Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulaja Arttu Wiskari, 37, jätti influenssarokotteen ottamatta. Sai tartunnan ja kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan. Keikat peruttu. :(

Vierailija
06.04.2022 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000008731490.html

Taas ikävä esimerkki siitä miten nopeasti influenssan oireet iskevät: Keikkabussista suoraan ambulanssiin ja sairaalaan. :)

Onneksi Arttu pääsi ajoissa hoitoon, mutta joutuu perumaan paljon keikkoja. Ja onneksi sairastui alle 40-vuotiaana eikä vasta yli 50-vuotiaana.

Kummasti muuttui mielipide rokotteesta. Olisi vain reilua jo bändin ja fanien vuoksi ottaa influenssarokote.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt influenssa tekee come backin reilu parin vuoden lomareissultaan? Korona onkin jo so last season.

Vierailija
22/92 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, känniukko se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin influenssan neljä vuotta sitten. On Jumalan ihme, että selvisin hengissä. Aivan karmea tauti ja muutti kösitykseni taudista jo ensimmäisen viikon aikana. Sairaalaan minäkin jouduin, mutta vasta melkein kaksi viikkoa kärsittyäni.

Vierailija
24/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemista Artulle. On se kova tauti ja tuntuu tosi pitkään kropassa ja päänupissa.

Vierailija
25/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkästi tollanen plösö sairastuu, tarttis tehrä muutakin ku ahmia roskaruokaa ja sidukkaa.

Vierailija
26/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon potilas kuoli!

Vierailija
27/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos influenssarokote on noin elintärkeä, niin miksi sitä ei jaeta terkkareissa ilmaiseksi?

Influenssarokotteen saavat ilmaiseksi:

- alle 7-vuotiaat lapset

- opiskelijat

- varusmiehet

- raskaana olevat

- useimmat työikäiset (työterveyshuolto)

- kaikki sote-alan opiskelijat ja työntekijät

- yli 65-vuotiaat

- lisäksi kaikki riskiryhmäläiset iästä riippumatta.

No ei se rokotus maksa kuin muutaman kympin. Se on jännä, että röökiin ja roskaruokaan on rahaa, mutta ei influenssarokotteeseen. Sitten ollaan sairaalassa.

Useimmat työikäiset? Ja tottakai verovaroilla maksetusta työterveyshuollosta niille, joilla muttenkin jo on millä maksaa, kun kerran töissä ovat. Itse olen työtön, joten joudun maksamaan piikkin itse, miten nurinkurista. Minulle tuo muutama kymppi on niin tärkeä, näin vähävaraisena työttömänä, etten voi sitä rokotteisiin laittaa. Onneksi sairastin kyseisen taudin, sain siihen hoitoa julkisella puolella, josta tietenkin maksoin itse, kun ei ole sitä työterveyttä. Nyt on vielä useita vuosia immuniteettia jäljellä, eikä tarvitsge maksaa piikeistä.

Vierailija
28/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos influenssarokote on noin elintärkeä, niin miksi sitä ei jaeta terkkareissa ilmaiseksi?

- alle 7-vuotiaat lapset

- opiskelijat

- varusmiehet

- raskaana olevat

- yli 65-vuotiaat

No ei se rokotus maksa kuin muutaman kympin. Se on jännä, että röökiin ja roskaruokaan on rahaa, mutta ei influenssarokotteeseen. Sitten ollaan sairaalassa.

Useimmat työikäiset? Ja tottakai verovaroilla maksetusta työterveyshuollosta niille, joilla muttenkin jo on millä maksaa, kun kerran töissä ovat. Itse olen työtön, joten joudun maksamaan piikkin itse, miten nurinkurista. Minulle tuo muutama kymppi on niin tärkeä, näin vähävaraisena työttömänä, etten voi sitä rokotteisiin laittaa. Onneksi sairastin kyseisen taudin, sain siihen hoitoa julkisella puolella, josta tietenkin maksoin itse, kun ei ole sitä työterveyttä. Nyt on vielä useita vuosia immuniteettia jäljellä, eikä tarvitsge maksaa piikeistä.

Kyllä meillä firma maksaa itse rokotteen työntekijöille, sopparissa erikseen eritelty kulu.

T. Työsuojeluvaltuutettu

Vierailija
29/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä erittäin tärkeästä tiedosta!

Voi hyvää päivää!!!

Vierailija
30/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- alle 7-vuotiaat lapset

- opiskelijat

- varusmiehet

- raskaana olevat

- yli 65-vuotiaat

Jos olet influenssan sairastanut, niin sitten on vielä ainakin kolme influenssavirusta jäljellä. Karu elämä, jos meinaat ne kaikki joutua kokemaan. Oikein "ihanaa" että jätetään influenssarokote ottamatta ja sitten kuormitetaan terveydenhoitoa... 

Vierailija
31/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- alle 7-vuotiaat lapset

- opiskelijat

- varusmiehet

- raskaana olevat

- yli 65-vuotiaat

Jos olet influenssan sairastanut, niin sitten on vielä ainakin kolme influenssavirusta jäljellä. Karu elämä, jos meinaat ne kaikki joutua kokemaan. Oikein "ihanaa" että jätetään influenssarokote ottamatta ja sitten kuormitetaan terveydenhoitoa... 

Karu elämä sulla, kun et usko siihen mitä viisaampasi, ja sinua älykkäämpi suurimman ammattitaidon  omaava infektiolääkäri sanoo. hän nimittäin sanoi ihan kasvotusten että n. 10 vuotta minulla on parempi immuniteetti influenssalle, kuin mitä millään rokotuksella voi aikaan saada.

Vierailija
32/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattas viilata omia elintapoja kans.

Vierailija
33/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sairastuihan laulaja Antti Viskarikin influenssaan 2012, hän tosin meinasi kuolla.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/eee59a9d-b79c-40bf-999b-61becf…

Michael Jacksonkin sairastui ja joutui sairaalaan, tästä on aikaa. 

The Crystalsin laulaja sairastui influenssaan ja kuoli. Myös Prince sairastui influenssaan ja kuoli. Eli kyllä tää niittää ihmisiä.

Olin luullut, että Prince kuoli johonkin lääkkeiden yliannostukseen?

Kyllä kuoli, huumaavien opioidilääkkeiden yliannostukseen ja välillisesti uskonnon uhrina. Hän oli saanut lavalla korkokengissä hyppimisestä lonkkamurtumia, jotka olisivat vaatineet tekonivelleikkausta, mutta siinä olisi ollut riski verensiirrolle, jonka hänen uskontonsa kieltää. Napsi sitten lääkkeitä, addiktoitui ja kuoli.

Ohis

Vierailija
34/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokoteuskovaiset taas meuhkaa. Ottakaa myrkkypiikkinne jos haluatte ja jättäkää muut rauhaan jotka eivät sitä tahdo tehdä, menikö perille? Suomessa kaikilla on vapaus päättää omasta kehostaan.

Vierailija
35/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmille influenssarokotteesta onkin varmaan jonkin verran hyötyä. Koronassahan ylipainoiset on riskiryhmää, kai influenssassakin?

Itse en ole yleensä ottanut influenssarokottetta, joku kerta otin neuvolassa samalla kun lapsikin sai sen, ja tänä vuonna otin työterveyden kautta. Pienin lapsi ikänsä puolesta on vielä riskiryhmää, mutta muuten ei kukaan meidän perheessä.

Vierailija
36/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmille influenssarokotteesta onkin varmaan jonkin verran hyötyä. Koronassahan ylipainoiset on riskiryhmää, kai influenssassakin?

Itse en ole yleensä ottanut influenssarokottetta, joku kerta otin neuvolassa samalla kun lapsikin sai sen, ja tänä vuonna otin työterveyden kautta. Pienin lapsi ikänsä puolesta on vielä riskiryhmää, mutta muuten ei kukaan meidän perheessä.

Vitsit, kun se ei yhtään sua lohduta, ettet ollut riskiryhmää, kun sairastut rajusti.

Vierailija
37/92 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noi ei-riskiryhmäläiset ovat niitä jotka influenssa vie sairaalaan. Riskiryhmäläisillä kun on rokotus. Onneksi.

Vierailija
38/92 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on kamala tauti!! :( paranemista artulle!

Vierailija
39/92 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ikävä vastoinkäyminen että saa just tuon influenssan. onneksi ei kuollut, mutta huonoksi meni tila.

Vierailija
40/92 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mielestä sairaalareissu on hymiön paikka...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme