Apua hölmö kysymys, mutta voiko vegaani syödä majoneesia?
Mietin siis, että majoneesissa on rasvaa ja mistä se rasva on peräisin? Onko majoneesissa esim possun rasvaa?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Majoneesin pääraaka-aineet ovat öljy ja kananmuna. Eli majoneesiin käytetty rasva on sinänsä vegaanista, mutta kananmuna tekee siitä vegaaniruokavalioon sopimattoman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Jos nimi on majoneesi ilman vege etuliitettä, kyllä saa olla melko varma, että siinä on kananmunaa. Kananmunahan on majoneesin pääraaka-aine.
Ei kananmuna-allergikkona todellakaan uskalla syödä mitään jossa lukee majoneesi.
Voi jos se on vegaanista. Esimerkiksi tätä ei erota kukaan "aidosta":
https://www.hellmanns.fi/tuotteet/mayonnaise/vegaanimajoneesi.html?gcli…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Jos nimi on majoneesi ilman vege etuliitettä, kyllä saa olla melko varma, että siinä on kananmunaa. Kananmunahan on majoneesin pääraaka-aine.
Ei kananmuna-allergikkona todellakaan uskalla syödä mitään jossa lukee majoneesi.
Kaupoissa on useita majoneeseja myynnissä, mitkä eivät sisällä kananmunaa. Ei niissä mitään vegeliitettä ole. Itse pitää purkin kyljestä tarkistaa, mitä se sisältää. Itse esim. ostan usein jotain edullista majoneesia, joku halpaketju, ja vasta äskettäin huomasin, että siinä ei ole kananmunaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanista majoneesia kyllä. Normimajoneesia ei.
Ja kun luet tuoteselosteen, huomaat että se on todellisuudessa margariinia, jota on maustettu keinotekoisilla lisäaineilla. Kuten useimmat muutkin ns vegaaniset korvaustuotteet.
Kannattaa ehkä miettiä toisenkin kerran, ennenkuin alkaa vegaaniksi. Haitat suurempia kuin hyödyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä miettiä toisenkin kerran, ennenkuin alkaa vegaaniksi. Haitat suurempia kuin hyödyt.
Tälle väitteelle olisi kiva saada jotain tutkimuslähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole majoneesia.
Vaahdotettu öljy vaahdotettu mun keltuainen ja ne yhdistetty. Voit syödä esim.kurkkusalaattia pikkelsiä kurpitsa ja yleensä säilykkeet on maustettuja jos etsit makuja.Salaattikastikkeita on tehty toiset pelkkään öljyyn.Ketsuppi on maustekastike tomaatista.Voit syödä punajuuria etikka ei ole koskaan vanhingoittanut ketään ja ei ole myös liivate.Liivate on vähän samaa kuin lihaliemi kuutiot.Monet keittää keiton luista vielä joten ei kukaan niihin kuole.Kaikki ihmiset kuolee kuitenkin viimeistään vanhuuteen ettei kannata elää peloissaan.Ennemmin pitää harrastaa liikuntaa ottaa aurinkoa uida juosta ja jumpata.Et kuole jos syöt kalaa tai munia kanoja.Pelkistä kasviksista voi saada myrkytyksen hepatiitin myös likaisista neuloista tai haavasta.Yritä vapautua taikauskosta ja peloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Kyllä on, majoneesissa on kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun luet tuoteselosteen, huomaat että se on todellisuudessa margariinia, jota on maustettu keinotekoisilla lisäaineilla. Kuten useimmat muutkin ns vegaaniset korvaustuotteet.
Sellaiset psykoosit taas tulilla. Kaikki vegaanit ei syö näitä mainitsemiasi "korvaustuotteita" joka päivä, ehkä kerran pari vuodessa. Vai väitätkö sinä syöväsi aina vain ja ainoastaan "puhtaista" ja "aidoista" raaka-aineista tehtyjä ruokia, eli et esim. syö eineksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Jos siinä ei ole munia niin se ei ole majoneesia, vaikka sitä joksikin "vegemajoneesiksi" kutsuttaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi jos se on vegaanista. Esimerkiksi tätä ei erota kukaan "aidosta":
https://www.hellmanns.fi/tuotteet/mayonnaise/vegaanimajoneesi.html?gcli…
Älä nyt viitsi, kyllä feikin erottaa aidosta.
Voi. Laittaa suuhun ja nielee. Ei ole sen vaikeampaa kuin ei-vegaaneillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Kaupoissa on useita majoneeseja myynnissä, mitkä eivät sisällä kananmunaa. Ei niissä mitään vegeliitettä ole. Itse pitää purkin kyljestä tarkistaa, mitä se sisältää. Itse esim. ostan usein jotain edullista majoneesia, joku halpaketju, ja vasta äskettäin huomasin, että siinä ei ole kananmunaa ollenkaan.
Majoneesia se ei sitten ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Ruokarajoitteisille tietenkin ok, mutta ”kiva” ostaa muuten tuollaista halpaa kopiopaskaa, jossa valmistaja korvaa kananmunan siksi, että muna on sille kalliimpi raaka-aine. Kuluttajia johdetaan harhaan sillä, ettei edes majoneesia valmisteta kananmunasta, mutta asia hyssytellään eliei laiteta isolla Vegan, tms, että valmistaja saa isomman voiton. Vegaanit osaavat nuo etsiä ilman mainostamista etiketissäkin.
Mielummin kuolisin, kun pohtisin alkavani vegaaniksi.
Kumminkin sorrutte tietämättänne syömäön ja käyttämään eläinperäisiä asioita...Niin naivia poruukkaa, jotta hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siinä on kananmunaa.
Ei ole kaikissa.
Mitä sellaisessa sitten on?