Pitkähiuksinen, miten usein peset hiukset tähän vuodenaikaan?
Kommentit (50)
2-3 kertaa viikossa. Hiukset rasvoittuu, eikä mitkään pesuvälin harventamiset tai aineiden vaihdot auta asiaa. Jos pitää yli 1,5 vuorokautta pesun jälkeen lähteä jonnekin, käytän kuivashampoota. Muuten vaan shampoo, hoitoaine ja toisinaan latvoihin jotain hoitoa.
Joka päivä. On pakko, todella rasvainen iho ja pää alkaa kutista jos en pese päivittäin. Ja turha sanoa että olen tottunut tiheään pesuun - elämäni ekat 35 vuotta pakotin itseni 2-3 päivän pesuväliin, ja ekan päivän jälkeen oli aina ihan rasvainen tukka. Ei se IKINÄ parantunut mihinkään, ja lopulta annoin periksi alkaa pestä joka päivä. Sekä päänahka että hiukset voi paljon paremmin. En käytä mitään muotoilutuotteita, enkä kuivashampoota - kaikki ne alkavat vain kutittaa enkä pidä siitä tunteesta että hiuksissa on jotain ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä pari kertaa viikossa pesevillä päänahka hikoile ollenkaan?
Minä olen tällä viikolla tehnyt joka päivä lumityöt ja joka kerta olen hikoillut päänahkaa myöten. Kolmasti olen myös käynyt koiran kanssa metsälenkillä pipo päässä ja hikoillut kun on pitänyt kävellä umpihangessa. Tottakai olen joka päivä suihkun yhteydessä pessyt myös hiukset, johan ne rupeaisi haisemaan hirvittävälle jos niitä ei pesisi. Teen yleensä joka päivä jotain mistä hikoonnun joten pesen hiuksenikin joka päivä.
Hiki lähtee kyllä ihan lämpimällä vedellä pesemällä. Kuulun näihin 2-3 viikossa shampoolla peseviin, mutta toki käyn suihkussa joka päivä ja samalla pesen tietenkin myös hiukset vedellä. Shampoota käytän sen 2-3 kertaa viikossa, koska sitä tarvitsee hiuspohjan rasvan ja hilseen pesemiseen, rasva kun ei pelkällä vedellä lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällä viikolla tehnyt joka päivä lumityöt ja joka kerta olen hikoillut päänahkaa myöten. Kolmasti olen myös käynyt koiran kanssa metsälenkillä pipo päässä ja hikoillut kun on pitänyt kävellä umpihangessa. Tottakai olen joka päivä suihkun yhteydessä pessyt myös hiukset, johan ne rupeaisi haisemaan hirvittävälle jos niitä ei pesisi. Teen yleensä joka päivä jotain mistä hikoonnun joten pesen hiuksenikin joka päivä.
Hiki lähtee kyllä ihan lämpimällä vedellä pesemällä. Kuulun näihin 2-3 viikossa shampoolla peseviin, mutta toki käyn suihkussa joka päivä ja samalla pesen tietenkin myös hiukset vedellä. Shampoota käytän sen 2-3 kertaa viikossa, koska sitä tarvitsee hiuspohjan rasvan ja hilseen pesemiseen, rasva kun ei pelkällä vedellä lähde.
Olen kokeillut vedellä pesemistä ja ei kiitos enää ikinä.
Pesen 1 - 1.5 viikon välein. Ennen rasvaiset hiukset ja hiuspohja muuttuivat vaihtareiden aikaan kuiviksi, ei kuitenkaan liikaa... Joten enintään kerran viikossa shampoopesu, paljon hoitoainetta ja hiusöljyä lähes päivittäin. Tod. pitkät hiukset, jotka yleensä leteillä, letillä, ponnarilla. Päänahka ei helposti hikoile, en siis näe tarvetta ärsyttää liikapesuilla. Ei haise, haistelutettu kavereilla. ;)
Työpäivinä joka päivä. Vapailla sitten joka toinen päivä tai heti kun tuntuu likaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minä olen aina pitänyt myös pelkällä kuumalla vedellä pesemistä hiusten pesemisenä, mutta nyt opin että pelkät sampoopesut lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää yli 1,5 vuorokautta pesun jälkeen lähteä jonnekin, käytän kuivashampoota.
Olen kuullut, että kuivashampoolla saisi päänahan huokoset ja hiustupet tukkoon ja siitä seuraisi ennen pitkää hiusten kasvun ongelmia ja jopa kaljuutta. Tukkoutunut huokonen ei hengitä.
Joka toinen päivä, muutoin alkavat näyttää rasvaisilta ja taliköhnää kertymään hiuspohjaan. Aiemmin kokeilin noita pesuvälien venyttämistä yms, mutta eivät sovi mulle ainakaan.
Kerran viikossa. Ajoitan niin että töissä näyttää hyvältä ja kotona voi olla sitten vähän likainen.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä.
Pitkät ja paksut ovat. En käytä viimeistelyaineita. Hiukset märkinä nukkumaan. Rasvoittuvat huukset. Ainoa keino pitää puhtaina. Kaikkia pesuvälejä olen kokeillut. Näin on menty jo kymmeniä vuosia. Toimii minulla. Hiukset ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Päänahka terve
Täällä paksut ja pitkät hiukset omaava. Miten ihmeessä jaksat pestä hiukset joka päivä. Mulla menee aikaa pesussa, jos haluan pestä hyvin myös päänahan. Märillä hiuksilla nukkumaan, eikös ole epämiellyttävää. Mä pesen vain kerran viikossa. Jos kovasti hikoillut 2 kertaa viikossa.
1-2 kertaa viikossa. En tee välillä mitään, hiukset ei rasvoitu niin nopeasti että näyttäisivät tai haisisivat likaiselta vaikka ei pesekään joka päivä.
Hyh.
pesen itse pitkät hiukseni joka ilta, haluan mennä puhtaana petilakanoihin. Ja mulla on kyllä tosi rasvoittuvat hiukset, jo seuraavana aamuna voi olla rasvaisen näköiset ja viimeistään 24 h pesusta ovat tosi rasvaiset, kuin voilla olisi voideltu päänahka. Pakko pestä joka ilta!
Päivittäin , en halua viedä mitään sairaalassa roiskuvaa/leijuvaa tyynyliinaani.
Vierailija kirjoitti:
18 vastaa. Siis vaikka mulla itselläni päänahka hikoilee (kuten jo mainitsin), niin tyttärellä tätä ei tapahdu. Hän siis treenaa pari kertaa päivässä ja pystyy silti olemaan pesemättä hiuksia useamman päivän ajan. Usein saattaa vaikkapa nukkua letit päässä, kun ei tarvitse tukkaa suihkussa kastella. Ja hänellä on vieläpä ihan älyttömän paksut hiukset, voisi kuvitella, että sellaisen kuontalon alla päänahka hikoaisi. Mutta ei hikoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa nykyisin. Päänahka tarvitsee rauhoitusta.
Miten saat päänahan pidettyä rasvattomana? Ja hiusten tyven?
Minulla on karheat, luonnonkiharat hiukset. Eivät siis ole päänahkaa pitkin. En myöskään hikoile paljon joten senkään vuoksi en joudu pesemään kovin usein.
Kerta viikkoon. Eli sitten kun omaan silmään näyttävät tahmeilta. En erityisemmin tykkää märästä tukasta ja hyvin tuo taajuus toimii.
Tietysti jos rehkii tai möyrii jossain likaisessa hommassa niin pesee sitten sen mukaan.
Päivittäin. Ehkä kerran viikkoon jää yksi pesupäivä välistä ja silloin käytän kuivashampoota vähän.
Mari Perankoski kertoo me naisissa mitä tuotteita Jouni Hynynen käyttää hiusten ja parran pesuun. Mari tilittää myös miten Jounia joutuu aina odottamaan kun se sivelee ties mitä balsamia partaan ennen lähtöä kylille. Mari myös toteaa, että vaikka Jouni on ihan kiva lemmikki ja tykkää heiluttaa töpöhäntää niin hoitotuotteisiin menee aivan älyttömät määrät rahaa vuodessa.