Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo 23-vuotias enkä tiedä mitä haluan tehdä "isona"

Vierailija
27.09.2015 |

Minulla ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään unelma-ammattia. Mikään koulukaan ei ole pahemmin innostanut, mutta pian minulla on jo kaksi ammattia kun valmistun ennen joulua hierojaksi. Mutta ei sekään ole sitä mitä haluan tehdä loppuelämän. Ääääh!! Tuntuu, että tässä iässä pitäisi jo olla "oikea" aikuinen joka on kunnon työssä ja suunnitelmat selvillä. Mutta ei :D Sori, pakko oli avautua kun ahdistaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamala
Olen vuoden nuorempi ilman mitään toisen asteen koulutusta. Töissä kyllä ollut jo kauan..

Vierailija
2/5 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorihan sinä vielä olet. Kyllä sinulla on aikaa hankkia kolmaskin koulutus toivottavasti siihen ammattiin, mikä tuntuu omimmalta. Hienoa kuitenkin, että olet jotakin opiskellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina painotetaan siihen että pitää tarkkaan pohtia mihin ammattiin haluaa vanhempana. Vaikka todellisuus on se että pitäisi oppia tuntemaan itsensä, omat voimavaransa ja kykynsä ja näiden perusteella tehdä päätös. Ei siis aloittaa ammatin pohdiskelusta vaan omista resursseista. Sinänsä olen sitä mieltä että töihin pitäisi saada hieman parempi kosketus, ennen kouluttautumista, koska useimmat(tai kaikki) joutuvat vähän kouluttautumaan työhön liittyvien mielikuvien eikä todellisuuden mukaan. Olisi myös helpompaa valita "oikea" ammatti, jos on tehnyt "vääriä" töitä, tai saanut jotain kontrastia.

Vierailija
4/5 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä oon 37 enkä minäkään tiedä mitä haluan tehdä isona. Tän päivän yhteiskunnassa ei ole kyse enää siitä mitä haluaa tehdä vaan mitä voi tai on mahdollista tehdä. Työtä ei riitä kaikille ja välttämättä se haluamasi työ ei elätäkään sinua. Puuhastele rauhassa ja koita saada toimeentuloa jostain, ne muut asiat elämässä on sitten tärkeämpiä kuin se "mitä isona haluaa tehdä".

Vierailija
5/5 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ei minullakaan ole tietoa enkä ole koskaan haaveillut pitempään mistään tietystä alasta. Olen 27-vuotias, kaksi tutkintoa, mutta ei hajua mitä tehdä isona. Olen kyllä töissä ja se on ihan ok hommaa, mutta määräaikaisuus loppuu pian eikä jatkoa ole luvassa. Yritän vain ajatella positiivisesti että kyllä se oma ala minullekin löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi