Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Milloin otatte talvitakit käytöön?

Vierailija
27.09.2015 |

Täällä Oulussa näkyy jo kevyttoppatakkeja ihmisillä. Itse tarkenen vielä hyvinkin vuorettomalla kevät/syystakilla vaikka liikunkin pyöräillen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän villakangastakkia sitten, kun on ehkä 10 astetta lämmintä. Palelen tosi helposti.

Vierailija
22/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa on toppatakit, kun menee alle 20 asteen. Muistan kuinka paikallisilla Kanarialla oli toppatakit tammikuussa, kun  turistit paineli kesävaatteissa. Lämpötila oli 20 asteen paikkeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki alistamista riippuu
Säästä ja lämpötilasta ku olen liikkeellä
Tuulesta
Muusta vaatetuksesta
Menenkö autolla, pyörällä vai kävellen
Ja olenko ollut kylmissään tai vilustunut

Vierailija
24/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusprosenttikin vaikuttaa kosteankylmäsää vaatii paljon hyviä vaatteita

Vierailija
25/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:39"]

Takki alistamista riippuu Säästä ja lämpötilasta ku olen liikkeellä Tuulesta Muusta vaatetuksesta Menenkö autolla, pyörällä vai kävellen Ja olenko ollut kylmissään tai vilustunut

[/quote]

???

Vierailija
26/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lämpötila laskee +5C asteeseen

Vierailija
27/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:52"]

Viikolla näin tytön, jolla oli paksu kaulaliina kierretty kaulan ympäri, pipo ja lapaset. Ulkona plus asteita 14, että jos noin pukeutuu jo kesäkelillä, niin mitä pitää pukea sitten pakkasella?

[/quote]

Olinkohan se minä :D Paitsi etten käytä tumppuja vielä. Kaulahuivi ja pipo sen takia ettei tuuli ota rintaan, kurkkuun ja korviin. Sattuu.
[/quote]

Saatoin olla myös minä :D Ihan hyvin tarkenen talvellakin, vaikka aloitan lämpimästi pukeutumisen jo nyt. Talvitakki on jo aamuisin käytössä ;)

Vierailija
28/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun koko päivä on pakkasella. Ehkä +5 jos pitää olla ulkona aamusta iltaan.

Vierailija
29/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut teinit viime keväänä ihmetteli kovaan ääneen bussissa, että miten kukaan pystyy pitämään talvitakkia keväällä (oli 7 astetta lämmintä). Vähän kyllä huvitti, kun istuin heidän edessä talvitakki päällä, ja oli vielä kaulahuivi ja lapasetkin. Minua ainakin palelee helposti alle 10 asteessa, vaikka miten olisi kevät tai kesä.

Vierailija
30/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole -30 asteen pakkasia, niin en ajatellut ottaa silloin koko talvena. Viimeiset 2 talvea on menneet kokonaan ilman talvitakkeja ja ilman talvikenkiä.

Vierailija
31/31 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:38"]

Etelä-Euroopassa on toppatakit, kun menee alle 20 asteen. Muistan kuinka paikallisilla Kanarialla oli toppatakit tammikuussa, kun  turistit paineli kesävaatteissa. Lämpötila oli 20 asteen paikkeilla.

[/quote]

+20 astetta on Kanarialla ainakin tammikuussa aivan normaali lämpötila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi