Pitkähiuksinen, miten usein peset hiukset tähän vuodenaikaan?
Kommentit (50)
Ei lähde hiki pelkällä lämpimällä vedellä. Päänahka on vaan entistä lähmäisempi ja alkaa haista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä pari kertaa viikossa pesevillä päänahka hikoile ollenkaan?
Minä olen tällä viikolla tehnyt joka päivä lumityöt ja joka kerta olen hikoillut päänahkaa myöten. Kolmasti olen myös käynyt koiran kanssa metsälenkillä pipo päässä ja hikoillut kun on pitänyt kävellä umpihangessa. Tottakai olen joka päivä suihkun yhteydessä pessyt myös hiukset, johan ne rupeaisi haisemaan hirvittävälle jos niitä ei pesisi. Teen yleensä joka päivä jotain mistä hikoonnun joten pesen hiuksenikin joka päivä.
Kyllä mulla urheillessa hikoaa, annan kuivua väljällä nutturalla. Urheilen melkein joka päivä, mutta en todellakaan voi pestä hiuksia joka päivä. Pesen noin 2x viikossa. Mulla on luonnostaan kihartuva, eli kuivahko tukka, joka ollessaan pitkä menee tosi huonoon kuntoon, jos jatkuvasti pesee. Sen lisäksi kuiva iho, niin päänahka ei kestä jatkuvaa pesemistä, vaikka pesisi millä aineilla. Pahimmillaan en pysty nukkumaan, kun kutiseva päänahka häiritsee unta päänahan painuessa tyynyyn/rupien kirvellessä. Pakko pitää pidemmät pesuvälit.
Joka päivä. Joskus jätän väliin, jos olen koko päivän kotona. Ohuet, hennot, lasimaiset, rasvoittuvat hiukset. Hiukset kiiltää ja liimautuu limppeihin kuin majavan turkki jos en pese joka päivä.
2-3 krt/vko. Urheilen 2xviikossa ja sen jälkeen pesen.
Ei mulla hiukset vielä yhdessä päivässä rasvoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää yli 1,5 vuorokautta pesun jälkeen lähteä jonnekin, käytän kuivashampoota.
Olen kuullut, että kuivashampoolla saisi päänahan huokoset ja hiustupet tukkoon ja siitä seuraisi ennen pitkää hiusten kasvun ongelmia ja jopa kaljuutta. Tukkoutunut huokonen ei hengitä.
Syväpuhdistava shampoo 1-4 krt/kk auttaa. Hiuksetkin tulisi pestä niin aina että 2 vaahdotusta shampoolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällä viikolla tehnyt joka päivä lumityöt ja joka kerta olen hikoillut päänahkaa myöten. Kolmasti olen myös käynyt koiran kanssa metsälenkillä pipo päässä ja hikoillut kun on pitänyt kävellä umpihangessa. Tottakai olen joka päivä suihkun yhteydessä pessyt myös hiukset, johan ne rupeaisi haisemaan hirvittävälle jos niitä ei pesisi. Teen yleensä joka päivä jotain mistä hikoonnun joten pesen hiuksenikin joka päivä.
Ihmiset ovat erilaisia, itse olen pieni ja viluinen. Ei ole omaa pihaa eikä koiraa, enkä muutenkaan hikoa kovastikaan, en toimisto/etäpäivän aikana enkä välttämättä edes kävelylenkillä. Voin pitää hieman harvempaa pesuväliä hiuksilla, tuuletella vaatteita useaan kertaan ennen pesuun nakkaamista ja käyttää ei-vedenkestävää aurinkosuojaa tavallisena päivänä. Jos olisin himohikiliikkuja, toimisin tietysti toisin.
Pesen silloin kun aion nähdä muita ihmisiä samana päivänä tai seuraavana. Siinä välissä en tee niille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiki lähtee kyllä ihan lämpimällä vedellä pesemällä. Kuulun näihin 2-3 viikossa shampoolla peseviin, mutta toki käyn suihkussa joka päivä ja samalla pesen tietenkin myös hiukset vedellä. Shampoota käytän sen 2-3 kertaa viikossa, koska sitä tarvitsee hiuspohjan rasvan ja hilseen pesemiseen, rasva kun ei pelkällä vedellä lähde.
Okei. Minä olen aina pitänyt myös pelkällä kuumalla vedellä pesemistä hiusten pesemisenä, mutta nyt opin että pelkät sampoopesut lasketaan.
Mua kanssa on aina hämmentänyt suunnattomasti tämä, että hiustenpesukeskusteluissa osa ilmeisesti ajattelee, että vain sampoopesu lasketaan hiusten pesuksi. Itse siis pesen varmaan melkein joka päivä hiukset vedellä, sillä tulee kyllä hikoiltua päivittäin enkä osaa suihkussa olla pesemättä tukkaa - jotkut kaverit tai kämppikset on näinkin välillä tehneet.
Sama, hiukset on pestävä joka päivä. Jos pesen illalla, hiukset ovat likaisen näköiset heti aamulla. En kuitenkaan joka päivä välttämättä pese koko tukkaa, vaan välissä laitan nutturan niskaan ja pesen pelkän tyven.
Jos on joku juhla tai muu edustavaa ulkonäköä vaativa (eli stressaava, eli hihoiluttava ja rasvoittava) tilaisuus, niin suihkutan vielä puhtaaseen tukkaan kuivashampoota kohottamaan hiusta päänahasta. Muuten en käytä muotoilutuotteita hiuksissa.