Laulaja Arttu Wiskari, 37, jätti influenssarokotteen ottamatta. Sai tartunnan ja kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan. Keikat peruttu. :(
https://www.is.fi/viihde/art-2000008731490.html
Taas ikävä esimerkki siitä miten nopeasti influenssan oireet iskevät: Keikkabussista suoraan ambulanssiin ja sairaalaan. :)
Onneksi Arttu pääsi ajoissa hoitoon, mutta joutuu perumaan paljon keikkoja. Ja onneksi sairastui alle 40-vuotiaana eikä vasta yli 50-vuotiaana.
Kummasti muuttui mielipide rokotteesta. Olisi vain reilua jo bändin ja fanien vuoksi ottaa influenssarokote.
Kommentit (92)
tais olla artullekin yllätys miten kova tauti inhvluenssa on.
En kutsu edes rokotteeksi, vaan tiedeliemeksi. Teho löytyy vaan tilastonikkaroimalla.
minä otin rokotuksen ja sairastuin kuitenkin.
Löit alumiinia suoraan suoneen. Onneksi olkoon. Mieti seuraavalla kerralla ennen myrkkyshottia. Ja nyt on hyvä aika ottaa selvää kuinka paljon koko virustouhuissa on silkkaa valehtelua. Tajuat pikku hiljaa itsekin jos käytät hetken aikaa sen tutkimiselle, mutta tod.näk. naurat tälle kommentille niin kuin lampaan pitääkin. Sitähän ne pohatat haluaa.
Ja thl:n tilastokatsauksista voi käydä lukemassa keskiarvo suojatehon olevan n 8%. Viruskantakun joudutaan arvaamaan kuukausia ennakkoon. Sitten mainostetaan jopa 70% tehoa, jos on jonain vuonna saatu osumaan oikeaan.
Että en tuon varaan tuudittautuisi vaan huolehtisin painosta, unesta, vitamiineista, käsihygieniasta.
Ihan tyhmää uskoa lääkäreitä ja tutkijoita kun voi itse etsiä tietoa internetistä. Ne on lampaita jotka uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan tämä herättäisi palstan rokotevastaiset ottamaan rokotteet?
Olen yli 50 ja pitäisi itse maksaa influenssa rokote, joo en maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se maksaa 13 euroa kerran vuodessa eli vähän enemmän kuin päivän röökit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noup. Mulla oli koronakin jo. Perus flunssa, alle viikon kesti.
Perusflunssa on täysin eri asia kuin influenssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut influenssarokotteen ja ikäni puolesta sain sitä stydinpää kamaa, otin samalla käynnillä pneumokokkirokotteen, maksoin molemmat itse ja kävin yksityisellä
"ainakin meillä perheen ainoa rokottamaton selvisi influenssasta (se taisi hänelläkin olla, ei testattu) viikon siedettävällä kuumeella. rokottamattomilla kuume oli paljon rajumpi ja kesti kahdesta kolmeen viikkoon ja tuli jälkitauteja. rokottamattomista jokainen tarvitsi lääkärihoitoa ja lapsista yksi oli osastohoidossakin. testattiin heillä että oli a influenssa silloin. onneksi edes yksi oli rokotettu koska miten muuten oltaisiin selvitty jos kukaan ei olisi pystynyt olemaan jalkeilla?"
Anteeksi, mitenkäs tämä nyt menikään.
Ainoa rokottomaton selvisi lievällä oireiluilla ja jokainen rokottamaton tarvitsi lääkärihoitoa ja onneksi yksi oli rokotettu muutoin perheellä olisi ollut vaikeuksia selvitä.