Ai nytkö teitä kiinnostaa päihdeongelmaiset ja syrjäytyneet?
"Oman maan kansaa pitää auttaa <3"
Eipä vielä vuosi sitten oltu sitä mieltä, että yhteiskunnan tehtävä on auttaa juoppoja ja nistejä, tarjota katto pään päälle ja rahaa elämiseen.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:52"] Ite olen ollut aina sitä mieltä!!! Mä en ymmärrä että oma kansa voi huonosti ja sit tänne raahataan lisää kansaa, ja voi niille on pakko maksaa etteivät vaan joudu ruokajonoon niinkuin suomalaiset! [/quote] Kerro pari esimerkkiä, miten itse olet auttanut heitä? [/quote] ottanut heitä perheemme luokse asumaan, antanut vaatteita sekä ruokaa.
[/quote]
Aika hienoa ja ennakkoluulotonta jos todella olet ottanut jonkun puliukon tai narkkarin kotiisi asumaan. Respect!
[/quote] miksi en ottaisi?! Eivät he eroa sinusta ja minusta, he vain käyttävät päihteitä ja ovat muuten kunnollisia sekä mukavia ihmisiä!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:58"]Pitääkö kaikkea paskaa aina puolustella jollain "vastapoolilla"? Se että miehet ovat sikoja ei tarkoita että naistenkin pitäisi olla, ja se että suomalainen koditon nauttii alkoholia ei tarkoita että tervetuloa koko muu maailma meille kylään asumaan. [/quote]Ei aloituksessa niin sanota, vaan että on tekopyhää yhtäkkiä kiinnostua vanhusten likaisista vaipoista kun sitä voi käyttää oikeutuksena muukalaisvihalle.
[/quote]
Muukalaisvihamieliset ovat siis tekopyhiä, mutta poliitikot jotka leikkaavat kaikesta mahdollisesta ja nostavat veroja samaan aikaan kun tähän invaasioon käytetään rajattomasti rahaaa, eivät ole?
[/quote]He ovat oikeistolaisia.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:58"]
Pitääkö kaikkea paskaa aina puolustella jollain "vastapoolilla"? Se että miehet ovat sikoja ei tarkoita että naistenkin pitäisi olla, ja se että suomalainen koditon nauttii alkoholia ei tarkoita että tervetuloa koko muu maailma meille kylään asumaan.
[/quote]
Esitäpä tämä kysymys itsellesi. Jos sanon, että tahdon auttaa avuntarvitsijoita, jotka nyt tuevat ulkomailta, sulkeeko se pois mahdollisuuden auttaa myös kotimaisia avuntarvitsijoita? Tai jos tahdon auttaa niitä ulkomaalaisia, niin tarkoittaako se että nimenomaan heitä siellä joukossa, jotka ovat onnenonkijoita?
Tämä mustavalkoinen, muut vaihtoehdot poissulkeva argumentointi on juuri se syy miksi keskustelu aiheista ei "kriittisten" kanssa onnistu.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:02"]Joku kertoi olleensa asunnoton monien ongelmien + luottotietojen menetyksen vuoksi ja kommentti sai monta yläpeukkua.
Eikö luottotietojen menettäminen ollut ennen IHAN OMAA SYYTÄ?
[/quote] no oo vaan tätä mieltä! Jos SULLA ei olis rahaa maksaa vuokraa tai ostaa ruokaa, mitä teet?! Otat pikavipin ja kas luottotiedot meni koska ei ole rahaa maksaa takaisin. Mut eihän rikkaa voi tätä käsittää!!
[/quote]Sossusta saa pahassa hädässä apua. Myös seurakunnalta. Leipäjonosta. Kukaan ei kuole Suomessa nälkään.
Kyllä luottotietojen menettäminen on omaa syytä, jos siis joku ei käytä sin tietoja rikollisesti väärin.
[/quote] kaikki EI saa sossusta, tiedoksi vaan! Oli miten vähän rahaa hyvänsä!
[/quote]Miten niin ei? Olin itse vuosien ajan tt-tuella ja tunnen kyllä perusteet. Jos tulot on tietyn rajan alle suhteessa menoihin = saat tt-tukea. Sitä voidaan vähentää, mutta ei koskaan poistaa kokonaan.
[/quote] no ei saa, valitettavasti, en ole itsekään saanut ja siksi menetin luottotiedot
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:58"]Pitääkö kaikkea paskaa aina puolustella jollain "vastapoolilla"? Se että miehet ovat sikoja ei tarkoita että naistenkin pitäisi olla, ja se että suomalainen koditon nauttii alkoholia ei tarkoita että tervetuloa koko muu maailma meille kylään asumaan. [/quote]Ei aloituksessa niin sanota, vaan että on tekopyhää yhtäkkiä kiinnostua vanhusten likaisista vaipoista kun sitä voi käyttää oikeutuksena muukalaisvihalle.
[/quote]
Haista sinä haiseva vittu. Kokeile itse vuoden asunnottomuutta.
[/quote]
Kokeiöe itse läheisten menettämistä, lasten kuolemaa ja omia vakavia sairauksia. Niidenkin jälkeen voi jäädä kyky keskustella asiallisesti ja tuntea empatiaa muita kohtaan. Jos asunnottomuus on oikeutus käyttäytyä kuinka huvittaa, niin mietipä millaisista oloista pakolaisia tulee. Onko heillä siis lupa puhua mitä sylki suuhun tuo?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:02"]Joku kertoi olleensa asunnoton monien ongelmien + luottotietojen menetyksen vuoksi ja kommentti sai monta yläpeukkua.
[/quote] no oo vaan tätä mieltä! Jos SULLA ei olis rahaa maksaa vuokraa tai ostaa ruokaa, mitä teet?! Otat pikavipin ja kas luottotiedot meni koska ei ole rahaa maksaa takaisin. Mut eihän rikkaa voi tätä käsittää!!
[/quote]Sossusta saa pahassa hädässä apua. Myös seurakunnalta. Leipäjonosta. Kukaan ei kuole Suomessa nälkään.
Kyllä luottotietojen menettäminen on omaa syytä, jos siis joku ei käytä sin tietoja rikollisesti väärin.
[/quote]Miten niin ei? Olin itse vuosien ajan tt-tuella ja tunnen kyllä perusteet. Jos tulot on tietyn rajan alle suhteessa menoihin = saat tt-tukea. Sitä voidaan vähentää, mutta ei koskaan poistaa kokonaan.
[/quote] no ei saa, valitettavasti, en ole itsekään saanut ja siksi menetin luottotiedot
[/quote]Eli sun tulot oli yli perusosan? Sittenhän rahojen olisi potänyt riittää. Ei heru sympatiaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:15"]
Tämä mustavalkoinen, muut vaihtoehdot poissulkeva argumentointi on juuri se syy miksi keskustelu aiheista ei "kriittisten" kanssa onnistu.
[/quote]
Asia on helvetin mustavalkoinen kun minä olin kadulla ja lakupekat asuivat meidän asunnoissa.
Jos niitä ei olisi, niin juuri sen verran olisi asuntoja vapailla markkinoilla enemmän. Piste.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:58"]
Pitääkö kaikkea paskaa aina puolustella jollain "vastapoolilla"? Se että miehet ovat sikoja ei tarkoita että naistenkin pitäisi olla, ja se että suomalainen koditon nauttii alkoholia ei tarkoita että tervetuloa koko muu maailma meille kylään asumaan.
[/quote]
Esitäpä tämä kysymys itsellesi. Jos sanon, että tahdon auttaa avuntarvitsijoita, jotka nyt tuevat ulkomailta, sulkeeko se pois mahdollisuuden auttaa myös kotimaisia avuntarvitsijoita? Tai jos tahdon auttaa niitä ulkomaalaisia, niin tarkoittaako se että nimenomaan heitä siellä joukossa, jotka ovat onnenonkijoita?
[/quote]
No sitähän se juuri tarkoittaa: suorastaan murhanhimoisesti toivotetaan suomalaiset alkoholia nauttivat syrjäytyneet alimpaan vittuun, koska ovathan he toki 110% syyllisiä omaan ahdinkoonsa, ja samalla hyysätään ns. pakolaiset onnesta soikeaksi. Nämä asiat sulkevat tehokkaasti toisensa pois, ja häviäjäksi jää aina se kotimainen syrjäytetty. Aina.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:17"]
Kokeiöe itse läheisten menettämistä, lasten kuolemaa ja omia vakavia sairauksia. Niidenkin jälkeen voi jäädä kyky keskustella asiallisesti ja tuntea empatiaa muita kohtaan. Jos asunnottomuus on oikeutus käyttäytyä kuinka huvittaa, niin mietipä millaisista oloista pakolaisia tulee. Onko heillä siis lupa puhua mitä sylki suuhun tuo?
[/quote]
Itse ovat ongelmansa aiheuttaneet siellä. Miksi eivät jää korjaamaan ongelmia ja sotimaan?
Häh? Lapset vielä ymmärtäisin, mutta partalapsia en.
No ei kiinnosta, yhtään, joutaisivat juoda/narkata itsensä hengiltä. On vaan esitettävä että kiinnostaa, kun ne musukit kiinnostaa vielä vähemmän.
Enempi kuitenkin vanhusten ja lasten hyvinvointi kiinnostaa kuin jonkun saastasen narkin/juopon.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:02"]Joku kertoi olleensa asunnoton monien ongelmien + luottotietojen menetyksen vuoksi ja kommentti sai monta yläpeukkua.
[/quote]Eli sun tulot oli yli perusosan? Sittenhän rahojen olisi potänyt riittää. Ei heru sympatiaa.
[/quote] ei olleet, olin työtön yh ..,
Jouduin muuttamaan pois kotikaupungistani, että saadaan hyysätä mamuja. On wttu kumma. Kyllä isoisä kääntyy haudassaan. Tiedän, ettei tällaisen maan puolesta olisi taistellut.
Hyvä aloitus ap. Minusta vähän samaa sarjaa on se että nyt "tiedetään" että olisi viisaampaa auttaa pakolaisia siellä heidän kotimaassaan tai naapurivaltion rahoille syntyneillä pakolaisleireillä.
No nimenomaan olisi. Mutta aika ristiriidassa sen kanssa että samalla julistetaan että minähän en rahaa anna SPR:ole tai muihin keräyksiin. Mikä on sitten se taho jonka kuvitellaan auttavan siellä pakolaisleireillä ja millä rahoilla sitä tehtäisiin.
Minua myös ärsyttää se että vain kouhotetaan suu vaahdossa kaikkea sontaa suusta. Eikä itse ymmärretä että pelkkä puhe ei paljoa auta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:20"]
No ei kiinnosta, yhtään, joutaisivat juoda/narkata itsensä hengiltä. On vaan esitettävä että kiinnostaa, kun ne musukit kiinnostaa vielä vähemmän. Enempi kuitenkin vanhusten ja lasten hyvinvointi kiinnostaa kuin jonkun saastasen narkin/juopon.
[/quote]
Vittuako sä vielä olet täällä ilmaa tuhlaamassa ja pukkaamassa jotain saastaista hiilidioksidia tilalle?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:02"]Joku kertoi olleensa asunnoton monien ongelmien + luottotietojen menetyksen vuoksi ja kommentti sai monta yläpeukkua.
[/quote] ei olleet, olin työtön yh ..,
[/quote]Ja tukea et saanut koska?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:22"]Jouduin muuttamaan pois kotikaupungistani, että saadaan hyysätä mamuja. On wttu kumma. Kyllä isoisä kääntyy haudassaan. Tiedän, ettei tällaisen maan puolesta olisi taistellut.
[/quote] sama homma! Kyllä Ukki ei tän takia taistellu et menetetään maamme, ei tää ole enää Suomi!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:52"] Ite olen ollut aina sitä mieltä!!! Mä en ymmärrä että oma kansa voi huonosti ja sit tänne raahataan lisää kansaa, ja voi niille on pakko maksaa etteivät vaan joudu ruokajonoon niinkuin suomalaiset! [/quote] Kerro pari esimerkkiä, miten itse olet auttanut heitä? [/quote] ottanut heitä perheemme luokse asumaan, antanut vaatteita sekä ruokaa.
[/quote]
Aika hienoa ja ennakkoluulotonta jos todella olet ottanut jonkun puliukon tai narkkarin kotiisi asumaan. Respect!
[/quote] miksi en ottaisi?! Eivät he eroa sinusta ja minusta, he vain käyttävät päihteitä ja ovat muuten kunnollisia sekä mukavia ihmisiä!
[/quote]Juu toki. Sekakäyttäjäläheiseni on mm. puukottanut omaa äitiään.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:59"]
[/quote]
Muukalaisvihamieliset ovat siis tekopyhiä, mutta poliitikot jotka leikkaavat kaikesta mahdollisesta ja nostavat veroja samaan aikaan kun tähän invaasioon käytetään rajattomasti rahaaa, eivät ole?
[/quote]He ovat oikeistolaisia.
[/quote]
Aivan ja saivat vaalivoiton = enemmistö suomalaisista kannattaa heitä
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:18"]
[/quote]
Asia on helvetin mustavalkoinen kun minä olin kadulla ja lakupekat asuivat meidän asunnoissa.
Jos niitä ei olisi, niin juuri sen verran olisi asuntoja vapailla markkinoilla enemmän. Piste.
[/quote]
Tämä myöskin vääristää kilpailua ja nostaa vuokrien hintoja. Kiva käydä pienipalkkaisena töissä, kun asuntojen vuokrat vain kohoavat, kun toisten ei tarvitse maksaa asumisestaan penniäkään. Kiitos tästäkin.
21 v.n. kaupan kassa
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:59"]
[/quote]
Haista sinä haiseva vittu. Kokeile itse vuoden asunnottomuutta.