"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ennen itse, ettei painolla ole niin väliä, mutta sitten minulla oli hyvin hoikan miesystävän jälkeen hyvin ylipainoinen miesystävä, ja kyllä se alkoi harmittaa, koska miehen ylipaino rajoitti niin paljon yhteistä olemista ja tekemistä. Tuntui, että kun hän istahti johonkin, niin siinä hän sitten pysyi, koska nouseminen oli niin vaivalloista. Sängyssäkin tuntui, että se vatsa oli koko ajan tiellä, ja kestävyyskin oli mitä oli, tai no sitä ei juuri ollut, ja mies vain ihmetteli, missä oli vika. Erosimme myöhemmin muista syistä, mutta nykyään kiinnitän kyllä enemmän huomiota miehen painoon, koska haluaisin elää aktiivista elämää.
Mä tunnen montakin fyysisesti hyvin aktiivista mutta ylipainoista miestä. Toki ylipaino rajoittaa elämää ja aktiviteetteja jonkin verran, mutta kyllä ihmisestä itsestään pitkälti riippuu mitkä aktiviteetit kiinnostaa ja mitkä ei. Kiinnostaako sua hoikka mies, joka ei halua harrastaa samoja juttuja, kuin sinä? Eli onko tärkeämpää olla aktiivinen yhdessä, vai olla vaan aktiivinen?
Nimenomaan olla aktiivinen yhdessä, mutta tämän miehen tapauksessa ylipaino alkoi jo vaikuttaa perustoimintoihin. Hänelle oli kehittynyt plantaarifaskiitti, koska jalkoihin kohdistui liikaa rasitusta, ja sen vuoksi käveleminen oli usein kivuliasta. Se taas lisäsi paikallaanoloa, eikä paino alkanut millään laskea. Eli ylipaino oli enemmänkin toiminnallinen kuin esteettinen ongelma, ja totta kai se vaikutti parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus on myös sitä, ettet arvostele muiden ihmisten kehoja.
Olen itse pudottanut kymmeniä kiloja ja tiedän kuinka vaikeaa se on. Opin sen aikana, että monenlaista ihmistä mahtuu monenlaiseen kehoon, eikä mulle oikeastaan kuulu millaisessa kropassa kukanenkin viihtyy.
Siksi kannattaakin ennaltaehkäistä ja olla lihottamatta itseään, se on paljon vaivattomampaa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei kannata varmaan tykkäillä niistä ylipainoisista, jos noin ahdistaa. Joku autisti, joka tulee varmaan ensitreffeille vaa’an kanssa.
Miksi naiset sitten laittavat jopa valheellisia kuvia itsestään someen ja tinderiin? Selvästi halutaan peittää oma ylipainoisuus ja monet ovat todella taitavia siinä. Ei ikinä kuvista uskoisi, että henkilöllä on ylipainoa. Ja naisena olen kiinnittänyt tähän asiaan huomiota, monien tuttujen somekuvista ei meinaa tunnistaa henkilöä samaksi. Kuvissa näyttää vähintään normaalipainoiselta, vaikka todellisuudessa ylipainoa on ihan silmin nähtävästi. Ei ylipainon blokkaaminen pelkästään kuvia valikoimalla onnistu, koska naiset ovat nykyään todella taitavia peittämään omia ns. kauneusvirheitään. Ja tätä samaa olen kuullut miespuoleisilta kavereilta, että samat epärealistiset ja valheelliset kuvat ladataan myös tinderiin, joten kuvista ei voi millään saada selville ihmisen kehonkuvaa saati todellista ulkonäköä.
Ja naiset vaativat miehiltä usein tiettyä pituusrajaa sekä hiuksia, joten miten se olisi muka yhtään sen enempää ok? Olen liikunnallinen, normaalipainoinen nainen enkä tunne minkäänlaista vetoa vähääkään ylipainoisia miehiä kohtaan. Pieni maha ei haittaa, mutta haluan kyllä että mies on normaalipainoinen ja että kehon rasvakoostumus olisi normaali. Olisin ollut todella pettynyt, jos tinder treffeilleni olisi tullut löysähkö ja epäliikunnallinen mies, vaikka kuvat olisi antaneet ymmärtää täysin jotain muuta. Minulla ei ole riittävästi yhteisiä mielenkiinnon kohteita ylipainoisen miehen kanssa, jotta yhteiselossa olisi järkeä. Haluan että mies pysyy perässäni, kykenee liikkumaan, on nopeampi ja voimakkaampi kuin minä. Jaksaa vaeltaa kanssani, pyöräillä, lenkkeillä, käydä salilla ja kokeilla muitakin eri lajeja. Ja haluan haluta miestä seksuaalisesti mikä ei onnistu, jos mies on ylipainoinen ja löllö.
Jonkun mielestä pinnallista, so what. Pituusvaatimuksia minulla taas ei ole eikä koulutusvaatimuksia. Olen myös aina tienannut enemmän kuin kumppanini. Luonne on yhtä tärkeä riittävän viehättävän ulkonäön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ennen itse, ettei painolla ole niin väliä, mutta sitten minulla oli hyvin hoikan miesystävän jälkeen hyvin ylipainoinen miesystävä, ja kyllä se alkoi harmittaa, koska miehen ylipaino rajoitti niin paljon yhteistä olemista ja tekemistä. Tuntui, että kun hän istahti johonkin, niin siinä hän sitten pysyi, koska nouseminen oli niin vaivalloista. Sängyssäkin tuntui, että se vatsa oli koko ajan tiellä, ja kestävyyskin oli mitä oli, tai no sitä ei juuri ollut, ja mies vain ihmetteli, missä oli vika. Erosimme myöhemmin muista syistä, mutta nykyään kiinnitän kyllä enemmän huomiota miehen painoon, koska haluaisin elää aktiivista elämää.
Mä tunnen montakin fyysisesti hyvin aktiivista mutta ylipainoista miestä. Toki ylipaino rajoittaa elämää ja aktiviteetteja jonkin verran, mutta kyllä ihmisestä itsestään pitkälti riippuu mitkä aktiviteetit kiinnostaa ja mitkä ei. Kiinnostaako sua hoikka mies, joka ei halua harrastaa samoja juttuja, kuin sinä? Eli onko tärkeämpää olla aktiivinen yhdessä, vai olla vaan aktiivinen?
Vähän epäilen, että tuo ”haluan aktiivisen miehen/naisen” on usein kiertoilmaus sille, että halutaan hoikka mies/nainen. Että joku hoikka urheilullinen mies ottaisi reilusti ylipainoisen naisen, jos se käy usein lenkillä ja ulkona ym.? I don’t think so.
lekuri kirjoitti:
Anteeksi tuo näppivirhe, kysessä siis toki BMI
No kerropa nyt sitten aaveelekuri, mitä pieniä muutoksia pitäisi tehdä, että laihtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei kannata varmaan tykkäillä niistä ylipainoisista, jos noin ahdistaa. Joku autisti, joka tulee varmaan ensitreffeille vaa’an kanssa.
Miksi naiset sitten laittavat jopa valheellisia kuvia itsestään someen ja tinderiin? Selvästi halutaan peittää oma ylipainoisuus ja monet ovat todella taitavia siinä. Ei ikinä kuvista uskoisi, että henkilöllä on ylipainoa. Ja naisena olen kiinnittänyt tähän asiaan huomiota, monien tuttujen somekuvista ei meinaa tunnistaa henkilöä samaksi. Kuvissa näyttää vähintään normaalipainoiselta, vaikka todellisuudessa ylipainoa on ihan silmin nähtävästi. Ei ylipainon blokkaaminen pelkästään kuvia valikoimalla onnistu, koska naiset ovat nykyään todella taitavia peittämään omia ns. kauneusvirheitään. Ja tätä samaa olen kuullut miespuoleisilta kavereilta, että samat epärealistiset ja valheelliset kuvat ladataan myös tinderiin, joten kuvista ei voi millään saada selville ihmisen kehonkuvaa saati todellista ulkonäköä.
Ja naiset vaativat miehiltä usein tiettyä pituusrajaa sekä hiuksia, joten miten se olisi muka yhtään sen enempää ok? Olen liikunnallinen, normaalipainoinen nainen enkä tunne minkäänlaista vetoa vähääkään ylipainoisia miehiä kohtaan. Pieni maha ei haittaa, mutta haluan kyllä että mies on normaalipainoinen ja että kehon rasvakoostumus olisi normaali. Olisin ollut todella pettynyt, jos tinder treffeilleni olisi tullut löysähkö ja epäliikunnallinen mies, vaikka kuvat olisi antaneet ymmärtää täysin jotain muuta. Minulla ei ole riittävästi yhteisiä mielenkiinnon kohteita ylipainoisen miehen kanssa, jotta yhteiselossa olisi järkeä. Haluan että mies pysyy perässäni, kykenee liikkumaan, on nopeampi ja voimakkaampi kuin minä. Jaksaa vaeltaa kanssani, pyöräillä, lenkkeillä, käydä salilla ja kokeilla muitakin eri lajeja. Ja haluan haluta miestä seksuaalisesti mikä ei onnistu, jos mies on ylipainoinen ja löllö.
Jonkun mielestä pinnallista, so what. Pituusvaatimuksia minulla taas ei ole eikä koulutusvaatimuksia. Olen myös aina tienannut enemmän kuin kumppanini. Luonne on yhtä tärkeä riittävän viehättävän ulkonäön kanssa.
”Haluan että mies pysyy perässäni, kykenee liikkumaan, on nopeampi ja voimakkaampi kuin minä. Jaksaa vaeltaa kanssani, pyöräillä, lenkkeillä, käydä salilla ja kokeilla muitakin eri lajeja. Ja haluan haluta miestä seksuaalisesti mikä ei onnistu, jos mies on ylipainoinen ja löllö.”
Vaikka noin varmasti on sinun kohdalla, niin ei sinun edes tarvitse selittää, että haluat hoikan miehen siksi ja siksi. Jos ylipainoiset eivät viehätä, niin sitten eivät ja sillä sipuli. Ei kai se voi loukata muita kuin niitä, jotka ovat ylipainoisia ja kokevat tulevansa sivuutetuiksi.
Ja vaikka kuinka puhutaan ”kehopositiivisuudesta”, niin lihavista tulee lähes aina onnellisempia, kun onnistuvat laihduttamaan itseään reilusti. Sen näkee esim. jossain hurja painonpudotus -ohjelman osallistujissa jo ulospäin, heidän kehonkielessä muuttuu positiivisemmaksi. ”Kehopositivisuus” on itsepetosta ja ”coping mechanism”. Lihavien kannattaa joka tapauksessa laihduttaa itsensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski voi laihduttaa kelvatakseen, lyhyt ei pysty venymään pituutta tulevaisuudessakaan, siksi painon vaatiminen on loukkaavampaa.
Jos kelpuuttaa lyhyen suhteeseen niin on valmis hyväksymään hänet sen pituisena jatkossakin. Painorajat taas vaikuttavat puolisoon koko elämän ajan ja painoon vaikuttavat monet asiat esim raskaudet ja sairaudet. Siksi painoraja on paljon loukkavampaa kun siinä kontrolloidaan koko tulevaa elämää.
No ei se raskaus kyllä ole mikään syy lihoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Raskaudessa painoa tulee lisää lapsesta, istukasta, lisääntyneestä nesteestä kehossa (verimäärä, lapsivedet yms.), mut ei se ole mitään lihomista, vaan raskauteen liittyvää täysin luonnollista painon nousua. Raskaana ollessa ei tarvitse syödä kahden edestä ja liikkumista tulee jatkaa kuten ennenkin. On hyvä syödä terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, ei herkkuja. Elää kuten terveet ihmiset normaalistikin elävät. Ei sillä tavalla mitään lihomista tapahdu raskauden aikana.
Mulla tulee elettyä tuolleen ihan vaistomaisestikin, koska on huomattavasti miellyttävämpi olla raskaana, kun pitää omasta terveydestä ja terveellisistä elämäntavoista huolta. Jaksaa paljon paremmin, nukkuu paljon paremmin, on energisempi eikä kipuja ole niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako luvun sijasta esittää vaatimuksen, että ei olis niin painava akka että kun se tulee hässiessä päälle, tuntuu että meinaa lantio menee kohta murskaksi?
Jos mä ite painan 100kg, niin saako vaatia, ettei akka nyt ainakaan mua enemmän painaisi?
Ei sinun tarvitse vaatia keneltäkään yhtään mitään, et vain aloita minkäänlaista suhdetta itsellesi vastenmielisen naisen kanssa. Jos nainen ei miellytä silmää, älä lähde tekemään tuttavuutta. Helppoa, eikö vain?
Eli pitääkö niihin treffi-ilmoituksiin laittaa vaan oma kuva ja paikkakunta, muuta ei tarvii?
Älä mene nettiin. Kulje erilaisissa tapahtumissa, töissä, harrastuksissa, tansseissa, ties missä silmät auki ja mene jututtamaan naisia, joiden ulkonäöstä tykkäät.
En mä käy oikeen muualla kuin lähikaupassa, muuhun ei ole varaa.. Siellä on vuosien varrella tullut useitakin kyseltyä treffeille, mutta ne antaa aina rukkaset.
No jos se netti on sinusta ainoa keino sinulle, niin kerro siellä itsestäsi. Kai sinulla nyt jotain harrastuksia on? Aloita vaikka ylämäkijuoksu ja esitä toive, että haluat harrastaa sitä yhdessä.
Sinä et kaupassa käyvistä tiedä, ovatko he etsimässä parisuhdetta, joten tuollainen hakuammunta treffeille on turhaa. Ensin pitää tutustua muuten.
Käykö sauvakävely harrastukseksi ylämäkijuoksun sijaan?
Ei käy, sillä sauvakävely on sopivaa myös lihavalle ja huonokuntoiselle. Ylämäkijuoksu on taas niin vaativaa, että siinä tarvitaan ihan oikeasti kova kunto. Aloitahan nyt ahkera harjoittelu ja tee sitten uusi profiili tinderiin. Ekoiksi treffeiksi voit sopia juoksutreffit.
Lekuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä aiemmin ihmetteli miehiä jotka kontrolloivat kumppaninsa syömisiä. Tässä hyviä esimerkkejä. Mitä tapahtuu tällaiselle painonvartijalle kun vaimo sairastuu ja lihoo? Entäpä jos itse sairastut, saako vaimosi jättää sinut kun et enää mahdu painorajoihin?
Käsittämätöntä touhua. Te, jotka tiedätte tyttöystävän painon ja vahditte hänen syömisiää ja napostelujaan olette viemässä häntä kohti epätervettä syömishäiriötä. On parempi että pysytte sinkkuina tai ostatte nuken - sen paino on vakio.
Suurin osa naisten lihomisesta ei liity sairauksiin, vaan ylensyöntiin. Sairaudet toki tulevat mukaan , kun on syöty pitkään liikaa ja paino nousee raskaan ylipainon puolelle ( PMI +30) . Kuulen monesti työssäni keski-iän saavuttaneilta henkilöiltä ( varsinkin naisilta ) terveyteen liittyviä "tekosyitä" lihomiselle - ovat monesti pettyneitä, kun juurisyy onkin elintavoissa eikä geeneissä/hormoneissa/yms. Jo pienet päivittäiset valinnat auttaisivat monessa tapauksessa hyvin paljon. Tästä aiheesta voisin kirjoitaa vaikka koko päivän...
hahaa.. en tiedä missä työssä olet, kun tutkit pmi:tä..
lekuri kirjoitti:
Joo, onhan p ihan b-kirjaimen vieressä..
Vierailija kirjoitti:
lekuri kirjoitti:
Joo, onhan p ihan b-kirjaimen vieressä..
QWERTY näppäimistollä P ja B kirjaimet ovat aika kaukana toisistaan.
Vieläkö te jaksatte vääntää jostain painosta? Eiköhän tärkeintä kumppania etsittäessä ole se, että paino on niissä rajoissa, että ihminen pystyy kävelemään tasaisella maalla puuskuttamatta. Eli paino ei vaikuta juurikaan terveyteen. Ei sillä nyt muuten ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö te jaksatte vääntää jostain painosta? Eiköhän tärkeintä kumppania etsittäessä ole se, että paino on niissä rajoissa, että ihminen pystyy kävelemään tasaisella maalla puuskuttamatta. Eli paino ei vaikuta juurikaan terveyteen. Ei sillä nyt muuten ole niin väliä.
Tutkitusti naisen painon kohoaminen vaikuttaa ensimmäisenä miehensä seksihaluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti naisen painon kohoaminen vaikuttaa ensimmäisenä miehensä seksihaluihin.
Sitten se mies on varmaan hombbeli kun haluaa naisen näyttävän pikkupojalta
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset miehet, jotka laittaa painorajoituksia naiselle, niin ohitan todellakin, vaikka itse olenkin hoikka nainen.
Lihavan naisen voimafantasia.
Onneksi olen nipinnapin alle 80kg!
Pituutta kylläkin vain 153 mutta paino passeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa paljon, muttei eniten. Tuhoavinta on nalkutus ja naama norsunvitulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon tutkimuksen varmaan moni lukisi mielellään, linkkaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa paljon, muttei eniten. Tuhoavinta on nalkutus ja naama norsunvitulla.
Tämä! Vaikka tästäkib varmasti loukkaannutaaan, vaikka kaikilla on naama.