi harmittaa, koska miehen ylipaino rajoitti niin paljon yhteistä olemista ja tekemistä. Tuntui, että kun hän istahti johonkin, niin siinä hän sitten pysyi, koska nouseminen oli niin vaivalloista. Sängyssäkin tuntui, että se vatsa oli koko ajan tiellä, ja kestävyyskin oli mitä oli, tai no sitä ei juuri ollut, ja mies vain ihmetteli, missä oli vika. Erosimme myöhemmin muista syistä, mutta nykyään kiinnitän kyllä enemmän huomiota miehen painoon, koska haluaisin elää aktiivista elämää.
Kysymys kuuluu, että miksi sulla oli minkäänlaista suhdetta tuollaisen kanssa?